לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 12-01-2009, 22:24
צלמית המשתמש של מיקו22
  משתמש זכר מיקו22 מיקו22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.01.09
הודעות: 124
לא צריך להעסיק ערבים בישראל !
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "מחדל שיש אנשים כמוך עם מחשבות..."

ומי שעושה את זה לוקח אחריות על חיו !
מה שקורה באוניברסיטות ובמיכללות שתלמידים ערבים קוראים לחילי מילואים שיחזרו בארון ...או שמרצה במיכללת ספיר לא מכניס מילואימניק לכיתה כי הוא רוצח !
באוניברסיטאות מונפים דיגלי חמאס והתנועה האיסלמית ודיגלי פלאסטין...מזוזות נעקרות מחדרי היהודים ועוד היתנקלויות רבות...אבנים ניזרקים בואדי ארה ואום אל פאחם...ידוי אבנים ביפו..וזריקת מיטען חבלה בלוד לחצר בית יהודי !
כלו אלה רק יחזקו את ליברמן בבחירות הקרובות !

ולאדון מצפון אם לא מצא חן בעיניך העובדות שכתבתי אתה תמיד יכול להיצתרף לחברך בכיכר רבין !

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 11-01-2009, 20:11
  משתמש זכר עו"ד אחד עו"ד אחד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.08
הודעות: 283
אנושיות מינימלית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "YNET-אחראי משמרת ערבי בחברת תקשוב-כפה על יהודים עמידת דום לזכר קורבנות עזה"

מחייבת התייחסות לקורבנות המלחמה גם מהצד הפלסטינאי.
אני ימני, אני תומך במבצע, תומך בהעמקתו ומרגיש נקי מצפונית.
לא רק שאני אדיש למותם של מחבלים - אני גם מעלה חיוך כל פעם מחדש.
ובכל זאת, קשה להשאר אדישים לילדים הרבים ולאזרחים החפים שנהרגו, נהרגים ועוד יהרגו במהלך המבצע. לא ברור כיצד אפשר לשמוח על מותם, פציעתם וסבלם של חפים שכל חפצם לנהל אורח חיים נורמלי.
ואני שוב חוזר ומבהיר - המבצע מוצדק! האשמה על כל הסבל שנגרם לכולם היא על החמאס ועליו בלבד! אבל אפשר להבין את אותו אחראי משמרת שמזדהה איתם.

אני לא נכנס כאן לשאלה האם ראוי היה שיכפה על העובדים לעמוד או לא לעמוד ואם בכלל ראוי שינצל את מעמדו ויכפה על הכפופים לו לעשות דברים שאינם קשורים לעבודה.

אני רק אומר שאפשר להבין...

אני חושב שגם הקיצוני שבימניים (אני) וגם התומכים הנהלבים ביותר של המבצע (שוב אני) מרגיש צביטה בלד כשילד מת. פלסטינאי, אפגני, אינדונזי או כל ילד אחד.

ובלי תגובות כמו: "ומהחיילים שלנו לא אכפת לך?". התשובה לשאלה הזו ברורה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 11-01-2009, 22:08
  משתמש זכר עו"ד אחד עו"ד אחד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.08
הודעות: 283
נראה שיש כמה דברים שצריך להבהיר
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "כתבת " אנושיות מינימלית מחייבת התייחסות לקורבנות המלחמה גם מהצד הפלסטינאי""

הפלשתניאים / עזתים / ערבים הם לא האוייב במלחמה הזו. האוייב הוא החמאס ופעיליו והם בלבד. אפילו תומכי החמאס מחוץ למשוואה.
שנית - מה ז'תומרת ערבים צברו שם כח? יש ערבים בארץ בכנסת, בממשלה, ואפילו - אל תגלי לאף אחד - בבית המשפט העליון.
מדובר בסה"כ באחמ"ש במוקד טלפוני. עבודה סטודנטיאלית שכל פלצן מתקדם אליה אחרי 1/2 שנה במוקד.
ולסמנטיקת ה"גם" או "רק" - בתור אזרח מהמגזר הערבי הוא מזדהה עם העם שלו ורואה בצה"ל כמחולל שואה בעזה. מה שלדעתי, לא בלתי הגיוני למרות ש - בפעם המליון - אני בעד הפעולה.
מה שמתרחש בעזה זו קטסטרופה קשה בכל קנה מידה. כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו...
ה ISSUE כאן הוא העובדה שהוא כפה עליהם לעמוד לזכרם. לא העובדה שהוא מזדהה עם נפגעים מהצד העזתי.
אגב, אם הוא היה מבקש לעמוד דום לזכר חללי צה"ל שנפלו במלחמה לא היו עושים מזה ידיעה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 11-01-2009, 22:54
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
תודה לנציג האו"ם
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "נראה שיש כמה דברים שצריך להבהיר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
הפלשתניאים / עזתים / ערבים הם לא האוייב במלחמה הזו. האוייב הוא החמאס ופעיליו והם בלבד. אפילו תומכי החמאס מחוץ למשוואה.

הפלסטינאים והעזתים הם האויב במלחמה הזאת. לעמים יש אחריות קולקטיבית על המסלול בו הם בוחרים ללכת.

שנית - מה ז'תומרת ערבים צברו שם כח? יש ערבים בארץ בכנסת, בממשלה, ואפילו - אל תגלי לאף אחד - בבית המשפט העליון.

וזה חמור מאוד שכל אלה לא מפנימים שישראל היא מדינה יהודית ושהיא נמצאת במלחמה מול הפלסטינים ושזה חמור להכריח להזדהות עם האויב

מדובר בסה"כ באחמ"ש במוקד טלפוני. עבודה סטודנטיאלית שכל פלצן מתקדם אליה אחרי 1/2 שנה במוקד.

ועדיין, הוא צבר מספיק כוח בחברה הזאת על מנת לכפות את השקפותיו ולהכריח להזדהות עם סבל האויב.

ולסמנטיקת ה"גם" או "רק" - בתור אזרח מהמגזר הערבי הוא מזדהה עם העם שלו ורואה בצה"ל כמחולל שואה בעזה. מה שלדעתי, לא בלתי הגיוני למרות ש - בפעם המליון - אני בעד הפעולה.
מה שמתרחש בעזה זו קטסטרופה קשה בכל קנה מידה. כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו...

אין כאן דיון בסוגייה עם מה מזדהה האחמ"ש אחמד באופן פרטי. זכותו לחשוב מה שהוא רוצה.

ה ISSUE כאן הוא העובדה שהוא כפה עליהם לעמוד לזכרם. לא העובדה שהוא מזדהה עם נפגעים מהצד העזתי.

בהחלט

אגב, אם הוא היה מבקש לעמוד דום לזכר חללי צה"ל שנפלו במלחמה לא היו עושים מזה ידיעה.

בטח שלא. זאת אכן לא הייתה ידיעה. הזדהות עם הקורבנות היהודים במדינה היהודית הוא נושא נורמלי שצריך להיות מקובל בכל מקום עבודה. אי אפשר לגזור מכאן גזירה שווה להזדהות עם סבלו של העם הארמני וקל וחומר לסבלו של האויב


תודה לנציג האו"ם
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 11-01-2009, 23:11
  משתמש זכר עו"ד אחד עו"ד אחד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.08
הודעות: 283
הציניות שלך ממש עשתה לי כאבי בטן.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "תודה לנציג האו"ם"

אני לא נציג האו"ם ולא נעלי אולסטאר. הדעות שלי ברורות ואני לא חושב שיש יותר ימין מהן. למרות זאת, ובניגוד אליך (או אלייך), אני לא מתלהם ומתלהב לרוץ ולצעוק ערבי הוא ערבי הוא ערבי. מה ז'תומרת קולקטיב? האם לילד בן 3 שההורים שלו לא הצביעו לחמאס, מתנגדים לחמאס וגם מדליפים מידע לצה"ל מגיע לההירג מפגז? ואם ההורים שלו הם לא אנטי חמאס אבל גם לא תומכים? סתאם פאסיביים. מוצדק שיקרוס עליו קיר? עכשיו נניח שאבא שלו מחבל חמאס ומגיש תה להנייה ושות'. מוצדק להרוג את הילד?
אני חושב שצריך מידה הגונה של אכזריות כדי להתעלם מהסבל של האוכלוסיה שם גם אם האשמה היא לא בנו. גופות ילדים ונשים זה דבר עצוב והעובדה שהצדק איתנו לא צריכה להעביר אותנו על דעתנו ולהפוך אותנו למפלצות.
מישהו בפורום (לא זוכר מי) סיכם את זה במשפט אחד: "הלב כואב אבל המצפון נקי" אצלי המצפון נקי אבל הלב כואב.

נערך לאחרונה ע"י עו"ד אחד בתאריך 11-01-2009 בשעה 23:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 11-01-2009, 23:25
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אכן כואב
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "הציניות שלך ממש עשתה לי כאבי בטן."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
אני לא נציג האו"ם ולא נעלי אולסטאר. הדעות שלי ברורות ואני לא חושב שיש יותר ימין מהן. למרות זאת, ובניגוד אליך (או אלייך), אני לא מתלהם ומתלהב לרוץ ולצעוק ערבי הוא ערבי הוא ערבי. מה ז'תומרת קולקטיב? האם לילד בן 3 שההורים שלו לא הצביעו לחמאס, מתנגדים לחמאס וגם מדליפים מידע לצה"ל מגיע לההירג מפגז? ואם ההורים שלו הם לא אנטי חמאס אבל גם לא תומכים? סתאם פאסיביים. מוצדק שיקרוס עליו קיר? עכשיו נניח שאבא שלו מחבל חמאס ומגיש תה להנייה ושות'. מוצדק להרוג את הילד?
אני חושב שצריך מידה הגונה של אכזריות כדי להתעלם מהסבל של האוכלוסיה שם גם אם האשמה היא לא בנו. גופות ילדים ונשים זה דבר עצוב והעובדה שהצדק איתנו לא צריכה להעביר אותנו על דעתנו ולהפוך אותנו למפלצות.
מישהו בפורום (לא זוכר מי) סיכם את זה במשפט אחד: "הלב כואב אבל המצפון נקי" אצלי המצפון נקי אבל הלב כואב.

לראות חפים מפשע מתים בגלל החמאס.
משום שכל ילד שמת מפגז או מקיר שמתמוטט עליו - זה באשמת החמאס.
לכן גם אם הפגז הוא ישראלי האשמה היא של האוייב ועם כל הצער שבדבר - שימותו כל החפים מפשע בעזה ושלא תיפול שערה משערות ראשו של חייל צה"ל קל וחומר שימותו כולם ושלא יפצע חייל ישראלי קל וחומר בן בנו של קל וחומר שימותו כל הפלשתינים ושלא יהרג יהודי אחד.

איך אמרה גולדה:
ציטוט:
"לעולם לא אסלח לערבים על שאילצו את ילדינו ללמוד להרוג אותם."
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 11-01-2009, 23:49
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
שמחה?
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "אתה נותן פירוש משלך ל"בנפול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אתה נותן פירוש משלך ל"בנפול אויבך אל תשמח" ודווקא ממך זה גם לא מפתיע.
לא היה פה אחד שביקש להזיל דמעה על מחבלים הרוגים.
אבל לדבר בכזו שנאה ולגלוג ושמחה על ילדים שמתים, בלי להביע טיפת צער ?
השמחה פה זהה לשמחה של מחלקי הסוכריות, כלומר הלב כבר קהה וכל הטעם במלחמה לא היה שווה את היציאה אליה. אנחנו נעשים חיות מיום ליום, והכל כמובן באשמת החמאס.

איפה ראית שהבעתי שמחה?
אני ממש לא שמח שערבים הורגים ערבים. מצד שני גם לרחם עליהם אני לא יכול אם גם הם לא מרחמים על עצמם ואפילו לא על ילדיהם.

השמחה פה "זהה לזו של מחלקי הסוכריות?"
עצם ההשוואה מלמדת על סולם הערכים והפרופורציות שלך יותר מהכל: אנחנו נלחמים כדי לחיות, ואילו הם נלחמים כדי שאנחנו נמות ולא כדי שהם יחיו. תרבותם תרבות המוות הם מקדשים את המוות, אנחנו מקדשים את החיים. זה כל ההבדל בקצרה.

אין בליבי מ"מ אחד של שמחה על הרג חפים מפשע (הגם שאת זה קשה קצת לדעת שהרי 63% בחרו בחמאס). מצד שני אין בליבי מיקרון של צער.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 12-01-2009, 00:37
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא רוצה לאכזב אותך
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "כמה מילים כתבת ולא אמרת כלום,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
כמה מילים כתבת ולא אמרת כלום, והתעלמת ב(חוסר) אלגנטיות מהפסוק.
אין בך שמחה אבל אין בך גם צער.
תעמוד מאחורי הדברים שלך, אחרת הסכום של המשפט שמעלה הוא אפס.
וגם אדישות למותם של ילדים מסכנים וחפים היא נוראית.
לא ככה כתוב בתורה ?

אבל יש כמה פירושים לבנפול אויבך, ואף אחד מהם אינו מכוון למה שאתה מכוון:
1. אויבך - היהודי (כשהוא נופל אל תשמח) אבל אויבך הגוי?
תלמוד בבלי מסכת מגילה דף טז/א
אמר ליה(אמר לו המן למרדכי כאשר הצטרך להרכיב אותו על הסוס) סק (עלה) ורכב אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא (אינני יכול, מפני שכחש כוחי מימי התענית), גחין (המן התכופף) וסליק (ומרדכי עלה). כי סליק בעט ביה (כאשר עלה מרדכי בעט בהמן), אמר ליה (אמר לו המן למרדכי): לא כתיב לכו בנפל אויבך אל תשמח? אמר ליה (מרדכי להמן): הני מילי בישראל אבל בדידכו (המילים האלה כתובות על ישראל אבל עליכם) כתיב ואתה על במותימו תדרוך.


2. מדובר אכן גם באויבך הגוי ואסור לשמוח כאשר הוא נופל משום שיש סיכוי שהוא יוכל לקום אבל כאשר בטוחים שהאויב כבר מת או אז:
יד,ל וַיּוֹשַׁע ה' בַּיּוֹם הַהוּא, אֶת-יִשְׂרָאֵל--מִיַּד מִצְרָיִם; וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת-מִצְרַיִם, מֵת עַל-שְׂפַת הַיָּם. יד,לא וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת-הַיָּד הַגְּדֹלָה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה בְּמִצְרַיִם, וַיִּירְאוּ הָעָם, אֶת-ה'; וַיַּאֲמִינוּ, בַּה', וּבְמֹשֶׁה, עַבְדּוֹ. {ר}
{ש} טו,א אָז יָשִׁיר-מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת...

3. רוצה עוד דוגמאות? "באבוד רשעים רינה"
ויש עוד...
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-01-2009, 06:49
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
רוצה עוד דוגמאות, כן
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא רוצה לאכזב אותך"

אפילו לכתוב את זה כמו שצריך, בשביל שהדיוט כמוני יוכל להבין לא השכלת.
שפת המקורות לא שגורה בפי, אבל זה לא מפריע לאדוק שכמותך להטיח בי את הכתובים.
אז אני יודע שיש מספר פירושים, ואתה בחרת להביא את אלה שמתאימים. רק שאף אחד לא מבין את הכתיב. אז קבל:

ציטוט:
מאז יצאת מצרים ועד ימינו אנו נאבקים אנו עם אויבנו. השבוע התבשרנו על חסולו של אחד מגדולי צוררי ישראל בדורנו- השייח אחמד יסין. החשיבות בעצם המלחמה ברורה ואין כאן המקום להרחיב על כך. אך מה דין השמחה בעת הנצחון? האם אנו אמורים לשמוח כאשר אנו משמידים את אויבנו? האם אפשר שלא לשמוח?


הכוונה ללימוד המקורות
1. הרגש הספונטני בודאי רוצה לשמוח במפלת האויב, אך ננסה ללבן האם רגש זה טוב וראוי לטפחו או שיש להתגבר עליו. עיינו במקור 1. נראה בפשט הכתובים שצריך לרסן את הרגש הספונטני, ומי שלא מרסן אותו עלול לגרום להסרת העונש מהאויב.
2. עיינו במקורות 2-3. חז"ל הבינו שאכן הפסוק מדבר על כל סוגי האויבים, אפי' המצרים, ויש לטעם זה גם השפעה הלכתית.

ראינו בחז"ל גישה שאין לשמוח במפלת האויב גם אם הוא הגרוע שבאויבים




מקורות:
1. ספר משלי פרק כד
(יז) בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.wesell.co.il/imp/Fz7qYsYlZJpcupt/vsFL5K2CA105uw3/TsFz7qYsYlZJpcupttS]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://click.inn.co.il/phpAdsNew/adlog.php?bannerid=1967&zoneid=77&clientid=1946&dest=http://www.wesell.co.il/click/Fz7qYsYlZJpcupt/vsFL5K2CA105uw3/TsFz7qYsYlZJpcupttS&1231739140290]


(יח) פֶּן יִרְאֶה יְהֹוָה וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ:

2. מדרש פסיקתא דרב כהנא, פסיקתא אחריתא דסוכות
אבל בפסח אין את מוצא שכתב בו אפילו שמחה אחת, ולמה? את מוצא שבפסח התבואה נידונית (ר"ה, טז א) ואין אדם יודע אם עושה היא השנה (הרבה תבואה), אם אינה עושה, לפיכך אין כתיב שם שמחה. דבר אחר, למה אין כתיב שם שמחה, בשביל שמתו בו המצריים... כדאמר שמואל בנפול אויבך אל תשמח (משלי כד, יז).


3. בית יוסף אורח חיים סימן ת"צ
ושבלי הלקט כתב בשם מדרש הרנינו... שהטעם שאין גומרין ההלל כל ימי הפסח הוא, לפי שנטבעו המצריים, וכתיב בנפול אויבך אל תשמח.


כל אחד יכול לצטט את מה שנח לו.
מה שיפה זה שאתה בוחר בתורה את הצדדים הרעים והלא הומנים, ואני ה"דתי" וה"צדיק" ובחר את הצדדים ההומניים יותר.
מה זה אומר אליך ? מה זה אומר על המאמינים ? מה זה אומר על האלוהים ?
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 12-01-2009, 09:05
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא הטחתי בך שום דבר
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "רוצה עוד דוגמאות, כן"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אפילו לכתוב את זה כמו שצריך, בשביל שהדיוט כמוני יוכל להבין לא השכלת.
שפת המקורות לא שגורה בפי, אבל זה לא מפריע לאדוק שכמותך להטיח בי את הכתובים.
אז אני יודע שיש מספר פירושים, ואתה בחרת להביא את אלה שמתאימים. רק שאף אחד לא מבין את הכתיב. אז קבל:



כל אחד יכול לצטט את מה שנח לו.
מה שיפה זה שאתה בוחר בתורה את הצדדים הרעים והלא הומנים, ואני ה"דתי" וה"צדיק" ובחר את הצדדים ההומניים יותר.
מה זה אומר אליך ? מה זה אומר על המאמינים ? מה זה אומר על האלוהים ?

אם שמת לב אז את כל המילים בארמית טרחתי לתרגם בשבילך (אחת לאחת) בתוך הסוגריים.
2. בקשר למה שטענת בשם הפסיקתא דרב כהנא קבל לינק:
http://ravsharki.org/content/view/325/629/
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 12-01-2009, 11:35
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "לא הטחתי בך שום דבר"

להטיח מלשון להשליך עלי את הכתובים בארמית שאני אסתדר. ד"א התרגום שלך מילולי אבל לא עושה פירוש להדיוטות.
אפשר לפרש לשני הכיוונים ואני בחרתי בפירוש ההומני ואתה בחרת בפירוש הקשה יותר.
כאמור, אני מזהה את האויב כאלה החמושים שיורים על מנת לפגוע בנו, ומזהה כמסכנים את אלה שנשלטים על ידי אותם רשעים, והם חסרי אונים. ילדים וקשישים, נשים הרות וגם בעלי חיים שמשמשים מגן אנושי בלית ברירה ובלי יכולת בחירה. עליהם לא רק שאסור לשמוח בנופלם בעיני, אלא אפילו צריך להצטער בשבילם. זו הומניות שאם היא חסרה, לדעתי, לעולם לא תבוא לישראל הגאולה.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-01-2009, 12:12
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
בסדר פרש כרצונך
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "להטיח מלשון להשליך עלי את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
להטיח מלשון להשליך עלי את הכתובים בארמית שאני אסתדר. ד"א התרגום שלך מילולי אבל לא עושה פירוש להדיוטות.
אפשר לפרש לשני הכיוונים ואני בחרתי בפירוש ההומני ואתה בחרת בפירוש הקשה יותר.
כאמור, אני מזהה את האויב כאלה החמושים שיורים על מנת לפגוע בנו, ומזהה כמסכנים את אלה שנשלטים על ידי אותם רשעים, והם חסרי אונים. ילדים וקשישים, נשים הרות וגם בעלי חיים שמשמשים מגן אנושי בלית ברירה ובלי יכולת בחירה. עליהם לא רק שאסור לשמוח בנופלם בעיני, אלא אפילו צריך להצטער בשבילם. זו הומניות שאם היא חסרה, לדעתי, לעולם לא תבוא לישראל הגאולה.

ממני אתה ביקשת להתייחס לפסוק של שלמה המלך אז התייחסתי.
בגדול אתה צודק:
ישנן שלוש מדרגות של עם ישראל הבאות הבאות לידי ביטוי לאורך ההיסטוריה:
יעקב,
ישראל,
ישורון.

יעקב - ישראל ברמת הפרט כלומר בגלות. יש פה אגואיזם ברמה האישית.
ישראל - ישראל בארצו. כבר אין כאן אגואיזם ברמת הפרט אבל יש ברמת האומה (אגואיזם לאומי).
ישורון - ישראל כאור לגויים. כאן כבר אין אגואיזם בכלל אבל צריך לשים לב שאין כאן הומניזם מקולקל.

אבל שאלה קטנה בשבילך מה הקריטריון לקביעה האם מישהו מבני דודינו הוא רשע או לא?
אם הוא "חמוש" (מכבסת מילים למחבל) אז גם לדעתך בוודאי שכן, אבל אם הוא לא "חמוש" כרגע אך תומך במחבלים?
ומה עם אשה בהריון שתומכת במחבלים?

אתה יודע שפעם כוחות הביטחון נשלחו כדי לתפוס מחבל בטוניס. הם פרצו לביתו וכאשר הבינו שרק אשתו (שהייתה בהריון) נמצאת בבית, הם אמרו שלום ופנו ללכת תוך כדי שהם מפנים לאשה התמימה את הגב.
"האידישע מאמא" הזאת (לפחות הם חשבו אותה לכזאת) הוציאה נשק אוטומטי והתחילה לרסס אותם.

בהכירנו היטב את החומר האנושי הנמצא ברצועה המחונך על ברכי הטרור והרצח מגיל 0 אני בהחלט מרשה לעצמי לא לחוש קורטוב צער כאשר מי מהמחבלים הנוכחיים או הפוטנציאלים פוגש פגז של טנק.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 11-01-2009, 23:31
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
שימוש מיותר בשורש "ל.ה.ם" , מסגיר את עמדותיך הפוליטיות.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "הציניות שלך ממש עשתה לי כאבי בטן."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
אני לא נציג האו"ם ולא נעלי אולסטאר. הדעות שלי ברורות ואני לא חושב שיש יותר ימין מהן. למרות זאת, ובניגוד אליך (או אלייך), אני לא מתלהם ומתלהב לרוץ ולצעוק ערבי הוא ערבי הוא ערבי. מה ז'תומרת קולקטיב? האם לילד בן 3 שההורים שלו לא הצביעו לחמאס, מתנגדים לחמאס וגם מדליפים מידע לצה"ל מגיע לההירג מפגז? ואם ההורים שלו הם לא אנטי חמאס אבל גם לא תומכים? סתאם פאסיביים. מוצדק שיקרוס עליו קיר? עכשיו נניח שאבא שלו מחבל חמאס ומגיש תה להנייה ושות'. מוצדק להרוג את הילד?
אני חושב שצריך מידה הגונה של אכזריות כדי להתעלם מהסבל של האוכלוסיה שם גם אם האשמה היא לא בנו. גופות ילדים ונשים זה דבר עצוב והעובדה שהצדק איתנו לא צריכה להעביר אותנו על דעתנו ולהפוך אותנו למפלצות.
מישהו בפורום (לא זוכר מי) סיכם את זה במשפט אחד: "הלב כואב אבל המצפון נקי" אצלי המצפון נקי אבל הלב כואב.


לא שאכפת לי שאתה שמאלני. התייחסתי למה שכתבת ולא אכפת לי אם אתה מגדיר את עצמך שמאלני, ימני או פורטוגזי.

הטענות הללו לגבי ילדים הם מגוחכות. ילד אינו עומד בפני עצמו, הוא תחת השגחתם של הוריו ולכן קורותיו מושפעות מהתנהגותם.

מרבית האנשים ברצועה הם תומכי חמאס, מיעוטם (אלה שלא חוסלו בינתיים) הם תומכי ארגון פתח הגרוע לא פחות. אכן, בין אנשי הרצועה ישנם בודדים המסייעים לישראל, לוקחים על עצמם סיכון וראוים לכל שבח, אני מקווה שיש גם מנגנון המאפשר לחוס על חייהם במידת האפשר . גם בגרמניה של שנות ה - 30 היו כאלה. האם זה אומר שהגרמנים לא היו אויב במלחמת העולם השניה? ברור שכן.

יש שלוש אפשרויות להזדהות נפשית בעת מלחמה.

א. הזדהות עם הקורבנות בצד שלך. ההזדהות הזאת היא טבעית ומכאן נגזרת למשל , התמיכה של בזק בתושבי הצפון, ארגוני סיוע וסתם אזרחים שמגיעים לשטח ותורמים מה שיכולים לתרום

ב. הזדהות עם קורבנות מרוחקים שאין להם שום קשר למלחמה. למשל, קורבנות הרעב בקמבודיה. הזדהות כזאת אינה טבעית, אלא מעושה. אבל יש לה חשיבות משל עצמה, טקסית ומבחינת יחסים בינ"ל

ג. הזדהות עם האויב בשעת מלחמה. האויב באמת סובל במלחמה , אבל מי שליבו יוצא אליו ניחן במוסר מקולקל.
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 11-01-2009, 23:04
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "נראה שיש כמה דברים שצריך להבהיר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
ולסמנטיקת ה"גם" או "רק" - בתור אזרח מהמגזר הערבי הוא מזדהה עם העם שלו ורואה בצה"ל כמחולל שואה בעזה. מה שלדעתי, לא בלתי הגיוני למרות ש - בפעם המליון - אני בעד הפעולה.
מה שמתרחש בעזה זו קטסטרופה קשה בכל קנה מידה. כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו...
ה ISSUE כאן הוא העובדה שהוא כפה עליהם לעמוד לזכרם. לא העובדה שהוא מזדהה עם נפגעים מהצד העזתי.
אגב, אם הוא היה מבקש לעמוד דום לזכר חללי צה"ל שנפלו במלחמה לא היו עושים מזה ידיעה.


סלח לי,אתה ימני בדיוק כמו שאני תאילנדי.גם ניצחון 1948 זה שואה בעיניהם,אתה יודע את זה?אז אולי נבין אותם ונחזור לגבולות 1948 עם כל הצער והכאב?או שלא,לא נחזור,אבל נמשיך לחיות עם תחושת האשמה,שאנחנו על עצמותיהם חוללנו כאן מדינה יהודית-"ישות ציונית",כמו מן חטא קדמון שניתן למחיקה רק יחד עם מחיקת ה"ישות" עצמה? הרבה ערבים מכבדים את ימי הזיכרון והשואה של יהודים?אם אזרח ערבי מכריח את עובדיו היהודיים לעמוד דום בגלל שנהרגו שם כמה מאות חפים מפשע,אז מה צריך לעשות עם אותם ערבים שלא עומדים דום ביום השואה?-נרה בהם,לפי דעתי.אם לא מכבדים בעמידה,אז שיכבדו בשכיבה,לפחות.הגיוני ופרופורציונאלי.

אזרחים מהמחנה העוין לנו נהרגים על ידי כוחותינו בכוונה להציל חיי ישראלים וגם העזתים בעתיד הקרוב ביותר,ואנחנו צריכים לעמוד דום??? הכל התהפך...
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 12-01-2009, 01:06
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "כבר אמרתי למעלה שאני לא נכנס לשאלה האם מה שהוא עשה ראוי או לא."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
ואגב, ימיני לא פירושו לשנוא את כל הערבים ולרצות לנקום בהם ולחסל אותם בלי אבחנה.


אינך יכול להיות קרוב יותר לאמת מאשר עכשיו!!
ומה?אין שיוויון?מי הם בכלל שיגידו או אפילו ימליצו לעובדים יהודיים לעמוד דום על מות אזרחי המחנה האוייב?אתה רוצה-תעמוד,אין לי שום קשר לזה.
עוד פעם אני אומר:אם את שני העובדים האלה הכריחו(כמובן לא בכח,אבל גם לחץ נפשי הוא דבר מוחשי) לעמוד דום על הרג לא מכוון של אזרחי הצד העוין,אשר,ידוע,היה אוייב גם לפני 30 וגם לפני 80 שנה,אז מה העונש או האזהרה שאמורה לבוא לאותם ערבים שלא עומדים בימי זיכרון שלנו?לפחות ביום השואה.

מי ביקש לחסל את כל הערבים?ביקשתי רק שנסתכל על כל התמונה,על הקונטקסט ההיסטורי של מה שקורה לנו.אין לי ולא יכול להיות לי שום רגש לאוכלוסיה זרה שחלקה הגדול הוא נגדנו.לא מזיז לי.נהיה חברים-נדבר.בינתיים מערכת היחסים שלנו מציירת בפנינו תמונת מצב אחרת לגמרי ולא אני זה שאבכה על המתים בצד השני.אלא אם זה נעשה בכוונה,בשביל רצח עצמו.

לא עצוב לי לראות תמונות של הרוגים בצד השני,עצוב לי,שאנו נקלענו למצב חולני כזה.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 12-01-2009, 13:22
  משתמש זכר עו"ד אחד עו"ד אחד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.08
הודעות: 283
אמרת שאני ימני כמו שאתה תאילנדי = אני שמאלני.
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "אמרת שאני ימני כו שאתה תאילנדי - כלומר התכוונת שאני שמאלן"

אז אמרתי שהעובדה שאני לא רוצה לכתוש כל מי שאינו יהודי בלי אבחנה, לא אומרת שאני לא ימני.
ואני אומר שוב, בפעם המיליון, העובדה שאותו אחמ"ש כפה על אחרים לעמוד דום או לעשות כל דבר לזכר חללי אויב (חפים או אשמים) היא עובדה מצערת בעיניי ואני לא בטוח שזה פחות גרוע מתמיכה באוייב, הנפת דגלי חמאס או כל דבר בסגנון.
אני רק אומר, שבעיניי כיהודי-ישראלי, יש הרבה דברים מצערים שמתרחשים ברצועה ועושים כואב בלב. יחד עם זאת אני חושב שאין מנוס, שהכל מוצדק, לא מתנצל על כלום, המצפון נקי ואם היה תלוי בי, שיחזרו על הכל שוב מיליון פעם וירחיבו את הפעולה פי 1,000 עד שיחזור גלעד שליט ויחזור השקט ולא יוותר זכר לחמאס.
ולמרות הכל, לא קשה לי להבין אחמ"ש ערבי שמרגיש הזדהות וכאב על המתרחש. זה אולי קצת דומה לעני חסר כל שנתפס גונב לחם.
העבירה - לא מקובלת עליי. גניבה היא גניבה. כך לא מקובל עליי שהוא כופה על אחרים לעשות דברים לזכר חללי אוייב.
המניע לעומת זאת והרקע קצת מרככים ואני לא רואה אותו כמו כל גנב רגיל.

אולי המשל לא כל כך מתאים. אני סתם מנסה למצוא דרך להבהיר את עצמי. זה אף פעם לא פשוט כמשדובר ברגשות מעורבים.

לגבי הטענה שלך שצריך לראות הכל בקונספט הכללי (וההיסטורי?). לדעתי, כשמדברים על אזרחים ועל פרטים (להבדיל מצבא / מדינה) אי אפשר לדבר במונחים של קונספט כללי. לא נראה מתקבל על הדעת לבחון הרג של ילדים חפים מפשע על רקע של דברים שנעשו לפני שהם נולדו בכלל. לא נשמע לי הגיוני למשל לנחם משפחה של חלל מלחמה באמרה של "בקונספט הכללי נהרג לנו רק חייל אחד אבל השגנו שקט?".
כמובן שיש את הצד השני של המטבע; בדיון ברמה מדינית אין מקום לדיון אמוצינלי! בקונספט הכללי צריך להוריד אטום על עזה. יש שם גוף שאם לא יחוסל, תוך כמה שנים, בעידוד איראן ובשיתוף פעולה עם חיזבאללה וסוריה, י-ה-ווה סכנה קיומית למדינה. זה בקונספט הכללי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 12-01-2009, 18:25
צלמית המשתמש של student1
  משתמש זכר student1 student1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.07
הודעות: 8,706
שלח הודעה דרך MSN אל student1 Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי עו"ד אחד שמתחילה ב "אמרת שאני ימני כמו שאתה תאילנדי = אני שמאלני."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עו"ד אחד
אז אמרתי שהעובדה שאני לא רוצה לכתוש כל מי שאינו יהודי בלי אבחנה, לא אומרת שאני לא ימני.


בהחלט כך.רצח לשם רצח זה פאשיזם או משהו בסביבה.

ציטוט:
ולמרות הכל, לא קשה לי להבין אחמ"ש ערבי שמרגיש הזדהות וכאב על המתרחש. זה אולי קצת דומה לעני חסר כל שנתפס גונב לחם.
העבירה - לא מקובלת עליי. גניבה היא גניבה. כך לא מקובל עליי שהוא כופה על אחרים לעשות דברים לזכר חללי אוייב.
המניע לעומת זאת והרקע קצת מרככים ואני לא רואה אותו כמו כל גנב רגיל.


לא שלי זה לא קשה,אלא שאני אף מבין אותו עם כל הלב.רב הסיכויים שגם לא אכפת לו שיהרגו מאה יהודים ולא ילד ערבי אחד.לא בעיה.שיבכה,שיעמוד דום,שישיר שירי חמאס בבית שמוש.
כל זה בשום אופן לא קשור לרגשותיו של עובד יהודי.אפילו לא לבקש מהם לעמוד.גם זה יותר מדי.אם ערבים אלה היו מכבדים את המדינה,הם היו אמורים לבקש לתת להם כמה דקות בצד,או אפילו לצאת מהעבודה שעתיים קודם,אך לא לבקש ובטח לא לאיים על עובד יהודי לעמוד דום על הרג ילדי עזה שנהרגו הודות למפלגה בה ערבים אלה תמכו.(וגם אם לא תמכו,ספק אם הם בעד מדינת ישראל כמדינה ציונית,כך שזה לא מי יודע מה משנה.)
מתי כבר נפסיק לבכות ולתת הצדקות לקיומנו?יותר מדי הערבים מרימים את ראשם,הם עדיין מרגישים שהם בעלי הבית ואנחנו האורחים.("באתם מרוסיה,אוקראינה,רומניה...")
רק מוסר דו צדדי יביא לשלום.לא מוסר כפול.
_____________________________________
שלום בכל מחיר-פילוסופיה של עבדים.
Ceterum censeo "Palaestinam" esse delendam
אם אין אני לי, מי לי? וכשאני לעצמי, מה אני? ואם לא עכשיו, אימתי?



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 11-01-2009, 23:22
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי student1 שמתחילה ב "היה שם רעל?|שמח-מאוד|"

ברור
רעל עכברושים לא ?

ציטוט:
במקור נכתב על ידי student1
בטח נותנים אותם לעכברושים הקטנים שלהם להתאמן איתם ולהכניס רוח קרב מגיל קטן.ממש סרטן גודל לידנו.עם הרבה גרורות.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי student1
יאללה,בכח אתה רוצה שאני אבכה.לא,לא שירתתי בשטחים,אני ג"ובניק מושתן שיודע לנצח מלחמות עם כוס תה מול הטלוויזיה.
עכברושים אלה אינם כאלה עקב טבעם אלא כי היה להם "מזל" להיוולד באיזור זה.ואני מעדיף להקריב אותם מאשר יהודים.כל עוד יש מלחמה,אני לא יכול לראות בפלסטיני סוג של אדם אלא חיה,שנושמת רק כי אני הומאני יתר על המידה.
.



סטודנט סטודנט אבל לא לומד כלום
אתה כבר מזמן מדבר בשפתם, בתור דרך חיים
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 14-01-2009, 07:57
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
"תקשוב" היא חברה קבלנית שנותנת שירותי "מיקור חוץ" בתחום
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "אגב, מה זה חברת תקשוב?"

מרכזי שירות/תמיכה/הזמנות טלפוניות. יש לה כמה וכמה מוקדים ובהם לפחות שניים גדולים מאוד (נתניה וכרמיאל) שבהם משום מה אחוז העובדים המוסלמים גדול מאוד (אני אומר "משום מה" בגלל שלא מדובר כאן על תחום תעסוקה שבו מוכרת לי תופעה כזאת במוסדות מקבילים).

ה"בעיה שלי" עם תקשוב היא העובדה שמדובר בחברה שהשיווק שלה הוא אקטיבי, ודי אגרסיבי: דהיינו החברה "כובשת" נתחי שוק ע"י הצעת שירותיה במחירי עלות נמוכים לחברות שונות המחזיקות מרכזים טלפוניים ובסופו של דבר גורמת לחיסול המוקדים הטלפוניים האורגאניים של אותה חברה (ובלא מעט מקרים גם לחיסול מסורת שירותית של שנים והפיכת המוקד לסתם Call Center), פיטורי העובדים (שהם, למי שלא הבין, עובדי אותה חברה, דהיינו בעלי זכויות, ותק וכמובן אפשרות להתקדם במקום העבודה שלהם לתפקיד שונה מאשר עציץ טלפוני שעובד משמרות) וחיסול המרכז באופן בלתי הפיך.

בעבר עבדתי המחלקת השיווק של "ארקיע": תקשוב, בשלב מסויים, הציעו שירותיהם כמוקד "משני" שיתן תמיכה למוקד העיקרי (שהיה אורגאני של ארקיע ועובדיו היו עובדי ארקיע בעלי זכויות) למשך תקופה, במטרה לתת מענה לבעיות היותר פשוטות שהמוקדים מטפלים בהם. התמורה שנתנו לא הייתה מספקת אפילו בסטנדרטים הדי בסיסיים שנדרשו, אולם כאשר הגיע מועד פקיעת החוזה אתם הם "הפתיעו" באיזו הצעת מחיר ריצפתית לחלוטין להמשך התקשרות בחבילה שכוללת הפעלה שלהם של כל מוקדי השירות של החברה. מכיוון שבעלי ארקיע דאז היו כבר עם הראש בענייני חברת תעופה אחרת (אותה כנראה רצו "לשפר": על התוצאות אפשר לקרוא פה ושם בגלובס...) הם פשוט הלכו על זה. כל עובדי המוקדים הטלפוניים של ארקיע (ובהם כאלה שעבדו של שנים רבות), ועוד לא מעט "נספחים" למיניהם פוטרו והמרכז פשוט נסגר. "תקשוב" לקחה על עצמה את תפעול המוקדים, ולגמרי לא בהצלחה, יש לציין.

עם ערבי פרובוקטור או בלי, אני לא חושב שלאדם עם ראש ישנה סיבה לתמוך בחזירי מיקור חוץ מן הסוג הזה שאחראיים לכך שלא מעט שכירים איבדו גם את כבשת הרש של זכויות העובד המועטות שהיו להם, לטובת בית חרושת קבלני.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 14-01-2009, 09:15
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
עזוב, אתה מתחיל בדיון אבוד מראש
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב ""הידד לתקשוב ש"דוגלת בדו-קיום"..."

כל מה שכתבתי הוא אמת לאמיתה, ואני מניח שאתה מכיר אותי מספיק כדי לדעת שיש תחומים שאני מבין בהם דבר או שניים. כל "עובדה" (המרכאות משום שאין לי כאן דרך מעשית להוכיח שהיא כזאת בפני מי שמפקפק סדרתי ומונחה אג'נדה) שרירה וקיימת. לא היו לי ציפיות לקבל תגובה קצת יותר מושכלת מאשר "ככה זה בעולם העסקים" שנשמעת כמו משהו שכתוב בספרים מסוג "סבא אמיד, סבתא מליינית", כולל מסך העשן הרגיל המנסה להסיט את הדיון לכוון הרגיל של המגרש הביתי של העצלים מחשבתית "זה הכל משום שאתה שונא ערבים", ואכן אי ציפיותי התממשו לחלוטין.

אגב: מענין לראות כיצד את ה"חזירות" הוא מוצא בכל מקום - כחלק מ"עולם העסקים" - פרט לחברה שבה אירוע האירוע הנ"ל, שכמובן אינה כפופה למודל המדעי של "ככה זה בעולם העסקים", אלא מייצגת - תפישה "ראוייה" של "דו קיום כלכלי", כאשר היא מעסיקה אחוז גבוה של מוסלמים (אגב: זה לא היה רלוונטי לנושא הדיון, ולא חשבתי שיבוא לנו כאן חוזה עתידות עיסקי, כך שלא נכנסתי לסיבה האמיתית להעסקת מוסלמים, ויש סיבה כזאת: כלכלית לחלוטין (לא רק עניין השכר הבסיסי פר שעה)).
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 14-01-2009 בשעה 09:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 14-01-2009, 09:25
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "עזוב, אתה מתחיל בדיון אבוד מראש"

אם תקשוב לא משלמת שכר מינימום לעובדיה היא עוברת על החוק, אם היא עוברת על החוק אין לי עניין בלהגן עליה. אם ארקיע מעסיקה את תקשוב שלא משלמת שכר מינימום אז גם היא עוברת על החוק בעקיפין או אולי אפילו במישרין.
אם כולם שומרים על החוק, אז יש ה-מ-ו-ן חברות שמשלמות שכר מינימום ואם כמה שזה עצוב זה במסגרת החוק.
החזיר פה הוא ארקיע שמזנה שירותים בעד כסף. מה תקשוב אשמה שהיא פועלת בשוק שמאפשר התנהגות שאולי לא אנושית אבל חוקית ?
צר לי אבל לא הצלחתי להבין למה תקשוב על המוקד ולא ארקיע.

ותסלח לי שוב, אתה לוקח מקרים פרטיים וקובע מהם חוקי התנהגות.
ולא, זה שאתה ראית דבר או שניים בחייך, לא לוקח ממישהו אחר את השניים או שלושה דברים שגם הוא ראה ועשה בחייו.
הויכוח אבוד אם אתה רוצה שיהיה אבוד.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 14-01-2009, 09:21
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב ""הידד לתקשוב ש"דוגלת בדו-קיום"..."

עד שקם לו מעסיק שדוגל בהעסקת ערבים גם אותו אתה קובר ?

אז ככה, כשתהיהי ערבי ביום מן הימים תשתף אותנו כמה קל למצוא עבודה שלא כרוכה בשטיפה, נקיון, נפנוף על בשרים.
במקום להיות נטל על החברה ולקחת די ביטוח לאומי או לגנוב ולשדוד ולפרוץ הם עובדים. אשכרה עובדים למחייתם. וגם זה לא טוב ?
להגיד שעובדיה מושכים גם ביטוח לאומי זו עלילת דם ללא הוכחות. תוכיח ואחזור בי מההאשמה הזו.

חברות סטייל תקשוב יש בכל רחבי הארץ בהרבה תחומים, שמעסיקות יהודים, ערבים, דרוזים בכשר מינימום ואפילו פחות. תקשוב לא יוצאת דופן.

תרבות הזול מורידה את רמת השירות זה לא סוד, אבל האשמה היא בראש. במקרה הזה ארקיע שבחרה להזנות את השירות שלה תמורה עוד כמה פרוטות לכיס. היא יכולה היתה לקבוע פרמטר של רמת שירות ולא רמת מחיר ואז תקשוב אולי לא היתה נבחרת. להאשים אותה בחזירות בגלל זה זו נבזיות ללא שום הבנה עסקית.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 14-01-2009, 10:39
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב "יש לך קטע מוזר עם דם, שגורם לך ליציאות תמוהות כמו "צמאי דם", "עלילת דם" וכד'..."

נו באמת, עכשיו אתה מזלזל באינטיליגנציה של שאר הגולשים. על הזלזול בי אני בכלל לא מדבר
גל חבר שלך ואתה נחלץ לעזרתו, ומקבל את ניסיונו כאורים ותומים.
הוא האשים בצורה די ברורה את תקשוב בכך שארקיע פיטרה עובדים ותיקים.
אז אל תכנס לויכוח אם אתה לא רוצה, אבל תסתכל בעיניים מקצועיות על העובדות.
ארקיע אשמה בפיטורי העובדים ולא חברת תקשוב שמוכרת מוצר זול, זו הצגה מעוותת של המציאות.

ושום קטע עם דם, סתם טכניקה שלך להסיט את הויכוח ולהציג אותי באור שלילי.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 14-01-2009, 15:47
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי ori שמתחילה ב ""מוצר זול". אני מניח שאתה יודע שאתה מדבר על בני אדם, נכון?"

מוצר זול, כן.
שרות CALL CENTER במחיר X ואחר במחיר X+20% זה מוצר זול מול מוצר יקר.
למה אתה שוב מנסה לגרור את הדברים שלי למקומות שהם לא שם ?
אני לא מכיר את גל, אני מכיר את הדברים שהוא כותב.
כתבתי אבל מחקתי דברים לגבי הערכתי אל דבריו. נסיון רב יש לו ואני לא לוקח לו אותו, אבל הוא וגם אתה לוקחים את הנסיון וההבנה שלי ובלי יותר מדי ביסוס ועובודת.
תנסה לנתח את מקרה ארקיע ותבין כמה אתה לא יכול להיות צודק.
קבלן חיצוני אשם בפיטורי עובדים בחברה לה הוא נותן שירותים רק כי נתן הצעה מתחת למחיר השוק ?
מי שחזיר הם בעלי ארקיע, איך בכלל אפשר להאשים מישהו אחר ?
החשבון שארקיע עשו כנראה השתלם להם לשלם פיצויים לעובדים ותיקים אל מול שכירת קבלן חיצוני ללא יחסי עובד מעביד ועוד כל מיני פינות קטנות שהופכות עסק ממפסיד למרוויח, או ממרוויח למרוויח יותר.
תאוות הבצע היא של בעלי ארקיע, ואם תקשוב משלמת שכר מינימום אז אין פה שום בעיה.
בין לקוחות החברה נמנים גם קופות חולים, רב חברות התקשורת, טלוזיה, סלולר ועוד, זה לא סוד שכולם רוצים למקסם רווחים אז מה רוצים מתקשוב ?
שכר המינימום תופס על כל אזרחי ישראל, עובד ערבי מנצרת אמור לקבל אותו שכר מינימום כמו עובד יהודי מנצרת עילית. אם החברה עוברת על חוק שכר המינימום זו עבירה פלילית שאני כאמור לא מגן על אף עבריין.
אבל לנגח את הדברים שלי ללא הגיון כלכלי וללא ביסוס רק בגלל שגל אמר זה קצת לא רציני.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:06

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר