לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 27-03-2008, 22:04
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי xnir שמתחילה ב "תמונות, F16 נוחת עם וו/כבל עצירה - היום"

תודה רבה ניר על התמונות הנפלאות!

תאונות אמיתיות:
ה.פ.ב הביא את המונות הבאות מתאונת הברק ב2002
http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...101&docID=18371

"...בתחילת חודש אפריל 2002 זה קרה שוב, באותה טייסת, כאשר סגן א' ורס"ן (מיל') כ', טייס ונווט, המריאו לאימון קרבות אוויר...תחילה, לא היה ברור לצוות המטוס מה קרה. "מהקוקפיט לא יכולנו לראות אם הגלגלים התקפלו", מסביר רס"ן (מיל') כ', נווט ותיק בטייסת..."אמרתי ל-א' להקטין מהירות, וביקשנו ממספר ארבע שיצטרף אלינו למבנה מכונס כדי שידווח מה הוא רואה...המחשבה על נטישה עברה בראש לקראת הנחיתה", מתוודה כ'. "בתור הנווט ראיתי את עצמי אחראי על ביצוע הנטישה. החלטה כזאת חייבת להתקבל על סמך הנתונים הנשקפים מהתא ולא על סמך תחושות בטן. היה שלב בו אפילו החזקתי את ידית כסא המפלט, כדי לא לאפשר לו למשוך בה אינסטינקטיבית"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ותמונה שאני הבאתי מארוע אחר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מאחר ונץ 017 הנ"ל משרת בטייסת מגיני הדרום שביצעה את ההדגמה נראה לי שהיה עדיף שהוא יהיה המטוס המדגים והפעם שיתפוס את הכבל.
נץ 017 עם סמלי טייסת מגיני הדרום. תמונה שהביא אמיר שגב מהתערוכה האווירית בברנו, צ'כוסלובקיה בשנת 2005 (אמיר לא הצלם).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כל התמונות והמידע בתגובה זו מתוך האשכול הזה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 27-03-2008, 22:18
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "תודה רבה ניר על התמונות..."

המטוס שמבצע את ההדגמה נבחר מהרבה שיקולים, ואף אחד מהם הוא לא מה היה בעבר.. אם כי גם 281 היה מעורב, למיטב זכרוני, במספר אירועי בטיחות.

קצת על הרקע היותר טכני:
במסלול טיסה יש שניים-שלושה כבלי עצירה, במרחק של שליש מסלול מתחילתו.
הכבל מתוח לרוחב המסלול, ומחובר (בדגם הנפוץ) למערכת "סרט-כבל", שמאפשרת לו להמתח למרחק של כחמישים מטרים, ובולמת את המטוס בצורה איטית - אחרת המטוס לא יבלום כראוי, אלא ינתר/יקרע את הכבל/יהרוס את וו העצירה..
לאחר שהמטוס נעצר לחלוטין, הטייס (לרוב.?) מדומם מנוע, וצוות חילוץ מטפל במטוס.
את הכבל משחררים מוו העצירה וטכנאי שירותי קרקע (ש"ק) מותחים אותו בחזרה.

לקראת סוף המסלול ממוקמת רשת עצירה, שהיא הברירה הגרועה יותר, ומשמשת במקרי חירום קיצוניים יותר.

אגב, ישנן מגבלות מהירות לכניסה לרשת (היא יכולה להקרע), ואם אינני טועה גם לכניסה לכבל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 28-03-2008, 07:03
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "המטוס שמבצע את ההדגמה נבחר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
המטוס שמבצע את ההדגמה נבחר מהרבה שיקולים, ואף אחד מהם הוא לא מה היה בעבר.. אם כי גם 281 היה מעורב, למיטב זכרוני, במספר אירועי בטיחות.

קצת על הרקע היותר טכני:
במסלול טיסה יש שניים-שלושה כבלי עצירה, במרחק של שליש מסלול מתחילתו.
הכבל מתוח לרוחב המסלול, ומחובר (בדגם הנפוץ) למערכת "סרט-כבל", שמאפשרת לו להמתח למרחק של כחמישים מטרים, ובולמת את המטוס בצורה איטית - אחרת המטוס לא יבלום כראוי, אלא ינתר/יקרע את הכבל/יהרוס את וו העצירה..
לאחר שהמטוס נעצר לחלוטין, הטייס (לרוב.?) מדומם מנוע, וצוות חילוץ מטפל במטוס.
את הכבל משחררים מוו העצירה וטכנאי שירותי קרקע (ש"ק) מותחים אותו בחזרה.

לקראת סוף המסלול ממוקמת רשת עצירה, שהיא הברירה הגרועה יותר, ומשמשת במקרי חירום קיצוניים יותר.

אגב, ישנן מגבלות מהירות לכניסה לרשת (היא יכולה להקרע), ואם אינני טועה גם לכניסה לכבל.



אני מצלם, אתה מסביר - יופי של סידור



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י xnir בתאריך 28-03-2008 בשעה 07:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-03-2008, 17:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מגבלת המהירות בכניסה לכבל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי xnir שמתחילה ב "תמונות, F16 נוחת עם וו/כבל עצירה - היום"

נובעת מיכולת המטוס לספוג את הבלימה, ולא מיכולת הכבל.

במקרה שהבאתם - מטוס הבז שנחת עם כנף אחת - הוו שבמטוס היה זה שכשל ולא הכבל. בבסיס הכבל ישנו ציר גזירה שנועד לקרוס במאמץ מוגדר מראש.

אני מתפלא על כניסה יזומה לכבל, שלא בשעת חרום, שהרי כניסה שכזו עשויה לגרום לנזק מבני למטוס (ואולי המטוס גם כך "גמר שעות"?!?).

כך נראה כבל עצירה במצב "טבעי"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד נקודה שלא צויינה - על המסלול מסומן מיקומו של כבל העצירה בצורת יהלום וסימון נוסף המציין את נקודת שיא המתיחה של הכבל - < <> >.

דוגמא באחד מבסיסי ח"א:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 28-03-2008 בשעה 17:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:28

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר