25-11-2009, 04:35
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
|
|
מסכים :)
עשיתי עוד קצת מחקר בנושא, ועקרונית החלק בתשובה המקורית שלי שבו אמרתי שלהחליף מניוטרל בחזרה לדרייב (בזמן שהרכב נוסע) לא "טוב" לתיבה אם אתה עושה את זה לעיתים תכופות זה אכן לא מומלץ (לא שיש סכנה מיידית אם זה קורה). לפעמים זה בסדר (לדוגמא, אם המנוע הפסיק לפעול תוך כדי נסיעה, אפשר להחליף לניוטרל, להתניע, ואז בחזרה לדרייב).
הסיבה העיקרית שהגבתי היא שההסבר המקורי שאליו קישרת באשכול האחר (נכתב ע"י מישהו אחר) הוא לא נכון. משאבת השמן לגיר האוטומטי פועלת כל עוד המנוע עובד, בלי קשר למצב פעולת הגיר. לכן, אין שום סכנה ממשית ומהירה לגיר האוטומטי בין אם אתה מחליף לניוטרל תוך כדי נסיעה, או לדרייב.
עקרונית, אבל, גיר אוטומטי בד"כ לא בנוי כדי שיחליפו מצבים בלי שיהיה צורך ממשי, ולכן לא מומלץ לעשות את זה.
ובקשר לצריכת דלק, אז כפי שקראתי בעוד כמה מקומות באינטרנט, ניראה שבאמת בחלק מהמכוניות החדשות הזרקת הדלק יכולה בהחלט להפסק לגמרי (מה שבאמת מעניין), אבל גם אם לא, צריכת הדלק במצב הזה תמיד תהייה קטנה יותר ממצב סרק. כמובן שזה בתנאי שאין לחיצה על דוושת הגז. ברכב אוטומטי (ואני יודע שאני קצת מתרחק מהנושא המקורי, כי השאלה הייתה על גיר ידני), בהחלט לא צריך ללחוץ על דוושת הגז אם השיפוע מספיק גדול (אני מדבר מנסיון של לא פעם אחת, ואצלינו בטורונטו אין הרים כאלה כמו שיש בישראל, ככה שזה בהחלט רלוונטי). אני מניח שהמצב דומה בגיר רגיל, למרות שלא יצא לי לנהוג בו (מה לעשות, למדתי נהיגה בקנדה). אבל אפילו אם אין שיפוע, כשמתקרבים לדוגמא לאור אדום או עצירה אחרת, כדאי לגמרי לעזוב את דוושת הגז כדי לחסוך בדלק.
אבל כדי לחזור לשאלה המקורית, דעתי האישית היא שאין טעם להעביר לניוטרל לא ברכב ידני ולא באוטומטי במצב כזה (אני לא מדבר על עצירה עם גיר רגיל - כאן זה כבר נושא נתון לדיון ולא משהו שאני מתמצא בו). החיסכון ברכב מודרני לא יהיה גדול, ובגלל מערכת הזרקת הדלק יתכן מצב שבו דווקא יהיה בזבוז של דלק. אגב, בהרבה מדינות ארה"ב לנסוע בניוטרל זה בניגוד לחוק (כמובן, איני יודע איך הם יכולים לתת על זה כנס, אבל סתם לשם מידע מעניין).
נערך לאחרונה ע"י LinkBomber בתאריך 25-11-2009 בשעה 04:41.
|