לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 28-03-2010, 22:12
  High Hopes High Hopes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 1,379
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי A2x שמתחילה ב "צילום בRAW בקנון, זמן חשיפה וצמצם"

דבר ראשון - מה שכתוב למטה לא נכון

צריך תוכנות יעודיות
אפשר עם לייטרום למשל, או עם פלאגאין לפוטושופ.

הסיבה לצלם בRAW היא שמדובר בקובץ גולמי - לפני עיבודים שהמצלמה עושה
העיבודים העיקריים שהמצלמה עושה הם - כיווץ ל JPG (מה שאומר הורדה באיכות), קביעת WB, קצת חידודים וצבעים ועוד כל מיני דברים קטנים

אם אתה רוצה לעשות את הדברים האלה בעצמך - צלם ב RAW
לדעתי זה מיותר, זה תופס המון מקום על הכרטיס, גוזל זמן עבודה אח"כ והתוצאות ב JPG מספיק טובות

לגבי תריס וצמצם - נכון שניסוי וטעיה הם דרך ללמוד, אבל זו לא דרך מומלצת
תנסה לקרוא פה www.galitz.co.il במאמרים
אני ממליץ לקחת קורס צילום בסיסי שילמד אותך את המושגים הטכניים, במידה והמאמרים פה עדיין לא עוזרים.
_____________________________________
קוראים לי ניר ... ואין לי חתימה...

אנחנו אוהבים אותך!

www.nirgeiger.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-03-2010, 09:27
  High Hopes High Hopes אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.06
הודעות: 1,379
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי amitai^ שמתחילה ב "כתבת ש RAW זה מיותר, התכוונת..."

אני ממש לא מצלם ב RAW
זה נראה לי מיותר

ואין קשר בין RAW לבין HDR
הטווח הדינאמי נ RAW הוא לא הרבה יותר גדול מאשר ב JPG (בעקרון JPG לוקח צבעים דומים, הופך אותם לצבע אחד, ובכך מקטין את כמות המידע של הקובץ, ולכן הקובץ קטן יותר) כי הכיווץ כמעט בלתי נראה לעין מזויינת

בשביל HDR צריך 3 תמונות בחשיפות שונות, ותוכנה יעודית. ממש אין קשר ל RAW
וגם אם כן היה קשר - פשוט הייתי מעביר ל RAW בשביל ה HDR, כמה HDR אני כבר עושה?
למען האמת, ולו רק בגלל שעדיין לא כתבתי מספיק פעמים HDR, גיליתי שאפשר לעשות HDR מקובץ בודד והתוצאות לא כל כך רעות, לתמונות שצולמו ב JPG.

אני ממליץ להתחיל ב JPG. אח"כ כבר תחליט לבד
_____________________________________
קוראים לי ניר ... ואין לי חתימה...

אנחנו אוהבים אותך!

www.nirgeiger.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-03-2010, 11:24
צלמית המשתמש של amitai^
  משתמש זכר amitai^ amitai^ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.02.09
הודעות: 465
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי High Hopes שמתחילה ב "אני ממש לא מצלם ב RAW זה נראה..."

מאחר ואפשר לעשות HDR מקובץ בודד, איכותו יוצאת טובה יותר מ RAW מאשר מקובץ רגיל.
אני מסכים שכמעט ולא ניתן להבחין בכיווץ של ה JPG אבל אני אישית מעדיף דווקא RAW.

תגיד שאני לא מנצל אותו גם כך? תכלס צודק. בד"כ אחרי יום צילומים אני מוחק כמעט את כל קבצי ה RAW אבל את לתמונות היפות אני מעדיף שיהיה לי גם קובץ RAW עבורם.

בכרטיס של 16 GB ניתן להכניס כ 600-700 תמונות של JPG + RAW תלוי במגהפקסל של המצלמה. וזה בהחלט מספק...

וסתם נקודה נוספת, במקרה שתמונה שלך פורסמה ללא אישורך, הדרך הכי קלה להוכיח שאתה הצלם שלה היא להראות את קובץ ה RAW שלה מה לאף אחד אחר חוץ ממך לא יכול להיות.
_____________________________________
קרבי זה הכי אחי!
------------------------------------------------------------------------------
מצלמה: Canon 500D
------------------------------------------------------------------------------

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-03-2010, 13:24
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי amitai^ שמתחילה ב "[font=Verdana]מאחר ואפשר..."

מספיק להראות קובץ JPG בגודל מלא. למי שגנב את התמונה אין את הקובץ הזה, אלא אם אתה ממש טמבל והעלית אותו לאינטרנט. פעם היה מישהו בפורום שניסה לטעון על קובץ מסויים שזהו קובץ המקור (או כי האשימו אותו בגניבת תמונה, או כי טענו שהוא ביצע עריכה מוגזמת וביקשו לראות את קובץ המקור), אז הוא לקח תמונה מוקטנת ועשה לה אינטרפולציה בפוטושופ. התמונה הסופית עדיין היתה קטנה משמעותית מהצילום המקורי, אבל גם ראו בבירור את האינטרפולציה.

ולטענתך למעלה שאני באשכולת ה-RAW - ממש לא, ואני לא אפרט פה למה כי אני מפחדת לתרום לפיתוח של עוד אשכול RAW vs JPG, אבל כשיש לך 1,000 תמונות לערוך בצורה בסיסית ואתה לא רוצה להשקיע בזה 20-30 שעות עבודה - RAW זה פתרון נחמד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 30-03-2010, 22:45
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי High Hopes שמתחילה ב "למה זה קשור לפורמט? את יכולה..."

אני שונאת את לייטרום!! יש לה כלים מגניבים ואני פשוט לא מצליחה להבין איך לעבוד איתה, וזה מתסכל אותי.
לגבי DPP - אחלה תוכנה, אבל עם כל הכבוד ל-JPG אני חושבת שעריכה שלו בתוכנה הזו תיראה נוראית. היא לא מדהימה כמו פוטושופ, היא בסה"כ עושה עריכה בסיסית שתיראה מאוד רועשת ב-JPG.
חוץ מזה, כמו שכבר ציינתי, הגמישות של RAW יותר חשובה כשמדובר בצילום אירועים. קבצי המקור שלי נעים בטווח בהירויות גדול יחסית, בהתאם למיקום האנשים ביחס לפלאשים, לפספוס במדידת האור של המצלמה/הפלאש, לפספוס בהבזקה של הפלאש ועוד. בנוסף, צבעי התמונות מאוד משתנה, ומצריך לפעמים שינוי WB חזק.
בצילום רגיל (לא אירועים) אתה יותר שולט בתאורה וכו', ואחרי למידה של העקרונות אתה יכול להגיע למצב שעריכה בסיסית תספיק. באירועים הכל בלתי צפוי, וכמובן שבסוף איבוד של תמונות בגלל הבזקה לא נכונה הוא הרבה יותר משמעותי.

אני אולי אנסה בקרוב להמיר ישירות מ-RAW ל-JPG ואז אבצע עריכה זהה לקובץ ה-RAW ולקובץ ה-JPG הראשוני, ואראה את ההבדלים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 31-03-2010, 19:57
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "כן, אני עוד מחכה לקבל..."

לא מסכים... דווקא בחתונה של יאנה לא היתה בעיית תאורה כי השתמשנו בפלאשים וכיוונתי את המצלמה ל WB של הפלאשים ומדידות האור הידניות היו פשוטות.
אני יכול לצרף תמונות להמחשה עד כמה נתוני החשיפה מצויינים כמו גם הצבעים של התמונות.

בבר-מצווה שצילמתי באמת כל התמונות יצאו דבש כמו-שהן, אבל זה קל מאוד כשהתאורה היא תאורה טבעית.
כשמצלמים בלילה, כדאי להשתמש בפלאשים כדי לאזן את הצבע לגוון אחד דומיננטי וקבוע שקל לעבוד איתו.
בתאורה חמה יש עדיפות לצילום ב RAW כי JPG נוטה לשטח את הגוונים הדומים לגוון אחד (ע"מ לדחוס מידע) ואז אפשר לקבל גוש של צהוב או אדום על הפנים של האנשים, אבל אם התאורה מאוזנת ואנחנו מדברים על צילום מקצועי - לא צילום ב RAW היה מה שיציל את המצב, אלא שימוש בתאורה מלאכותית כמו שצריך.
צילום ב RAW טוב רק עם בטעות שכחת את ה WB על מצב שונה ממה שהוא היה צריך להיות.
כל עוד ה WB בסדר, יש להניח כי גם ה JPG יהיה בסדר (ואפילו בסדר מספיק בשביל הלקוח)
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com


נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 31-03-2010 בשעה 20:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 31-03-2010, 22:35
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "כפרעליך. יאללה, תתחיל לעבוד..."

אני תמיד אומר שאם מישהו לא יודע לצלם ולא יודע להתמודד עם תאורה, אז יוצאות לו תמונות גרועות... אין מה לעשות... לקבל פליירים בגלל רקע בהיר ולא לשים לב לזה בזמן הצילום זו הזנחה פושעת...
אז נכון, ה RAW הציל לך את הצילומים. יכלת לעשות אותו הדבר גם עם JPG (תביאי לי JPG שהוא פיתוח רגיל ללא כל שינוי של ה RAW ואראה לך כיצד) רק שזה היה יוצא, כנראה, מעט מגורען יותר.

בכל מקרה - אם התמונה מראש היתה מצולמת טוב (כמצופה מצלם מקצועי ), לא היתה שום הצדקה ל RAW. שוב, יש לי מלאי תמונות שיוכיחו שאפשר לצלם באירועים ב JPG ולקבל פלטים פנטאסטיים מבלי לפספס ב WB, חדות, קונטרסט, צבעים וכו'... מי שלא מאמין, בהחלט מוזמן לבוא ולהסתכל בארכיון שלי באיכות מלאה.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 31-03-2010, 23:15
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "צודק שיכולתי לצלם מראש טוב..."

אני לא צריך להתפרנס מצילום אירועים כדי להוכיח נסיון בצילום אירועים.
צילמתי אירועים לא פעם ולא פעמיים (ובתנאי תאורה קשים יותר משתוכלי אי פעם לדמיין, קרי בר-מצווה ומפגן האש בקיבוץ שלי) ואני מודע לכל האספקטים (או להרבה מהם) הקשורים בצילום אירועים.
זו לא הכמות שעושה את ההבדל, אלא התובנות שאת מצליחה להפנים וליישם לפעמים הבאות.

יש לי מספיק צילומי אירועים בארכיון שלי, את מוזמנת בהחלט להסתכל בהם ולהתרשם מהאיכות שהצלחתי להוציא ב JPG. אני מרוצה מהאיכות שקיבלתי וכך גם לקוחותי [בין היתר יאנה], וכנראה שזה מיצה את עצמו.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-04-2010, 13:51
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "הדיון באשכול הוא לא על שיטות..."

כשאמרתי "שיטת עבודה" התכוונתי לכל שיטת העבודה החל מההגעה לאולם. ועבדתי עם מספיק צלמים כדי לדעת שבאמת באמת - לכל אחד שיטת עבודה משלו. הפערים לפעמים עצומים. לפעמים מישהו אומר לי בשום אופן לא לעשות משהו, ומישהו אחר אומר לי לצלם רק ככה (למשל מהירות הצילום. יש צלם שאם אני עובדת איתו - אסור לי לרדת מ-1/200. הצלם שאני בד"כ עובדת איתו לרוב מעדיף 1/100-1/125 השניה, כדי לקבל אור סביבתי).
בסוף אני אוהבת את הצילומים של רוב הצלמים שאני עובדת איתם, וגם את הצילומים של עצמי אהבתי כשעבדתי עם צלמים שונים (בשיטות שונות), ככה שלרוב - השיטה בסדר, והעיקר שתתאים לבנאדם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 01-04-2010, 22:08
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "אני טוען שלא משנה מה שיטת..."

כבר הסברתי למתן בפרטי, אבל אני אגיד גם פה:
ניסיתי לערוך ב-DPP קובץ JPG (שהמרתי מקובץ RAW נטול עריכה) כדי לראות אם אני מגיעה לרמת העריכה של אותו קובץ RAW. אפשר לשמור בתוכנה משהו דמוי אקשן ולהפעיל אותו על הקובץ הבא, וזה מה שעשיתי. התוצאה היתה נוראית (דומה מאוד לקובץ ה-RAW המקורי ללא עריכה, ובכוונה בחרתי אחד שמראש לא היה נראה טוב), מה שהזכיר לי: רוב הסליידרים והפרמטרים של DPP פעילים רק עבור קובץ RAW. לקבצי JPG יש חלונית נפרדת עם סליידרים מועטים שגם עובדים בצורה שונה. למשל תוספת קונטרסט עד למקסימום בסליידר בחלונית של ה-RAW אשכרה מוסיפה קונטרסט, בעוד שתוספת קונטרסט עד למקסימום בסליידר בחלונית ה-JPG הופכת את התמונה למפה מוזרה של כתמים באדום וירוק. תוספת "בהירות" בחלונית של ה-JPG מוסיפה מעטה לבן על כל התמונה, ופיצוי חשיפה חיובי בחלונית ה-RAW נראית כאילו באמת הוספתי רגישות בזמן הצילום.
לסיכום, בלתי אפשרי לעבוד בשיטה הרגילה שלי עם קבצי JPG. עריכת JPG בפוטושופ ככל הנראה כן תתן תוצאות מספקות כמעט בכל המקרים (יש אולי קבצים מועטים שהרוסים מדי מכדי להינצל ב-JPG, אבל כן ניתנים להצלה מ-RAW), אבל פוטושופ לא עוזר לי. כבר כתבתי פה שבעבר ערכתי אירועים בפוטושופ ולקח לי כ-30-40 שעות (!) ל-500-800 תמונות.

כמו שכתבתי - כל צלם והשיטה שלו. עבדתי עם צלמים שמצלמים ב-JPG ולא עורכים כלל את התמונות. אחד מהם אמר לי שלרוב הוא אפילו לא מסנן במחשב לפני מסירת התמונות, אלא משתדל לסנן במצלמה (מה שיצר לו בעיה במקרה שלי, כי אני מצלמת המוווון באירועים, ולא את הכל אני מספיקה לסנן...).
הרבה צלמים מסתפקים בסינון המהיר (במצלמה או במחשב) כדי להיפטר מצילומים שחשופים לא נכון (וצילומים אחרים שצריכים להימחק), ואת החומר שנשאר הם מגישים ללקוח. לדעתי המעבר המהיר על התמונות ב-DPP נותן קיק הכרחי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 02-04-2010, 00:24
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "כבר הסברתי למתן בפרטי, אבל..."

גם ניר הראה בזמנו צילום שהוא הציל בזכות ה RAW (צילום בהופעה חיה של איזו זמרת שהיתה אדומה לחלוטין בגלל התאורה במקום).
שוב - אם התמונה חרבנה - או - שצולמה באיזור בעל תאורה בלתי-אפשרית, אין ספק של-RAW יתרון אדיר.
אבל, אם התאורה היתה טובה, או שצילמת בצורה לא נכונה בהתחשב בתאורה הטבעית / מלאכותית במקום, אז את ממש לא רוצה לסמוך על ה RAW שיציל לך את התמונות, אלא מראש לצלם בתאורה נכונה.

אם הצלחת לצלם תמונה, ש JPG מראה לך שהיא חסרת פרטים, אז לא צילמת טוב. ואם את מצילה ב RAW פריים אחרי פריים ומתעסקת ידנית עם כל תמונה שכזו, אז את בעצמך כבר מאבדת את ה Work-flow המהיר שרצית להשיג.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 28-03-2010, 22:47
  bibigarf bibigarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.06.04
הודעות: 1,348
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי A2x שמתחילה ב "צילום בRAW בקנון, זמן חשיפה וצמצם"

כאשר מחברים את כרטיס הזיכרון למחשב , ולא משתמשים בתוכנה היעודית של קנון
אז תוכנת האקספלורר אכן מראה שיש שני קבצים עם אותו השם
הכי פשוט זה להתקין את התוכנה היעודית של קנון EOS Utility ולחבר את המצלמה ישירות למחשב
כדי לעבד את קבצי ה RAW ישנם כמה תוכנות שמטפלות בעניין כדאי להתחיל עם התוכנה של קנון
שמסופקת עם הדיסק ההתקנה של המצלמה שנקראת Digital Photo Professional או בקיצור DPP

האם אכן זה כדאי ? זה כבר שאלה קשה , לרוב העיבוד של המצלמה שמיצרת את קובץ ה JPG הוא מספיק טוב , אבל לפעמים יותר נוח לעבוד עם הקובץ הגולמי RAW
אם אתה מתחיל , אז כדאי לך לפחות בהתחלה לוותר על ה- RAW ולעבוד רק עם ה- JPG
ויותר מאוחר כשתכיר יותר טוב את המצלמה , ואת יכולות העיבוד שלך , אז תוכל לחזור ל- RAW

בקשר ללימוד צילום , אז גם אני ממליץ על האתר של רועי גליץ בתור התחלה

בהצלחה
ירון
_____________________________________
When i think back
On all the crap i learned in high school
it's a wonder
I can think at all
( Kodachrome - paul Simon)

הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 30-03-2010, 22:52
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי High Hopes שמתחילה ב "את העדשה אין שום בעיה לנקות..."

נדמה לי שאתה לא משקפופר, וכנראה בגלל זה אין לך מושג כמה אתה טועה. כל פעם שאני קונה משקפיים (עם עדשות מצופות בכיסוי נגד שריטות, ועוד כל מיני הפתעות שנועדו לשמור עליהם לטווח הרחוק), אף על פי שאני שומרת עליהם ומשתדלת לנקות רק עם בד טריקו רך של חולצה - תוך שנה הן שרוטות בטירוף. כרגע (הן בנות 3 בערך) הן שרוטות כ"כ שאני כמעט יכולה לראות טוב יותר בלעדיהן (ויש לי מספר גבוה)... באמת לא הייתי רוצה שעדשת המצלמה שלי תיראה ככה.

A2X - לא ניסיתי עם נוזל של משקפיים. אותי אישית היה מפחיד לנסות, אבל אולי מישהו פה ניסה ויוכל להגיד לך.
בכל מקרה, כדאי להשקיע ולקנות פילטר UV טוב שיגן לך על העדשה (צריך אחד איכותי כדי שלא יפגע באיכות של העדשה). אני אישית עוד לא עשיתי את זה לעדשות שלי, וזה רק כי אני עצלנית ומעאפנה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 31-03-2010, 18:17
  A2x A2x אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.05
הודעות: 266
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי שחף דרור שמתחילה ב "נדמה לי שאתה לא משקפופר,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שחף דרור
נדמה לי שאתה לא משקפופר, וכנראה בגלל זה אין לך מושג כמה אתה טועה. כל פעם שאני קונה משקפיים (עם עדשות מצופות בכיסוי נגד שריטות, ועוד כל מיני הפתעות שנועדו לשמור עליהם לטווח הרחוק), אף על פי שאני שומרת עליהם ומשתדלת לנקות רק עם בד טריקו רך של חולצה - תוך שנה הן שרוטות בטירוף. כרגע (הן בנות 3 בערך) הן שרוטות כ"כ שאני כמעט יכולה לראות טוב יותר בלעדיהן (ויש לי מספר גבוה)... באמת לא הייתי רוצה שעדשת המצלמה שלי תיראה ככה.

A2X - לא ניסיתי עם נוזל של משקפיים. אותי אישית היה מפחיד לנסות, אבל אולי מישהו פה ניסה ויוכל להגיד לך.
בכל מקרה, כדאי להשקיע ולקנות פילטר UV טוב שיגן לך על העדשה (צריך אחד איכותי כדי שלא יפגע באיכות של העדשה). אני אישית עוד לא עשיתי את זה לעדשות שלי, וזה רק כי אני עצלנית ומעאפנה...


אם העדשה היית יקרה זה היה משתלם אבל כאשר פילטר עולה 200~ והעדשה עולה 450..אמ..
זה קצת לא משתלם..לא ככה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 31-03-2010, 00:41
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי A2x שמתחילה ב "צילום בRAW בקנון, זמן חשיפה וצמצם"

לגביי העיניין של צילום בRAW או לא RAW יש לי דעה קצת שונה משאר החבר'ה פה

אני אישית מצלם RAW בעיקר ב3 מקרים:

1. צילומי אופנה - תמיד משלב JPG+RAW בערכים הכי גבוהים שלהם הJPG לסינון הראשוני והעיבוד עצמו מתבצע אך ורק על קבצי RAW
2. צילום בתאורה/WB בעייתים
3. צילום פריים מסויים עם ידיעה שאני הולך להדפיס אותו בגודל אשר גדול מA3

לגביי שאר המקרים כמו צילום חבר'ה באור יום וכו אני משתמש אך ורק בJPG ובהחלט מסתפק בתוצאה

"הטווח הדינאמי בRAW הוא לא הרבה יותר גדול מאשר ב JPG" הוא משפט לא נכון בעליל. כי אכן יש הבדל גדול.
לגביי עומק צבע העיניין קריטי עוד יותר
jpg מוגבל ל-8 ביט. RAW בחדשות 14 ביט.
קחו תמונת JPG ותסתכלו על ההיסטוגרמה שלה. שנו את הקונטרסט ותראו איך נוצרים חורים בהיסטוגרמה, כלומר מעבר הגוונים לא חלק.
נסו אותו דבר ב RAW ותראו איך ההיסטוגרמה נראית.

היתרון היחידי של JPG על RAW או במשקלו ובחוסר מחוייבות לעריכה לאחר הצילום
אין לו שום יתרון טכני.

קובץ JPG הוא סירוס דיי עצבני לקובץ RAW תחשבו שנייה כמה מידע ניזרק מקובץ RAW ששוקל 20 מגה לקובץ JPG ששוקל 4 מגה..

בדרך כלל אנשים שלא מצלמים RAW עושים זאת עקב עצלנות או חוסר הבנה של הפורמט הזה ובתוכנות הנלוות אליו.

אני בהחלט לא הולך לפתח פה דיון על היתרונות של RAW מול JPG כי אני לעולם לא יסיים ובשביל זה קיים חיפוש באתר ובאינטרנט עצמו שמפוצץ במידע על העיניין עם דוגמאות מפה ועד להודאה החדשה

לדעתי אחד המשפטים היותר יפים שממצאים יפה מאוד את מהות הפורמט הזה במילים קצרות:
ציטוט מהאתר די-ספוט ע"י " טל ניניו" :

"לקנות מצלמה כל כך מתקדמת ולשמור את התוצרים שלה ב-JPEG,
זה כמו לקנות פרארי ולא לעבור את ההילוך השני...
קנית מוצר עם יכולות מתקדמות, למה לסרס אותן עם פורמט שמיסודו,
מקטין את כמות הפרטים בתמונה, משתמש רק בחצי מהתחום הדינמי שלה
וגורם לנזק מצטבר של אובדן פרטים במהלך עיבוד ושמירות חוזרות?
נכון, הטיפול ב-Raw, יחייב אותך ללמוד כמה דברים, על מנת שבאמת תוכל להפיק את המירב והמיטב.
אז מה?
אחרי שתרכוש את המיומנות הזאת (לא ממש Rocket Science...), תראה שאתה לא מבזבז זמן
(ויהיו כאלה שימכרו לך את הלוקש הזה...), אבל אתה מגיע לתוצאות מעולות.
בעיקר בהדפסה ובאופן בולט עוד יותר, בהדפסות גדולות.
אם אתה מצלם כדי להציג באינטרנט בלבד,
בזבזת המון כסף על המצלמה הלא נכונה... "

מאמר קטן וחביב מקאנון ישראל:
http://www.canon-proclub.co.il/guides.php?op=read&id=59
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank


נערך לאחרונה ע"י coolpix בתאריך 31-03-2010 בשעה 00:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 31-03-2010, 20:07
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי coolpix שמתחילה ב "לגביי העיניין של צילום בRAW..."

הכי טוב - מבחן התוצאה.
אני מדפיס לך פלט של סטודיו אופנה / סטודיו תכשיטים / אירועי שמחות, שצולמו כולם ב JPG, ואתה מחפש ואומר לי איפה האיכות לא טובה... איפה אם הייתי מצלם ב RAW - הייתי מקבל 'יותר'.

למעשה, אני אפילו מוכן לעשות את המבחן איתך... לצלם את אותו הפריים ב RAW ו JPG, להדפיס פעם מזה ופעם מזה, ואתה תגיד לי מה זה מה.
לשיטתך, ההבדל קריטי ולכן תוכל לפגוע באחוזים גבוהים (אם לא תמיד).
לשיטתי, כיוון שהסטטיסטיקה היא 50%, אתה תגיע בערך ל 50% בפגיעות שלך, ואם באמת תגיע ל 50% בפגיעות (ואפילו עם סטיה לטובת ה JPG), זה אומר שזה בולשיט והייתרון שאכן קיים, הוא יתרון מינורי שלא באמת ניתן להבחנה בעין בלתי מזויינת, שלא לדבר על בלתי-מיומנת (קרי 90% מהלקוחות שלנו).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com


נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 31-03-2010 בשעה 20:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 01-04-2010, 15:11
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "הכי טוב - מבחן התוצאה. אני..."

מתן איפה ראית אותי טוען שJPG הוא פלט לא איכותי ולא שימושי בכלל??
ציינתי בעצמי שאני משתמש בו
רק ציינתי את העובדה שקובץ RAW טוב יותר וחומר עבודה הרבה יותר גמיש מJPG

לגביי מבחן התוצאה. אשמח יום אחד להיפגש ולעשות מבחן לעומק
למרות שיש מספיק חומר ומבחנים על כך ברשת.

במידה וצילמת JPG מושלם (שאין דבר כזה) מכול הפרמטרים: תאורה,WB,חדות,אסא,וכו...
והגודל המקסימלי להגדלה הינו A3 אז אני מסכים שההבדל בין זה לבין קובץ RAW לא יהיה גדול

אך במידה ולא כול הפרמטרים מושלמים הJPG יכול להיות מאוד בעייתי
לא משנה איזה קובץ JPG תצלם במידה ואני יצלם את אותו הדבר בRAW התוצאה שלי לאחר העיבוד תמיד תיהיה יותר טובה משלך.

עוד עיניין מאוד חשוב בשבילי אישית בשימוש עם קבצי RAW הוא כמות שמירות/דחיסות העצומה לעומת JPG לא פעם ולא פעמיים עבדתי קובץ מסויים יותר מ50-80 פעם לאחר שלמדתי שיטה חדשה כזו או אחרת וזה כול פעם לשמור לצאת לפתוח מחדש ולחזור על הפעולה הזו .. אני בטוח שקובץ JPG לא היה שורד התעללות שכזו. עם אני לא טועה מסתובבת איפשהו שם דוגמה באינטרנט על תמונה שעיבדו אותה בסביבות ה200 פעם בJPG וגם RAW.. מהJPG לא נישאר הרבה.

הבדל נוסף קשור להדפסות גדולות - אם צלמת ב-RAW באפשרותך להמיר בסוף ל-TIFF ולקבל קובץ איכותי יותר שאפשרויות ההדפסה ממנו עדיפות.

מתן בטוח קרו לך מספר מקרים בהם צילמת באנדר או באובר חשיפה ואמרת לעצמך.. פאק אילו רק הייתי יכול להוציא פרטים משחורים/לבנים האלו... בRAW העיניין הזה הרבה יותר נגיש מJPG

תסתכל בהבדלים באיכות פלט במצלמות הקומפקטיות שתומכות בRAW. לפעמים ההבדל הוא בין למחוק פריים לבין להגדיל לA4

אני רוצה לראות אותך מצלם קטלוג אופנה/תכשיטים לחברה מוכרת שמכבדת את עצמה ומעניק לגרפיקאי קובץ JPG.

אהה והיה דיבור על מבחן התוצאה. אז באותו נושא בוא נגיד שרוב התמונות שאנשים מפתחים (עם בכלל אנשים מפתחים משהו היום) הם גג 13x18 אז בוא נגיד שאתה תצלם תמונה בצמצם 8 ומעלה בd700 ואני יצלם את אותו הדבר עם G10 ונערוך את שני הקבצים כך שיהיו בעלי אותם נתונים בדיוק וניפתח אותם 13X18
אני בטוח ב95% שלא אתה ולא אני ולא הרבה אנשים יוכלו לזהות מה צולם עם מה. אז למה בעצם רכשת מצלמה שעולה כמו רכב קטן?

מדוע מצלמות דיגטליות בפורמט בינוני אפילו לא מאפשרות צילום JPG?

צילומי ספורט.. הידעת שהרבה צלמי ספורט בימנו משלבים צילום JPG + RAW? ומדוע זאת? תחשוב שצלם ספורט צילם תמונה מדהימה שניכנסה לעיתון ולאחר חודש ימים מעוניינים לרכוש את הפריים ולנפח אותו למימדים עצומים. תחשוב מה יעדיפו הרוכשים לקבל קובץ RAW או JPG?
השימוש של צלמי ספורט בפורמט JPG נועד אך ורק לשם שליחת החומר ישירות למערכת והצגתו במהירות האפשרית באתרים/עיתונים במדיה.

צילומי אירועים/חתונות - אין לי כול כך הרבה נסיון אישי בתחום אך יש לי מספר חברים שעוסקים בזה ואני יכול לסכם שאת צילומי ההכנות (ואת הטיול ביפו ) רובם מצלמים בRAW כי זה החלק הכי מושקע באלבום של הזוג ויש פוטנציאל להגדלה. ברגע שניכנסים לאולם רובם מצלמים JPG מידיעה שתמונות אלו לא יוגדלו ועקב הכמות הגדולה שהולכת להיווצר להם.

רוב הצלמים במיוחד החובבים (ואני בינהם) יוצאים ליום צילומים שיש להם את כול הזמן שבעולם אז למה לא להגדיש עוד 5-10 דקות לעיבוד הצילום. שוב לא חייב לצלם הכול בRAW אני לא טוען זאת אבל יש מצבים שאני לא מבין איך אנשים מצלמים בJPG. כיאלו לפעמים אתה מגדיש מחשבה עמוקה של מספר דקות רק לבניית הפריים.
ניסיון אישי:
לפעמים אני בונה סט צילומים במשך כמה שעות.. מודד אור,מוסיף/מחסיר אור, מוסיף/משנה רקע, איפור/סטיילינג , אסטטיקה, טסטים עם המצלמה וכו... אז עם לכול זה יש את הזמן ואת הכוח אז שלא יהיה לי את הכוח לצלם ואז לעבד בRAW??? כיאלו לשבת עוד 15-30 דקות על פריים מנצח שאני יודע שאני יכול לעשות איתו מה שבא לי... באחד הסמינרים בהם הייתי אצל רון קידמי הבחור בכלל לא רצה לשמוע על המושג JPG.

אני מדגיש מחדש שאני לא טוען שקובץ JPG הוא קובץ לא שימושי. ממש לא. במיוחד בעידן החדש האיכות שלו פשוט מדהימה ובהחלט מספקת את רוב הדרישות. מה שאותי מעציב באשכול הזה הוא שאתם מנסים לרצוח קליל את הפורמט הזה. מתן אני בטוח שאתה עד עכשיו עובד עם RAW מידי פעם ולמרות זאת לא ציינת שום דבר חיובי בעדו.
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank


נערך לאחרונה ע"י coolpix בתאריך 01-04-2010 בשעה 15:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 02-04-2010, 00:20
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי coolpix שמתחילה ב "מתן איפה ראית אותי טוען שJPG..."

1. גודל ההדפסה משפיע גם על מרחק הצפיה. בסופו של דבר, אם הפלט הוא ברזולוציה מספיק גבוהה, לא משנה באיזה גודל תדפיס את החומר שלך - בצפיה ממרחק סביר הוא יראה אותו הדבר בכל מקרה.

2. זה ש RAW הוא פורמט עשיר יותר במידע, אין וויכוח. הוויכוח הוא עד כמה ההבדל בין צילום ב RAW יהיה לעומת ה JPG, והאם הוא שווה את הנפח בכרטיס בזמן הצילום, הסתמות ה BUFFER עבור צילומי רצף + מקום פיסי על הדיסק במחשב + דיסקי הגיבוי.

3. למה לעבד יותר מפעמיים את אותו הצילום? אם יש לך תמונה כלשהי שמיועדת לעיבוד בהרבה דורות, מראש שמור את העיבודים כ PSD וזהו. אגב, RAW אתה לא יכול לעבד בפוטושופ ולשמור כ RAW. השינויים היחידים שאתה יכול לעשות ב RAW הם שינויים קטנים כמו קונטרסט, levels, בהירות ושאר עריכות קלות.
לרוב כשאתה עורך כבד, לא מדובר על השינויים הללו אלא דברים יותר מתוחכמים ב PS ואם כבר ערכת שם, גם איבדת את היכולת לשמור כ RAW, וגם בכל מקרה אתה יכול לשמור בפורמט LOSLESS אחר כגון TIFF או PSD.

4. אפשר להמיר ל TIFF מכל קובץ. אין שום קשר לפורמט בו צילמת.

5. אני מזמן לא מצלם בפילם. אם אני מפספס בחשיפה, אני מתקן אותה וממשיך לצלם. לא יצא לי שפיספסתי צילומים ברמת החשיפה יותר מפעמיים לסט. בטח שלא בצילומי אירועים בהם התאורה היא תאורה טבעית קבועה או תאורה מלאכותית (פלאשים) אשר בשליטתי.

6. לא מכיר פלטים של מצלמות קומפקטיות. רוצה להאיר עיני?

7. צילמתי כבר... לחברת איפור מקצועית ונחשבת מאוד. זה כבר לא עניין של שאלה אלא עובדה בשטח.
יותר מזה, הגראפיקאי ביקש במפורש JPG ושאני חלילה לא אעביר לו RAW, מסיבות ברורות. הפלט של ה JPG כל כך איכותי, שבאמת שאין צורך מעבר לזה. דווקא צילומי סטודיו לא הייתי מכניס לטיעונים שלך כיוון שבתאורה אופטימלית ההבדלים בין JPG ל RAW כמעט לא מורגשים בכלל (הקונטרסט והבהירות אופטימליים ואין מה לתקן בפיצוי החשיפה... דווקא פה, מי שמצלם RAW בסטודיו הוא פנאט).

8. ה D700 שלי מסוגלת לייצר תמונות ששום מצלמה קומפקטית לא תצליח.
בראש ובראשונה, אני מסוגל לייצר תמונה בצמצם 1.4 ואפילו פחות מזה בזמן שאף מצלמה קומפקטית (נכון לרגע כתיבת הודעה זו) אינה מסוגלת לכך. המצלמה שלי נקיה בטירוף ב ISO גבוה בניגוד למצלמה קומפקטית.
האיכות של התמונה עצמה, הפרדת הצבעים והקונטרסט של ה D700 יותר טובה (במידה ומשתמשים בזכוכית טובה) מאשר של מצלמות קומפקטיות.
אז אולי בתאורה אופטימלית בצמצם 8 בצהרי היום, בהדפסה של 13 על 18, אתה תקבל פלט שיזכיר פלט של קומפקטית אחרת בצמצם 5.6. אולי... אז? בכל זאת, ההבדל בין המצלמות גדול מאוד (ומוצדק), בניגוד להבדלים בין RAW ל JPG שיבואו לידי ביטוי בשני אופנים עיקריים:
1. מצבי קיצון בתאורות מאוד קונטרסטיות, מתחלפות עם צבעים מוזרים
2. אם אתה לא יודע לצלם ולהתחשב בתאורה במקום (במיוחד אם היא סטאטית או אפילו, לא-עלינו, בשליטתך).

9. לא יודע, אינני מהנדס של ממיה. למה ניקון לא מייצרים דיגיטלית בפורמט בינוני?
מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?

10. אני לא יודע למה 'נועד' JPG ולמה 'נועד' RAW (קשה לי להאמין שצילומי ספורט הם האופציה היחידה לצילום). אני מספר לך מה הפורמט הזה מסוגל לבצע. אני צילמתי צילומי ספורט ב JPG ומגזין ספורט מקומי שמח מאוד לצילומים שלי ומעולם לא התלונן שהגשתי לו את הקבצים ב JPG ולא ב RAW. למעשה, גודל ההדפסה במגזינים כאלו כל כך קטן, שבכלל אין משמעות לזה (אגב, למען היסר חשש - מדובר כמובן בספורט מוטורי).

11. אז צילמתי באירועים עצמם, וגם בביוטי שלפני.. אני לא יודע מה הוגדל ומה לא הוגדל, אבל שוב, בסופו של דבר - האיכות של JPG טובה מספיק בשביל הגדלות גדולות (אם אתה זוכר את העין של החתולה שלי שהיתה תלויה בתערוכה בדיזינגוף סנטר... וזו עוד תמונה ממצלמת 6 מ"פ ישנה... היום האיכות של ה JPG שלי טובה הרבה יותר). דווקא באירועים, ההדפסות באמת קטנות, ואם התאורה במקום טובה (וזו אחריות שלך כצלם לדאוג לזה) - אתה יכול לקבל פלטים מושלמים ולהדפיס בענק בלי שום בעיה. מה שמשפיע בעיקר על ההגדלה הוא המ"פ ופחות הפורמט עצמו (בתנאי שהמקור מספיק טוב).

12. בנוגע לעריכה - להיפך, בפריימים מושקעים כל כך, במיוחד כשמדובר באופנה, יש להשקיע המון בעריכה, ואת העריכות שאני עושה ב BEAUTY אתה לא יכול להשיג ע"י עריכת RAW. זה ידרוש ממני לזרוק את הקובץ לתוך פוטושופ ואז לעבד כרגיל.
יש אנשים שלא מוכנים לשמוע על JPG. לא אתפלא אם אותם אנשים לא יבחינו גם בהבדלים שבין תמונה אחת לשניה אם אנסה להראות להם את ההבדלים שבין JPG ל RAW.

השימוש ב RAW טוב למקרים מאוד מסויימים, כפי שציינתי מעלה.
מי שחושב שזה שהוא יצלם ב RAW ימנע ממנו להשקיע 80% מחשבה בתאורה ו 20% מחשבה בקומפוזיציה, שיהיה לו לבריאות. מי שמבין את החשיבות של התאורה ומסדר אותה מראש שתהיה בצורה מושלמת בפריים שלו - יכול גם לצלם עם קומפקטית וגם עם חד-פעמית... התוצאה תהיה ללקק את האצבעות בכל מקרה. RAW בטח לא יהיה מה שיציל פריים גרוע.

דעתי.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 02-04-2010, 00:44
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "1. גודל ההדפסה משפיע גם על..."

מכבד את הדעה ומסכים עם הרבה מהכתוב ועם הרבה לא.

נשאיר את זה ככה.

נ.ב

לגביי סעיף 7

לפני מספר חודשים צילמתי מספר טבעות בשביל חברת תכשיטים מאוד מוכרת בארץ.

בהתחלה חשבתי טוב נו ניצלם עם ה5 לפי כול השיטיות הקונבנציונליות ונגיש את החומר.. לאחר מכן אמרתי לעצמי נשקיע עוד קצת למה לא.. ביקשתי מחבר שלומד במכללה שישכיר בשבילו (בשבילי) ציוד בפורמט גדול וכך היה לאחר הצילום התמונה ניסרקה בסורק שקופיות מיוחד ושקל 540 מגה כול קובץ וצירפתי גם קבצים מוקטנים של אותו המקור והגשתי את העבודה על 2 דיסקים שלמים לגרפיקאי שאליו הייתי אמור לעביר את התמונות. לאחר יומיים אני מקבל צילצול מאותו גרפיקאי והבחור שואל אותי עם מה לאזאזל צילמתי??? מאיפה הצלחתי להוציא כול כך הרבה חומר גלם לעבוד איתו?
הסיפור הזה ספציפית אינו מתייחס לRAW או לJPG אלה לנתון הגודל שאתה טוען שהוא בעייתי
שמשהו גדול מידי בהכרח חייב להיות לא נוח. עובדה.

היה נחמד אבל...
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank


נערך לאחרונה ע"י coolpix בתאריך 02-04-2010 בשעה 00:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 02-04-2010, 01:00
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "ידעתי שהודעה ארוכה שלי תשבור..."

אני אף פעם לא הייתי אנטי אני בעצמי מצלם בJPG על ימין ועל שמאל ובהחלט נהנה מהתוצאות

פשוט לא מזניח את פורמט הRAW לא משנה כמה התאורה שלי מושלמת ( והיה לא תמיד מושלמת) או שלא תמיד אני יכול למדוד WB בצורה מושלמת

אני רוצה לראות אותך יוצא לרחוב בשעות הלילה לצלם כשבכול רגע נתון יש שינוי דרסטי בתאורה/WB ואתה מצלם המון אובייקטים שונים בפרק זמן קצר.... איך בידיוק אתה מצליח להוציא בכול פריים WB מושלם/רעש לא ניראה וחשיפה מושלמת?? עזוב מושלמת... לדעתי ומהנסיון שלי זה לא אפשרי. אין סיכוי שהWB האוטומטי פוגעה בול כול פעם... אין שום מצלמה שהWB שלה לא מזייף בתנאי תאורה קשים וקביעת WB ידני כול כמה שניות נישמע לי הזויי.....
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank


נערך לאחרונה ע"י coolpix בתאריך 02-04-2010 בשעה 01:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 02-04-2010, 13:16
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי coolpix שמתחילה ב "אני אף פעם לא הייתי אנטי אני..."

כתבתי, אם התאורה משתנה - אז אין מה לעשות וזה מקרה קיצון.
אם התאורה קבועה - לא משנה מה הצבע שלה, אני משתמש במדידת WB ידנית (PRE בניקון) ובזה פותר את הבעיה.
אני זוכר שצילמתי אירוע עם שחף והיא הסתבכה עם קביעת ה WB ואני בשניה מדדתי ידנית את ה WB ולכל האירוע המדידה שלי נשמרה בזיכרון והשתמשתי בה בקלות.
ב D700 יש לי זיכרון של כ 5 מדידות שונות מה שאומר שאני יכול מראש למדוד בכל איזור של האולם / גן את התאורה (במידה והיא קבועה, אך שונה מאיזור לאיזור) ולהעביר למדידה הרצויה בכל פעם שאני עובר איזורים.

ממש קל, ממש פשוט - ופגיעות מדוייקות מאוד.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 03-04-2010, 15:13
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי coolpix שמתחילה ב "כן אני מכיר את עיניין המדידה..."

תאורה לא משתנה בזמן האירוע.. התאורה היא קבועה.
נגיד באיזור של שולחנות האוכל (בזמן האוכל) התאורה תמיד תהיה בצבע כלשהו.
ברחבת הריקודים, ה DJ יכול באמת לשחק עם התאורה במקום ואז לתת בראש עם כחול, אדום, ירוק, סגול - והשם יודע מה ה RoboScanים יזרקו לך בכל רגע.
אז אני הולך לאיזור מסויים (נגיד קבלת פנים, או איפה שאוכלים, או בחופה או השד יודע איפה), ובמידה ואני מצלם ללא פלאש (כלומר, נעזר בתאורה הסביבתית הקבועה [צבע לא משתנה]), אני מודד ידנית את ה WB באמצעות כרטיס אפור (או במקרה של החתונה שאני דיברתי עליה, מדדתי את זה מעמוד לבן שפשוט היה במקום) ומהנקודה הזו, כל השוטים שלי מקבלים WB שהוא בול לתאורה במקום.

בהופעות זה יהיה בלתי אפשרי להשתמש ב WB ידני. למעשה, בכל מקום בו יש ציוד לתאורה של ריקודים או אפקטים. אבל בד"כ אתה לא מוצא את עצמך נתקע עם דבר כזה, מה גם שלפעמים זה אפילו משחק לטובתך ואתה רוצה את התאורה האמיתית הסביבתית בפריים שלך כדי להוסיף מתחושת המקום:
זהירות - ספויילר!


כמובן, ששימוש בפלאשים מאפשר לך לקבוע את התאורה במקום, כך שגם אם ה DJ משתמש בתאורה משתנה, בזמן הצילום - הפלאשים שלך שוטפים את הרחבה באור לבן ועוזרים לך להשיג את החשיפה הרצויה בצבע הרצוי.
בכל מקרה, לכל איזור באירוע, יש צבע משלו. קבע ידנית את ה WB בקבלת הפנים, קבע ידנית בזיכרון אחר את ה WB באיזור הבופה, קבע ידנית את ה WB באיזור הריקודים (אם זו תאורה קבועה זה קל), קבע ידנית WB באיזור שולחנות האוכל, ועוד נשאר לך WB ידני לאיזור משתנה כלשהו, נגיד ה BAR או לא יודע מה... חדר ייחוד
וכל זה בתנאי שאתה לא משתמש בפלאשים - ובינינו, כמה צלמים מספיק נועזים כדי לצלם חתונה שהם מקבלים עליה כסף, ללא פלאשים?

אני צילמתי חתונות ללא פלאש כאשר באתי כאורח ולא כצלם בכסף, ולא היה לי מה להפסיד, והעזתי לצלם תמונות ללא פלאש, והתוצאות שהיו לי, כך נאמר לי מבעלי השמחה עצמם, היו לעיתים טובות יותר משל הצלם המקצועי, וזה לא מן הנמנע - העזתי לצלם אחרת ממנו.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 03-04-2010, 20:14
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי Au79 שמתחילה ב "חוכמה גדולה, כי המצלמה היחידה..."

מה הקטע עם כול המיליון שמליון וכו... המחיר שלה ושל עוד הרבה מצלמות מהתחום הוא לא כזה בשמיים 10-12 אלף שקל לבן אדם שעובד בזה / מתעסק בזה בתור תחביב עיקרי זהו מחיר נורמאלי לחלוטין לדעתי
2 וחצי משכורות מינימום ויש לך גוף מקצועי...

כמה עולה לעשות גשר בשיניים? אופניים מקצועיות? או למה אף אחד לא מרים גבה כשמדובר ברכב שעולה 100 אלף שקל? או בציוד שתומך בתוכנה כגון AVID שעולה כמה עשרות אלפי דולרים...

בימנו 10 אלף שקל מבוזבזים על שטיות יותר מאשר מצלמה שמוחלפת פעם ב3 שנים ויותר...

אתה מבזבז 8 אלף+- רק על החיבור שלך לHOT,YES ב3 שנים ועוד הרבה דוגמאות אחרות

זה גם ציוד שכימעט ולא מאבד מערכו בעיקר אופטיקה איכותית שלא זזה לפעמים שקל לאחר 3-4 שנים
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 04-04-2010, 01:02
צלמית המשתמש של coolpix
  coolpix coolpix אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.05
הודעות: 1,520
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "בוריס, בסוף בחרת להתייחס..."

סורי אמיגו לא היה לי יותר מידי מה להגיד... אני סומך עלייך, באמת שכן אבל קשה לי לקבל את הדברים בלי נסיון אישי. והנסיון האישי שלי טוען אחרת לגביי תאורה משתנה... אולי מתישהו אני יצטרף לחבר לאיזה צילום אירוע שכזה וניראה על מה מדובר...

אגב התיק נימצא בשימוש אינטנסיבי עד היום למצלמת וידאו של פנאסוניק... ושוב תודה על המתנה...

אני עדיין זוכר את החדר החביב שלך עם ציוד התאורה ואת המושב/קיבוץ הדיי מגניב ששהיתי בו באותו הזמן... רק שתדע לך שלאחר שפגשתי אותך אמרתי לעצמי שאני חייב להשקיע יותר בידע הצילומי שלי.
נתת לי השראה עצומה...

(הפורמט הבינוני שלי ( של המכללה ) אוכל את הD700 שלך... ואת הD40 של שחף)
_____________________________________
"There is one thing the photograph must contain, the humanity of the moment. This kind of photography is realism. But realism is not enough - there has to be vision, and the two together can make a good photograph." Robert Frank

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 03-04-2010, 22:08
צלמית המשתמש של שחף דרור
  משתמשת נקבה שחף דרור מנהל שחף דרור אינו מחובר  
מנהלת פורומי הצילום
 
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,089
שלח הודעה דרך ICQ אל שחף דרור
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "כתבתי, אם התאורה משתנה - אז..."

חייבת להתערב ולציין שני דברים:
* לא זכור לי שהסתבכתי עם ה-WB, אבל גם אם כן - זה היה רק עד שנזכרתי שמאז שעברתי לקנון אני מצלמת ב-RAW על WB אוטומטי ומעבירה ב-DPP למספר מעלות הקלווין המתאים...
* יש ב-40D החמודה שלי (שעלתה פחות משליש מה-D700 שלך, אגב...) שלוש אפשרויות שנקראות c1, c2, c3, בהן אפשר לבחור הכוווול, וזה נשמר. אני יכולה לקבוע ש-c1 יהיה "עדיפות צמצם כשצמצם מכוון על 3.5, הרגישות על 800, פיצוי החשיפה +2/3, WB ידני <אם אני לא טועה הוא שומר ממש את הידני הנוכחי, ואם אני אשנה את הידני, ב-c1 עדיין יישמר הידני הקודם>, פיצוי פלאש מינוס סטופ". אותו הדבר לשני האחרים. בשילוב המצב M יש לי 4 מצבים לכיוונונים שונים. אני יכולה לכוון לא רק WB לכל איזור באולם, אלא את כל ההגדרות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:49

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר