19-02-2008, 03:05
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
אני לא יודע מה בדיוק אמר לך אותו קברניט ומה בדיוק הבנת ממנו, אבל אם משיחה כזו אתה מסיק שבאופן גורף "מטוס ממריא ב-13 מעלות" - חבל על הדיון...
הנה כמה דברים שעשויים להשפיע על זווית הטיפוס (על קצה המזלג):
משקל מטוס, דחף מנועים, טמפרטורה חיצונית, רוח, גובה השדה, תצורת מדפים, שימוש במערכות נגד התקרחות ועוד ועוד.
יש כנראה הבדל מאוד גדול בין מה שהבנת ממנו לבין מה שאני מנסה להבהיר.
למה אני מתכוון?
יש הבדל מאוד גדול בין הזווית הרגעית שבה מטוס מנתק מהמסלול (שבאופן רגעי, כשהמטוס מנתק, היא עשויה להגיע למספר אותו ציינת) לבין הזווית אותה שומר המטוס לאורך זמן לאחר ההמראה.
המטוס מאיץ לאורך המסלול ורגע לפני הניתוק, הוא צבר מעט עודף של מהירות, אותה "ממירים" הטייסים למשיכה בסטיק, ניתוק ואיסוף גובה ראשוני. בשנייה-שתיים הללו - המטוס "מרביץ" טיפוס קל בשיעורים דומים למה שציינת.
אך מיד לאחר מכן - המהירות מתחילה לרדת לערך הרצוי לטיפוס, הטייסים "מורידים אף" והמטוס מטפס במהירות הטיפוס המיטבית (לאורך זמן רב הרבה יותר מאותן שנייה-שתיים) שמייצרת זווית הרבה יותר קטנה מהמספר שציינת.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|