לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #24  
ישן 20-01-2010, 16:35
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "כתבתי את זה כפי שלכאורה משמע משיטתו של ישי"

לא הבנת אותי. אני בהחלט בעד לשאול את הרב בענייני הלכה. השאלה היא- מה זה ענייני הלכה? אני מגדיר זאת כדברים שנוגעים באופן ישיר למה שכתוב בספרי ההלכה. אני אלך לשאול את הרב שלי מה לעשות אם נקרע החוט של העירוב במחסום, או מה לעשות אם בסיר הפרווה בישלו אוכל חלבי עם כף בשרית. אני לא אלך לשאול רב האם "ראוי" לעשות משהו. ברגע שאני נכנס לקטגוריה של "ראוי" אני מראש פותח את העניין לשיקול דעת, ולא לפסיקת הלכה. במקרה כזה, הרב יאמר לי מה לדעתו "ראוי" לעשות, אולם מבחינתי אין לדבר תוקף של פסיקת הלכה, משופ שהדבר נובע מתפיסתו של הרב, ולא מההלכה.
ובנושא דידן- אם הסדרה נקיה, לפחות במובן הטכני של המילה, למה לא לראות אותה? אם הרב אבינר חושב שלא ראוי לראות אותה משום שהיא מבזה את הציבור הדתי, שיבוסם לו. אני לא חושב כך.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #25  
ישן 20-01-2010, 17:25
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
ואיך אתה קובע מה עניין הלכתי ומה לא?
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "לא הבנת אותי. אני בהחלט בעד..."

למשל, ההלכה אומרת לך איזה נעל ללבוש תחילה, היא אומרת לך על איזה מאכל בצלחת עליך לברך תחילה, היא אומרת לך אם יש איש ואישה שבויים את מי עליך לפדות תחילה, ועוד הרבה פרטים שבחיים אפילו לא חשבת עליהם.
למעשה, ההלכה מדריכה את האיש היהודי בכל רגע ובכל מצב בחייו.
אל תמהר כ"כ להסיק שסוגיית צפיית סדרה בטלויזיה היא לא סוגיה הלכתית.
אינני פוסק, אבל אני בטוח שמספיק שיש אישה שלבושה שלא בצניעות, (לדוגמא מספיק שהיא עם חולצה שלא מכסה את המרפק) אז ההלכה אוסרת צפייה בסדרה הזאת.

כמובן לא שאכפת לי אם תצפה או לא...

נערך לאחרונה ע"י אינקה בתאריך 20-01-2010 בשעה 17:47.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 20-01-2010, 20:32
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "ואיך אתה קובע מה עניין הלכתי ומה לא?"

איך אני קובע? לפי השכל הישר שלי. מה שאני מרגיש ששיך להלכה- אני פונה לרב. מה ששיך להנהגות והתנהגות- אני אחליט לבד.
אני לא מרגיש צורך ולא רוצה לפנות לרב על כל דבר, ואני בטוח שאף אחד מכם לא עושה זאת בעצמו. דוגמה שהבאתי לכך בעבר היא הבחירות לכנסת. יש לכך השלכות הלכתיות ברורות ונרחבות מאוד, אבל לרובנו ברור שלא נלך לרב כדי לשאול אותו למי להצביע, ואם רב מסוים יפרסם פסק הלכה רובנו נתעלם ממנו. למה?
אבל כאמור, זה לא נושא האשכול. אתם מוזמנים לפתוח אשכול אחר בנושא זה, ואני אשמח להשתתף גם בו.
אז בינתיים, בואו נחזור לסרוגים...
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #28  
ישן 21-01-2010, 12:56
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "ואם השכל הישר שלי מחליט שאם..."

אני אגדיר: הרב עבורי הוא סמכות הלכתית. מעין "שולחן ערוך" מהלך. אני אשתמש בשירותיו במקרה שאני לא יודע את ההלכה- ואז אפנה אליו כדי להשתמש בידע שלו, שלי אין, או במקרה שאני צריך להכריע בין שני מקורות הלכתיים שידועים לי- משום שיש לו את הסמכות להכריע במחלוקות הלכתיות.
בכל מקרה בו הרב לא יידרש לידע ההלכתי שלו כדי לענות על שאלתי, אלא לשיקול דעתו, אני לא אפנה אליו, ואם אפנה- אני אתייחס לזה בתור חוות דעת, ולא יותר מזה.
אני אמחיש את זה בדוגמת החברה שהבאת (גם אם הבאת אותה בתור לגלוג): בשאלה בענייני נגיעה אני אפנה אל רב, משום שהתשובה לשאלה כזו טמונה בספרי ההלכה. לעומת זאת, בשאלה הנוגעת למה צריך לחפש בבת זוג, אני לא אפנה אל רב, ואם אפנה זה יהיה כדי לקבל חוות דעת, משום שהדבר לא נובע מהידע או הסמכות ההלכתית שלו, אלא משיקול דעתו כאדם.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #49  
ישן 21-01-2010, 00:26
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
מה שאתה חושב נורא מעניין
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "לא התכוונתי לבזות אף אחד."

אבל אפילו הרב שמואל אליהו שלא רואה את הפסיקות של הרב שרלו לגיטימיות עדיין אומר שהוא רב (קראתי בעצמי,עולם קטן ראיין את שניהם לפני כמה חודשים)
מה שמותר לרב אברום זצ"ל לומר לך אסור,ככה זה.ולא עוד,הרב ליכטנשטיין למיטב זכרוני גם קרא לא לסרב פקודה,אולי הרב שרלו הולך בעקבותיו? אני האחרון שיצדיק חברה מעורבת או פינוי יישובים ח"ו,אבל "הוי זהיר בגחלתן שלא תכוה שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב, אף כל דבריהם כגחלי אש"
אם תלמידי חכמים מנצחים זה את זה בהלכה,אתה מה טיבך?
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #50  
ישן 21-01-2010, 07:57
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
חמודי
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "מה שאתה חושב נורא מעניין"

מה טיבך אתה אמור לי?
אני אינני בא לומר לאחרים מה לעשות או לבקר את דבריהם. אני רק מצטרף לדיון אודות נושא מסויים.
אתה מרבה לבקר ולהטיף באופן אישי ולומר לאחרים מה לעשות והאם הם עושים בסדר.
רק שמרוב דיבורים להגיד לאחרים מה לעשות אתה שוכח שעצם הבטלה שלך בפורום פה היא מנוגדת לתורה.
אז תעשה טובה, עד שאתה מטיף לכולם מה הם צריכים לעשות, קשוט עצמך תחילה וחדל לעבור על איסור ביטול תורה ועוד, ועזוב את האנשים במנוחה.

עד כאן לגבי העץ הגבוהה שטיפסת עליו, "אתה מה טיבך"...

לגבי העניין הספציפי, שוב, אינני מזלזל בו ח"ו, הוא אדם טוב ודאי. כרב בישראל אינני מחשיב אותו.
סתם לדוגמא, יש רבנים (בד"כ פלוס תואר ד"ר) שקוראים להתאים את ההלכה לרוח הזמן, ולמשל קוראים להפוך היום קריאת נשים בתורה לנוהג שבציבור, ודאי שלא תקרא להם הרב... לא?
מצד שני התואר רב כל כך מזולזל עד שכל ליצן נהיה רב.. אז מה זה כבר משנה.
ד"א לא הזכרתי סירוב פקודה ולא דיברתי על הרב עמיאל.
דיברתי על נתינת לגיטימציה לפסיקתה של אישה פלונית עפ"י ההלכה מותר לאישה נשואה שלא לכסות את שערה.
דיברתי על כך שאדם פלוני טען שדרך היהדות וההלכה היהודית צבועה בצבע גברי ושצריך לצבוע אותה בצבע נשי יותר - שהוא אומר שזו טענה לגיטימית.
שוב, אינני אומר באופן אישי עליו דבר, הוא אדם טוב מאוד וכו'. באמת.
אבל אדם שאומר דברים כאלו אני לא יכול להחשיב כרב בישראל.
לדעתי זה נוגד לחלוטין את דרך היהדות.

נערך לאחרונה ע"י אינקה בתאריך 21-01-2010 בשעה 08:25.
חזרה לפורום
  #51  
ישן 21-01-2010, 11:16
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
שאלת מה טיבי? מאוד פשוט
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "חמודי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אינקה
מה טיבך אתה אמור לי?
אני אינני בא לומר לאחרים מה לעשות או לבקר את דבריהם. אני רק מצטרף לדיון אודות נושא מסויים.
אתה מרבה לבקר ולהטיף באופן אישי ולומר לאחרים מה לעשות והאם הם עושים בסדר.
רק שמרוב דיבורים להגיד לאחרים מה לעשות אתה שוכח שעצם הבטלה שלך בפורום פה היא מנוגדת לתורה.
אז תעשה טובה, עד שאתה מטיף לכולם מה הם צריכים לעשות, קשוט עצמך תחילה וחדל לעבור על איסור ביטול תורה ועוד, ועזוב את האנשים במנוחה.

עד כאן לגבי העץ הגבוהה שטיפסת עליו, "אתה מה טיבך"...

לגבי העניין הספציפי, שוב, אינני מזלזל בו ח"ו, הוא אדם טוב ודאי. כרב בישראל אינני מחשיב אותו.
סתם לדוגמא, יש רבנים (בד"כ פלוס תואר ד"ר) שקוראים להתאים את ההלכה לרוח הזמן, ולמשל קוראים להפוך היום קריאת נשים בתורה לנוהג שבציבור, ודאי שלא תקרא להם הרב... לא?
מצד שני התואר רב כל כך מזולזל עד שכל ליצן נהיה רב.. אז מה זה כבר משנה.
ד"א לא הזכרתי סירוב פקודה ולא דיברתי על הרב עמיאל.
דיברתי על נתינת לגיטימציה לפסיקתה של אישה פלונית עפ"י ההלכה מותר לאישה נשואה שלא לכסות את שערה.
דיברתי על כך שאדם פלוני טען שדרך היהדות וההלכה היהודית צבועה בצבע גברי ושצריך לצבוע אותה בצבע נשי יותר - שהוא אומר שזו טענה לגיטימית.
שוב, אינני אומר באופן אישי עליו דבר, הוא אדם טוב מאוד וכו'. באמת.
אבל אדם שאומר דברים כאלו אני לא יכול להחשיב כרב בישראל.
לדעתי זה נוגד לחלוטין את דרך היהדות.

אני נגד כל הדברים שהזכרת באופן חד משמעי אבל אני ממש לא צריך עזרה ממי שמבזה תלמיד חכם,תגיד מה שאתה רוצה הרב שרלו הוא תלמיד חכם,הוא רב וזה לא תלוי בהגדרה שלך-הוא נבחן ברבנות אני מניח,הקים ישיבה,חבר בצוהר ואיש יקר לעם ישראל,בשום פנים ואופן אתה לא תחליט מי זה רב ומי לא,כמו שאמרתי-אפילו הרב שמואל אליהו מתעקש שיקראו לו רב.
לא זכור לי שכתיבה בפורום באינטרנט מנוגדת איכשהו לתורה,בטח לא עם הזמן הבאמת נמוך שאני מקדיש לתגובות פה.
רב+ד"ר? יש לי הסתייגות קטנה מהם אבל בכל מקרה אם הוא רב אז הוא רב,ואם יש לו מקורות הלכתיים למה שהוא רוצה לפסוק ותמיכה מגדולי ישראל מי אני שאעמוד מנגד.
אתה יודע מי פסק שלאישה נשואה אין חובה לכסות את ראשה? הרבה לפני הרב שרלו-הרב יוסף משאש זצ"ל,אתה יכול לומר שזו שיטת יחיד ואין הלכה כמותו (וגם בזה הייתי נזהר) אבל אולי תגיד גם עליו שהוא לא רב? אתה לא יודע מה השיקולים של הרב שרלו,אתה מוזמן לא ללכת לפי פסקיו אבל בבית המדרש היהודי השיטה היא בשום פנים ואופן לא לקטול מישהו גם אם הדעה שהוא מעלה היא לא לרוחך
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

חזרה לפורום
  #53  
ישן 21-01-2010, 14:50
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
אנא אל תוציא שם רע לשוא.
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי הנשר הקטן שמתחילה ב "ותיקי הפורום יודעים שבדרך כלל..."

לא ביזיתי איש מחברי הפורום.

וגם בנוגע לרב שרלו, לא דיברתי אישית נגדו חס ושלום.
הבעתי את דעתי שאדם שאומר דברים כמו שהוא אמר, לדוגמא:
שלגיטימי לטעון שדרך היהדות שמקובלנו מחז"ל צבועה בצבע גברי מובהק ושצריך לצבוע אותה בצבע נשי יותר.
שחלק מהנהגות הצניעות הן שובניסיטיות.
ועוד.. (אינני רוצה להאריך בנושא)
לדעתי אדם כזה איננו ראוי להורות.

זכותי המלאה לחשוב כך. זכותך לחלוק עלי, אבל זו דעתי.
לא השמצתי, לא כיניתי בשמות גנאי, לא טפלתי עלילות שוא.
אמרתי את דעתי בנושא.
וכמו שלגיטימי לומר שהנהגות חז"ל היו שובניסטיות, על אחת כמה וכמה שלגיטימי שאדם שאומר זאת איננו ראוי להיות רב בישראל.

בכל אופן לא רציתי בכלל לדון בנושא הזה...
חזרה לפורום
  #57  
ישן 22-01-2010, 15:01
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
ציטוטים:
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי עשהאלר שמתחילה ב "הבא ציטוט. זה מאוד מוזר לי."

שאלה:
האם לומר על דרך היהדות כפי שמקובלנו מפי הצדיקים והחכמים דור אחר דור - שהיא צבועה בצבע גברי וצריך לשנות אותה ולצבוע אותה בצבע נשי יותר, זה לא טענה הפסולה עקרונית??
תשובה:
לא. זו טענה שיש להתמודד עימה.

שאלה:
האם כל כבודה בת מלך פנימה והנהגות הצניעות של חז"ל הינן שובניסטיות?
תשובה:
זו שאלה שיש לדון בה. עמדתי היא שחלק הארי לא, וחלק קטן – כן.



בשאלה אחרת הוא השיב תשובה המשתמעת לשני פנים, ולדעתי זה כבר מספיק..
שאלה:
האם בדברי חז"ל, משנה, גמרא, ראשונים ואחרונים וכו' - יש שובניזים ולו חלק קטן?
תשובה:
השאלה היא למה מתכוונים במילה "שובניזם".


נערך לאחרונה ע"י אינקה בתאריך 22-01-2010 בשעה 15:11.
חזרה לפורום
  #58  
ישן 23-01-2010, 22:11
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "ציטוטים:"

לא מצאתי שום דבר פסול במה שהוא אומר, גם כשאני מנסה לחשוב מנק' המבט שלך. האם אתה מתכחש לכך שהתנועה הפמיניסטית השפיעה על ההלכה?
דוגמה קטנה לכך- חז"ל והרבנים בכלל עד ללא מזמן התייחסו בשלילה רבה ללימוד התורה לנשים, או למעמד הנשים בהנהגת הקהילות והיום זה דבר די מובן מאליו.
הדבר היחיד שהבנתי שהרב שרלו אומר, שאיתו, אגב, אני לגמרי מסכים, שחז"ל היו חסרים את נק' המבט הנשית, משום שלא היו מודעים אליה. זה לא שוביניזם, משום ששוביניזם הוא הכרות עם הנק' הנשית והתעלמות ממנה, מתוך מחשבה שהגבר נעלה על האישה. חז"ל לא הכירו את הנקודה הזו, ורק בדורות האחרונים ההלכה הכירה בה, ושניתה את עצמה בהתאם בתחומים רבים.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #60  
ישן 23-01-2010, 22:58
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אם כבר גולשים אז..."

אתה לא מסתכל על זה נכון. התורה לא משתנה. זה החוזק שלה וזה גם החסרון שלה. אי אפשר להתאים אותה כמות שהיא למציאות. בשביל זה קיימת התורה שבע"פ, ובתוכה ההלכה.
ההלכה כן משתנה, השתנתה ותשנה גם בעתיד, משום שהיא נותנת מענה למציאות, ומתאימה את דבר ה' לכל דור. ברגע שהמציאות השתנתה, ההלכה ממילא גם משתנית איתה. ראה הדוגמה שהבאתי לגבי לימוד תורה לנשים.
לומר שההלכה לא משתנה בהתאם לזמן זה עיוורון מהסוג הכי טוב. השאלה שמפלגת את הזרמים השונים- אורתודוכסים, קונסרבטיבים ורפורמים- היא איזה שינויים אנו מקבלים ואיזה לא, ומה הפרוצדורה לכך. אולם על העובדה כי ההלכה משתנה נראה לי כי אין עוררין.
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י yishain11 בתאריך 23-01-2010 בשעה 23:01.
חזרה לפורום
  #61  
ישן 24-01-2010, 12:25
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "לא מצאתי שום דבר פסול במה..."

ציטוט:
חז"ל היו חסרים את נק' המבט הנשית, משום שלא היו מודעים אליה
מעודי לא שמעתי בדיחה טובה יותר מזו...
אני לא חושב שצריך להתייחס לזה בכלל...

בנוגע לשינוי ההלכה.
יש כלל: בטל הטעם לא בטל הדין.
ההלכה לא משתנה.

אבל אתן את הדוגמא הבאה:
חז"ל אסרו לאכול חלב נוכרי.
והאגרות משה בארה"ב התיר לאכול חלב נוכרי - אבל הוא בפירוש אומר שבטל הטעם לא בטל הדין.
אלא, שלכל דין יש גדרים מסויימים, והגדר של דין האיסור לאכול חלב נוכרי הוא כשיש חשש, ולכן אם יהודי הסתכל אז אין חשש ומותר, וחז"ל בעצמם התירו במקרה כזה. ולכן גם הוא פוסק שבמציאות של היום שגם אם אין יהודי אין חשש, עקב כל הפיקוחים וכו' - אז מותר. (ואפ"ה בעצמו כמדומני שהוא לא אכל)
אז אתה רואה שההלכה לא משתנה, ובטל הטעם לא בטל הדין, אלא שיש גדרים לכל דין.
ובכ"א תמיד הדברים יהיו נתונים להכרעת גדולי התורה ולא לכל אחד...

וההבדל בין הרפורמים ליהדות הנאמנה הוא לא הבדל מקרי ופרקטי, אלא הבדל עקרוני ומהותי - הרפורמים דוגלים במה שאתה אומר שההלכה צריכה להתאים עצמה למציאות - ממילא הכל נזיל וחסר משמעות. והיהדות הנאמנה יודעת שההלכה היא אבן היסוד של המציאות.

נערך לאחרונה ע"י אינקה בתאריך 24-01-2010 בשעה 12:28.
חזרה לפורום
  #63  
ישן 27-01-2010, 07:42
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "נקודה נוספת"

כמה טעויות בדבריך
1. כיום אין לנו גוף הלכתי שיש לו סמכות כללית לפסוק הלכה, אילו המצב היה כך הרי שלא היה שוני במנהגים בעם
2. באותו אופן ניתן לטעון שלשיטתך הכל אסור - "כי לגבי כמעט כל הלכה היו כמה וכמה מחלוקות", בהן דעות מחמירות ומקילות כאחד
3. הטעות העיקרית - בענייני הלכה צריך לנקוט בדרך ברורה, לא להקל לפי רב אחד בנושא א' ולהקל בעניין שני בנושא ב'
בדיוק כמו שלא מחמירים לפי כל רב בנפרד
אם אתה הולך בדרך מסויימת, אתה צריך לקבל את קולותיה וחומרותיה כאחד, שכן הרבה פעמים מאחורי שניהם מסתתר קו-חשיבה אחד
לסיכום, מי שמקל לדוגמא בעניין כיסוי ראש כי הוא מסתמך על רב מסויים רשאי בהחלט לעשות כך, אבל כל עוד הוא גם פועל לפי החומרות של אותו הרב

חזרה לפורום
  #64  
ישן 27-01-2010, 10:06
  אינקה אינקה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.01.09
הודעות: 1,143
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "כמה טעויות בדבריך 1. כיום אין..."

1) זה לא דברים שאני אמרתי באתר ישיבה ובעוד שאלו כמה רבנים אודות הדיעה של הרב משאש והרבנים ענו שדיעה זו לא להלכה. ושההלכה היא שחייבים.
2) לא מבין איך אתה מכניס את דבריך בדברים שאמרתי. אני אמרתי שלאחר שנפסקה ההלכה צריך לנהוג כמותה, בין אם הדיעות שלא נפסקו להלכה הן מקילות יותר או מחמירות יותר.
3) ודאי שצריך - איפה אמרתי שלא ואיפה היתה טעות בנידון?

ושוב, לא אני אומר, אלא רבנים, שדעתו של הרב משאש לא נפסקה להלכה ואין לנהוג כמותה.
כמו כן הרב משאש סבר שמותר להדליק אור ביו"ט. אבל עדיין זה לא אומר שמותר היו להדליק אור ביו"ט נכון?

http://www.yeshiva.org.il/ask/defau...&q=%EE%F9%E0%F9
http://www.kipa.co.il/ask/show/70598
http://www.kipa.co.il/ask/show/104339
חזרה לפורום
  #65  
ישן 27-01-2010, 11:11
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי אינקה שמתחילה ב "1) זה לא דברים שאני אמרתי..."

יש פה טיעון די מעגלי
אותם אלה שאתה מסתמך עליהם שאומרים שההלכה שנקבעה לא מתאימה לדעה הזאת, הם הפוסקים שחלקו עליה

משהו בסגנון:
"אסור לנשואה להסתובב ללא כיסוי ראש"
"אבל יש מי שמתיר"
"אבל פסיקתו לא נקבעה להלכה"
"ומי החליט כך"
"אלו שחולקים עליו"..

אילו היה גוף שבסמכותו לפסוק לכלל העם, והחולקים היו שייכים לגוף הזה, היית צודק, אבל לא כך המצב, ומראש המשקל של הדעות שווה
ופה גם נכנסת לך סתירה, כי מצד אחד הסכמת לסעיף 3, שברור שצריך לבחור בשיטה יחידה כלשהי ולדבוק בה, ומצד שני אתה טוען שלא כל השיטות שקולות, מה ששולל את אפשרות בחירת השיטה, כי חייבים לכאורה לבחור בזאת ש"נפסקה להלכה"

אז העניין הוא שכן, אדם יכול ללכת לפי הרב משאש, כל עוד הוא הולך לפיו בכל, וכן יהיה מותר לו להדליק אור ביו"ט.
הבעייה היחידה שתהיה לו היא עם מראית עין, אז עדיף שלא יעשה זאת בפרהסיה

חזרה לפורום
  #79  
ישן 31-01-2010, 00:50
צלמית המשתמש של dani90
  dani90 dani90 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.04.07
הודעות: 5,151
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "לא, של ארז לב ארי, אנה אפנה. ..."

הרבה זמן לא שמעתי שיר כ"כ טוב והמילים...

מילים:

אנה אפנה
ארז לב ארי
מילים ולחן: ארז לב ארי

אני רודף אחר חוקיך, מחד
מאידך תשוקתי אותי רודפת.
בוש ונכנע אבוא בשעריך.
והלילות הארוכים והבדידות והשנים,
והלב הזה שלא ידע מרגוע.
עד שישקוט הים, עד שינוסו הצללים.

לאן אלך, אנה אפנה, כשעיניך מביטות בי
איכה אברח, איך לא אפנה?
בין אמת לאמת, בין הלכה למעשה
בין הימים ההם לזמן הזה.
בין הנסתר לנגלה, בין העולם הבא לעולם הזה.

רודף אחר חוקיך, מאידך תשוקתי אותי שורפת
עזה כמוות איומה כנדגלות
הלילות הארוכים והבדידות והשנים
והלב הזה שלא ידע מרגוע
עד שישקוט הים, עד שינוסו הצללים-השיבני!

לאן אלך, אנה אפנה...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
CHRIS MARTIN: Coldplay is for people with great taste, intelligence, incredible good lookingness, talent, ability, success, grabbing of life. Coldplay's for people who know what life's about. They're always entertaining. Delightful to talk to. Sweet, charming, incredibly good in bed. Virile. They have incredible success with girls, or boys, or both. They're generally just the world's best citizens.. Maybe I'm biased, but I'm definitely right

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:22

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר