לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-09-2008, 10:01
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
טקס פתיחת בח"א נבטים - תמונות

קצת באיחור, אבל הייתי צריך להעביר את התמונות דרך אבטחת מידע והצנזורה..

אופנועני המשטרה הצבאית, קצת לפני תחילת האירוע:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צלמת של שה"ד מכוונת מצלמות לפני תחילת הטקס:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תערוכת המטוסים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תזמורת צה"ל מצחצחת חצוצורות:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מחלקת הדגלים לאחר עלייתה לרחבה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטס ההצדעה - ראם, שני קרנפים ורביעיית ניצים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קרנף מבצע המראה בעזרת רקטות האצה (JATO). אני כנראה היחיד שהצליח לתפוס את זה כמו שצריך..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ובפנורמה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הבכיריאדה: עידו נחושתן (מח"א), אהוד ברק (שרהב"ט), שמעון פרס (נשיא המדינה), גבי אשכנזי (הרמטכ"ל) ועדן אטיאס (מב"ס נבטים):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מח"א נואם ברוח נבטים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שר הבטחון:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הרמטכ"ל בנאום ללא גלעד שליט (הפתיע אותי).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
דבר נשיא המדינה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
חשיפת הלוט מעל סמל נבטים החדש:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
חלק מהאורחים:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אליעזר שקדי, ראש אג"ת אמיר אשל, ראש אמ"ן עמוס ידלין.
ידלין הוא אדם מקסים ולבבי, שיש לזקוף לזכותו את העובדה שבסיס נבטים עדיין קיים ולא רק זה אלא גם גדל.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ראש אמ"ן עמוס ידלין, סגן הרמטכ"ל דן הראל, ראש אכ"א?, ועוד תא"ל שאני לא מכיר.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מחלקת הדגלים ממש לפני סוף הטקס.:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הרמטכ"ל חותך קצת אחרי שמתחילה הסחבקיה של בכירי החיל: בעבר ובהווה:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עדן אטיאס, עידו נחושתן, הגב של דני חלוץ, ומאחור מסתתר אל"מ צבי טוויזר ראש מנהלת נבטים - שהוביל את כל המהלך בשנים האחרונות (אדם גדול ורחב כתפיים, תרתי משמע):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אטיאס ושקדי. שימו לב שאפילו המזרחי שמצאו לדרגה הוא בעל עיניים ירוקות .
אדם חד חשיבה, יודע לדבר ברור לכולם, ורציני ביותר. הוא גם צעיר להפתיע.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 07-09-2008, 19:02
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אההה....
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "לא נראה לך בעייתי אם טייס שלא עבר קורס צריך לנטוש ?"

זה שוב חוזר אל הדיון ההוא. חשבתי שאתה מלין משהו על אשל.
ולענין - לא. בהחלט לא נראה לי. בטח לא לגבי טייס קרב. מושך בידית ויוצא. כמו שכבר נאמר - הנחיתה זו הבעיה האחרונה שלו. לא בטוח שהוא יזכור או יוכל בכלל למצוא את כיוון הרוח ולשקלל את הנחיתה שלו. (כשעושים את הקורס לא יודעים מי יהיה אלוף....).

אם תשאל אותי אישית -אולי אפשר לוותר על קורס הצניחה. לטעמי לא תורם הרבה ובטח לא במעט הצניחות שיש שם. (כמה? שתי צניחות? אני ממש לא יודע את המצב כיום). לי זה נראה כיום כבזבוז כסף וזמן לשלב זאת בקורס טיס.

(אה, ובאמת, זה לא האשכול לכך).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 08-09-2008, 11:09
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
למרות שזה אינו נושא האשכול, החלטתי להתייחס לנושא קורס הצניחה
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה כנראה לא מבין את המשמעות..."

בד"כ אלו שלא עברו קורס צניחה במהלך הקורס וסיימו קורס טיס, אינם נשלחים לביצוע הקורס למרות חשיבותו הגבוהה (וכל אלה שחושבים שכסא מפלט גורם לקורס להיות מיותר טועים לגמרי. הקורס מיועד עבור התנהגות באויר, במיוחד במקרים של תקלות, ובנחיתה על הקרקע או בים. למרות מיעוט הצניחות, זוכרים מצויין מה צריך לעשות במקרים של תקלות. לא לשכוח שלאחר נטישה על הנוטש לבצע דברים נוספים לאלו שתירגל בקורס צניחה, כגון, ליצור קשר תוך כדי צניחתו, ולכן כדאי שהצניחה בעת הנטישה לא תהיה הראשונה בחייו. אגב, בהמשך הדרך יש רענונים ותרגולים בנושא, כולל חילוצים לאחר שהיה במים) הסיבה לכך היא הסיכון הפוטנציאלי. סיכון שכדאי לקחת בחשבון בתחילת הקורס (ועבדכם נפצע בצניחה הראשונה בקורס ונאלץ להמתין לקורס הבא. לשמחתי זה היה רק שבר בכף הרגל) כבר אינו מוצדק לאחר סיומו.
זכור לי שהטייס פלטר (אחד מתוך 3 אחים טייסים), שהיה אחראי על השלב בקורס טיס שבו צונחים, השיג אישור מיוחד בכדי להצטרף לחניכיו הצונחים. הוא נפצע קשה בגבו בעת הנחיתה ולא טס זמן ממושך ביותר(כמדומני מעל שנה). אחריו כבר אף אחד לא קיבל אישור חריג כזה.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 08-09-2008 בשעה 11:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 08-09-2008, 13:10
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "זה מה שיפה בפורום"

רק שנדמה לי שבשונה ממך יערי גם נטש. לכן, אולי, לדעתו יש משקל יתר.

עוד נקודה למערכת השיקולים באשר לנחיצות הסמכת הצניחה אצל אנשי התובלה. נראה לי שאצל טייסי התובלה הכשרת הצניחה חשובה יותר מאשר אצל טייסי קרב. עיקר השיקולים שהועלו כאן (ובאשכול השני) בנושא דיברו על כך שהצניחה של טייס נוטש היא אוטומטית. אולם לא כך הם הדברים אצל טייס התובלה שצריך לרוץ אל הפתח, חגור במצנח וגם לקפוץ (אמנם הזכרת זאת אולם במסגרת הויכוח שהתפתח סביב הצניחה של חנניה גזית הנקודה הזו קצת נעלמה).
יכול להיות שהפחד מהקפיצה יהיה השיקול המכריע בין נטישה לבין נסיון להנחית נחיתת התרסקות. לכן, אולי, כדאי שדווקא טייסי תובלה יתמודדו עם צניחה עוד לפני שיצטרכו לנטוש.

מה דעתך?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 08-09-2008 בשעה 14:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 09-09-2008, 21:35
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
זה בהחלט ריאלי
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "סתם מסקרנות - האם הייתה..."

יכולות להיות תקלות רבות בשרשרת ההפלטה שכתוצאה ממנה הכסא לא יופלט וכתוצאה מכך יש לעבור לנטישה מיכנית.
אישית, אינני מכיר את מרביתן של הנטישות אז אני לא יכול לענות על שאלה זו. כאמור, מי שטס על צוקית (גם טייסי תובלה טסים על צוקית בבואם להדריך בבית הספר לטיסה), אם הוא נדרש לנטוש, הוא בודאי צריך לבצע נטישה מיכנית. נטישות כאלו זכורות לי שקרו.
במקרה הפרטי שבו אני נטשתי, לטייס היתה בעיה במערכת ההפלטה ובמשך קרוב לחצי דקה הוא ניסה לנטוש באופן מיכני (העפת חופה ויציאה ללא הכיסא) אך לא הצליח (באופן אוטומטי הוא אמור לצאת כשניה אחרי הנווט). למזלנו, כנראה שהאש שבערה במטוס הפעילה, בסופו של דבר, את הכדור הפירוטכני הנכון והוא הופלט עם הכסא (עם כוויות רציניות אבל בחיים).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 10-09-2008, 08:05
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
לי זה לא נראה כל כך טרויאלי
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "זה בהחלט ריאלי"

במטוסי צוקית המצנח על הגב. במטוסי תובלה משתמשים במצנח גב או במצנח חזה (לכל אחד התעדופים שלו). הרבה יותר נוח לצאת ממטוס עם מצנח גב או מצנח חזה. במטוסי קרב לעומת זאת המצנח אינו מחובר בצורה פשוטה אל הטייס (או להיפך...) הטייס יושב על המצנח והרצועות מחוברות "מלמטה". אם הטייס ינסה לצאת "ידנית" המצנח ישתלשל לו מלמטה ולעניות דעתי העסק די מסורבל. מעבר לכך, גם פתח היציאה הוא לא כזה "ידידותי", עם הכסא ומנגנון הפתיחה שלמעלה שיאפשר "החלקה" החוצה. גם בפוגה/צוקית לא תמיד הצליחו לצאת (ואולי מעוד כמה סיבות, אני ודאי לא יושב עם כל התחקירים מולי).

וליערי - אומנם ביצעת שבע צניחות, אבל קורס אחריך זה ירד ל-5 ואחרי עוד קורס זה ירד ל-3 והיום עושים צניחה אחת.
לא נלך על זה לרב, אבל הבעתי את דעתי שיש לשקול מחדש את הנחיצות של קורס צניחה (מה שיתכן ונעשה, אולי יותר מפעם אחת ולכן היום הוא נראה כך).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 10-09-2008, 15:43
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
אז מה תגיד על הסיפור הבא ?
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לי זה לא נראה כל כך טרויאלי"

נותן גם מענה ל ISHPUZ על שאלתו אם קרתה בחיל האויר נטישה מיכאנית:
מסתבר שמדובר במקרה שקרה בשנה הראשונה של טיסות הפאנטומים בארץ והוא דומה ביותר למקרה של גילוץ ושלי. אם כך הסבירות לאירוע כזה אינו כה חריג (זכור לי גם מקרה של נווט צעיר בטייסת הזנבות הכתומים, זאב ברט, שמערכת ההפלטה אצלו לא פעלה והוא לא נטש באופן מיכני. אין לי מושג מדוע. כלומר, תקלות אלו בהחלט קורות ולא מעט).

מתוך ביטאון חיל האויר:
http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...102&docID=18385

"דוד לא ראה את הטייס פיר כיוון שזה לא הצליח להיפלט מהמטוס. המטוס המשיך להסתחרר, פיר ניתק את החופה, אבל כיסא המפלט הקדמי סירב לפעול. "לבסוף יצאתי בנטישה מכנית, כמו במלחמת העולם", הוא סיפר. "פתחתי את המצנח ומיד פגעתי בקרקע. בכל מקום שלא היה מוגן, נכוויתי". "

הנה עוד מקרה של תקלה בנטישה:
http://www.aka.idf.il/Eitan/pratim/...ua/?docId=37415


ולגבי מה שאמרת: "במטוסי קרב לעומת זאת המצנח אינו מחובר בצורה פשוטה אל הטייס (או להיפך...) הטייס יושב על המצנח והרצועות מחוברות "מלמטה". אם הטייס ינסה לצאת "ידנית" המצנח ישתלשל לו מלמטה ולעניות דעתי העסק די מסורבל" הדברים אינם מדוייקים. המצנח לא ישתלשל מלמטה. מאחורי הגב או מתחת הישבן, כאשר הנוטש כבר מחוץ למטוס, זה היינו הך. המצנח לא נשאר שם. הוא פשוט נפתח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 11-09-2008, 08:11
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
אבל מי שביצע את הנטישה המיכנית היה הטייס.
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "דוד יאיר זה לא דוגמה"

הדוגמאות שנתתי היו בכדי להראות שתקלות במערכת ההפלטה קורות ולא מעט (הדוגמאות שהבאתי היו בחיפוש פשוט וחפוז ב"גוגל". אני מתאר לעצמי שישנם עוד מקרים, ולא מעטים, שקרו בחיל האויר שלנו ובחילות אויר אחרים).
ל YHS , לגבי "תניח שאם אני כותב משהו כנראה שאני גם יודע". אין לי ספק שאתה יודע אבל אנו חלוקים בדיעותינו לגבי המשמעויות של הידע (שלך ושלי. הניסיון שלי אינו בהכרח עדיף על הידע שלך) ולכן, אני מאוד מסכים למשפט שכתבת קודם לכן: "שני אנשים -שתי דעות. והכל לגיטימי".
אתה חושב שקורס צניחה די מיותר, לאור הסיכויים הנמוכים להשתמש בידע הנצבר בו ולאור אי הנחיצות בידע זה גם אם נאלצים לנטוש ("ולענין - לא. בהחלט לא נראה לי. בטח לא לגבי טייס קרב. מושך בידית ויוצא. כמו שכבר נאמר - הנחיתה זו הבעיה האחרונה שלו") ואני טוען ההיפך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 08-09-2008, 09:13
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי צנחן77 שמתחילה ב "גם אמיר אשל לא עונד כנפי צניחה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צנחן77

...יש למישהו הסבר אינטילגנטי ???...
...אין הסבר אמיתי, ואני שואל איך זה יתכן ?...


נראה לי שזה הרבה יותר פשוט משלל ההסברים ה-"מנומקים" ,
ואנ'לא חושב שיש מאחורי העדר הכנפ"צ איזשהי אידאולוגיה...

נכון שזה לא "הסבר אינטליגנטי" , אבל...
מנסיוני כרל"ש של תא"ל "מרובה כנפיים" , זה קורה בד"כ
כאשר מישהו אחר מכין לבכיר את המדים על הקולב...

(למשל כשהנהג מביא את המדים המגוהצים מהמכבסה ,
ומכין לבוס "סט רזרבי" שיהיה תלוי בארון במשרד...)

יתר על כן :
יש כאלו שלא רואים בכנפ"צ משהו חשוב או שמייחד דווקא אותם ,
ומדיפים להשאיר את מה שבעיניהם הוא החשוב באמת ו/או חשוב יותר .
(ואני מניח שבעיני בוגר קורס טיס , כנפי הטייס חשובות יותר מהכנפ"צ .
כך גם -למשל- אצל בוגרי קורס חובלים)

ולנחמיה :
יופי של תמונות , וכפי שמישהו כבר כתב לפני -
אתה נותן למתבונן הרגשה כאילו שהוא שם .
תודה !
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed


נערך לאחרונה ע"י avishon בתאריך 08-09-2008 בשעה 09:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:47

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר