לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 08-10-2007, 17:37
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי PD1 שמתחילה ב "ברוך הבא לאתמול"

הוא לא טועה.
היום הייתה החשיפה הרשמית ביום עיון לכתבי תעופה שנערך בתל נוף.
מקווה להביא תמונות בקרוב מאד.
בנתיים, זה מה שהיה על סדר היום:

תדרוך אוף דה רקורד עם מקור בכיר בחי"א
סקירת פרוייקטים של אופק (יחידה 180 לשעבר - יחידת המו"פ של ח"א)
סקירת התפתחויות בנושא הגנת נ"מ בישראל
סקירת תחום הכטב"מ - במסגרתה נחשף האיתן.
סקירת פיתוחים\התפתחויות בתחום C4I
תערוכת כטב"מים (פתוח לצילום!!!)
סקירת\חשיפת אמל"ח חדש בח"א
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-10-2007, 19:16
  Alex33 Alex33 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 321
כתבה חה"א מציג לראשונה את מטוסי העתיד ללא טייס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "24 שעות באויר"

חה"א מציג לראשונה את מטוסי העתיד ללא טייס
לראשונה, הציג חיל האוויר את המטוסים ללא טייס שייכנסו בקרוב לשירות. "איתן", מטוס בגודל בואינג 737, שמסוגל להגיע לטווחים ארוכים ולשהות באוויר כ-24 שעות, בתנאי מזג אוויר קשים. "עפרוני" הוא כלי הטיס הקטן ביותר בחיל ללא טייס

חנן גרינברג
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/ynet.gif]
פורסם: 08.10.07, 19:46

הדור הבא של המל"טים מתוצרת כחול לבן: ענף כלי הטיס הבלתי מאוישים (כטב"מ) של חיל האוויר ממשיך לצבור תנופה ועבר בשנים האחרונות מהפיכה של ממש. לראשונה הציג היום (ב') חיל האוויר שני כלי טיס חדשים: "איתן" הכטב"מ הגדול ביותר של צה"ל ו"עפרוני" - הקטן ביותר.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1252020/1_wh.jpg]

"שובל". נכנס לאחרונה לשירות מבצעי צילום: מיכאל קרמר

המטוס "איתן", שהוצג בבסיס תל נוף, נמצא בשלבי פיתוח סופיים וצפוי להיכנס לפעילות מבצעית בתוך כשנה. לדברי קצין הפיתוח של המטוס, רס"ן אלי כץ, אמר: "מדובר במטוס כבד ששווה בגודלו למטוס נוסעים בואינג 737 ויש לו כושר נשיאה של מטען במשקל טון". לדברי כץ, "זה הכטב"מ המשוכלל והגדול ביותר שנבנה בארץ".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1252031/3_wa.jpg]

"איתן" גם במזג אוויר קשה (צילום: מיכאל קרמר)

כץ ציין עוד, כי טיסת הבכורה של המטוס היתה ביולי אשתקד וכעת מתבצע תהליך הדרגתי שבו בוחנים באופן סופי את כלי הטיס לקראת פעילות מבצעית. לדבריו, כלי טיס אחרים מסוגלים לשאת משקל נמוך הרבה יותר ולכן לאיתן יתרון ניכר בהיבט זה.

המטוס מדגם "איתן" מסוגל להגיע לטווחים ארוכים יותר ומסוגל לשהות באוויר כ-24 שעות. על אף גודלו העצום הוא שקט בזמן טיסה בגובה של כמה אלפי רגל ולכן ניתן להשתמש בו בצורה חשאית. "גובה הטיסה שלו מגיע עד 45 אלף רגל. משקלו כ-4.5 טון, הוא יכול גם להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים, כגון גשם וערפל", אמר כץ.

כלי טיס נוסף שהוצג היום הוא "עפרוני", הנחשב לקטן ביותר שמפעיל חיל-האוויר, מאז נכנס לשירות מבצעי בחצי השנה האחרונה. ראש מדור מערכות, רס"ן אבירם שמואלי, מסביר: "מדובר במערכת טקטית. העפרוני יוצר עוד מוקדים של וידאו, כאשר ישנו ביקוש וצורך רב בכך - צורך שהוא בלתי נגמר".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1251943/JER09_wa.jpg]

"עפרוני" בבסיס תל נוף (צילום: רויטרס)

"עפרוני" מסייע בעיקר למבצעים נקודתיים שמבצעות יחידות בגזרות השונות, כאשר כלי טיס בלתי מאוישים אחרים לא יכולים לתת את המענה, בשל עומס העבודה או משום שאינם מסוגלים להעביר את החוזי מבעד לעננים. גם ה"עפרוני" נבנה לאחר חודשים ארוכים של עבודה אינטנסיבית.

צה"ל משתמש בכלי הטיס הבלתי מאוישים למגוון של משימות ובקרוב יבצעו כלי טיס אלה גם משימה שבעבר ביצעו כלי טיס מאוישים והיא סיורים אוויריים מעל הים. למעשה, באופן הזה קובע חיל האוויר שלוש שכבות של כלי טיס בלתי מאוישים: בשכבה הנמוכה ביותר טס "עפרוני", לאחר מכן "שובל", שנכנס לאחרונה לשירות מבצעי, ובגובה הרב ביותר יטוס בקרוב "איתן".

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1251945/JER10_wh.jpg]

טיל מונחה חדש צילום: רויטרס

נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 08-10-2007 בשעה 19:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 09-10-2007, 08:25
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
תקלה...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Alex33 שמתחילה ב "חה"א מציג לראשונה את מטוסי העתיד ללא טייס"

ציטוט:

כלי טיס נוסף שהוצג היום הוא "עפרוני", הנחשב לקטן ביותר שמפעיל חיל-האוויר, מאז נכנס לשירות מבצעי בחצי השנה האחרונה. ראש מדור מערכות, רס"ן אבירם שמואלי, מסביר: "מדובר במערכת טקטית. העפרוני יוצר עוד מוקדים של וידאו, כאשר ישנו ביקוש וצורך רב בכך - צורך שהוא בלתי נגמר".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1251943/JER09_wa.jpg]

"עפרוני" בבסיס תל נוף (צילום: רויטרס)


"עפרוני" מסייע בעיקר למבצעים נקודתיים שמבצעות יחידות בגזרות השונות, כאשר כלי טיס בלתי מאוישים אחרים לא יכולים לתת את המענה, בשל עומס העבודה או משום שאינם מסוגלים להעביר את החוזי מבעד לעננים. גם ה"עפרוני" נבנה לאחר חודשים ארוכים של עבודה אינטנסיבית.


העפרוני הוא לא מה שרואים בתמונה - בתמונה מופיע זהבן...

זה העפרוני:




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-10-2007, 22:43
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Alex33 שמתחילה ב "חיל האוויר מציג: המל"ט שמגיע..."

קצת לקחת את זה רחוק מידי
זה מה שאתה כתבת:
ציטוט:
חיל האוויר מציג...הרמס 450 הנושא חימושים שונים ומשמש לתקיפת מטרות על הקרקע ביום ובלילה.

וזה מה שכתוב בNRG
ציטוט:
היום חשף חיל האוויר גם כי בשורותיו ישנו מטוס נוסף ללא טייס, מסוג "הרמס 450". הפרסום בנוגע להרמס היה עמום יותר, ועל פי פרסומים זרים מדובר במטוס ללא טיס הנושא חימושים שונים ומשמש לתקיפת מטרות על הקרקע ביום ובלילה.

אבל אם כבר חשפו שההרמס טס בשורות חיל האוויר...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צילמתי לפני חודש ושבועיים.
למי שמתקשה לזהות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ראינו אותו ממרחק קצר מאד, אבל עד ששלפי את המצלמה הוא כבר התרחק.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 08-10-2007 בשעה 22:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 09-10-2007, 07:45
צלמית המשתמש של itai25.
  itai25. itai25. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 1,882
כתבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "24 שעות באויר"

"חיל-האוויר מעורב בפרויקט ה'איתן' עוד משלבי התכנון והשתתפנו כמובן בפיתוחו ובאפיונים המבצעיים", אמר סא"ל צחי אנקורי ממחלקת כטב"ם בלהק ציוד. "בימים אלה נמצא ה'איתן' בניסויי טיסה המבוצעים על-ידי 'התעשייה אווירית', יצרנית הכטב"ם. המטרה שלנו היא להפוך את ה'איתן' למבצעי כמה שיותר מהר".
פרט ל"איתן", הוצג גם ה"עפרוני" (Skylite B), מזל"ט טקטי לאיסוף מודיעין חוזי. "ביצענו פרויקט מיוחד בשיתוף תעשיות אזרחיות, ביניהן 'רפאל' והפכנו למעשה מזל"ט אזרחי לצבאי", אומר רס"ן אבירם שמואלי ממחלקת כטב"ם. "ה'עפרוני', שמופעל היום בשיתוף עם התעשייה, מאפשר לנו לייצר מוקדי חוזי נוספים בעלויות נמוכות ולספק מודיעין לחטיבות ולגדודים. מדובר במזל"ט השוהה כשלוש שעות באוויר ויכול לטוס בתנאי מזג-אוויר קשים ומתחת לעננים. בכך הוא משלים את מערך הכטב"ם הקיים. בעתיד, נמשיך לפתח ואף נרכוש, מזל"טים טקטיים נוספים".

הנושא המרכזי שהוצג ביום העיון הוא חשיבותו של המערך הטכני והיכולות הטכנולוגיות המתקדמות המפותחות על-ידו. "המערך הטכני עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הדרגים המבצעיים", אמר גורם בכיר בחיל-האוויר. "ויש לו אחריות כבדה לכך שביום הפקודה נוכל לבצע את המשימות הנדרשות. כבר היום המערך הטכני שלנו חזק, איכותי ומבצעי, אבל אם לא נמשיך להשקיע בפיתוח היכולות הטכנולוגיות שלנו, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב של נחיתות בעתיד".

בנוסף, הוצגו האתגרים העכשוויים עמם מתמודד חיל-האוויר, כמו ייעול הלחימה האורבאנית ובניין כח לפעילות הרחק משטח ישראל. "הכיוונים המרכזיים בתקופה הקרובה הם מוכנות ללחימה וטיפול באנשים", אמר אותו גורם בכיר. "חיל-האוויר עוסק בהאצת פיתוח רלוונטי למוכנות, כמו שיפור נושא הקישוריות וההגנה העצמית של כלי-הטיס. ברור כי שדה הקרב העתידי יהיה דיגיטלי ובו תהיה הכרחית קישוריות טובה בין כוחות אוויריים, קרקעיים וימיים".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/2/31562.jpg]





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/3/31563.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/1/31561.jpg]




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/0/31560.jpg]



_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 09-10-2007 בשעה 09:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 09-10-2007, 17:25
צלמית המשתמש של IndigoBlue
  IndigoBlue IndigoBlue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.07.07
הודעות: 654
שאלה למבינים בלבד:
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "..."

מדוע התעשיות הצבאיות(תעשייה אווירית,רפא"ל,אלביט,וכ'ו)אינן מפתחות ביחד או לחוד מזלטי"ם/מלטי"ם עם מנוע סילון,או בעירה?

על פי מיטב ידיעתי ללא יוצא מן הכלל מרבית המלטי"ם/מזלטי"ם תוצרת התעשיות הצבאיות מגיעים עם מנועי פרופלו(שמרביתם מיוצרים באיזה מפעל בגולן אם אני לא טועה)והרי אין מה להשוות בין מנוע פרופלו למנוע סילון,על אף כל המערכות המשוכללות שמותקנות בכלים הנ"ל מבחינת יכולת המהירות ויכולת התמרון זה כמו להשוות בין ספיטפייר וF15(אפשר ליצור השוואה בכלל?).

*)לכל התעשיות הנ"ל לא חסרים התקציבים או הידע הטכני לפיתוח אב טיפוס עם מנוע סילון,אז אני באמת לא מבין למה אנחנו נשארים עם הפורמט של המנוע הזה ולא מתקדמים הלאה,הרי ישראל אמורה להיות המובילה העולמית בפיתוח כטבמי"ם לא?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 09-10-2007, 20:08
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,809
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי IndigoBlue שמתחילה ב "שאלה למבינים בלבד:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי IndigoBlue
מדוע התעשיות הצבאיות(תעשייה אווירית,רפא"ל,אלביט,וכ'ו)אינן מפתחות ביחד או לחוד מזלטי"ם/מלטי"ם עם מנוע סילון,או בעירה?

על פי מיטב ידיעתי ללא יוצא מן הכלל מרבית המלטי"ם/מזלטי"ם תוצרת התעשיות הצבאיות מגיעים עם מנועי פרופלו(שמרביתם מיוצרים באיזה מפעל בגולן אם אני לא טועה)והרי אין מה להשוות בין מנוע פרופלו למנוע סילון,על אף כל המערכות המשוכללות שמותקנות בכלים הנ"ל מבחינת יכולת המהירות ויכולת התמרון זה כמו להשוות בין ספיטפייר וF15(אפשר ליצור השוואה בכלל?).

*)לכל התעשיות הנ"ל לא חסרים התקציבים או הידע הטכני לפיתוח אב טיפוס עם מנוע סילון,אז אני באמת לא מבין למה אנחנו נשארים עם הפורמט של המנוע הזה ולא מתקדמים הלאה,הרי ישראל אמורה להיות המובילה העולמית בפיתוח כטבמי"ם לא?


התשובה היא למיטב ידעתי היא שאין צורך מבצעי. המשימה הקלאסית של המזלטי"ם היא איסוף מודיעין חזותי בזמן אמת. במשימות כאלה אין צורך במהירות גבוהה או בתמרון מכיוון שהדרישה העיקרית היא עקיבה רציפה אחרי מטרות קרקעיות אשר באופן טבעי הן איטיות יחסית. מנוע סילון יכול להיות גם חיסרון מכיוון שאאל"ט למנועי סילון יש צריכת דלק גבוהה יחסית למנועים אחרים דבר שפוגע בזמן השהיה מעל המטרה.

בעבר יוצר בישראל מל"ט צילום סילוני מסוג מבט. המל"ט היה פיתוח אמריקאי שיוצר ברשיון על ידי חברת צקלון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 09-10-2007, 21:19
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי IndigoBlue שמתחילה ב "לפי דעתי זה מתאפיין בייעוד הכטב"מ..."

מנוע טורבו-פרופ מפיק כוח רב יחסית למשקלו. בנוסף הוא יעיל יותר בגובה רב.

מנוע טורבו-פרופ הוא מנוע תעופתי תיקני, שאמינותו מוכחת, ולכן גם ניתן לאשר אותו לטיסה מעל אזורים מאוכלסים, מבלי שיהיה צורך להוכח אמינות של מנוע של אולטרלייט או מנוע מוסב אחר שלא נולד כמנוע תעופתי תקני. מאחר שמדובר בכלים שלא נועדו לטוס רק מעל מדינות במזרח התיכון - יש לכך משמעות שיווקית - למשל בהפעלה במדינות אירופה וצפון אמריקה - שבהן סומכים פחות על מזל ויותר על נהלים, חוקים והיגיון.

באשר למנועי סילון אחרים (הכוונה במנועים ללא מדחף) - השימוש במנוע סילוני נובע אולי ממעטפת הטיסה של המטוס (מעבר לגובה שכבר הזכרתי) - למשל הצורך להגיע רחוק בזמן קצר יותר - אז למנוע סילוני עשוייה להיות חשיבות מכרעת.

עולם התעופה אינו בנוי סביב הנחות עבודה בנוסח "תקיפת טנקים = מנוע סילון" או "תקיפת אוניות = מנוע בוכנה"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 09-10-2007, 21:30
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי IndigoBlue שמתחילה ב "שאלה למבינים בלבד:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי IndigoBlue
מדוע התעשיות הצבאיות(תעשייה אווירית,רפא"ל,אלביט,וכ'ו)אינן מפתחות ביחד או לחוד מזלטי"ם/מלטי"ם עם מנוע סילון,או בעירה?

על פי מיטב ידיעתי ללא יוצא מן הכלל מרבית המלטי"ם/מזלטי"ם תוצרת התעשיות הצבאיות מגיעים עם מנועי פרופלו(שמרביתם מיוצרים באיזה מפעל בגולן אם אני לא טועה)והרי אין מה להשוות בין מנוע פרופלו למנוע סילון,על אף כל המערכות המשוכללות שמותקנות בכלים הנ"ל מבחינת יכולת המהירות ויכולת התמרון זה כמו להשוות בין ספיטפייר וF15(אפשר ליצור השוואה בכלל?).

*)לכל התעשיות הנ"ל לא חסרים התקציבים או הידע הטכני לפיתוח אב טיפוס עם מנוע סילון,אז אני באמת לא מבין למה אנחנו נשארים עם הפורמט של המנוע הזה ולא מתקדמים הלאה,הרי ישראל אמורה להיות המובילה העולמית בפיתוח כטבמי"ם לא?



קצת רקע בסיסי:
ישנם בגדול שלושה סוגי הנעה למטוסים:
1. מנוע בוכנה
2. מנוע טורבו-פרופ
3. מנוע סילון

ישנם מספר פרמטרים על פיהם נבחן כל אחת משיטות ההנעה:

מה ההבדל או לאמר מה בעצם היתרון של כל אחת מהשיטות:
מנוע הבוכנה הוא הוותיק מכולם והומצא ראשון.
היתרון שלו זה בניצולת גבוהה של הדלק לכדי אנרגיה מכנית ומכאן לכוח מניע.
בעזרת מנוע בוכנה ניתן לקבל את הטווח הגדול ביותר למטוס תמורת כמות דלק קבוע.
החסרון יהה כוח מוגבל ליחידת גודל של המנוע, ומגבלה מכנית לפעילות במהירויות גבוהות.
כמו כן מגבלה לעבודה בגובה טיסה רם בגלל העדר לחץ אטמוספרי מספק.
יתרון נוסף יהה עלות נמוכה של המנוע.

מהקיצון השני ישנו את מנוע הסילון שהינו ההכי פחות נציל מכולם (שזהו גם חסרונו העיקרי)
אבל יתרונו טמון בכח שהוא מניב - וזה אומר הכי הרבה כוח ליחידה
או לאמר את "הכי הרבה כוח למשקלו של המנוע".
יתרון נוסף הוא תפוקה טובה ויכולת להניע מטוס במהירויות גבוהות מאד.
כמו כן יכולת עבודה טובה בגובה טיסה רב.
חסרון נוסף יהה תג מחיר גבוה.

ובין שני הטכנולוגיות הללו טמון מנוע הטורבו פרופ.
מה זה מנוע טורבו-פרופ: זה מנוע טורבינה (למעשה כמו סילון) רק שבכדי לקבל ממנו ניצולת משופרת,
משתמשים במעין מנגנון נוסף הממיר את כוח הגזים של הסילון לכדי סיבובו של פרופלור.
למעשה כוחו של מנוע-טורבו פרופ מועבר לאויר לצורך הנעה ממש כמו מנוע בוכנה, רק בהבדל אחד והוא
שמה שמסובב את הפרופלור הוא מעין גירסה של מנוע סילון (טורבינה).

מתי משתמשים במנוע זה:
כאשר רוצים "פשרה מתאימה" בין נצילות של מנוע פרופלור לבין כוח שמנוע קטן משקל כמו סילון מסוגל לספק.
על כן בכל האמור לכוח פר יחידת גודל ומשקל, מנוע הטורבו פרופ נמצא באמצע.
כנ"ל בכל האמור למהירות הנעה - בדר"כ מנוע טורבו פרופ מסוגל להיות מהיר יותר ממנועי בוכנה אבל לא בהרבה.
כי בסופו של דבר האנרגיה והכוח מועברים לאויר באותה שיטה (פרופלור מסתובב).
בכל האמור לניצול הוא גם כן - נמצא באמצע בין מנוע הטורבו פרופ לבין מנוע הסילון.


*כל האמור לעיל הינו הבסיס בלבד ובאופן כוללני.
יש עוד הרבה פרמטרים וידע מעמיק בתחום - שמין הסתם לא נכנס אליו מקוצר היריעה.


עכשיו לשאלתך מדוע במלטים או מזלטים לא משתמשים כמעט אף פעם במנוע סילון, ובהמשך לדברי ההסבר
על המנועים שונים וההתאמות לכל יכולת נדרשת,
ומכיוון שמזלטים ו/או מלטים בדר"כ:
1. זולים משמעותית ממטוסים
2. אינם צריכים לבצע קרבות אויר אויר ולא נדרשים לביצועי מהירות מטורפים
3. בדר"כ (אם כי לא תמיד) אינם נדרשים לעבודה בגבהים קיצוניים כמו שנדרשים למשל ממטוסי קרב
4. צריכים להיות זולים להפעלה ולרכישה
5. צריכים להיות שקטים באופן פעולתם (מנוע סילון מרעיש משמעותית יותר ממנוע בוכנה למשל או טורבו-פרופ)
6. צריכים לתת זמן שהות ארוך ככל הניתן - שזה אומר ניצולת טובה לכמות דלק קבוע
*ויש עוד סיבות....

אזי מובן מדוע הבחירה המקובלת היא לרוב במנועי בוכנה עבור מטוסים ללא טייס בגדלים קטנים עד בינוניים,
ובנועי טורבו-פרופ למלטים גדולים כגון האיתן הנדרשים לגבהים רבים ולמהירות קצת יותר מבסיסית.

ועד שיגיע היום ובו מטוסים בלתי מאוישים יחליפו לחלוטין את כל המטוסים כולל מטוסי הקרב,
יעבור עוד הרבה זמן.
כשיום זה יגיע, תראה הרבה מלטים מאובזרים במנועי סילון ממש כמו F16 ודומיו.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 09-10-2007 בשעה 21:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 09-10-2007, 21:47
צלמית המשתמש של IndigoBlue
  IndigoBlue IndigoBlue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.07.07
הודעות: 654
מנצל את האשכול לשאלה שמענינת אותי מאוד:
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "[QUOTE=IndigoBlue]מדוע..."

פיתוח מטוס הקרב האחרון של ישראל ("הלביא") הופסק באמצע(או לקראת סיומו ע"פ "גורמים" מסויימים)עקב בעיות תקציביות(חלק יאמרו שהפיתוח עלה מאות מליונים,וחלק יגידו שזה נבע ממניעים פוליטים)מאז ועד היום ישראל לא פיתחה מטוס קרב 100% כחול לבן, ועל כן עלינו להיות ריאלים, לעולם לא תקום בישראל תעשייה בסדר גודל של "בויאנג" או "לוקהיד-מרטין", ועל כן אנחנו רק יכולים לפנטז על "חמקן תקיפה" כחול לבן, או אפילו מטוס קרב לשליטה אווירית.

אבל דווקא בתחום פיתוח הכטבמי"ם ישראל נחשבת למעצמה עולמית, "הרבה מעבר" לאירופה ארה"ב,אסיה ורוסיה(ע"פ ציטוטים ממהנדסים בכירים מאוד בתעשייה)
וכידוע לכולם עתיד התעופה העולמית צפוי להיות בלתי מאוייש, כבר לפני שנים הבינו מהנדסי מטוסי הקרב בתעשיות המובילות כי קיים גבול מסויים שניתן להגיע אליו עם מפעיל אנושי בתוך הקוקפיט, כאמור בני אדם סובלים מכוח הG, מכונות-לא!
ועל כן סביר מאוד להניח שבעתיד נראה מטוסי קרב בלתי מאוישים באוויר-נשלטים מרחוק בדיוק כמו הכטבמי"ם היום.
  • האם לתעשיות בישראל יש היתרון הנדסי וטכני על שאר העולם?
  • האם בעתיד הקרוב לעין, ישראל תהיה מסוגלת לפתח כטב"מ לשליטה אווירית אשר נשלט מרחוק?
  • האם פיתוח מטוס קרב בלתי מאוייש ראשון, בעל יכולות תמרון שלא קיימות היום בשום מטוס, ומבנה חמקני ומצוייד במערכות ל"א ומכ"ם מהמתקדמות בעולם פרי פיתוח ישראל-ייאפשר לישראל לבסס את עצמה כמעצמת מטוסי הקרב הבאה בעולם?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 10-10-2007, 07:34
  pptu1 pptu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.07.07
הודעות: 651
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי IndigoBlue שמתחילה ב "מנצל את האשכול לשאלה שמענינת אותי מאוד:"

לתעשיות יש יתרון על חלק מהתעשיות האחרות. אל תשכח שגם באירופה ובארה"ב יש אנשים חכמים בוגרי אוניברסיטאות מעולות. בארה"ב המהנדס לא בהכרח טוב יותר ממהנדס ישראלי - צריך להתחשב בעובדה שהתקציבי מחקר ופיתוח בארה"ב עם הרבה הרבה יותר גדולים.

לפתח כטב"ם שליטה אווירית - לא חייב להיות מתמרן מוצלח מאוד לדעתי. לדעתי הוא צריך להיות פלטפורמת שיגור של מגוון טילי א"א , לטווח קצר וארוך, ולהיות מצוייד במערכות אלקטרוניות מתקדמות. דבר כזה הוא אפשרי.

לישראל אין תקציב לפיתוח של כזה כלי - חמקן, מתמרן טוב. כיוון שאין מספיק ידע בנוגע לטכנולוגיה חמקנית, ואין ניסיון עם כטבמים בעלי יכולת תמרון מיוחדת כלשהי. פרוייקט כזה הוא אפשרי בישראל אם היה תקציב כמו בארה"ב. לצערנו אין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 15-10-2007, 15:57
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
מנוע טורבו-פרופ הוא מנוע סילון לכל דבר!
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "[QUOTE=IndigoBlue]מדוע..."

מנוע סילון - ניתן לחשוב על מנוע סילון כעל גליל המחולק לארבעה חלקים (לפעמים חמישה) עיקריים (שוב, בגדול):
1. מדחס - דוחס את האוויר ומעלה את הלחץ שלו.
2. תא שריפה - שם מוזרק הדלק לאוויר הדחוס ומצית אותו.
3. טורבינה - האוויר המוצת עובר דרכה במהירות גבוהה מאוד (זה בעצם הדחף, גזי הפליטה שמניעים את המטוס). בנוסף, הטורבינה מחוברת בציר למדחס ומסובבת אותו, לכן בעצם כמעט נכון לומר שמנוע סילון מניע את עצמו.
4. צינור\נחיר הפליטה - מכאן זרם הסילון יוצא לאחר שהוא עובר דרך הטורבינה.

מנוע טורבו-פרופ הוא מנוע סילוני לכל דבר, עם שני הבדלים עיקריים המבדילים אותו מטורבו-מניפה וטורבו-סילון:

1. במנוע טורבו-פרופ ישנו סט נוסף של טורבינות המחוברות בציר למדחף ומסובבות אותו.
2. במנוע טורבו-פרופ עיקר הדחף מסופק ע"י המדחף ולא ע"י גזי הפליטה כפי שקורה במנועי טורבו-סילון וטורבו-מניפה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 14-10-2007, 01:36
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
טלוויזיה
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי פליקס פריש שמתחילה ב "תשובה"

מערכת הביטחון מציגה טיל ישראלי חדש

מערכת הביטחון חושפת שלא כדרכה טיל ישראל חדש, ספייס 2000, שמסוגלת להתביית על מטרה ממרחק 60 ק"מ על פי תמונה

שי חזקני חדשות 10 00:36
מערכת הביטחון חושפת שלא כדרכה טיל ישראל חדש, ספייס 2000, שנכנס לשימוש בחיל האוויר בשנים האחרונות. מדובר בפצצה מתקדמת מתוצרת רפאל, השוקלת טון אחד. הפצצה מזהה את המטרה על פי תמונה שהוכנסה אליה, ולאחר שיגורה ממטוס הקרב היא יודעת להתביית לבד על המטרה ללא שימוש ב-GPS או נקודות ציון, ממרחק של עד 60 ק"מ.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:25

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר