לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 07-07-2013, 20:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון בר שמתחילה ב "07.07.13 מטוס סופה (F-16i) התרסק בים מול עזה, הצוות חולץ"

סירטון החילוץ



הרמטכ"ל ומח"י עוזרים בהעלאת שברי המטוס אל ספינת בט"ש (צילום: יח' דו"צ)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

דו"צ משקיף על אזור הנפילה (צילום: יח' דו"צ)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונות מאימון חילוץ מהים שערכה היחידה לפני כשבועיים (קישור), צילום: יח' דו"צ
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אנשי צוות המטוס בהגיעם לבי"ח תה"ש, על אלונקות ומקובעים, שימו לב ללוחם 669 עדיין עם חליפת הצלילה עליו.
בחילוץ מהים קופץ אחד הלוחמים עם ציוד צלילה ורותם את המחולץ אל סל החילוץ, הליך לא פשוט בו עליו לקחת בחשבון שהמחולץ עלול להיות לא מאופס ו/או בפאניקה אשר תופנה אל המחלץ ועלולה לסכן את שניהם (צילום: דרור עינב)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כתבה על סיפורי נטישה באתר חיה"א
http://www.iaf.org.il/4397-40906-he/IAF.aspx


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-07-2013 בשעה 17:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-07-2013, 12:48
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי moti.rubin שמתחילה ב "אני מתקשה להבין למה הדבר..."

ציטוט:
וילך לעבוד

מה הרמטכ"ל עוד פעם לקח ספינה לשיט תענוגות עם חיילות יפות שמפזזות טופלס ובירה צבאית שנשפכת כמים?
ואיך הדברים מסתדרים לו לרייטניג? בדיוק בזמן שהוא בשיט "התענוגות" נופל מטוס באזור, בדיוק בזמן שהוא בטיסת "כיף" במסוק נפצע חייל גדס"ר צנחנים באזור, וראה פלא תמיד יש צלם איתו, מאד חשוד!
(אולי הוא בכלל מארגן את הדברים האלה?)

אפשר להסתכל גם על העובדות, הוא ומח"י הגיעו יחד עם עוד כלי שיט וכלי טיס לאזור הנפילה (אחרי שאנשי צוות המטוס כבר פונו לבי"ח) ועל הדרך הבחינו בחלק של המטוס, אז כמו אחרון החיילים הפשילו שרוולים ומשו אותו מהמים, כן ממש כך!
אבל זה בסדר, אל תיתן לעובדות להפריע לך...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-07-2013 בשעה 17:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 10-07-2013, 11:19
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי nicknone שמתחילה ב "מסכים, הוא הפליג על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי nicknone
מסכים, הוא הפליג על דבורה\שלדג של 916 (ידידנו רשף צריך לדעת מה המספר שלה), וכשהמטוס התרסק בזירה הוא ניהל את האירוע וסייע בחילוץ השברים, בהחלט דוגמא אישית ראויה. הדבר היחיד שמפריע לי זה שכן צריך הכשרה (גם אם מינימלית) של בטיחות בימאות, כדי שלא יקרה חלילה אירוע בטיחות. לא צריך את כל הטררם המלא, אבל אני מקווה שכן עברו איתם על הדגשים הבסיסיים של עבודה עם חבלים, תחת מתח וכו'. אגב, לא צריך חגורות הצלה כחולות בימאות כשיש שכפצ"פים?


והנה רשף היום חזרתי מחו"ל אז רק עכשיו ראיתי...
לא יודע איזה כלי זה במדוייק (שירתתי בגזרה הצפונית) אבל לפי הגשר והדופן זה נראה לי כמו שלדג.
לגביי הביקורת פה, אפשר לטעון שזה ליח"צ וכו' וכו'.
מניסיוני האישי, אומנם לא נתקלתי בהתרסקות F 16, אבל כן בהתרסקות מזל"ט, התקלות וכו' וכו'. וכן, דרגות בכירות בצבא מפליגים לא מעט. מב"סים, מח"י, חבר'ה מהיבשה ואפילו... הרמטכ"ל.
הסבירות ש F16 מתרסק + רמטכ"ל ON BOAT הי די נמוכה, אבל קורה.
לפי מה שאני הבנתי, הם היו בהפלגה באותו הרגע, החוף עלה מול השלדג ודיווח והחליטו לצאת לשם.
א' - ברגעים הראשונים יש פאניקה ולחץ ואני מאמין שגם בעת קבלת הדיווח הראשוני זה היה המצב. עם כל הכבוד, גם אם רוה"מ על הספינה שלך. אתה תפנה לטיפול באירוע. א' אני מניח שהם קיבלו את ההודעה ברגע שההתרחשות קרתה (לפי התקשורת לקח 45 דק' לפינוי הטייסים) והפינוי התרחש בדרכם לנקודה. ב' התרסק לך כרגע כלי של כמה מיליוני דולרים. גם שטבעו כלים אזרחיים וקיבלנו דיווחים היינו יוצאים לנקודה אז אני מעריך שבטח ובטח שמעורב כלי צבאי. ייתכן והרמטכ"ל רצה לשמש דוגמה, לבחון נזקים, לראות את הזירה וכו' וכו'. דבורה שיוצאת לסיור עם רמטכ"ל איננה חלק מהסד"כ המבצעי ונחשבת לדבורה "ספייר". הרמטכ"ל לא עושה בט"שים. ככה שחוץ מחריגה של שעה-שעתיים בסיור שלהם, לא רואה פה שום פגיעה. גם אם הנזק הקטנוני הכלכלי, לא תהיה בעיה להתמודד איתו.

מה שכן הפריע לי, כמו שכבר חלק ציינו פה, זו עבודת הימאות.
על הכיפאק על הזלזול, אבל כן, למשוך חבל צריך הכשרה וגם בשביל להרים חתיכת ברזל סתמית מהים צריך הכשרה.
בתמונה רואים הרבה דרגות בכירות, רמטכ"ל ומאבטחיו על הסיפון.
אני מניח שלחתיכת אלומיניום מה F16 יש משקל לא נמוך. טעות הכי קטנה, החלקה מהיד, טלטול של גל והחתיכה חזרה במים, מותחת את החבל שאותו משכת לפני דקה רק שעכשיו הוא כרוך סביב הרגל שלך ולוחץ עליה עקב המשקל עד שתכרת. לא לרמטכל, לא למח"י (שעבר זמן מאז שעשה עבודות ימאות) ולא למאבטחיו יש את הידע.
בתמונה נראים הרבה חבר'ה (אף אחד מהם בלי חגורת הצלה הכחולה והידועה מה שחמור בפני עצמו!!! - אם תשימו לב יש גם חבר'ה מאחורה בלי חגורת הצלה בכלל) וחתיכת ברזל שיותר גדולה מבן אדם. לא יודע מה משקלה, אבל מעריך שכבד.
אני מניח שעשו כבוד לרמטכ"ל ונתנו לו להיות ראשון. אני יוצא מהנחה שהוא ירד והתעקש להיות ראשון. אם לא, במידה והוא שמר על שקט, לא הפריע לצוות "ואיכשהו" התגלגל למצב שבו הוא הראשון העומד בתור - יש פה טעות גדולה של המפקד, הסגן והבוסן האחראי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 09-07-2013, 00:38
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
אכן כך...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי eshely77 שמתחילה ב "מסכים, ומדובר במגמה. נראה..."

בניגוד לשנתיים הראשונות, בהן די הסתייג מחשיפה תקשורתית, בין היתר "בזכות" דובר צה"ל חדש שאינו איש תקשורת שהזדקק לזמן כדי ללמוד את הביזנס אבל גם זהירות שלא לחטוף לאהוד ברק את הספוטלייט התקשורתי, הרי שבשנה השלישית גנץ כבר יותר נינוח, יש באמתחתו מבצע צבאי מוצלח למחצה "עמוד ענן", שקט יחסי בגבולות, ברק כבר מזמן לא שר בטחון, דובר צה"ל כבר צבר מיילז' ושר הבטחון החדש הוא "נרתע תקשורת" מובהק אחרי הזובור התקשורתי העוין שקיבל על שבוע הראשון לקדנציה

לא בפעם הראשונה: "בוגי יעלון טס לחתונה עם מסוק גם כשהיה רמטכ"ל"
http://www.mako.co.il/pzm-magazine/...beacad31006.htm

אז אכן נראה שגנץ כבר "חושב הלאה" על השנה הרביעית ואולי לא מזיק גם מעבר לכך ומהמקום הזה כבר לא די בתמונות "רגילות" מתרגילים, הביקור התקופתי בבקו"ם וטקסי קבלת פנים לנכבדים זרים בקרייה ועל כן הוא "מוצא את עצמו מככב" בלא מעט אירועי "חברמן" כאלו שלא ברור מה בדיוק הוא עושה שם... תזכורת למשהו דומה מלפני חצי שנה...

תרגיל גדס"ר צנחנים במהלכו הרמטכ"ל השתתף בפינוי חייל שנפצע
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=572688

ועל אותו משקל הבטחון העצמי גורר הצהרות לוחמניות בומבסטיות סטייל

הרמטכ"ל: "האש אוחזת בגלימתו של נסראללה"
http://news.walla.co.il/?w=/2689/2655520
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 09-07-2013, 08:07
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי meac שמתחילה ב "אני מניח שאחרי שהם צללו למים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי meac
אני מניח שאחרי שהם צללו למים הם שחו כדי לא לטבוע, ואם היו נוחתים ביבשה היו מתקדמים לנ"צ כלשהי. לכן נראה לי שלקבע גב של מישהו אחרי שהוא שחה בים והזיז את כל השלד זה קצת מיותר (לא רופא, סתם תוהה). אלא אם הנחיתה במים באמת פגעה בהם. אולי אחדד את השאלה- האם זה הנוהל תמיד או שקרה להם משהו.

אתחיל מציטוט מההודעה הקודמת שלך: "האם נחיתה במים מסוכנת יותר מנחיתה על היבשה? או שגם ביבשה טייסים שצונחים מועמדים לריסוק טוטאלי?"
אני מניח שכוונתך ב"מסוכנת" הינה מבחינת הסיכויים להיפגע פיזית. התשובה היא: נחיתה במים אינה מסוכנת יותר מאשר ביבשה (יש סכנת טביעה, כולל בעת חילוץ, וכבר היו דברים מעולם).
בד"כ הפגיעה הינה בנטישה עצמה. כיסא שנורה בעוצמה רבה (תאוצה בסביבות 20 ג'י) יכול לגרום להיפגעויות למיניהן, במיוחד אם הישיבה ומצב הגפיים לא היו בתנוחה המיטבית לאירוע כזה.
לאחר ההגעה למים אין צורך לשחות בכדי לא לטבוע. בשביל כך יש חגורת הצלה. לעיתים צריך לבצע מעט תנועות שחיה בכדי לעלות על סירת ההצלה.
לקבע גב וצואר אחרי נטישה בהחלט הגיוני לאור מה שכתבתי, גם אם לאחר החילוץ לא היתה תלונה על כאבים בגב ובצואר (והרי אנחנו יודעים שנכתב שהם נפגעו באורח קל, ללא פירוט נוסף).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 14-07-2013, 09:44
צלמית המשתמש של Fik TV
  משתמש זכר Fik TV Fik TV אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.08
הודעות: 1,048
והנה מתחילים חרחורי המלחמה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון בר שמתחילה ב "07.07.13 מטוס סופה (F-16i) התרסק בים מול עזה, הצוות חולץ"

מה הקשר בין הציוץ, לבין הכתבה ?

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i44.tinypic.com/amrubq.png]

האם לא ראינו בעצמנו איך ישראל כביכול תקפה בסוריה בלי המטוסים המושבתים (לאימון, לא לבט"ש + תקיפות כמדומני).
האם לישראיל אין צי מטוסי קרב של f-16 וf-15 בלי סיומת i?


ציטוט:

Israel’s frontline fighter force could remain crippled for weeks, if not months, due to delays in recovering key parts of a Pratt & Whitney powered F-16I from deep waters off Israel’s southern Mediterranean coast following a July 7 crash.

An Israel Air Force (IAF) source said recovery of the F100-PW-229-powered aircraft is essential for determining the cause of the crash that prompted a force-wide grounding of F-16I and F-15I fighters, all powered by the same US-made engine.

But after nearly a week-long search by Israeli Navy divers and robotic operators, defense officials are mulling options for “external assistance” in locating key parts of the F-16I Sufa (Storm) and its engine up to 500 meter-deep waters.

Sources say options include requests to the US Navy or other friendly nations with advanced recovery capabilities or commercial firms experienced in eastern Mediterranean operations in support of Israel’s offshore energy sector.

Either way, sources here say recovery options could take weeks prior to launching a formal investigation into the July 7 Class A crash.

Meanwhile, extensive diagnostic testing and debriefing of the pilot and weapon system officer who survived the crash appear to have ruled out human error, the IAF source said. The two-man crew appear to have been “compliant” with operational regulations and safety procedures when the engine stalled 25 minutes into a “routine flight in a designated training area” in international waters some 50 kilometers off the Israeli coast.

“We’re doing as much as we can through a diagnostic process of elimination, but the Air Force commander is demanding a high-level of confidence in the technology before he can start easing grounding restrictions,” the source said of Maj. Gen. Amir Eshel, who ordered halts in all but “absolutely essential operational missions.”

The source added that the IAF routinely trains in areas that could pose “a serious problem” – beyond obvious dangers to crew and air assets – should another crash occur. “We don’t have the privilege of conducting all of our exercises in safe places,” he said.

A retired senior IAF general said an investigation could take months, or even years. Nevertheless, he expressed confidence in Eshel’s management of the current crisis. “He knows you don’t just ground assets indefinitely; that you must determine the minimum conditions needed to start returning these planes to flight,” the former officer told Defense News.

Pratt & Whitney spokesman Matthew Bates said analysis of the flight data recorder would begin once the equipment is recovered. “Pratt & Whitney is cooperating fully with the IAF to investigate the cause of the crash,” he said.

He added that the firm’s family of F-100 engines, including the PW-229 powering Israel’s frontline fighter fleet, has accumulated more than 24 million flight hours in 22 countries over nearly four decades.


_____________________________________
Never Odd or Even

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 20-07-2013, 06:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 70 שנכתבה על ידי ranonlevi שמתחילה ב "הסופה-107 היה מטוס ה-F-16I..."

ה 107 היה המטוס הראשון מתוך 102 מטוסי עיסקת Peace Marbel V, קיבל את מס' חיהא"א 99-9400 ומס' לוקהיד-מרטין YD-51
מטוס הדגל של טייסת אבירי הזנב הכתום, הראשון שהגיע אליה (יחד עם 803,808) בתחילת מאי 2006 לקראת פתיחתה כטייסת הסופה השלישית כחודשיים לאחר מכן.

בשיחה שהיתה לי עם אל"מ קלמנוביץ (מפקד יא"א 22 הקודם) נאמר לי ששיקום ברק 041 היווה פריצת דרך בכל הקשור לשיקום מטוסים שניזוקו קשות (ברמת טוטל-לוס) בכלל ו F-16 בפרט.
אם יצליחו למשות אותו ממעמקי הים, לא אתפלא אם ישקמו אותו..
[אשכול ברק 041]

נקלט במצלמתו של xnir ב 28.12.2008 יום לאחר פתיחת מבצע "עופרת יצוקה"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מספר מילים על איתור המטוס, האיתור נעשה באמצעות רובוט תת מימי המופעל מהספינה אח"י בת ים ע"י יחידת האיתור התת מימי.
בהתאם לממצאים ולהחלטה, ייתכן וגם צוללי הילת"מ יקחו חלק בתהליך החילוץ.

אח"י בת ים במהלך משט יום העצמאות ה 61 (צילום: אבי רחמים)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-07-2013 בשעה 12:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 20-07-2013, 12:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי Fik TV שמתחילה ב "ידוע לכם במקרה אם גם המנוע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fik TV
ידוע לכם במקרה אם גם המנוע נמצא ונמשה מהמים?

עד כמה שפורסם לא התחילו עדיין בתהליך החילוץ.
מספר חלקים שצפו במים הועלו אל ספינות חיה"י (אחת מהן היא ספינת הבט"ש של פלגה 916 עם התמונה המפורסמת של הרמטכ"ל ומח"י עוזרים בהרמה), מעבר לזה לא ידוע על פעולות אחרות.
לפי מה שהבנתי מדו"צ, הם כרגע בשלב האימותים וההערכות, תלוי בעומק בו נמצא המטוס יורידו מיני צוללת ו/או צוללים (עד 90-100 מטר) שיצלמו ויעריכו את הסיכוי להציפו כיחידה אחת או בחלקים. סביר להניח שהמנוע עדיין בתוך הגוף.
העלאת המטוס בדרך כלל נעשית כמו חילוץ צוללות/כלי שייט טבועים - באמצעות בלונים מלאים אוויר דחוס ו/או מנופים ימיים, ציוד ויכולת שיש לחברות אזרחיות המספקות שירותים לצה"ל.
בשפה המקצועית הנושא הזה ניקרא Marine Salvage

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 20-07-2013, 14:59
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
דווקא היה אחד אולטימטיבי... שלא קרם עור וגידים
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי ranonlevi שמתחילה ב "לא כתבתי שמטוסים דו-מנועיים..."

חפש מידע על הריטליאטור / NR-349 של נורת' אמריקן, מוטציית א"א תלת מנועית של הויג'לנטי חמושה בשישה טילי AIM-47/54 שהוצעה ב 1960 לחהא"א במקביל אולי ל F-107 המפלצתי לא פחות.

http://www.secretprojects.co.uk/for...hp?topic=1127.0

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תצורה אחרת עם מנוע מעל לשניים האחרים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שים לב שמנוע ה J-79 השלישי תפס את מקומו של ה LINEAR BOMB BAY הייחודי של ה A-5, שהכיל את "שרשרת" הנשק הגרעיני+דלק (להטלה אחורית) בתצורת המפציץ המוקדמת של הויג'לנטי ותוספת דלק בתצורת הסיור המאוחרת... בזכות ה LBB, הויג'לנטי, אחד המטוסים הכבדים ביותר שאי פעם המריאו מסיפון נומ"ט, היה מסוגל לשאת דלק במשקל השווה ל 3 מטוסי סקייהוק ריקים! אגב, לא רק דלק פנימי אפשר היה לשאת שם, אלא גם ערכת תדלוק חיצונית, שבפועל לא נעשה בה שימוש עקב נפיצותן של מיכליות אחרות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 24-07-2013, 23:25
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי ranonlevi שמתחילה ב "שאלה בקשר לקופסה שחורה במטוסי קרב ומסוקים"

יש כל מיני מערכות להקלטת נתוני טיסה.
יש כאלו שמקליטות רק מספר נתונים מצומצם (ולזמן מוגבל), ויש כאלו שמשלבות שתי מערכות שונות (נניח מערכת אחת שמקליטה נתוני קול ואחרת שמקליטה נתוני טיסה, ואפשר גם קופסה נוספת שמשלבת ביניהם).
המצב זהה גם במסוקים וגם במטוסים.

ספציפית בחיל האוויר יש שונות בין דגמי מטוסים. למסוק היסעור, למשל, יש מערכת קופסה שחורה (זו קפסולה כתומה קטנה ומאוד קשיחה) שמקליטה נתוני טיסה ספציפיים. יכול להיות ששדרגו את זה עם השנים, אולי בפרויקט יסעור 2025.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 03-09-2013, 23:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חודש אחרי נטישת הטייסים בלב ים, מטוסי ה"סופה" שבים לפעולה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון בר שמתחילה ב "07.07.13 מטוס סופה (F-16i) התרסק בים מול עזה, הצוות חולץ"

הטיסות במטוסים מדגם אף-16 איי הושבתו לאחר התרסקות המטוס בחודש שעבר, אך לאחר דו"ח הביניים מבדיקת המקרה, הוחלט להחזירם לפעילות

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2109190

מאז ההתרסקות הוחלט בחיל האוויר להשבית באופן מלא את כל מערך ה"סופה", וכן את מטוסי ה"רעם" (אף-15 איי). בשני מטוסים אלו מותקנים מנועים של חברת "פראט אנד וויטני", ובצה"ל ביקשו לבדוק מהי הסיבה לכיבויו באופן פתאומי, (מה שמכונה בחיל האוויר 'קאט-מנוע') ולכן הוחלט על קרקוע המערך. זמן קצר לאחר מכן הוחלט להשיב לפעילות את מטוסי ה"רעם", מאחר ומדובר במטוסים בעלי שני מנועים. בהתאם להחלטת מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הוחלט להמשיך ולהשבית את טייסות ה"סופה" ולא לקיים גיחות אימונים עד לבירור הנושא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:10

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר