לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #24  
ישן 28-01-2015, 20:53
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כן הגיוני, ד.קוריאה עשתה מכרז..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
כן הגיוני, ד.קוריאה עשתה מכרז שקיבל את השם FX להצטיידות ב 60 מטוסי קרב חמקניים.
בשלב האחרון של המכרז (FX-III) התחרו הטייפון, ה PAK FA, ה F-15SE וה F-35.

ה F-35 זכה וקוריאה הודיעה שהיא תצטייד רק ב 40 מטוסים, לגבי שאר ה 20 כל האופציות עדיין פתוחות.
הרוסים רואים בזה תקווה, לו"ז ההצטיידות בהתאם

לא רואה איך הם יצדיקו כל רכישה פרט ל-F-35. הם יחזיקו מערך תחזוקה שלם ונפרד עבור 20 מטוסים?
יש להם גם את ה-KF-X שמדבר על פיתוח מטוס קרב קוריאני (ראיתי תוכנית מ-120 ועד 300 מטוסים), אולי הם ינסו לשלב טכנולוגיות שם. אבל גם זה לא הכי סביר בגלל שההצעות כיום מתבססות על סופר הורנט מתקדם או משהו של איירבוס.
הייתי שם יותר משקל אם לא ההזייה האיראנית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 10-02-2015, 05:49
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,656
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

Russia’s T-50 Aircraft Enters into Service

Source : Our Bureau ~ Dated : Thursday, February 5, 2015

The Russian Armed Forces has approved the first fifth-generation aircraft, the T-50 (PAK FA), to enter the services, Yury Slyusar, head of the United Aircraft Corporation (UAC) said.

The PAK FA will be subjected to qualification testing directly in the service of the armed forces. Currently, all T-50 prototypes are being tested in special flight centers. Mass delivery of the aircraft to the armed forces is expected in 2016, Slyusar was quoted as saying by the local TV channel, Russia-24, on January 30.

The T-50 differs from the 4 and 4++ generation of jet fighters, with the presence of modern radar stations (RLS), which can detect stealth technology aircraft.

In addition, there is the Himalaya electronic warfare complex and an arsenal of precision weapons, which are also undergoing a series of tests together with the airplane.

The new aircraft is invisible to enemy radar: the aircraft manufacturers at Sukhoi succeeded in reducing the PAK FA’s radar cross section, the basic characteristic that makes aircraft visible to radars.

According to the Air Force Commander Colonel-General Viktor Bondarev, the new Russian plane concedes nothing to the American F-22.

UAC President Yury Slyusar noted that in 2015, the UAC will achieve maximum capacity for the production of combat aircraft.

According to RIA Novosti, the Defense Ministry expects to receive combat, strategic, military transport and special aviation equipment by this year.

http://www.defenseworld.net/news/12...#.VNOg lqI4exA
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 13-02-2015, 12:09
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,484
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ואני חשבתי שהטייס הוא שעשה את..."

לא רק, זה נכון שרמת הטייסים שלנו הייתה גבוהה יותר מזו של הערבים, אבל זה רק אחד מהגורמים ליחס ההפלות הטוב. תרמו לו גם המעטפת התומכת (בקרה, מודיעין, ל"א) של חיל האוויר וכן גם פער טכנולוגי בין המטוסים.
המיגים סבלו ממספר מגבלות, בעיקר טווח טיסה וזמן שהייה קצר, כושר נשיאה (במשקל וכמות) של חימוש נמוך יחסית, מערכת נשק (תותחים, טילים ומכ"ם) נחותה בהשוואה למטוסינו,והנדסת אנוש גרועה ותלות גבוהה בבקרה במהלך הקרב.
הפער הזה הלך וגדל עם השנים, במלחמת ששת הימים כנראה שלא היה הבדל ממש אם חיל האוויר היה טס במיג 21 מול מיראז' ערבי במקום להפך, הרי שבשל"ג היה הבדל עצום בתוצאה אם אנחנו היינו טסים במיג21 ו23 אל מול F-15 ו F-16 סוריים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 10-02-2015, 12:25
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 10,739
הפיתוח באמת נראה יותר יעיל
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "רגע רק להבין , יש בין שישה..."

בעולם המעבדים (למשל באינטל) נהוגה שיטת הTIC-TOCK:
בשלב אחד מכניסים הרבה שיפורים באלגוריתם,
ובשלב השני, מחליפים את התשתית עצמה,
וכך ממזערים סיכונים.

בדומה לכך, בפיתוח הרוסי חלק גדול מהטכנולוגיות הוטמעו כבר במטוסי הSU35S,
כך שעיקר הבדיקות מתמקדות באינטגרציה בין המרכב החדש לטכנולוגיות בדוקות,
לעומת הפיתוח במטוס המדובר, שבו יש הרבה מאוד רכיבים חדישים.

אם למשל היו עושים "פרוייקט מודרניזציה" שבו מחליפים את התשתית במטוס קיים, כך שחלק גדול מהטכנולוגיות יבדקו עליו (כשיפור לסופר הורנט, סיילנט איגל, או נץ) הפיתוח היה פחות מסורבל וארוך,
ובנוסף הייתה יכולת להעלות את רמת המטוסים הקיימים בעלות לא גבוהה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-02-2015, 21:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,598
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "רגע רק להבין , יש בין שישה..."

על מה אתה מדבר? ל F-35 יש 14 מטוסי ניסוי בלבד (מהם אחד הושמד בכוונה תחילה).
שאר המטוסים נמסרו לזרועות הביטחון והלקוחות הבינלאומיים על מנת שיתחילו לפתח איתם תו"לים ויתחילו אינטגרציה.
חיהא"א קיבל את המטוס הראשון שלו כבר לפני 4 שנים, המארינס קיבל לפני 3.5 שנים ובקיץ הקרוב יציג טייסת מבצעית ראשונה.
ה F-35 זה 3 מטוסים מאד שונים בפרויקט אחד שהתחיל מאפס, הרוסי זה ממש לא כך, כפי שנאמר מערכות רבות שלו מבוססות על קודמו (SU-35).

איפה הרוסים?
אצלם הכל חסוי ולא ידוע מה יכולות המטוס הזה מלבד מה שהם רוצים לספר, על פניו אין לו את מגוון החיישנים של האמריקאי, לגבי החמקנות? סימן שאלה גדול.
הם מתוכננים לקבל מטוס ראשון בקיץ הקרוב ובהדרגה את השאר, יתחילו לפתח איתם תו"לים ולבצע אינטגרציה בחיל האוויר הרוסי, טייסת ראשונה עם כשרות מבצעית תהיה רק בעוד לפחות שנתיים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 14-07-2015, 09:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,598
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

כתבה: הפרויקט נכנס לישורת אחרונה לקראת תחילת הצטיידות במטוסי ייצור סידרתי.
http://www.ruaviation.com/news/2015/7/9/3327/

חיל האוויר הרוסי קיבל לפני כשנה וחצי מטוס אחד לניסויים, אשר נמצאים כעת בשלב הסופי שלהם.
תחילת הצטיידות במטוסים סידרתיים צפויה להיות בשנה הבאה.

מטוס הניסוי הרביעי T-50-4 שנימצא אצל "המרכז המדיני לניסויי טיסה" (929 GLITs VVS) של חיל האוויר הרוסי במהלך ניסויי החימוש שהחלו במאי 2014.
חמוש בשני טילי א"א דמי K-77M (גירסה מיוחדת של ה R-77 המותאמת למכ"מ AESA) ושני טילי א"ק Kh-31
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

סירטון ברוסית על מרכז הניסוי


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-07-2015 בשעה 09:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 14-07-2015, 13:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,598
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "נורא מוזרה לי הקביעה הזאת..."

נורא מוזרה לי הקביעה הזאת לגבי היישורת האחרונה, כשמצפים השנה לעוד שלושה מטוסי ניסוי חדשים (או כמעט חדשים, אחד מהם יהיה T-50-5 משוקם או אחד שנבנה תוך קניבליזציה שלו).
אני אדייק, שלב הניסויים של מנ"ט הרוסקי מגיע לקראת סיומו, לאחר מכן תהיה החלטה לגבי הצטיידות.
סוחוי היצרנית ממשיכה בפיתוח וע"פ המפורסם אכן צפויה לקבל עוד שלושה מטוסי ניסוי.

וגם אלה הם מטוסי שלב ראשון.
נכון, אלה מטוסים מדעיים המשמשים לפיתוח

יש צפי לשינויים מבניים ובשלב מסויים גם מנוע חדש (לקראת 2020).
גם נכון, המנועים כרגע הם מהדגמים המוקדמים של מנועי ה SU-35, המנוע המיוחד ל SU-50 עדיין בפיתוח
לגבי שינויי מבנה? לא בטוח, יש לזה הרבה השלכות על הרבה דברים כולל על חליפת החמקנות.
אבל הכל יכול להיות, בעיקר אם תדרש התאמה של המבנה למנועים החדשים..

תערוכת MAKS 2011 המטוס T-50-2 מבטל ריצת המראה בגלל בקפייר במנוע הימני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-07-2015 בשעה 13:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 14-07-2015, 14:50
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]נורא מוזרה לי הקביעה הזאת..."

ציטוט:
לגבי שינויי מבנה? לא בטוח, יש לזה הרבה השלכות על הרבה דברים כולל על חליפת החמקנות.
אבל הכל יכול להיות, בעיקר אם תדרש התאמה של המבנה למנועים החדשים..

אם תשים לב, לכל המטוסים נוספו שתי רצועות מאחורי החופה מתישהו ב- 2012-2013. הסברה אומרת, שהצורך נבע מכשל תכנוני. מה גם שאחוז חיפויי האלומיניום/מרוכבים כל הזמן משתנה.

לגבי המנועים ישנה איזו בוקה ומבולקה כמיטב המסורת הסובייטית. מה שמותקן ב- Su-35 הוא Ob.117S שהוא AL-31 עם מכלולים או פתרונות טכנולוגיים שנלקחו מ- Ob.117 שהוא ה- AL-41 הכל יכול שתוכנן במקור עבור MFI וקם לתחייה עבור הפרוייקט הנוכחי.

אגב, שלושת המטוסים שאמורים להצטרך השנה לתכנית הניסויים הם ממש לא האחרונים. אחד מהם, עד כמה שהבנתי, בכלל אמור לשמש מדגים קרקעי עבור שלב 2.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 10-12-2015, 03:28
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,656
טילי שיוט חדשים לחימוש ה-PAK FA הרוסי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

New Air-to-Surface Missiles to Arm Russian PAK FA Fighter Jet

12.10.2015 © Photo: Youtube/defenseupdate

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
X-59MK2 and X-58USHKE

Images of several types of new air-to-surface missiles designed to arm Russian jets have emerged recently. The missiles are planned to equip Russian aircraft, including the PAK FA.

The missiles are known as X-59MK2 and X-58USHKE.

The first projectile is designed to destroy located stationary ground targets. The targeting system is combined: inertial and satellite gps/glonass. A self-targeting optical-electronic device is activated on the last stage of the flight trajectory. The missile flies at an altitude of 50-300 meters. The missile can carry warheads of two types: penetrating and cluster.

The second missile is equipped with self-directing navigational gear. It can fly three times faster than the speed of sound for a distance of 250 kilometers while carrying a 150-kilogram explosive warhead.

Both missiles are being tested on board the PAK FA. According to Commander Viktor Bondarev, the T-50 equipped with weapons is showing excellent results.

Read more: http://sputniknews.com/military/20151012/1028427351/russian-fighter-jets-new-missiles.html#ixzz3tn7IAtbz



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 10-12-2015, 03:33
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,656
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "טילי שיוט חדשים לחימוש ה-PAK FA הרוסי"

ועידכונים על המטוס PAK FA

Russia's Sukhoi T-50 PAK FA next-generation multirole jet is nearing completion in its flight tests, the Deputy Defense Minister said on Monday.

08.12.2015 © Sputnik/ Alexey Filippov

Flight tests for the Russia's fifth-generation PAK FA T-50 multirole jet are nearly complete; Deputy Defense Minister Yuri Borisov told Russian television on Monday.

The tests looked at the plane's design and abilities, rather than the engine, the "second stage" engines of the fighter jet will be ready in 2017, RIA Novosti reported on November 24.

"At this time, several planes are going through onboard electronics tests. The tests which confirmed the plane's flight characteristics are nearly complete," Borisov said.

Borisov added that Russia's new Su-34 and Su-35 frontline bombers have been popular among foreign buyers, with states "lining up" for procurements.

The Tu-160M2 strategic bomber is also facing a comeback, as the military plans to begin procurements by 2023, according to Borisov. The Tu-160 project was first mass-made between 1984 and 1994, when production ceased due to budget cuts. Several planes have been made since then, although never in a significantly large series.

At least five of the planes transferred to the Ukrainian air force after the fall of the Soviet Union have been dismembered in exchange for US funding in 1998. The dismemberment of the planes, many of which had less than 100 hours of total flight time, took place at Ukraine's Priluki Air Base as part of the Nunn-Lugar Cooperative Threat Reduction program.


Read more: http://sputniknews.com/russia/20151208/1031431886/russia-pakfa-flight-test.html#ixzz3tn57OBU8



Russia’s T-50 PAK FA '100 Percent Digital Aircraft'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 28-05-2016, 02:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,598
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

27.04.2016 המטוס השישי T-50-6 (נושא את המספר 056) ביצע טיסת בכורה.
הטיסה הזו לא זכתה לפירסום מיידי, רק לאחרונה הדבר יצא לתקשורת.
המטוס הזה בעצם מסומן כ T-50-6-2 מאחר והוא הראשון מ Phase 2 של הייצור המאופיין כשידרוג לעומת 5 המטוסים הקודמים מ Phase 1, השינויים הם:
- לראשונה ציפוי חמקני (RAM Coating) על גוף מטוס לניסויי חליפת החמקנות
- כיסוי חמקני למנועים מחומר מרוכב
- שינויי מבנה בתוך המטוס כלקח מתקלות מבנה במטוסים הקודמים
- העוקץ מאחור ארוך יותר
- דלתות כני הנסע האחורי עוצבו לתצורה יותר חמקנית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-05-2016 בשעה 02:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 28-10-2016, 10:22
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "נכון מאד, לכל מטוס בפיתוח יש..."

ככל שרוסיה חוזרת לתקופה הכמו-סובייטית גם אמינות "המקורות האמינים" מוטלת יותר ויותר בספק.
מכתבות בעיתונות הרוסית והערות בפורומים אפשר לגזור שאב טיפוס המנוע "שלב 2" יושלם בקרוב וכבר היום מכלולי המנוע עוברים ניסויי טיסה. פיתוח המנוע עצמו - izd.30 - יושלם מתישהו בשנים 2017-2019 (אם לא יגמר הכסף עד אז).
"בקרוב" כנראה מטוס נוסף - T-50-8 - יצטרף לניסויי טיסה. למה "בקרוב"? כי אף אחד לא בדיוק יודע. התכנון היה שיהיה מוכן עד דצמבר, אבל יתכן שזה ידחה לתחילת השנה הבאה. ולמה דילגו מעל T-50-7? כי זהו מטוס "שלב 2" לניסויים סטטיים.
יתכן גם שלא יהיה T-50-12, אלא הוא ישמש את המטוס הטרום סדרתי הראשון.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 28-10-2016 בשעה 10:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 18-12-2016, 13:18
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "וואו ניראה טוב"

ציטוט:
- אלה עדיין המנועים המקוריים?
כן
- המנוע החדש עדיין בניסויי הרצה או שהתקדמו עם זה?
כמו שכתבתי בהודעה הקודמת, ההרצה הראשונה הייתה רק לפני חודש-חודשיים, סביר להניח שניסויי הקרקע ימשכו עוד זמן מה. אני לא מוצא את המקור כעת, אבל אני זוכר במעורפל שניסויי הטיסה עם המנוע החדש על T-50 יתחילו בסביבות 2020. מצד שני, Su-27M מספר זנב 710 ממשיך לטוס במרץ ויתכן שישמש בשלב כלשהו לניסויי המנוע החדש.
- ידוע עם המטוס הזה בסוף יועבר אל GLITs או למקום אחר? בשנתיים האחרונות הם עשו את הניסויים שלהם עם המטוס T-50-4
לא מכיר מידע חדש בנושא, מעבר להערכה מלפני חודש שזה מה שיהיה בגלל נוכחות הסינים במוסקווה. בכלל, מאז ההודעה על טיסת בכורה של T-50-8 הייתה דממת אלחוט סביב התכנית, למעט כתבות תדמית למיניהן.

אגב, לפי כל מיני סימנים, משערים כעת שהמטוס ישמש למדידת שח"ם. למשל לפי מוק-אפים של חיישנים אלקטרואופטיים (וכנראה העדר מערכות בק"ש) ושימוש נרחב במה שמשערים הוא צבע/פריימר בולע קרינה על חיפויים שקופי מכ"ם ובכנפיים.
אגב #2, שים לב לכן נסע קדמי.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 16-05-2017, 13:52
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,045
בתגובה להודעה מספר 80 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "נראה שגם האמריקאים למשל - בחנו שימוש כזה"

בפרוייקט Advanced Super Hornet בו הופחת ההחזר המכ"מי של ה-F-18 בכמחצית, הוסיפו לו פוד חימוש חיצוני בעל RCS נמוך. לא רואה סיבה למה הטכנולוגיה של פוד כזה לא תשמש גם לתכנון בידון.
יש גם מספיק מחקר על מטוסים וטילי שיוט חמקניים כך שאני מניח שלא יקר או מסובך מדי ליישם את הידע. הגיוני שיכול להיות שזה קיים אך מסווג.

ל-F-35 יש בידונים שתוכננו עבורו במיוחד אבל המטרה הייתה הפרדה בטוחה מהמטוס ולא חמקנות. פורסם גם איפה שהוא שבישראל מפתחים בידון לאדיר "שיתאים למתארים המבצעיים היחודיים של המטוס" (מה שזה לא יהיה...) ושכל פרטים נוספים מסווגים.

הפוד של הסופר הורנט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-05-2017 בשעה 16:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 02-08-2017, 02:35
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "הייתה לי תחושה שמישהו יפרסם..."

מה שאותי עניין בדיווח האחרון שקראתי בנושא היה הטענה שרוסיה מעוניינת להצטייד בכ-160 מטוסים כאלו (עם המנועים החדשים - אם כי בידיעה שאני קראתי דובר על כך שאלו יהיו מוכנים רק באמצע העשור הבא...).

לעצם העניין - 160 מטוסים זאת חתיכת הוצאה כלכלית אדירה - מה ההערכות כיום לגבי העלות למטוס? (אגב אפשר להניח שהעלות בפועל תהיה גם גבוהה יותר כי לכלים האלו תדרש הכשרה יקרה יותר של צוותים וטייסים ושילוב טכנולוגיות היקפיות שכנראה לא זמינות כרגע בבסיסי חיל האויר הרוסי כמו גם אמל"ח חדש שעלותו מן הסתם לא זולה).

האם יש היתכנות אמיתית שהרוסים בעשור הבא יצליחו באמת לרכוש כמות כזאת של כלים מתקדמים (אפילו נניח בפריסה על פני 5 או 10 שנים)?

אגב אפילו אם הרוסים יצליחו בכח נניח עד לסוף העשור הבא - לארה"ב יהיו בשלב זה למעלה מ-1000 מטוסי F35 בנוסף לכ-200 רפטורים ועד אז יש גם סבירות לא קטנה שנראה כבר גרסאות ראשונות של מטוסי דור 6 אמריקנים באויר. נשאלת השאלה האם נכון מצד הרוסים לשעבד סכומי עתק שלא בטוח שיש להם כל כך הרבה שנים קדימה על הפלטפורמה הזאת.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 02-12-2017, 19:55
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 93 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מה האמינות כאן? ייכנס לשירות..."

טוב, הבלוגר רק מצטט את האנליסט מהקישור הראשון.
אני גם לא בטוח מאיפה האנליסט לוקח את הנתונים שלו, כי במשפט הבא:
ציטוט:
The Su-57 is not expected to enter into serial production until upgraded engines are ready, which is unlikely to happen until 2027

הוא כביכול מסתמך על ניתוח אחר שהוא מפנה אליו:
http://nationalinterest.org/blog/th...ant-waste-21736
שבו מועלה מועד אחר:
ציטוט:
The new engine is expected to make its first flight installed onboard the PAK-FA in the fourth quarter of 2017 and should be ready for use in 2025.

מה גם שלפי המשפט הבא, אני לא הייתי סומך לחלוטין על בקיאותו של הכתב:
ציטוט:
initial version of the Su-57 is because the stealth fighter is currently powered by interim Saturn AL-41F1 afterburning turbofans producing 32,500lbs thrust each. That is the same engine as the existing Su-35S Flanker-E

117S של Su-35S ו- 117 המותקן באבות טיפוס של ה- Su-57, זה לא ממש אותו מנוע.
תראה, בעניין תכניות הרכש לא ראיתי שום דבר חדש, לכן אני מניח שתכנית רכישת 12 המטוסים הטרום סדרתיים עם מנועי שלב 1 והמבצוע שלהם עד 2019, עדיין עומדת בעינה.
אני יכול להשוות רק עם פרוייקטים קודמים, כמו למשל, AL-31F.
אשנב קטן לעבר. פיתוח המנוע החדש החל מעט אחרי שהחל פיתוח של ה- T-10. ב- 1974 הורכב האב טיפוס הראשון של המנוע והחלו הרצות נסיוניות. ב- 1979 הורכב בפעם הראשונה על אחד מאבות הטיפוס של T-10 (אחרי ניסויים אויריים במטוסי ניסוי יעודיים) ורק ב- 1985 רשמית השלים את כל סדרת הניסויים. אבל הפרט המעניין הוא, שהייצור הסדרתי של AL-31F החל כבר ב- 1981 במקביל לייצור Su-27 סדרתיים.
קפיצה חזרה להווה. רשמית, פיתוח של המנוע שלב 2 עבור T-50 החל מתישהו אחרי 2010, אחרי מכרז של משרד הבטחון הרוסי. ב- 2016 הורץ לראשונה על סטנד ובחודשים הקרובים כנראה יחלו ניסויי טיסה עמו, כאמור, כש- T-50-2 מצוייד בו, בניגוד למסורת הסובייטית של ניסויים על פלטפורמות יעודיות תחילה.
לכן, אם להשליך מהסטוריית הפיתוח של קודמו, אין שום סיבה שההצטיידות בו לא תחל כבר בתחילת שנות העשרים ואם ללכת יותר רחוק ולקחת בחשבון, שה - "30" לא מתוכנן מאפס, אלא משתמש בפתרונות שיושמו בשדרוגים של משפחת ה- AL-31 ובפיתוח ה- AL-41 ונגזרותיו שמשמשים עתה את אבות הטיפוס של Su-57 ואת ה- Su-35 הסדרתיים, אולי עוד לפני תחילת העשור הבא. אבל, וזה אבל מאוד אקטואלי מבחינת מצבה הכלכלי של רוסיה, עניין התקציב כנראה הוא הצוואר בקבוק האמיתי פה.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 06-12-2017, 15:49
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אז מה עכשיו? זה מנוע חדש..."

הדבר הכי קרוב ללו"ז שראיתי, הוא רק בהקשר של קליטת 12 המטוסים הראשונים עם מנוע "117", כלומר, עם מנוע שלב 1.
לגבי המנוע שלב 2 ישנן רק הערכות מאוד גסות בדבר ייצור סדרתי "אחרי 2020". אני מניח שיתכן ויפרסמו בחודשים הקרובים משהו יותר קונקרטי ורשמי בעניין המנוע החדש, אחרי שהוא "נחשף", בינתיים כשיש באז תקשורתי סביבו ברוסיה, לכל הפחות.
אגב, את המנוע שלב 1 ניסו על T-10M-10, כלומר, Su-27M מס' זנב 710, במקביל להתקנתו באבות טיפוס של T-50. אם אפשר להשליך מהדוגמה הזאת למה שצפוי להיות עם המנוע החדש.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 06-12-2017 בשעה 15:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #115  
ישן 08-03-2018, 09:24
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 114 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ראדום המכ"מ בצבע הגוף, פעם..."

הם תרגמו את הכתבה שלהם מלפני כמה שבועות, אם אני לא טועה. ועוד תרגמו גרוע וגררו טעויות עובדתיות, כמו ה- 117S שמותקן בכלל ב- Su-35S.

ניסוי קרב, זה תרגום משובש למונח שאני לא בטוח עד כמה הוא מקובל במערב או אצלנו ל- "Opytno-Boevaya Ekspluatatsiya" או "שימוש/הפעלה לצורך ניסוי מבצעי" פשוטו כמשמעו. כלומר זה השלב שבו הטייסים שהוכשרו באחטובינסק יתחילו לטוס על המטוסים הטרום סדרתיים בבסיס חיל האויר הרוסי בקומסומולסק (ליד המפעל) ובבסיס ההכשרה המתקדמת בליפצק.

לגבי ההצהרה של בוריסוב, לדעתי, הכוונה שב- 2019 ימסרו ליחידות סדירות, אולי. כי הנה, אם זה לא פוטושופ, אז זה די מסתדר עם הידיעות המוקדמות על כך ש- T-50-12 יבנה כטרום סדרתי ראשון ושני הטרום סדרתיים יחלו את שלב הניסוי המבצעי עד מאי השנה.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #118  
ישן 08-03-2018, 16:27
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 117 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מעניין וגם הגיוני, בהתחלה..."

מעט סדר בדברים.
לא התכוונתי שהוא נצבע כך לכבוד פרישה עתידית, אלא לכך שזאת הצביעה שלו בעת הפרישה בחודש שעבר, לפחות זה מה שנאמר במקורות שלי. כמו שכבר כתבתי באשכול האחר, המטוס הספציפי הזה (T-50-11) היה בסוריה לצד, כנראה, T-50-9. לא שום מטוס אחר מבין מטוסי האבות-טיפוס.

ציטוט:
ע"פ המפורסם למכ"מ הזה (H036 Byelka) יכולת גילוי גם ב 400 ק"מ, כלומר גם מצפון סוריה המטוס הזה יוכל להציץ עלינו.

זה גם הטווח שטוענים שיש למכ"ם של Su-35S ומעט פחות מזה למכ"ם של Su-30SM. אז קודם כל, זה לא חידוש, שנית כל, הייתי לוקח בערבון מוגבל את הטענות האלה על הטווח. הרי זה תמיד עניין של הרבה מאוד פרמטרים ופקטורים.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #119  
ישן 08-03-2018, 20:54
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,079
בתגובה להודעה מספר 118 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "מעט סדר בדברים. לא התכוונתי..."

כמי שמגיע מהתעשיה הזו של אוירונאוטיקה והנדסה, הרשו לי לשתף את חברי הפורום ועל הדרך גם
לא באמת לחדש מאומה משום שהדברים די ידועים בדומיין הנדון, הרוסים נוטים להמציא המצאות
לצרכי תדמית שאין להם כל אחיזה במציאות.

לא ארצה להשמע חלילה נגטיבי מדי, על מנת שלא להתפס בשגגה כשאנן או יהיר,
אך לגבי המטוס הנדון בשרשור זה, מתקדם ככל שיהיה ביחס לטכנולוגיה שהיתה עד כה לפניו
בזירה הרוסית (לא ביחס לזירה האמריקאית),

הוא עדיין עם כל הרצון הטוב והאופטימיות הזחוכה, טכנולוגית נמצא כ- 20-30 שנה בפיגור אחרי
הטכנולוגיה האוירית האמריקאית, ובמובנים מסוימים אפילו 40 שנה.

לא שחלילה נזלזל - שכן להיות "בחלק מן התחומים" ברמה המקבילה לשנות ה- 80 או ה- 90 של
האמריקאים זהו בהחלט הישג מכובד. ובחלק אחר כגון שיטות פיתוח ומחקר, טכניקות יצור,
חומרים, אלגוריתמיקה מחשובית ועוד...) גם לשם הם עוד לא הגיעו - והפער עם השנים גדל.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 08-03-2018 בשעה 21:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 22-04-2018, 20:58
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,484
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

התפתחות משמעותית בפרוייקט - הודו מפסיקה את השותפות בו, טוענת כי הביצועים לא מספקים
India withdraws from FGFA project, leaving Russia to go it alone

The Indian Air Force (IAF) has shelved its 11-year old collaborative Fifth Generation Fighter Aircraft (FGFA) programme with Russia following enduring differences over its developmental cost and technological capabilities.

Senior Indian officials, including National Security Adviser Ajit Doval and Defence Secretary Sanjay Mitra, recently informed a visiting Russian ministerial delegation that India was withdrawing from the programme, official sources told Jane’s on 20 April
....

“The FGFA project had become an instance of too little, too late,” said military analyst and retired air marshal V K Bhatia. To pursue it any longer would not have served the IAF interests in any way as it struggles to make up fast-depleting fighter numbers, he added.

The IAF believes that the Sukhoi Su-57 (T-50 PAK-FA) fighter, which India’s Ministry of Defence (MoD) designated the Perspective Multi-Role Fighter, does not meet its requirements for stealth, combat avionics, radars and sensors. Seven FGFA prototypes are currently undergoing flight-testing in Russia, but for now there is no indication as to when the platform is likely to enter series production.

http://www.janes.com/article/79457/...-to-go-it-alone
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #121  
ישן 22-04-2018, 23:11
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,079
בתגובה להודעה מספר 120 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "התפתחות משמעותית בפרוייקט -..."

היה צפוי לחלוטין וידוע כבר זמן מה.
ההודעה הרשמית התעקבה (כנראה) מסיבות של דפלומטיקה ופוליטיקה.

נטישת הודו את הפרויקט וביחד עימה הר הדולרים שלה שעברו לשולחן אחר,
הם עוד אבן דרך לכשלונו הצורם של הפרויקט הזה.

הודו לפי מרבית ההערכות הולכת על F35, משום שצריך להיות עוור בטחוני שלא להבין שזהו
המוצר הכי מתקדם והכי איכותי שיש כיום בעולם, ללא תחרות מצד מוצר אחר המסוגל
להתקרב או לאיים על מעמדו.

אגב רכישת ה- 35 על ידי חיל האויר הישראלי, הינה המהלך שהכשיר את אחרוני הספקנים
בעולם לרכוש אותו. חיל האויר הישראלי מהווה זה שנים חותמת כשרות הכי נחשבת לאמל"ח
תעופתי.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 22-04-2018 בשעה 23:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 26-04-2018, 21:39
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,079
בתגובה להודעה מספר 121 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "היה צפוי לחלוטין וידוע כבר..."

India withdrawn from Co-Development of FGFA (Su-57) 5th Gen Fighter Program With Russia

לפי מיטב ההערכות ניתן כיום לומר ברמה גבוה של סבירות, כי גורלו של פרויקט הסוחוי 57 נחרץ
והמטוס לא יבשיל לכדי מוצר מוגמר. לרוסים לבדם אין את המשאבים הנחוצים לפרויקט שכזה
וללא מעצמה רצינית שמשתתפת עימה ונוטלת חלק מהמימון הכביר, אין לו עתיד.

המשמעות היא כי רוסיה אינה נכנסת למועדון האקסקלוסיבי של מדינות בעלות מטוס דור חמישי
ותאלץ להשאר עם הדור הקודם, שהוא אולי מרשים מאד בתור מטוס אקרובטי, אך לא ממש ביכולת
צבאית (אויוניקה, כושר התקפי, אמינות...)

הפער ביכולות האויריות בין ארה"ב (והמערב שמקבל את תוצרתה באמצעות רכש)
אל מול היכולת האוירית הרוסית רק מתרחב והוא כיום עומד על לפחות כ- 30 שנה,
וככל שהזמן עובר האמריקאים מגדילים את הפער עוד.

למעשה ניתן לומר שכיום זה עולם של:
או שאתה קונה מה שארה"ב מציעה, או שאין לך חלופות רציניות של ממש
אלא אם מוכנים להתפשר על טכנולוגיה של האתמול.

זוהי מכה קשה מאד לתעשיה הצבאית הרוסית, וקשה לא פחות למעמדה של רוסיה העומדת אל מול
שוקת שבורה עת אינה מצליחה להרים פרויקט שכזה, ואינה מצליחה לשכנע אף אחד להשתתף עימה.
זהו כשלון שני ברציפות לאחר הסוחוי 35/37 הקודם שנכשל גם הוא ולא התרומם לשום מקום.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 26-04-2018 בשעה 22:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #125  
ישן 26-04-2018, 23:50
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,079
בתגובה להודעה מספר 124 שנכתבה על ידי Byte Me שמתחילה ב "הפרויקט הזה לא ייראה את סופו..."

כמו שכתבת וגם קודמך, אין ויכוח שהרוסים יעשו שואו אחד גדול, העיקר פרופוגנדה לצרכי פנים.
אבל מה שמעניין אותנו ואת יתר העולם זה התכלס, האם הוא מטוס הוא דור חמישי או לא.
קרי חמקן, עם אויוניקה עדכנית להיום, מנועים נצילים וכו'...

בפועל לא, הוא יהיה דור 4 במסווה. וזה מה שקובע, כי בעימות מדברת התוצאה.
אנחנו לא מושפעים מפרופוגנדה לצרכי פנים של מה שהרוסים יעשו.

ולכן טוענים עתה רבים (אנכי בכללם) כי הפרויקט הזה נגמר. הכוונה שהוא נגמר כמטוס דור חמישי
אמיתי. הטענה הזו נשארת רלוונטית ותקינה הגדרתית.

וממילא המוצר הזה (גם אם לצרכי פרופוגנדה), ככל המסתמן יוטס רק בחיל האויר הרוסי
היות ואף לקוח אחר אינו רוכש אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #126  
ישן 27-04-2018, 00:15
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 9,357
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "India withdrawn from..."

ציטוט:
למעשה ניתן לומר שכיום זה עולם של: או שאתה קונה מה שארה"ב מציעה, או שאין לך חלופות רציניות של ממש אלא אם מוכנים להתפשר על טכנולוגיה של האתמול.


זה סוטה מנושא האשכול, אבל מזכיר שיש עוד שחקן בזירה- סין;
יש מדינות רבות שיעדיפו (או יידחקו) כבר היום להצטרף למחנה שלה, גם אם זה אומר להסתפק במטוסים לא- הכי-מתקדמים שעולים פחות מ-100 מיליון דולר ליחידה.

לטווח ארוך, סין נמצאת במצב דומה לארה"ב ב-39': כלכלה ענקית עם יכולת ייצור אדירה, צבא קטן ולא מנוסה, אקדמיה ומו"פ צבאי חלשים יחסית.
לדעתי, הכוונה שלה היא להימנע מעימות בעשור- שניים הקרובים, לצמוח בדרכי שלום- ורק אז לאתגר את ארה"ב במזרח-אסיה או בכלל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #133  
ישן 27-04-2018, 08:41
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,079
בתגובה להודעה מספר 132 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "אני לא מהנדס מטוסים . אבל..."

ככל שידי משגת, בתחום האוירי עושה רושם שהרוסים נתקעו אי שם באזור סוף שנות ה- 80
תחילת ה- 90, וכנראה שלא ממש מצליחים מאז להתרומם הלאה. המוחות שהיו להם פעם
כבר ברחו החוצה ועברו למערב - לקבל כסף טוב ואיכות חיים.

שינוי עיצוב חיצוני של מטוס, אינו אומר שחלה התקדמות מדעית ממשית במוצר כמו שהזכרת,
האויוניקה מיושנת, המנועים כנ"ל, המטוס אינו חמקן.

הסוחוי 57 אינו מצליח להיות חמקני שזו התכונה הראשונה והכי מהותית,
זאת לא רק על בסיס מידע מודיעיני שיש, אלא גם בהסתמך על אנשי תעופה אוירית בעלי ידע
רלוונטי, שרואים את המטוס בתצלומים המועלים לרשת (בתמונות סטילס ובסרטיוני וידאו),
ומסגירים זאת למרות הנסיון של הרוסים להראות את המוצר תמיד, או במרחק מה או באיכות
צילום מעט מטושטשת.

אך אלו אינם מצליחים להסתיר את איכות הגימור הירודה של המשטחים והחיבורים שרואים,
אשר אומרת הכל בהקשר החמקני.
מעבר לכך גם שלל בליטות זיזים וניטים שלא היו בכלל צריכים להיות במטוס מסוג זה.

אז אולי חתימת המכ"ם שלו "טובה יותר" ביחס למטוס מדור 4, אבל הוא עדיין גלוי במכ"ם ורחוק
ממשהו שניתן לכנותו חמקן. בקיצור prototype שטוב יותר להעלאת המורל והזקפה הלאומית
של רוסיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #136  
ישן 26-05-2018, 12:02
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פרויקט PAK FA - אשכול מס 4"

תיעוד "פומבי" ראשון של הטלת/שיגור אמל"ח.
במסגרת ישיבה של משרד הבטחון הרוסי, שר הבטחון הרוסי שויגו דיווח על ניסויים שנערכו ב- Su-57 בסוריה, בפברואר השנה, שלטענתו כללו גם הטלה/שיגור של טיל שיוט טקטי, כאשר ברקע מוצג תיעוד של המטוס. אני לא בטוח עד כמה השיגור באמת קשור לסוריה, כי טיל השיוט שהוטל אינו מבצעי (שימו לב לצביעה של הטיל), אך על פניו, זהו תיעוד ראשון מסוגו בהקשר של Su-57.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המקור (5:33-5:52):


לצפייה במקור באתר YouTube,

לצפייה במקור באתר YouTube,

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן...


תמונות הטיל מאותו סרטון:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צורה חיצונית מטושטשת מזכירה את Kh-59MK2 שהוצג מספר פעמים בשנים האחרונות, אולם מסימונו עולה שזהו מוצר ייצוא. מצד שני, מעט לעט עולות ידיעות אודות פיתוח טילי שיוט טקטיים נוספים, כדוגמת Kh-50 שצורתו החיצונית מעולם לא נחשפה וישנו מקום לספקולציה (אם כי הגרסה הרווחת שנקתלתי בה, כי הוא מהווה Kh-101 מוקטן).


Kh-59MK2:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 26-05-2018 בשעה 12:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #141  
ישן 27-08-2018, 11:53
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 140 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אם הבנתי נכון שני מטוסים..."

שמע, הדיווחים וההצהרות הרוסיים הם באופן מסורתי מבולבלים ולא עקביים, אולי בכוונה ואולי לא, כי לרוב יוצאים מפי אנשים שלא ממש מעורים בפרטים הטכניים.

החתימה על עסקת הרכש של שני המטוסים הראשונים, לדעתי היא בהמשך לדבריו של בוריסוב, שיתכן ודיבר אז על כוונה לחתום ועכשיו הדבר נעשה בפועל. בכל מקרה, לוח הזמנים מתאים לשני המטוסים התת סדרתיים מתוך השניים עשר שנדונו בשנים האחרונות. איך זה הפך לחמישה עשר מטוסים? אין לי תשובה.

תראה, מהמעט שקראתי מתוך הראיון, ניתן להסיק מספר דברים, אם נניח שהדברים צוטטו במדויק.
קודם כל, הראיון מכיל מספר כנראה-עובדות שניתן לאמת עם הידיעות מהשנים האחרונות. שנית, הוא מכיל מספר ספק ידיעות שלא ניתן לאמת כרגע, כמו מספר המטוסים שמתכננים לרכוש - 15 במקום 12. ושלישית, הראיון מכיל הרבה רמזים לכך, שעל אף בכירותו של הבכיר, הוא לא ממש בקיא בדברים שעליהם הוא מדבר (כיאה למנהל ארגוני - נשיא החברה, ולא למנהל מקצועי) ודוגמאות רבות לכך - החלפת דור שלישי של מטוסי קרב בדור רביעי כשהוא מדבר על Su-35, MiG-35 ו- Su-30SM (רק במקרה של Su-34 זה עוד איכשהו הגיוני, כי הוא מחליף את Su-24), או כשהוא משיב על השאלה בדבר היתכנות התאמתו של Su-57 לנושאת מטוסים, ואומר שישנן תכניות של מטוס ממריא ונוחת אנכית, ואני מניח שעוד, אם אחפור בראיון.
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #144  
ישן 18-08-2018, 19:30
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 1,770
בתגובה להודעה מספר 143 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מעניין מאד, ע"פ הפירסומים פוד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
מעניין מאד, ע"פ הפירסומים פוד הטיווח שלו אמור להיות ה 101KS-N
יתכן וזה היה הפוד, אבל נראה לי שהפוד בסרטון בולט אורך יותר מהפיילון, מה שהזכיר לי את T-220.
מה עושה סוחוי בחגיגה של מיג?
אולי הוא "קפץ לביקור". T-50 אחר (051) תועד מעל קובינקה באותו הזמן.
https://russianplanes.net/id236087

הבנתי שזה על רקע ההכרזה של מנכ"ל מיג Ilya Tarasenko על כך שפרויקט PAK DP ליצור ה MIG-41 הוא ממשי.
http://tass.com/defense/1017603
הכרזות לחוד ומעשים לחוד. כלומר אני די בטוח שיקבלו את הכסף לפיתוח, כי מישהו חייב להמשיך להרוויח גם כאשר מורידים הילוך בפרוייקט דגל בתחום התעופה ובשני פרוייקטי דגל בתחום השריון (ועוד אינספור פרוייקטים אחרים), אבל אני בספק אם MiG-41 ירקום עור וגידים גם 20 שנה אחרי שנתקלתי בסימונו לראשונה.
עוד כתבה עם איור של המטוס (מיירט דור 6 אשר בין יתר התכונות שלו הרוסים טוענים למהירות מאך 4, מאויש/לא מאויש, יכול לטוס קרוב לחלל ובעל יכולת הגנה עצמית עם נשק לייזר)
האיור הוא בדיחה גרועה (מישהו אשכרה לקח ועשה "סתלת'יזציה" לפישבד) והדיבורים על מאך 4 הם מחזור של פנטזיות על MiG-301, לדעתי. מעניין שאף אחד לא הדביק את האיור של 70.1 שיתכן והיה אמור להחליף את MiG-31, ואולי אף להקרא MiG-41.


נ.ב.
101KS-P נראה כאילו כבר מותקן על 510.
נ.נ.ב.
כמו גם ה- 101KS-U/02
_____________________________________
"רק מטוסים יפים טסים טוב" -א. נ. טופולב


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 18-08-2018 בשעה 19:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 01:53

הדף נוצר ב 1.62 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר