02-04-2010, 00:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
1. גודל ההדפסה משפיע גם על מרחק הצפיה. בסופו של דבר, אם הפלט הוא ברזולוציה מספיק גבוהה, לא משנה באיזה גודל תדפיס את החומר שלך - בצפיה ממרחק סביר הוא יראה אותו הדבר בכל מקרה.
2. זה ש RAW הוא פורמט עשיר יותר במידע, אין וויכוח. הוויכוח הוא עד כמה ההבדל בין צילום ב RAW יהיה לעומת ה JPG, והאם הוא שווה את הנפח בכרטיס בזמן הצילום, הסתמות ה BUFFER עבור צילומי רצף + מקום פיסי על הדיסק במחשב + דיסקי הגיבוי.
3. למה לעבד יותר מפעמיים את אותו הצילום? אם יש לך תמונה כלשהי שמיועדת לעיבוד בהרבה דורות, מראש שמור את העיבודים כ PSD וזהו. אגב, RAW אתה לא יכול לעבד בפוטושופ ולשמור כ RAW. השינויים היחידים שאתה יכול לעשות ב RAW הם שינויים קטנים כמו קונטרסט, levels, בהירות ושאר עריכות קלות.
לרוב כשאתה עורך כבד, לא מדובר על השינויים הללו אלא דברים יותר מתוחכמים ב PS ואם כבר ערכת שם, גם איבדת את היכולת לשמור כ RAW, וגם בכל מקרה אתה יכול לשמור בפורמט LOSLESS אחר כגון TIFF או PSD.
4. אפשר להמיר ל TIFF מכל קובץ. אין שום קשר לפורמט בו צילמת.
5. אני מזמן לא מצלם בפילם. אם אני מפספס בחשיפה, אני מתקן אותה וממשיך לצלם. לא יצא לי שפיספסתי צילומים ברמת החשיפה יותר מפעמיים לסט. בטח שלא בצילומי אירועים בהם התאורה היא תאורה טבעית קבועה או תאורה מלאכותית (פלאשים) אשר בשליטתי.
6. לא מכיר פלטים של מצלמות קומפקטיות. רוצה להאיר עיני?
7. צילמתי כבר... לחברת איפור מקצועית ונחשבת מאוד. זה כבר לא עניין של שאלה אלא עובדה בשטח.
יותר מזה, הגראפיקאי ביקש במפורש JPG ושאני חלילה לא אעביר לו RAW, מסיבות ברורות. הפלט של ה JPG כל כך איכותי, שבאמת שאין צורך מעבר לזה. דווקא צילומי סטודיו לא הייתי מכניס לטיעונים שלך כיוון שבתאורה אופטימלית ההבדלים בין JPG ל RAW כמעט לא מורגשים בכלל (הקונטרסט והבהירות אופטימליים ואין מה לתקן בפיצוי החשיפה... דווקא פה, מי שמצלם RAW בסטודיו הוא פנאט).
8. ה D700 שלי מסוגלת לייצר תמונות ששום מצלמה קומפקטית לא תצליח.
בראש ובראשונה, אני מסוגל לייצר תמונה בצמצם 1.4 ואפילו פחות מזה בזמן שאף מצלמה קומפקטית (נכון לרגע כתיבת הודעה זו) אינה מסוגלת לכך. המצלמה שלי נקיה בטירוף ב ISO גבוה בניגוד למצלמה קומפקטית.
האיכות של התמונה עצמה, הפרדת הצבעים והקונטרסט של ה D700 יותר טובה (במידה ומשתמשים בזכוכית טובה) מאשר של מצלמות קומפקטיות.
אז אולי בתאורה אופטימלית בצמצם 8 בצהרי היום, בהדפסה של 13 על 18, אתה תקבל פלט שיזכיר פלט של קומפקטית אחרת בצמצם 5.6. אולי... אז? בכל זאת, ההבדל בין המצלמות גדול מאוד (ומוצדק), בניגוד להבדלים בין RAW ל JPG שיבואו לידי ביטוי בשני אופנים עיקריים:
1. מצבי קיצון בתאורות מאוד קונטרסטיות, מתחלפות עם צבעים מוזרים
2. אם אתה לא יודע לצלם ולהתחשב בתאורה במקום (במיוחד אם היא סטאטית או אפילו, לא-עלינו, בשליטתך).
9. לא יודע, אינני מהנדס של ממיה. למה ניקון לא מייצרים דיגיטלית בפורמט בינוני?
מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?
10. אני לא יודע למה 'נועד' JPG ולמה 'נועד' RAW (קשה לי להאמין שצילומי ספורט הם האופציה היחידה לצילום). אני מספר לך מה הפורמט הזה מסוגל לבצע. אני צילמתי צילומי ספורט ב JPG ומגזין ספורט מקומי שמח מאוד לצילומים שלי ומעולם לא התלונן שהגשתי לו את הקבצים ב JPG ולא ב RAW. למעשה, גודל ההדפסה במגזינים כאלו כל כך קטן, שבכלל אין משמעות לזה (אגב, למען היסר חשש - מדובר כמובן בספורט מוטורי).
11. אז צילמתי באירועים עצמם, וגם בביוטי שלפני.. אני לא יודע מה הוגדל ומה לא הוגדל, אבל שוב, בסופו של דבר - האיכות של JPG טובה מספיק בשביל הגדלות גדולות (אם אתה זוכר את העין של החתולה שלי שהיתה תלויה בתערוכה בדיזינגוף סנטר... וזו עוד תמונה ממצלמת 6 מ"פ ישנה... היום האיכות של ה JPG שלי טובה הרבה יותר). דווקא באירועים, ההדפסות באמת קטנות, ואם התאורה במקום טובה (וזו אחריות שלך כצלם לדאוג לזה) - אתה יכול לקבל פלטים מושלמים ולהדפיס בענק בלי שום בעיה. מה שמשפיע בעיקר על ההגדלה הוא המ"פ ופחות הפורמט עצמו (בתנאי שהמקור מספיק טוב).
12. בנוגע לעריכה - להיפך, בפריימים מושקעים כל כך, במיוחד כשמדובר באופנה, יש להשקיע המון בעריכה, ואת העריכות שאני עושה ב BEAUTY אתה לא יכול להשיג ע"י עריכת RAW. זה ידרוש ממני לזרוק את הקובץ לתוך פוטושופ ואז לעבד כרגיל.
יש אנשים שלא מוכנים לשמוע על JPG. לא אתפלא אם אותם אנשים לא יבחינו גם בהבדלים שבין תמונה אחת לשניה אם אנסה להראות להם את ההבדלים שבין JPG ל RAW.
השימוש ב RAW טוב למקרים מאוד מסויימים, כפי שציינתי מעלה.
מי שחושב שזה שהוא יצלם ב RAW ימנע ממנו להשקיע 80% מחשבה בתאורה ו 20% מחשבה בקומפוזיציה, שיהיה לו לבריאות. מי שמבין את החשיבות של התאורה ומסדר אותה מראש שתהיה בצורה מושלמת בפריים שלו - יכול גם לצלם עם קומפקטית וגם עם חד-פעמית... התוצאה תהיה ללקק את האצבעות בכל מקרה. RAW בטח לא יהיה מה שיציל פריים גרוע.
דעתי.
|