לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-05-2009, 20:30
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
גבולות ההלכה, נשים ומה שבינהם

השבת, בתפילת שחרית החל אצלנו ויכוח בבית הכנסת שעלה לטונים גבוהים. אני החלטתי
ששם אני לא אמשיך להתפלל ויצאתי מבית הכנסת ושם גילתי עוד קבוצה של כמה אנשים
שהחליטו שבמקום כזה הם לא רוצים להתפלל(ד"א אם איני טועה, יש גם הלכה שאוסרת להתפלל
במקום בו יש מחלוקת). כך או כך, התלבטנו לאן ללכת. אדם אחד הציע שנלך לבית כנסת חדש...
אה מה מה, מדובר במניין אורתודוקסי שבשבת מברכין(שחלה השבת) מעלין לתורה שלוש נשים
שגם קוראות בתורה. רק אדם אחד פרש בדרכנו צועדים לעבר בית הכנסת.
אני התפללתי שם ודווקא נהנתי מהתפילה(אם אתם מעוניינים לדעת אז אשה שקוראת בתורה נשמעת
כמו ילד שעכשיו עשה בר מצווה )

אני אציין שמבחינת ההלכה נטו אין מניעה לבצע את הדבר הזה. והמניין הספציפי הזה(שכמו שציינתי
הוא אורתודוקסי) קיבל היתר לכך מהרב בני לאו.

במהלך התפילה חשבתי על זה המון, והגעתי למסקנה שיש בזה דווקא דבר יפה. ומאוד מיוחד לראות
רצון כן של נשים להתחבר. מאידך, גם אם הדבר מותר, האם אנחנו צריכים למתוח את גבולות ההלכה
עד הקצה?
מה אתם חושבים?

נשות הפורום היקרות, אני אשמח להתייחסות שלכן בעניין. ובמידה ואתם הולכות לבית כנסת, האם אתן מרגישות חיבור?

שבוע טוב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #11  
ישן 23-05-2009, 23:54
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,611
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "שוב, אני אחזור על זה..."

אתה מנסה לפרש את דעתו של הרב עובדיה יוסף. אני מניח שבפסיקתו הוא נתן תשובה לעסק. כן, נשים יכולות לקרוא כשאין גברים. לא, הן לא יכולות כשיש גברים.
זה שהוא תומך בהצבת גבולות זה ברור מהטעם של "עשו סייגים לתורה".
אם הרב בני לאו מאפשר לנשים לעלות לתורה אם זה רצון הקהל, אני מניח שיש לו על מה להישען, השאלה היא ע"פ איזה רב אתה ובית הכנסת שלך הולכים.
הכוונה שלי בפתיחות היא כזו:
בכוונה בחרתי במילה זו, מאחר ואף על פי ויש אנשים "נאורים וליברלים" בקירבנו, כאשר הם שומעים על דבר מה מרוחק, הקרוב לדת הם קופצים כנשוך נחש וזועקים חמס... אני לא מאמין, שהחברה בישראל תוכל לקבל את השינוי הנ"ל, כלומר, נשים קוראות בתורה ובו זמנית, להיות פתוחים ולהבין שהעובדה שדבר כזה מתאפשר, לא מאפשרת עשרות אלפי דברים אחרים, כלומר לא לקפוץ על הדת לאחר מכן בכל מיני טענות שקר.

כאשר מאפשרים לפרוץ סייג מסויים, זה עלול לפרוץ סייגים אחרים ולא בצורות הכי נעימות. זה מתחיל מקריאה בתורה, ואז נמצא את עצמנו בפרץ של בקשות להיתרים ואישורים שלא נמצא את ידינו ורגלינו בו. צדקת כשהבאת את הציטוט "כשאנחנו קובעים גדר בכדי למנוע נפילה מהצוק, אנחנו לא שמים
את זה בדיוק בקצה אלא כמה מטרים לפני".
אולי אפשרי לקדם את הגבול. אולי לא. לדעתי יווצר מצב של "נותנים את האצבע".
חזרה לפורום
  #12  
ישן 24-05-2009, 08:58
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "אתה מנסה לפרש את דעתו של הרב..."

על זה כבר עניתי בפתיחת האשכול
ציטוט:
במקור נכתב על ידי abazooka joe
אני אציין שמבחינת ההלכה נטו אין מניעה לבצע את הדבר הזה. והמניין הספציפי הזה(שכמו שציינתי
הוא אורתודוקסי) קיבל היתר לכך מהרב בני לאו.



ציטוט:
במקור נכתב על ידי metooshelah
כאשר מאפשרים לפרוץ סייג מסויים, זה עלול לפרוץ סייגים אחרים ולא בצורות הכי נעימות. זה מתחיל מקריאה בתורה, ואז נמצא את עצמנו בפרץ של בקשות להיתרים ואישורים שלא נמצא את ידינו ורגלינו בו. צדקת כשהבאת את הציטוט "כשאנחנו קובעים גדר בכדי למנוע נפילה מהצוק, אנחנו לא שמים
את זה בדיוק בקצה אלא כמה מטרים לפני".
אולי אפשרי לקדם את הגבול. אולי לא. לדעתי יווצר מצב של "נותנים את האצבע".


תראה, מדובר כאן באנשים שלא עשו משהו על דעת עצמם. הם העלו רעיון ופנו לרב. נכון, יכול להיות
מצב של "פרץ בקשות להיתרים", אבל הרבנים לא יאשרו אותם. אז נכון, תמיד יהיה את החכמולוגים
שיתירו לעצמם. אבל כאשר יש לך קהל שמקבל עליו מרות של רב מסויים אז אין בעייה עם הדרישה
להיתרים כל עוד היא תרוסן על ידי הרב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #27  
ישן 24-05-2009, 22:51
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
יש מקום לשמרנות בהרבה מקומות
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "גם אני חושב ששמעטים הרבנים..."

אתה מוזמן לקרוא בYNET יהדות את דעת הרב שמואל אליהו שליט"א והוא צודק,זה מדרון חלקלק ומחר גם ירצו לשים נשים דיינות ורבות וכו',אין לזה מקום ולא בגלל קטנות האישה ח"ו,ההפך הוא הנכון.
הצעד הבא הוא די ברור-למה שנשים לא יעידו? למה שלא ידונו? למה שלא יניחו תפילין אולי?
כל דבר לגופו-אם זה עניין של גישה אמיתית לעשות את רצון השם אז יש מקום לדבר,אם זה פמיניזם ורצון להדמות לגבר אז זה פסול.
חוץ מזה יש עניין שבשעת השמד נענשים גם על ביטול מצוות עשה קלה-בדור שלנו צריך לדעת שגם אם מעיקר הדין יש דבר מותר צריך לפעמים לאסור כדי שלא יבואו לידי תקלה.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #29  
ישן 25-05-2009, 10:31
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
פיקוח של איזה רבנים?
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "ואם נשים ירצו דיינות(והם..."

מחר יבוא מישהו ויחליט על דעת עצמו בלי רבנים,ככה התחילו הרפורמים....
מה הבעיה עם דיינות? אישה לא יכולה ולא תוכל אף פעם לשפוט בדיינות וזה גמרא מפורשת
חוץ מזה באמת מעניין תסתכל בתגובה למטה שהביא את דעת מרן השולחן ערוך.
צריך להבין פה משהו בסיסי לפני שבאים לדון בכל הסוגיה:
התורה היא אמת מוחלטת וטוב מוחלט או לא? אם התשובה היא לא אני בכלל לא מתכוון לפתוח את הדיון,אם התשובה היא כן אז תחליט: או שאין בתורה שוביניזם והפליה (כי לא יכול להיות שם רע) או ששוביניזם זה דבר טוב (כי זה נמצא בתורה) לדעתי האפשרות הראשונה יותר הגיונית...
צריך לשמוע כמה שיעורים על מעמד האישה ולקבל פרספקטיבה אחרת-נשים דעתן קלה לא הכוונה שהן טיפשות ח"ו,"השווה הכתוב אישה לאיש לכל דינין שבתורה" רק מה אומר רבנו הרצי"ה זצ"ל אין שיוויון מוחלט בעולם,וגם לא יכול להיות שיהיה כי כל אחד נברא לתפקיד אחר ויש לו משימות שונות,איזון יש אבל לא שיוויון כמו שמבינים אותו
המצב מדרדר כשמתחילים לדרוש דרישות מתוך פמיניזם מוגזם,אישה יראת ה' באמת יודעת את תפקידיה מה עליה לעשות ומה לא.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-05-2009, 12:22
צלמית המשתמש של bazooka joe
  bazooka joe bazooka joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.02
הודעות: 6,814
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "פיקוח של איזה רבנים?"

ציטוט:
מחר יבוא מישהו ויחליט על דעת עצמו בלי רבנים,ככה התחילו הרפורמים...

מי שמראש נוהג ככה, אין לנו מה לעשות כנגד זה. אדם שפוסק לעצמו כשנוח לו יעשה את זה בכל מקרה.

ציטוט:
חוץ מזה באמת מעניין תסתכל בתגובה למטה שהביא את דעת מרן השולחן ערוך.

אני לא מצליח לראות את הכתוב. אני כן מצליח לראות את המיקום. בעז"ה אני אפתח בערב ואראה.


ציטוט:
התורה היא אמת מוחלטת וטוב מוחלט או לא? אם התשובה היא לא אני בכלל לא מתכוון לפתוח את הדיון,אם התשובה היא כן אז תחליט: או שאין בתורה שוביניזם והפליה (כי לא יכול להיות שם רע) או ששוביניזם זה דבר טוב (כי זה נמצא בתורה) לדעתי האפשרות הראשונה יותר הגיונית...
צריך לשמוע כמה שיעורים על מעמד האישה ולקבל פרספקטיבה אחרת-נשים דעתן קלה לא הכוונה שהן טיפשות ח"ו,"השווה הכתוב אישה לאיש לכל דינין שבתורה" רק מה אומר רבנו הרצי"ה זצ"ל אין שיוויון מוחלט בעולם,וגם לא יכול להיות שיהיה כי כל אחד נברא לתפקיד אחר ויש לו משימות שונות,איזון יש אבל לא שיוויון כמו שמבינים אותו
המצב מדרדר כשמתחילים לדרוש דרישות מתוך פמיניזם מוגזם,אישה יראת ה' באמת יודעת את תפקידיה מה עליה לעשות ומה לא.


התורה אמת מוחלטת ועם זה אין ספק. ואף פעם לא ראיתי את היהדות כדת שרואה את הנשים בעמדה נחותה(תמיד אפשר להוציא דברים מהקשרם ולהציג את המצב ככזה).
מה גם, שאני חושב שבמקרה שאנו עוסקים בו כרגע, הדרישה לא נובעת מרצון פמניסטי הזוי אלא
מתוך כוונה אמיתית להתחבר(אולי אני טועה... אבל על פניו זה לא נראה כך) ועל כן אני חושב שלעיתים
יש מקום "לעדכן" את ההלכה תוך שמירה על הגבולות הברורים(ולא חס וחלילה מתוך גישה רפורמית)
כאשר המציאות משתנה.
כמו שבדורות קודמים לא היו חושבים על לימוד קבלה לצעירים, היום זה נעשה נפוץ יותר(ולא, אני לא מתכוון לקבלה בסטייל מדונה ו"רבנים" שאני לא אזכיר כאן שמם)
ומקובל יותר כי הדור השתנה(הרב קוק הרי מייחס חלק מהחילון לכך שהדור החדש דרש תשובות עמוקות יותר
שרק הסוד היה יכול לספק, אבל משום שדחינו מעלינו את הקבלה והשארנו את זה ליחידי סגולה
לא היה לנו את הכלים להתמודד עם השאלות)

אז נכון, אולי במקרים חריגים זה עלול להוביל קומץ של אנשים למקומות לא רצויים. אבל מצד שני יש לנו כאן יתרון בכך שציבור גדול יותר ירגיש חיבור.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #32  
ישן 24-05-2009, 13:09
צלמית המשתמש של שמוליק
  שמוליק שמוליק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.11.01
הודעות: 10,760
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "גבולות ההלכה, נשים ומה שבינהם"

נ! נג! נגד!!!
ואני אסביר.
כעיקרון מבחינת ההלכה יש מקום להתיר כאלה דברים, ועובדה שרבנים בעלי שם התירו ומאפשרים מניינים כאלה.

אבל

מעניין אותי מאוד לראות מה קורה באירוע חברתי בבית כנסת הזה, למשל מסיבת חנוכה, שבה בשלב מסויים הגברים בלבד פורשים הצידה להתפלל. (ואני מכליל- כי זה מה שקורה בדר"כ)אף אחת מהנשים לא תחשוב להצטרף לתפילה.
ואפילו לענות לקדושה במקרה הצורך.
ואני מכיר לא מעט לוחמות פמניסטיות בעד שוויון לנשים בתפילה שנפלו ב"מבחן" הקטן הזה.

אם אתן רוצות שיוויון קדימה קחו אותו , אבל את הכל.
אחרת, אל תקשקשו לי בתפילין.
הקב"ה יצר סדר בעולם, ותפקיד לכל אחד ואחת. בואו נשמור עליו.
_____________________________________
שמוליק.................................................. ..............העוגות של שמוליק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #36  
ישן 31-05-2009, 08:14
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי bazooka joe שמתחילה ב "גבולות ההלכה, נשים ומה שבינהם"

לדעתי השאלה העיקרית פה היא בסופו של דבר מה המטרה, האם זה נעשה לשם שמיים אם לאו.
לי קצת קשה להאמין שזה אכן נעשה לשם שמיים, אבל יכול להיות שכן.

אתה אומר שזה נובע מ־"הרצון של הנשים להתחבר", השאלה היא להתחבר למה, לקהל המתפללים או לריבון העולמים.
אם ב־"להתחבר" הכוונה לתחושת "גם אני חלק מזה", אז זה נועד בסופו של דבר בשבילן עצמן ולא בשביל הקב״ה.
אילו לדוגמא היה להן מניין משל עצמן, שאינן קוראות דווקא בשביל הגברים, האם זה היה נחשב אותו הדבר מבחינתן? אם כן, אז אין מניעה גם בעירוב.


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 22-06-2012 בשעה 18:06. סיבה: שגיאת כתיב
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:57

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר