לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 17-02-2008, 23:30
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
לא נכון
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Lance שמתחילה ב "מן הסתם ככל שהמטוס כבד יותר,..."

תיקון:

באופן כללי, שינוי משקל ההמראה של המטוס לא משפיע על תצורת המדפים.
מי שכתב שכאשר משקל המטוס עולה, מורידים יותר מדפים כדי לייצר יותר עילוי - טועה ומטעה.
כאשר משקל ההמראה עולה, המשמעויות המיידיות הן פתיחת יותר כוח בהמראה (לא תמיד ממריאים עם כוח מלא) וניתוק במהירות גבוהה יותר (כפי שנכתב).

בד"כ תצורת המדפים להמראה קבועה, והיא עשויה להשתנות לא בגלל משקל גבוה יותר אלא בד"כ בשל שיקולי זווית טיפוס נדרשת אחרי ניתוק (שטח הררי, מכשולים וכו').
כמובן שבעקיפין, אם משקל המטוס גבוה ובתצורת המדפים הרגילה המטוס לא יעמוד בדרישות הטיפוס לאחר ניתוק - תצורת המדפים תשתנה כדי לעמוד בדרישות.
אגב, תצורת המדפים תשתנה במקרה כזה דווקא לכיוון ההפוך - זווית "יותר קטנה", שתגרום לריצה ארוכה יותר על המסלול, מהירות ניתוק גבוהה יותר ולזווית טיפוס טובה יותר אחרי ניתוק.
ובכל אופן, לידית המדפים יש מספר מוגבל של זוויות בהן אפשר לקבוע את המדפים - זה משתנה בין מטוס למטוס אך בד"כ יש בין 4 ל-5 מצבים.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-02-2008, 03:05
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Lance שמתחילה ב "אם לא ברור אז לא ברור, מצד..."

אני לא יודע מה בדיוק אמר לך אותו קברניט ומה בדיוק הבנת ממנו, אבל אם משיחה כזו אתה מסיק שבאופן גורף "מטוס ממריא ב-13 מעלות" - חבל על הדיון...
הנה כמה דברים שעשויים להשפיע על זווית הטיפוס (על קצה המזלג):
משקל מטוס, דחף מנועים, טמפרטורה חיצונית, רוח, גובה השדה, תצורת מדפים, שימוש במערכות נגד התקרחות ועוד ועוד.

יש כנראה הבדל מאוד גדול בין מה שהבנת ממנו לבין מה שאני מנסה להבהיר.

למה אני מתכוון?

יש הבדל מאוד גדול בין הזווית הרגעית שבה מטוס מנתק מהמסלול (שבאופן רגעי, כשהמטוס מנתק, היא עשויה להגיע למספר אותו ציינת) לבין הזווית אותה שומר המטוס לאורך זמן לאחר ההמראה.
המטוס מאיץ לאורך המסלול ורגע לפני הניתוק, הוא צבר מעט עודף של מהירות, אותה "ממירים" הטייסים למשיכה בסטיק, ניתוק ואיסוף גובה ראשוני. בשנייה-שתיים הללו - המטוס "מרביץ" טיפוס קל בשיעורים דומים למה שציינת.
אך מיד לאחר מכן - המהירות מתחילה לרדת לערך הרצוי לטיפוס, הטייסים "מורידים אף" והמטוס מטפס במהירות הטיפוס המיטבית (לאורך זמן רב הרבה יותר מאותן שנייה-שתיים) שמייצרת זווית הרבה יותר קטנה מהמספר שציינת.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:51

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר