לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 25-09-2017, 08:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אירועי בטיחות ותאונות כלי טיס מרחבי העולם"

24.09.17 טייפון איטלקי התרסק לים במהלך הופעה מול קהל כ 75 ק"מ דרומית-מזרחית לרומא.
הטייס והמטוס היו שייכים לטייסת מנ"ט של חיל האוויר האיטלקי (Reparto Sperimentale Volo).
האירוע צולם ממספר זוויות, ניראה שהמטוס נכנס ללופ ולא הצליח להיחלץ, הטייס קפטן Gabriele Orlandi טייס ניסוי מנוסה בן 36 נהרג במקום, חברתו/ארוסתו והוריו צפו באירוע מהחוף.
בהמשך גופתו חולצה, האירוע נמצא בחקירה.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-09-2017 בשעה 21:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-09-2017, 22:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "כנראה טעות שיפוט, בגלל קושי..."

הנה הלופ במלואו, מתאים למה שהסברת (המונח המקצועי הוא Spatial disorientation)
עד כמה שלא מקצוענים כמונו מצליחים להבין מסירטון לא ברור - זה לא ניראה GLOC כי רואים שהטייס מנסה להיחלץ מהצלילה, גם לא ניראה תקלת מנוע כי המטוס מאיץ


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

בטיסות ראווה מגבלת הגובה מעל המים לא צריכה להיות מחמירה יותר?

בחיה"א אני מכיר את התאונה של גליק/לשם משנת 1991 עם קורנס 221 שהתרסק בכנרת
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...D7%A0%D7%A1-221


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 25-09-2017 בשעה 22:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-09-2017, 23:25
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 4,927
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הנה הלופ במלואו, מתאים למה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
בחיה"א אני מכיר את התאונה של גליק/לשם משנת 1991 עם קורנס 221 שהתרסק בכנרת

התאונה של גליק/לשם לא שייכת לסוג המדובר. אצלם היתה בעיה של ראות כללית וחוסר תחושת גובה (בין השאר בגלל בעיית ראיית קו אופק) עקב לחות באוויר ופני מים חלקים לגמרי. תוך כדי ביצוע פניה הדוקה ליציאת כיוון הם לא הבחינו שהם יורדים בגובה.
אני התכוונתי לסוג התאונה שבה נהרג יוסי אליאל בעת תרגול תימרון במטוס F-16 לקראת מסדר כנפיים ולסוג הכמעט תאונה של ספקטור/בקל בתירגול דומה (מספר מטרים הפרידו בין המטוס לבין הקרקע) והיו עוד כאלה. קורה כשלא מתחילים את התמרון בגובה בטיחותי ובשלבים עד שמבינים בדיוק כמה גובה נדרש לכל תמרון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-09-2017, 23:07
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,212
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "24.09.17 טייפון איטלקי התרסק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
24.09.17 טייפון איטלקי התרסק לים במהלך הופעה מול קהל כ 75 ק"מ דרומית-מזרחית לרומא.
הטייס והמטוס היו שייכים לטייסת מנ"ט של חיל האוויר האיטלקי (Reparto Sperimentale Volo).
האירוע צולם ממספר זוויות, ניראה שהמטוס נכנס ללופ ולא הצליח להיחלץ, הטייס קפטן Gabriele Orlandi טייס ניסוי מנוסה בן 36 נהרג במקום, חברתו/ארוסתו והוריו צפו באירוע מהחוף.
בהמשך גופתו חולצה, האירוע נמצא בחקירה.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


חברתו והוריה לא הוריו.
היום קיבלתי רישמית את תוצאות החקירה. הטייס נכנס לבלאקאווט עקב ג'י גבוה ולא יצא מזה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 16-06-2018, 10:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אירועי בטיחות ותאונות כלי טיס מרחבי העולם"

11.06.18 שעה 6:30 לערך מטוס F-15C מבסיס קדנה התרסק לים באזור אוקינאווה, יפן.
הטייס הצליח לפלוט את עצמו וצנח לים הקר, מסוק חילוץ יפני אסף אותו לבי"ח של הצי ביפן כשהוא סובל מחבלות (לא פורסם אם מהנטישה או היפוטרמיה מהמים הקרים).
חיהא"א קירקע באופן זמני את מטוסי ה F-15 של בסיס קדנה, האירוע בחקירה.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

בבסיס קדנה שתי טייסות F-15C/D (44,67) השייכות לכנף 18

המסוק שביצע את החילוץ היה מסוג מיצובישי UH-60J+ מטייסת החיפוש והצלה בבסיס Naha באוקינאווה המפעילה גם מטוסי חיפוש U-125A.
זוהי גירסה משודרגת הכולל מכ"מ חיפוש יפני, מערכת FLIR בחרטום, חלונות בועה, מנועי T700 מחוזקים מתוצרת יפן, מנוף חזק ומיכלי דלק ניתקים.

הדגמה של שת"פ איתור וחילוץ בין המטוס והמסוק היפניים


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-04-2019 בשעה 11:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-04-2019, 13:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "11.06.18 שעה 6:30 לערך מטוס..."

השבוע חיהא"א פירסם את מסקנות הווח"ק שהוגשו לו ב 12/2018.
https://www.kadena.af.mil/News/Arti...e-f-15c-mishap/

דו"ח הווח"ק בקובץ PDF כאן

הדו"ח ארוך אבל מרתק, קיצור הדברים:
- זו היתה טיסת אימון קרבות אוויר צמודים בין רפטור ל F-15C (ניקרא לו איגל)
- המטוסים היו בתצורה נקיה (ללא מיכלי דלק וחימוש חיצוניים למעט טיל AIM-9X אנרטי ופוד אימון לאיגל)
- מגבלת הגובה היתה 5000 רגל, המטוסים במצב טוב והטייסים מנוסים, בריאים ומאומנים
- כ 70 מייל דרומית לבסיס קדנה מעל הים האימון החל, המטוסים החלו לנסות להגיע ליתרון אחד על השני (לשבת על זנב היריב בשפה המקצועית)
- הרפטור מהר מאד הגיע ליתרון והאיגל ניסה להתחמק
- בשלב מסויים טייס האיגל חווה איבוד התמצאות במרחב ( Spatial Disorientation), כשמטוסו במצב אנכי הוא חשב שהוא טס מאוזן על הצד לכן דחף חזק את הסטיק קדימה ולחץ חזק על הדוושה הימנית
- הדבר גרם לו להיכנס ל G שלילי מה שהגביר את תחושת הבילבול עד כדי איבוד שליטה על המטוס שנכנס לסיחרור בכיוון הים
- הטייס הבין שאיבד שליטה והוא חייב לפלוט את עצמו, משך בידית הלא נכונה ולא קרה כלום, ניסה שוב והצליח לפלוט את עצמו כ 1100 רגל מעל פני הים (כ 15 שניות אחרי איבוד השליטה על המטוס)
- בסופו של תהליך ההפלטה האגריסיבי המצנח נפתח אך הצניחה למים הייתה קצרה ומהירה (כ 4 שניות), מהחבטה במים נשברו לטייס יד ורגל ימין.
- במים סירת ההצלה שלו לא התנפחה אוטומטית ובמשואת החירום שלו (AN/URT-44 PLB) היתה תקלה ולכן לא שידרה את מיקומו
- הוא ניפח את רוב סירת ההצלה שלו ידנית אך בגלל הפציעה לא הצליח לטפס עליה, אבל נאחז בה כשגופו במים
- טייס הרפטור הבין שקרה משהו לאיגל וחג נמוך מעל האזור, כ 4 דקות אחרי ההפלטה מצא אותו במים ושידר את מיקומו (בשביל למצוא את טייס האיגל במים הרפטור עשה שימוש במערכות האלקטרוניות שלו)
- מסוק חילוץ יפני אסף את הטייס כשעה וחצי אחרי ההפלטה והוא הועבר לביה"ח של הצי באוקינאווה
- מטוס האיגל נשבר מהחבטה במים ושקע למצולות, בהמשך צוללת מחקר צילמה את חלקיו בעומק של כ 16,000 רגל, חלקים שונים שלו נאספו

מסקנות הווח"ק:
1. במהלך אימון קרב אוויר צמוד טייס האיגל חווה איבוד התמצאות במרחב
2. בחיהא"א אין מספיק אימונים להתמודדות עם G שלילי
3. לא היה לטייס מספיק זמן להתאושש ולהיחלץ מאיבוד השליטה

תיאור ויזואלי של האירוע מתוך דו"ח הווח"ק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-04-2019 בשעה 13:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 03-05-2019, 09:38
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אירועי בטיחות ותאונות כלי טיס מרחבי העולם"

שלשום (01.05.2019) בשעות הצהרים התרסק מטוס אימון של חיהא"א מסוג T-6A מבסיס Sheppard בטקסס שהיה בטיסת אימון צפונית לבסיס (אוקלהומה).
שני אנשי הצוות (מדריך וחניך) צנחו בשלום, האירוע בחקירה.
https://www.news9.com/clip/14814243...ar-lake-waurika

לפני כשנה חיהא"א קירקע את כל מטוסי ה T-6A בגלל תלונות על תופעות הקשורות להיפוקסיה.
https://www.af.mil/News/Article-Dis...se/source/GovD/

כמו אצלנו (עפרוני) מטוס ה T-6A של חיהא"א משמש להדרכה ראשונית של חניכי קורס טיס


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 17-05-2019, 22:34
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,787
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אירועי בטיחות ותאונות כלי טיס מרחבי העולם"

מטוס F-16 התרסק אל תוך מחסן גדול במהלך נחיתה בבסיס חיהא"א בקליפורניה , הטייס צנח בשלום.
ע"פ מה שפורסם הגורם הוא תקלה במערכת ההידראולית שהובילה לאיבוד שליטה על המטוס (להזכירכם ה F-16 הוא מטוס FBW אבל ע"פ מה שקראתי יש לו שתי מערכות הידראוליות השולטות בין השאר על זרימת הדלק למנוע קישור )
מייד לאחר ההתרסקות פרצה אש שכובתה מייד ע"י הספרינקלים של המחסן, האזור כולו פונה בגלל חשש לתחמושת חיה ודליפת הידרזין ממערכת ה EPU של המטוס.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


ועוד אירוע ל F-16 אמריקאי מחודש שעבר, נפגע בכן נסע קדמי מציפור (כנראה נץ) במהלך נחיתה בניו מקסיקו, נחת בשלום.
תמונה של המטוס אחרי הנחיתה עם שרידי הציפור, לאנשים מסויימים עלולה להיות לא נעימה
קישור


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 18-05-2019 בשעה 07:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 15:53

הדף נוצר ב 1.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר