לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 04-12-2007, 14:12
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אני לא מצליח להבין את ההקשר
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "אז למה היה צריך את אותן "כמה..."

ואת הספין.

"אז למה היה צריך את אותן השעות..." - זו היתה הטענה שלך שהוא היה צריך את השעות לצורך הכנפיים.

כל רמטכ"ל, כולם -מצאו זמן לטוס גם במטוסי חיל האוויר. זה חלק מתהליך הפיקוד וה"הסתובבות" ביחידות. איני יודע כמה טיסות בדיוק עשה רפול ומה היה המיתאר שלהן ובודאי לא כמה הן עלו. לכן אמנע, ברשותך מלנתח ולהשוות.
גם הקשירה לנושא התרמילים אינה רציונלית. איסוף התרמילים היה כחלק מתהליכי החינוך שהוא העביר בצבא וראה אותם כחשובים. שוב, צריך לבחון את הנחיצות של כל דבר בנפרד ולא להקיש מהאחד לשני. (ראה "מקרה" נסיעות לפולין מול ה"בעיה" שיש לשרידי השואה והאשכול הארוך שם).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 04-12-2007, 15:54
  F-105 F-105 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.06.07
הודעות: 54
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "כל מה שאני מנסה להגיד, שזה..."

סיפור הכנפיםם, למיטב זכרוני, שונה מעט : לא קפריזה ולא משהו קרוב לזה.

בשלהי שנות ה-50, יתכן כביטוי להערכה שחשו כלפי הצבא אחרי מבצע סיני, כמה קצינים בולטים - בדרגות אל"מ וסא"ל - של אותם ימים עברו "קורס טייס מזורז " : איך להטיס פייפר, כולל המראות ונחיתות וכיו"ב. ביניהם : לימים הרמטכ"לים חיים בר לב ורפאל איתן ז"ל וראשי אמ"נ חיים הרצוג ז"ל ואלי זעירא. לכן הלכו עם סמל ה"ק".
רפול לקח את זה הכי רחוק : כדואה חובב ובעל שיא בדאיה ארוכה לאילת, התקדם והטיס גם "עגור" ואולי "דרור".
כל הרמטכ"לים והאחרים שטסו עשו זאת כ"נוסעים" ולכן הכנפיים ניתנו אז, ורק אז, למי שידע להטיס, כולל סולו וכו', גם אם זה לא היה מקצועו/עיסוקו העיקרי בצה"ל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-12-2007, 16:15
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Big Bad Joseph שמתחילה ב "חביבי זה היה רמטכ''ל שלא..."

חביבי,

מה שאני מכיל ומכיל טוב מאד, זה שעות טיסה על מטוס סילון ולפחות שני מטוסים שנפגעו בכניסה
לסככה בגלל שהוא רצה ככה להרגיש איך זה לטוס על צוקית. כאילו זה מועדון טיס פרטי שלו.
(וזו ההגדרה למה שהתרחש בליין כשהוא הגיע לטוס).
ואם עדיין לא הבנת, הוא ממש לא היה חייב את זה כדי לתפקד כרמטכ"ל.
אז כן, הוא לוחם מהולל ומעוטר והכל נכון, אבל גם זה דבר שאי אפשר להתעלם ממנו.
ואתה מסוגל להכיל את זה שצה"ל הוא לא נחלה פרטית של איש, גם לא של הקילרים עם הסכינים בין השיניים?...
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 05-12-2007 בשעה 16:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 04-12-2007, 17:37
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
טסתי עם רפול
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי 760 שמתחילה ב "תגובה לא קשורה, שרק מסבירה..."

1. יצא לי לטוס איתו, הוא לחלוטין לא ניצל את מעמדו כדי להשיג כנפיים ולהתפאר בהם. הוא התחלק בעול יפה מאוד, אני בטוח שגם נהנה מזה. הוא היה מאוד רציני וחברי והתנהג בעממיות מופגניות יחד עם רצינות מקצועית מרשימה. אלה היו טיסות מיגעות, חלקן משעממות בנתיב קבוע (ובגובה נמוך) וחלקן מעניינות עם משימות ושילוח לחיפוש וזיהוי. במפגשים האלה (לפני הטיסה, בטיסה ואחריה) רפול היה דוגמא לאחד שדווקא לא "מחזיק מעצמו" וכאחד שצריך לתת את חלקו במשימות הטייסת כמו כל טייס מילואים שם. ישבנו גם יחד במועדון הטייסת וזללנו לחם לבן פרוס עם ריבה, כמו שעושים מילואימניקים. בחביבות הוא גם כתב לי הקדשה על הספר שלו שהבאתי למילואים.

2. היה כבר ב 16.5.2007 אשכול בשם: " שאלה לגבי תמונה של רפול" ובה הגבתי:
טסתי איתו


בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "עשה קורס טיס מקוצר על מטוסים קלים"
במהלך שרותי המילואים שלי השתתפתי בסיורים מעל לים במטוס עגור ויצא לי לטוס עם רפול יותר מפעם אחת. כל טיסה בסביבות שעתיים, 4 אנשים היושבים במטוס כמו ברנו 4, צפוף ועמוס בציוד. רפול עשה מילואים כטייס רגיל בטייסת (אם כי אני חושב שבתדירות נמוכה יותר). זו היתה חוויה, הוא היה קפדן ורציני ביותר בכל הנוגע לעיניני תפעול המטוס ונהלים שונים; לפני טיסה, במהלכה ולאחר נחיתה. בביצוע המשימה הוא הרשה לעצמו החלטות מקומיות וגם "עיגל פינות" פה ושם אבל, לצד המחמיר של העניין (גבולות גיזרה למשל). מעל לכל הוא היה חביב ביותר (למרות שנראה זעוף פנים ורציני) וניהל איתי ובן זוגי לתפקיד שיחות שונות ושיתף את טייס המשנה (בדרך כלל איש קבע, סגן-סרן) בכל פעולת הטסה בצורה פתוחה וחברית על אף דרגותיו והמעמד שלו כרמטכ"ל לשעבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 04-12-2007, 19:02
  2c זקן 2c זקן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.11.07
הודעות: 125
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי kufxh שמתחילה ב "טסתי עם רפול"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי kufxh
1. יצא לי לטוס איתו, הוא לחלוטין לא ניצל את מעמדו כדי להשיג כנפיים ולהתפאר בהם. הוא התחלק בעול יפה מאוד, אני בטוח שגם נהנה מזה. הוא היה מאוד רציני וחברי והתנהג בעממיות מופגניות יחד עם רצינות מקצועית מרשימה. אלה היו טיסות מיגעות, חלקן משעממות בנתיב קבוע (ובגובה נמוך) וחלקן מעניינות עם משימות ושילוח לחיפוש וזיהוי. במפגשים האלה (לפני הטיסה, בטיסה ואחריה) רפול היה דוגמא לאחד שדווקא לא "מחזיק מעצמו" וכאחד שצריך לתת את חלקו במשימות הטייסת כמו כל טייס מילואים שם. ישבנו גם יחד במועדון הטייסת וזללנו לחם לבן פרוס עם ריבה, כמו שעושים מילואימניקים. בחביבות הוא גם כתב לי הקדשה על הספר שלו שהבאתי למילואים.

2. היה כבר ב 16.5.2007 אשכול בשם: " שאלה לגבי תמונה של רפול" ובה הגבתי:
טסתי איתו










בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "עשה קורס טיס מקוצר על מטוסים קלים"
במהלך שרותי המילואים שלי השתתפתי בסיורים מעל לים במטוס עגור ויצא לי לטוס עם רפול יותר מפעם אחת. כל טיסה בסביבות שעתיים, 4 אנשים היושבים במטוס כמו ברנו 4, צפוף ועמוס בציוד. רפול עשה מילואים כטייס רגיל בטייסת (אם כי אני חושב שבתדירות נמוכה יותר). זו היתה חוויה, הוא היה קפדן ורציני ביותר בכל הנוגע לעיניני תפעול המטוס ונהלים שונים; לפני טיסה, במהלכה ולאחר נחיתה. בביצוע המשימה הוא הרשה לעצמו החלטות מקומיות וגם "עיגל פינות" פה ושם אבל, לצד המחמיר של העניין (גבולות גיזרה למשל). מעל לכל הוא היה חביב ביותר (למרות שנראה זעוף פנים ורציני) וניהל איתי ובן זוגי לתפקיד שיחות שונות ושיתף את טייס המשנה (בדרך כלל איש קבע, סגן-סרן) בכל פעולת הטסה בצורה פתוחה וחברית על אף דרגותיו והמעמד שלו כרמטכ"ל לשעבר.






אם אני זוכר נכון(הייתי אז קצין צעיר והמום לפגוש רמטכ"ל בדימוס "מחופש" לטייס שאמור להטיס אותי) הוא ענד דרגות רס"ן ולא רא"ל נכון? ד"א ייצא גבר נתן לי קצת לקזז ולשחק...

נערך לאחרונה ע"י 2c זקן בתאריך 04-12-2007 בשעה 19:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 04-12-2007, 22:04
  primo primo אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.06
הודעות: 69
רפול איש רב פנים
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי walker2004 שמתחילה ב "הנה התשובה מתוך אתר פוליטיקה עכשיו"

לגבי כנפי הטייס ניתן פה הסבר מדויק על הצ'ופר שניתן בשנות החמישים לקצינים לעבור "קורס טייס",
במטוסים קלים ולענוד כנפי "ק". כמה בודדים ניצלו את ההזדמנות. משבוטלו כנפי "ק" , רפול היה האחרון
מקצינים אלו בשרות סדיר והוא כמו כל הטייסים הקלים החליף את הכנפיים למגן דוד.

לגבי האישיות, רפול היה לוחם עז נפש, ציוני גדול שהשקיע גם בחינוך ונתן דוגמה כרמטכל שהסתפק
ברכב מסוג פורד אסקורט שהיה התקן לאל"מים.
אבל הוא היה גם נוטר טינה, שנא את סיירת מטכ"ל, בספרו חיסל חשבונות עם כאלו שהסתכסך כמו
האלוף חופי, אלוף פיקוד צפון במלחמת יוה"כ בצורה מגעילה וכינה את דיין: ".ין בלי עין..."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 04-12-2007, 22:18
  משתמש זכר kufxh kufxh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 866
טיסה עם רמטכ"ל
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי primo שמתחילה ב "רפול איש רב פנים"

הדרגות של רפול על הכותפות בסרבל היו של רב אלוף.
ואם לא כתבתי מספיק ברור אז: רפול הטיס באופן בטוח ושולט ונסך בטחון מלא בכל מה שעשה בעת הטיסה כולל צלילות לאוניית ביון רוסית, סירות דייג וכל שייט אחרים. רפול היה נעים הליכות וחברי איתנו, זוג מילואימניקים מחיל הים שבעבורנו בוצעה המשימה. רפול נראה זועף אבל נתגלה אדם לעניין, פתוח, צנוע ועממי. האמת שהוא הצליח לרכך אותנו כיוון שאנו נתנו לו כבוד והוא ביקש שלא להביך אותו. כל משימה ארכה כשעתיים, כלומר היה לנו הרבה זמן לדבר והוא היה לא שתקן כמו שהוא נראה.
טסתי גם עם רא"ל מיל' ברלב. אני מודה שהוא שלא כמו רפול הטיס באופן הססני ולא הראה בטחון רב במה שהוא עושה כטייס, ונסמך מאוד על הטייס השני. סגנון אחר לחלוטין מרפול. ברלב ג ם היה מנותק מאיתנו ובסה"כ די מסוגר.
עשיתי שם מילואים יותר מ 14 שנה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 03-02-2018, 18:40
  tall188 tall188 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.10.06
הודעות: 158
רפול- גבר שבגברים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי manymore שמתחילה ב "רפאל איתן היה טייס?"

הכרתי היטיב את רפול באופן אישי....למרות שפתו הפשוטה והדימוי של חקלאי מתל עדשים....היה איש צבא מעולה...לוחם עז נפש ולפי דעתי הרמטכל הטוב ביותר שהיה...הוא גם... התייחס לחפשי"ם בכבוד...
זכור לי מקרה כשהיייתי בתפקיד חוף (בין הייתר סמב"ץ שייטת 3), חייל בשם מיכאל שהיה מכונאי סטי"ל....עולה מברית המועצות, נשפט לעונש כבד של כ35 ימי מחבוש ע"י מפל"ג מנוול ורע לב, בגין לשון הרע, לא אנקוב בשמו של אותו מפל"ג, מנוול שבמנוולים....החייל האומלל שלח בקשת מחילה מאותו מפל"ג...( חיילים לוחמים הם לא פושעים ומקומם לא בכלא) , המנוול סירב....במקביל אותו חייל שלח בקשת מחילה מרפול.....(מתברר שהוא קרא את כל המכתבים שנשלחו אליו ע"י חפשי"ם) ונתן הוראה לחון אותו מיידית למרות מורת ליבו של אותו מפל"ג מנוול....

בנוסף אני זוכר את רפול משתתף באופן אישי בפשיטות של פושטי חוף !!!!! למרות שהיה כבן 53 ! התפעלתי איך מפקד הצבא הראשי לא חושש לחייו כשהוא נמצא על סנונית פיקוד, כמה מאות מטרים מהפעולה עצמה.....להבדיל מרמטכלי מסכי פלזמה......
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 03-02-2018, 21:56
  ugav ugav אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.05.09
הודעות: 81
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי manymore שמתחילה ב "רפאל איתן היה טייס?"

רפול איש ולוחם נדיר, בהחלט זכאי לכל הסופרלטיבים שכתבו רוב קודמי.
בקטע הטיסה הוא לדעתי חרג וניצל את מעמדו בכך שלפני שחרורו דאג שהמח"א (נדמה לי עברי) יצוות אותו כטייס מילואים בטייסת קלה.
הוא עבר הכשרה שניתנה כצ'ופר לכמה קצינים בכירים מו שצויין. הוא לא הוכשר להיות לוחם אויר בקורס טייס כפי שעברו כל טייסי תובלה קלה.
הרי לא סביר שמי שהוציא רשיון טייס אזרחי בתעופה כללית ואפילו צבר מאות שעות טיסה יצוות להיות טייס מילואים בטייסת קלה.

זה מסוג הדברים שעוברים בעצימת/קריצת עין כמו גם העובדה שעזר ויצמן הצמיד לעצמו מסוק אלואט נדמה לי גם כשהיה ראש אג"ם שלא לדבר על הספיט השחור.
חלוץ כרמטכ"ל המשיך לטוס בסופה בהיותו רמטכ"ל. טייסים אוהבים לטוס....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:48

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר