25-08-2013, 07:37
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
לדעתי אלכוהול, בריוני כביש, ועייפות נהגים, גורמים כולם להרבה יותר תאונות מאשר הסלולרי. על סלולרי קל מאוד לתת קנס, ולכן זו מלחמה שהמשטרה אוהבת לנהל.
באלכוהול אני חושב שהמשטרה מטפלת יחסית (לפחות לפי הדיווחים) - סביר להניח שכאן האשם הוא בית המשפט - אם אצטרך לנחש - סביר להניח שאפילו נהגים שנמצאו עם רמת אלכוהול בדם שנחשבת לקטלנית, עדיין ישוחררו לחופשי "כי זו פעם ראשונה" או "כי זה מזמן לא קרה". משום מה, העונש על כך אינו דומה בחומרתו למי שלקח אקדח, בפעם הראשונה גם כן, ופשוט התחיל לירות לכל עבר, למרות שטכנית - אין שום הבדל בין שני הדברים.
בבריוני כביש המשטרה לא מטפלת, לעניות דעתי. אני מדבר על כל אלה שחותכים כמו מטורפים, ופשוט משתוללים בכביש. רואים אותם גם ממרחק 200 מטר, קשה לפספס. יצא לי לראות לא מעט כאלה, כשיש ניידות מתנ"א שרואות אותם בדיוק כמוני - ולא עושות כלום. כמובן שאם בטעות מישהו היה נוסע לידם 130 בכביש החוף, אז היו רצות לעצור אותו ואולי לשלול לו את הרשיון - שהרי 130 בכביש החוף זה מסוכן (לא. זה לא. המהירות המותרת בהרבה מכבישי ישראל נכונה ליכולות של כלי הרכב בשנות ה 80. בגרמניה יש מספיק כבישים שבהם המהירות לא מוגבלת, או שההגבלה בהם היא הרבה יותר גבוהה - ויש פחות תאונות - זו עובדה).
נקודה נוספת היא הפקקים. פקקים זה דבר מעייף. מאוד. ומגדיל תאונות. גם בגלל העייפות, גם בגלל מאות גז-ברקס במהלך כל נסיעה יומית. חלק מהפקקים הם תוצאה ישירה של עבודת משטרת ישראל (פקק שנוצר במכוון...). למשל: הייתה תאונה בנתיב ימני בכביש תלת-נתיבי? למה שהניידת לא תחסום גם את הנתיב האמצעי, ותהפוך אוטוסטרדה לכביש בעל נתיב אחד, ובכך תיצור פקק של יותר מ 10 ק"מ? ויש את הפקקים שנוצרים פשוט משום שיש רמזורים לא מכוונים בכל מיני מקומות בארץ. במקום שהמשטרה תדאג שיכוונו אותם, ובכך תפחית את הפקקים, ובכך יהיו פחות נהגים עצבניים על הכביש, היא עדיין עסוקה בלתפוס את מי שנוסע 130 על כביש החוף.
אגב, ככל שנוסעים מהר יותר, מגיעים מהר יותר, הכביש מתפנה מהר יותר, ויש פחות פקקים. אנשים נמצאים פחות זמן על הכביש, ויש להם פחות זמן לעשות תאונות (ובהרצאה שהייתי בה מטעם מתנ"א הובהר שתאונה שנעשית ב 100 קמ"ש או ב 130 קמ"ש עם קיר, תוצאתה זהה - מוות, אז מה זה משנה אם המהירות המותרת היא 100 או 130, בהנחה ומדובר בכביש ישר הסלול כהלכה...). אבל אם הגבלת המהירות בכבישים שמספרם הוא חד/דו ספרתי הייתה מתאימה באמת לתנאי הדרך, מצלמות המשטרה היו מתקתקות הרבה פחות...
אגב, אם המהירות המותרת הייתה גבוהה יותר, פחות אנשים היו צריכים "לפרפר" בין הנתיבים כדי ליסוע במהירות ההגיונית לתנאי הדרך. אני לא חושב שאם היית מעלה את המהירות המותרת בכביש החוף ל 130, אז כל מי שנוסע שם היום 130 [ויש לא מעט כאלה...] - היה מתחיל ליסוע 160. אולי כדאי שיעשו ניסוי. היו כמה כבישים שהמהירות המותרת בהם הועלתה בשנה האחרונה - אם אני זוכר נכון מה ששמעתי - התוצאה הייתה שכמות התאונות באותם כבישים דווקא ירדה...
אנקדוטה אישית שלי - הייתי פעם אחת בחיי בתאונה - לפני עשור בערך. לא היה סלולרי מעורב. אני נהגתי לי בתוך כיכר, ומישהו שבא מימין, החליט כנראה שאין שום הכרח שהכיכר תהיה פנויה לפני שהוא נכנס אליה - ונכנס בי - באורח די מפליא - פגע בשתי נקודות שונות ברכב מצדו הימני. הבחור פשוט מיהר לעבודה. הוא היה נהג אמבולנס
|