לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 18-04-2009, 23:45
  dbs1991 dbs1991 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.09
הודעות: 14
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "בירידות זה יהיה סבבה, אבל..."

כן כשחושבים על זה זה באמת יאט את הקורקינט..
אני חושב שאפשר במקום לחבר לגלגל.. לחבר ישירות למה שמסובב את הגלגל.. (אבל נראה לי שזה גם יאט..)
אולי אפשר להשתמש באמת במנוע שיטעין ככה שתשתמש בכמות ממש ממש מזערית של בנזין כדי ליצור את הסיבוב..


ובקשר למה שכתבת בסוף (זיו)
"אם יחובר גם מנגנון שמחבר את הדינמו רק בירידות או בהנעה רגלית, זה יכול בהחלט לשפר את זמני הנסיעה של הקורקינט."


נשמע קצת מסובח מדי כל הקטע הזה של מנגנון שיוריד.. אולי פשוט איזה רגלית שתוריד אותו..

אם אתה מדבר איתי על הקורקינט של ה- 12V אז זה יהיה ממש ממש דפוק כי החברות האלו שמייצרות את הקורקינטים האלו מבינות בעצמן כמה שהוא פושט ושדינמו יעצור אותו..

זה קורקינט של 500-200 ש''ח..
אם זה משהו חזק אז נראה לי שאילתור כזה יהיה ממש ממש מדליק..


עכשיו אני חושב שאפשר לעשות משהו שיהיה ממש ממש גיאוני..!

אתה יודע איך דינמו נראה נכון..?

זה בדרך כלל גוף שמנמן ויוצא ממנו מעין עיגול ברזל שמסתובב ובעצם יוצר חשמל בתוך הגוף (שבתוכו יש סלילים וכל שאר הדברים שאין לי כוח עכישו לפרט..)

אתה יכול לעטוף את עיגול הברזל של הדינמו בגומי או כל דבר אחד שיראה כמו גלגל קטן ושיצור חיכוח..
לחבר אותו מתחת לגוף הקורקינט כשה"גלגל" של הדינמו (עיגול הברזל שעטוף בגומי) מסתובב על הריצפה..ככה שבעצם במקום שהוא יעצור את הגלגל האחורי או הקדמי כל הכובד של הקורקינט בעצם ידחוף אותו..!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-04-2009, 19:38
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי dbs1991 שמתחילה ב "אבל ההתנגדות שהדינמו ייצור..."

בוא ונרשום כמה הנחות שיהיו מקובלות וכדי שיהיה סדר;
1. ברור שהדינמו לא יופעל כשהמנוע מופעל. זו איוולת ובזבוז אנרגיה.
2. כתוצאה מכך, הדינמו יופעל בשתי מקרים בלבד; בירידות, או בהנעה רגלית.
3. חייבים לבנות מערכת טעינה. לא יתכן לחבר את הדינמו ישירות למצבר, כי אז רמת הטעינה שלו תקבע את התנגדות הדינמו לתנועה, שעליה אנו רוצים לשלוט.
4. אם יש לנו שליטה על רמת ההתנגדות של הדינמו, חיבור לציר האחורי לא צריך להוות בעיה, כי במקרה של האטה, מורידים את רמת המתח שהוא יפיק, ואת רמת הכוח הנדרש כדי לסובב אותו.
5. מערכת כזו יעילה הרבה יותר ממערכת מכנית, כי אפשר לשלוט עליה ידנית או בצורה אוטמטית בלי להתחיל לבנות חלקים נעים.
6. הוספה של גלגל = הוספה של משקל = שינוי מבנה הכלי. קשה לדעת איך יתנהג קורקינט עם גלגל מרכזי מבחינת תנועה. זה כלי די מוזר כשחושבים על זה.
7. אולי אפשר לחבר את הדינמו לגלגל הקדמי, שיש עליו כובד גדול יותר בירידות ובזמן בלימה.
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 20-04-2009, 20:01
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "בוא ונרשום כמה הנחות שיהיו..."

אני חושב שכל הויכוח שלכם הוא בתאוריה בלבד וייפול במבחן המציאות.
מבחינה פיסיקלית אין אפשרות לטעון את המצבר על ידי הבלמים+דינמו לרמה שתאפשר לכלי לסע לנצח, התוספת (אם בכלל) תהיה מזערית באופן יחסי ליכולות המצבר ללא הטעינה.

לי יש טרקר שנוסע 60 קמ"ש.
בתחילה הרכבתי פריילוף בגלגל האחורי (המונע) וכך בירידות יכולתי לעזוב את ידית הגז (זה חשמל אבל ככה קוראים לה) וכביכול לחסוך חשמל בירידות מאחר והמנוע גם לא מאיץ וגם לא בולם וכך לא מבזבז חשמל של המצבר.
התוצאות היו מהירות לא נתפסת בירידות, אבל עם כל המיומנות בשימוש בכלי הזה, כאשר החזרתי את המנוע לפעולה, הבלימה בזבזה מספיק אנרגיה, והתוספת למצבר היתה מזערית (היתה כן, אבל ממש לא שווה את הסיכון במקרה שלי).

אתם מנסים לייצר יש מאין, ואין דבר כזה. חוקי הפיסיקה הפשוטים לא מאפשרים לייצר את הכלי החלומי הזה שנוסע ללא הפסקה ומזין את עצמו. גדולי המומחים בתעשיית הרכב מחפשים שנים דרכים להזין חזרה את המצבר מתוך תנועת הכלים ועדיין לא הצליחו לשבור את חוקי הפיסיקה (די ברור שלא יצליחו בקרוב אם בכלל)
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 20-04-2009, 21:05
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "הדיון שלנו הוא בוודאות..."

30% נשמע לי מספר מוגזם, אני הייתי הולך על 3% וחמישה אחוזים בעולם שיש בו יותר ירידות מעליות.
כמובן שבתאוריה, אבל גם לתאוריה צריך איזשהו ביסוס מדעי שלא מתקיים פה.
אין אפשרות פיזיקלית לסע לנצח, וגם אין אפשרות פיזיקלית להוסיף 30% למצבר תוך כדי נסיעה, כי זה המון !!
זה אומר שקורקינט שעושה 30 ק"מ באופן רגיל, יוכל לעשות 40 ק"מ על אותו זמן טעינה בין פריקה לטעינה מלאה. זה המון !!! וכמובן לא אפשרי ולא הגיוניי מדעית עד כמה שאני יודע, ויש לי אלפי קילומטרים על קורקינטים ניסיוניים, מהירים ביותר, ונגמרים מהר מדי. כולם.

גם אופנועים חשמליים מנצלים את אנרגיית הבלימה לטעינה, וכמה היא מוסיפה למצבר/לטווח ?
בלי לדעת את התשובה, אני מניח שהטעינה המתווספת לא מגיעה לשתי ספרות, אלא נשארת בגבולות ה 5% אבל זו הערכה לא מבוססת ואשמח לדעת את המספר האמיתי.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese


נערך לאחרונה ע"י מצפון בתאריך 20-04-2009 בשעה 21:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 21-04-2009, 02:14
  dbs1991 dbs1991 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.09
הודעות: 14
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "30% נשמע לי מספר מוגזם, אני..."

אז בוא ואני יגיד לך משהו שאולי לא ידעת אם זאת המחשבה שלך..

על מנוע היברידי שמעת..?

אצל טויוטה פריוס.. אצל הונדה Ima.. ואצל עוד כמה מכוניות קיים מנוע חשמלי (עד למהירות של 60-50 קמ''ש) וכל השאר מונע על ידי מנוע בנזין..

ההטענה של המנוע (הפועל רוב הזמן ונוסע לא 30ק''מ אלה כמה מאות ביום אם זה מונית אפילו) היא על ידי אנרגיה מהבלמים..
מה שמבטל לך את התיאוריה על הפחות מ-5% של טעינה..

אנחנו לא מנסים ליצור פה משהו שיסע ללא הגבלת זמן.. אם היינו רוצים ליצור דבר כזה היינו צריכים לבנות קור אטומי זעיר, דבר בלתי אפשרי (להיום לפחות) שנוכל לסחוב על הקורקינט..

החישוב שלך של ה- 30ק''מ עד ל-40ק''מ שגוי.. (אלה אם כן סתם זרקת מספרים..)

אני חושב ש-30% של כוח יספיקו לי ואפילו יספקו אותי..

הבעיה פה היא עם הדינמו שכן אולי יספק עוד כוח אבל יכביד ויאט את הקורקינט, מה שייאמץ יותר את המצבר..
אני חושב שזה יחזיר את הבעיה של הטעינה.. אם כלום לא יטעין את המצבר והוא יגמר בזמן מסויים או אם משהו יוסיף חשמל למצבר אבל יגרום לו להתאמץ יותר בעצם יהיה אותו הדבר..
(תיאוריה)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 21-04-2009, 17:02
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי dbs1991 שמתחילה ב "שוב אחי.. אנחנו לא מנסים..."

סיכום פשוט:
1. יצירת אנרגיה חשמלית כדי לטעון את המצבר - כדאית רק בזמן בלימה (במקום להמיר את האנרגיה הקינטית של הקורקינט לחום בבלמים, מבצעים את הבלימה בשילוב של הדינמו/אלטרנטור, שמייצר התנגדות ובולם את הכלי תוך כדי יצור חשמל). בכל מקרה שהדינמו/אלטרנטור יונע ע"י המנוע החשמלי - הוא ייצר פחות אנרגיה מתוספת האנרגיה שתידרש למנוע להפעיל גם אותו.
2. דינמו פשוט של אופניים לא יועיל כמעט. דרוש אלטרנטור (מעין דינמו גדול יותר, עם יכולת יצור זרם גבוהה). הדרך הפשוטה לעשות זאת היא ע"י חיבור קבוע של האלטרנטור לגלגל הבולם, והפעלה של הטעינה רק בזמן לחיצה על הבלם (אם הטעינה לא מופעלת - האלטרנטור ייצר התנגדות זניחה).
3. כמובן שידרשו מעגלי יצוב, ויתכן שגם כיוון של הבלמים כך שבתחילת הלחיצה על הבלם יופעל קודם האלטרנטור בלבד (עם זרם הולך ועולה ככל שהלחיצה חזקה יותר), ורק בסוף הלחיצה יופעלו גם הבלמים המיכניים.
4. אפשרות נוספת - הוספת ידית בלימה נוספת שתפעיל רק את האלטרנטור (שני בלמים נפרדים - כמו באופנוע) כך שאתה תחליט מתי להוסיף גם את הבלם המיכני.
5. כמובן גם שתצטרך מצבר שיכול לעמוד בטעינה בזרמים גבוהים - אחרת המצבר ידפק מהר מאוד.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 21-04-2009, 17:19
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי dbs1991 שמתחילה ב "שוב אחי.. אנחנו לא מנסים..."

אין משמעות ל 20 דקות או חצי שעה כאשר מדברים על הנעת קורקינט, יש משמעות לטעינת הבטריה. 20 דקות במישור יכולים להיות 5 דקות בעליה ו40 דקות בירידה. גם בתאוריה צריך לדבר במושגים הגיוניים.
אינני מבין גדול מדי בחשמל אלא רק בעקרונות ועקרונות הפיזיקה, אבל להערכתי ונסיונותי במכשירים שכאלה, התוספת שטעינה תוך כדי נסיעה תוכל להוסיף נמוכה מאד, ומתבטאת באחוזים בודדים אם בכלל.
למה אם בכלל ? כי אם לטובת הטעינה אתה מאט את המהירות שלך, ייתכן מצב ובו נסיעה במהירות מסוימת כולל טעינה תגיע לטווח X למשל, ונסיעה באותה מהירות ללא טעינה תעבור את אותו X או תגיע אליו. כלומר ההפסד לטובת הטעינה המזערית לא תהיה שווה ותגיע לאותן תוצאות (ומרחקים).

כל זאת בגלל הפיסיקה וחוקי שימור האנרגיה שלא מאפשרים ליצר יש מאין, גם לא בתאוריה.
ברכבים שיש בהם אלטרנטור שטוען סוללה שנחה בזמן שמנוע הבנזין עובד, יש מערכת שלא קשורה להנעה שניזונה מדלק חיצוני אינסופי (בתאוריה) לכן ניתן לטעון בתנועה.
קיצור, גם בתאוריה זה לא מגיע רחוק.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese


נערך לאחרונה ע"י מצפון בתאריך 21-04-2009 בשעה 17:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 21-04-2009, 19:43
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי זיו שמתחילה ב "שוב, אנו לא מתכוונים ליצור יש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיו
שוב, אנו לא מתכוונים ליצור יש מאין, למרות שאתה מתעקש שכן.

אני מתעקש שכן מכיוון שאתם רוצים להוסיף עשרות אחוזים לטווח, כאשר אפשר רק ראחוזים בודדים. כל תוספת שהוספתם כמו גלגל נוסף רק מזיקים לתאוריה שלכם

כמה עובדות יבשות;
* כמות הירידות, שווה לכמות העליות.
ברור, אבל לא נפלתי בפח הזה, אלא השתמשתי בו. בנסיעה מסוימת כמות הירידות לא בהכרח שווה לעליות
* בירידה יש רצון טבעי להאט את המהירות לרמה מסויימת. ההאטה במקרה זה מועילה ולא מזיקה.
מזיקה, היא לוקחת עוד אנרגיה מהמנוע שעסוק בבלימה ולא בהנעה, אבל צורך חשמל
* במקום שהאנרגיה תבזבז כחום בבלמים, מנצלים אותה לטעינה.
נכון, אבל הכמות היא מזערית. לא טענתי אחרת, רק טוען שהבלימה מחזירה ממש עד ממש ממש מעט מאד אנרגיה למצבר
* אתה לא מתבסס על חישובים, אלא על השערות.
אני מתבסס על חוקי שימור האנרגיה, ויכול גם להציגם בנוסחאות. זה לא יעשה טוב לתאוריה שלכם.
* גם אנחנו לא אך בנקודה זו אין להשערות שלך עדיפות על שלנו
יש כי אני ניסיתי בפועל חלק מהדברים (פריילוף אמנם לא טוען את המצבר, אבל חוסך באנרגיה, ומנסיוני בכמות מזערית ביותר)

.


ברור שכל הויכוח הזה תאורטתי, אבל ניתן להוסיף לו נוסחאות ולנסות להציב מספרים מקורבים למציאות. העקרון של טעינת מצבר תוך כדי תנועה של הכלי פשוט לא עומדת במבחנים שקל להוכיחם על ידי הצבת אותם מספרים.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-04-2009, 20:32
צלמית המשתמש של זיו
  זיו מנהל זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "[QUOTE=זיו]שוב, אנו לא..."

* בירידה יש רצון טבעי להאט את המהירות לרמה מסויימת. ההאטה במקרה זה מועילה ולא מזיקה.
מזיקה, היא לוקחת עוד אנרגיה מהמנוע שעסוק בבלימה ולא בהנעה, אבל צורך חשמל
טעות. המנוע לא קשור לתהליך הבלימה. אפשר גם לנתק אותו חשמלית אם רוצים. אנו מדברים על דינמו/אלטרנטור נפרד.
* במקום שהאנרגיה תבזבז כחום בבלמים, מנצלים אותה לטעינה.
נכון, אבל הכמות היא מזערית. לא טענתי אחרת, רק טוען שהבלימה מחזירה ממש עד ממש ממש מעט מאד אנרגיה למצבר
מאיפה אתה יודע אם אתה מסתמך על מה שאמרת לפני 3 שורות? (וזה לא נכון)
* אתה לא מתבסס על חישובים, אלא על השערות.
אני מתבסס על חוקי שימור האנרגיה, ויכול גם להציגם בנוסחאות. זה לא יעשה טוב לתאוריה שלכם.
שימור האנרגיה לא קשור ישירות לנושא, כי אנו לא משתמשים באנרגיה של המנוע לטעינת המצבר... אני מנסה להסביר לך את זה כבר 5 הודעות.
_____________________________________
..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 21-04-2009, 21:52
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "[QUOTE=זיו]שוב, אנו לא..."

דווקא כדאי שתנסה להתבסס על נוסחאות וחוק שימור אנרגיה במקום סתם לנפנף בזה.
בנסיעה במישור, ובהנחה שהכלי מאיץ ובולם באופן תכוף, רוב האנרגיה מהמצבר מופעלת כדי להקנות לכלי והרוכב אנרגיה קינטית. לאחר הגעה למהירות הסופית, המנוע מתאמץ (וצורך) פחות אנרגיה (צורך רק את האנרגיה הדרושה להתגבר על החיכוך).
אם ניתן להחזיר למצבר חלק מהאנרגיה הקינטית שהושקעה (תלוי בנצילות האלטרנטור ומעגלי הטעינה) - זהו רווח נקי.
כמובן שההחלטה אם החיסכון זניח או לא תלויה באופי הנסיעה. בנסיעה ארוכה ללא בלימות - החיסכון אכן יהיה זניח. בנסיעה עם הרבה האצות ובלימות - החיסכון יהיה משמעותי (מסקנה שעליה מתבססים רכבים הייברידיים).
לגבי הירידות - במצב כזה המנוע ממילא לא מתאמץ (לא פועל מול התנגדות) ולכן לא צורך הרבה אנרגיה. זו הסיבה שהפריילוף שלך לא שינה הרבה.
ורעיון נוסף - אפשר להשתמש במנוע עצמו כאלטרנטור - זה מצריך רק מעגל טעינה מורכב יותר.
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 22-04-2009, 08:25
  Elim Elim אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי מצפון שמתחילה ב "המסקנה בסוף תומכת בטיעונים..."

"אין בעיה לטעון סוללה של רכב היברידי בזמן שהוא מונע בבנזין מאחר ואספקת האנרגיה לטעינת הסוללה (סיבובי הגלגל, הבלמים, אלטרנטור מונע) היא בתאוריה אינסופית (דלק זמין)"
מה החוכמה לשרוף דלק, כדי לייצר אנרגיה מיכנית ביעילות נמוכה, ואז להפוך את האנרגיה המיכנית שוב לחשמל (עם אובדן אנרגיה) ואז שוב להפוך את החשמל לאנרגיה מיכנית (שוב עם אובדן אנרגיה) ?
כל הרעיון הוא לקחת אנרגיה שבד"כ מתבזבזת כחום, ולהשתמש בה בנוסף.

"מנוע שלא מתנגד לבלימה חייב פריילוף אחרת הוא כן יתנגד, לכן ההערה על הפריילוף שגויה."
אם המנוע מתנגד לתנועה - זה ככל הנראה בגלל שכיוון הזרם התחלף (המנוע מייצר זרם במקום לצרוך זרם). באופן עקרוני - מנוע DC יעשה גם את הפעולה ההפוכה (ייצר מתח כתוצאה מאנרגית סיבוב) - רק דרוש שהוא יסתובב מספיק מהר כדי ליצר מתח מספיק גבוה לטעינת המצבר (מה שככל הנראה קורה בירידות).
_____________________________________
Elim

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:51

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר