לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 26-07-2009, 09:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
צריך לקרוא...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "..."

מערכת הניווט של ה-V1 מבוססת על טייס אוטומטי שפועל באמצעות מנגנון של מטוטלת ומצפן גירוסקופי.

גילגול ה-V1 גרם למערכת לצאת מפעולה ולריסוקה.

ציטוט:
The V-1 guidance system used a simple autopilot to regulate height and speed. A weighted pendulum system provided fore-and-aft attitude measurement to control pitch, (damped by a gyrocompass, which it also stabilized). There was a more sophisticated interaction between yaw, roll, and other sensors: a gyrocompass (set by swinging in a hangar before launch) gave feedback to control each of pitch and roll, but it was angled away from the horizontal so that controlling these degrees of freedom interacted: the gyroscope stayed trued up by feedback from a magnetic compass[citation needed], and from the fore and aft pendulum. This interaction meant that rudder control was sufficient for steering and no banking mechanism was needed. In a V-1 which landed in March 1945 without detonating between Tilburg and Goirle, The Netherlands, about 6 rolled issues of the German wartime propaganda magazine 'Signal' were found inserted into the left wing's tubular steel spar, used for weight to preset the missile's static equilibrium before launching. It is also known that several of the first buzz bombs to be launched were provided with a small radio transmitter (using a triode valve marked 'S3' but being equivalent to a then-current power valve, type RL 2,4T1), to check the general direction of flight related to the launching place's and the target's grid coordinates by radio bearing
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 23-02-2016, 20:16
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Gulf War 25th Anniversary: how a U.S. F-15E shot down an Iraqi Mi-24 gunship with a
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מורעל דובדבן שמתחילה ב "סיפורי הפלת טילים"

http://theaviationist.com/?p=36560

Developed to replace the General Dynamics F-111 Aardvark, the McDonnell Douglas (now Boeing) F-15E is a dedicated multi-role version of the F-15 Eagle air superiority fighter: named “Strike Eagle” to point out its attack capabilities, the F-15E is one of the best fighter bombers ever built.

The F-15E saw action for the first time during Operation Desert Storm, the campaign aimed to free Kuwait from the Iraqi invasion: during the war the aircraft was mainly tasked to attack fixed and mobile Scud missile sites as well as Surface to Air Missile (SAM) ramps. And it was during Desert Storm that the F-15E scored its only air-to-air victory shooting down an Iraqi helicopter.

The kill was achieved on Feb. 14, 1991 by the F-15E #89-0487 call-sign Packard 41 from the 335th Fighter Squadron of the 4th Fighter Wing with Capt. Richard “TB” Bennett as pilot and Capt. Dan “Chewie” Bakke as WSO (Weapons System Officer).

Packard 41 was part of a flight of two F-15Es performing a Scud patrol, when the AWACS ordered them to destroy three Iraqi helicopters dismounting troops in the same zone in which several US Special Forces members were operating.

When the two Strike Eagles approached the target area, Packard 41 radar became intermittent, as explained by Bakke in Craig Brown’s book Debrief: A Complete History of U.S. Aerial Engagements – 1981 to the Present “What the radar was seeing was the rotation of the rotor blades, but it couldn’t hold a lock. So I decided to see if I can see them in the targeting pod.” Chewie saw two of the helicopters, or more correctly their rotors spinning in the LANTIRN pod. So he had to transition almost entirely to the pod, since as Bakke explained “the radar wasn’t much help at that point. Our mindset was turning to a ground attack…”


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2016/02/F-15E-Hind-killer.png]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2016/02/F-15E-LGB.png]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:06

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר