|
02-09-2015, 17:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
|
|
אם אתה איש אמת, תקרא את כל התגובה ותענה אחד לאחד!
ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצפון
אני מניח שאדיוט אתה קורא למיליארדי הינידים, לידיעתך מדי יום נשמעים הרבה יותר זמזומי ״אוהמ״ משמע ישראל. ואם קראת לי אידיוט זה גם בסדר, אם אתה לא מסוגל לשמור על דרך ארץ כיצד בכלל תוכל להכיל את התורה.
האם אתה קובע אמיתות כלשהיא לפי אומדן מספרי? באמת?
וספר עתיק ככל שיהיה, במיוחד כזה שמתאר ניסים, לא תקף בעיני כי אני רוצה גם לראות.
אני לא מאמין.
ואם הניסים הללו עדיין מתרחשים..? התרחשו בעבר הלא רחוק..? בדיוק כמו הדוגמא עם מארק טווין שהבאתי לעיל?
ומה בדבר כל אלה:
ציטוט:
"אינני יכול לשפוט את העם היהודי על פי הכללים המקובלים של ההיסטוריה האנושית. העם היהודי הוא משהו מעבר לזמן." ~ ז'אן-פול סארטר, פילוסוף צרפתי
"לפי הקריטריון המטריאלסטי [החומרני] והפוזיטיבי [ההפך מחומרני], צריכה הייתה אומה זו לעבור מן העולם. קיומה הוא תופעה מסתורית ומופלאה, המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכח גזרה קדומה." ~ ניקולאי ברדייב, פילוסוף רוסי
"דבר מתמיה, הוא לראות את העם היהודי הזה שורד שנים כה רבות, כשהוא נתון תמיד לעינוי, ...הוא דבר שסותר את עצמו, הריהו שורד למרות עוניו." ~ בלז פסקל (1623-1662), פילוסוף ומתמטיקאי צרפתי
"שמירת הזהות הלאומית מצד אומה ללא עצמאות מדינית, ללא שפה מדוברת אחידה, אומה שאינה מרוכזת, אלא מפוזרת על כל קצוות תבל, ולמול רדיפות נוראות רצופות – זוהי תופעה כה לא רציונאלית שלמולה ניצב כל היסטוריון פעור פה." ~ ארנולד טוינבי, מגדולי ההיסטוריונים של המאה ה-20, אשר חקר את עלייתן ושקיעתן של 21 תרבויות (1889-1975)
"יש לעם היהודי היסטוריה שאינה כשל כל העמים. כתבתי פעם שהיהודים הם תאונה של ההיסטוריה, משהו שאיננו תואם את הכללים המקובלים של ההיסטוריה." ~ פרופסור ג'ורג' פרידמן, סוציולוג והיסטוריון צרפתי נודע
"עם זה התגבר על שורה מדהימה של צרות ופגעים שעל פי דרך הטבע אין לעמוד בהם. התקיימות ממושכת זו בניגוד להיגיון ההיסטורי היא הדבר המופלא ביותר והמצריך הסבר, אף כי גם אריכות הימים כשלעצמה מפליאה היא למדי." ~ הרמן ווק (1915), סופר אמריקאי
"מה זה יהודי? שאלה זו אינה מוזרה כפי שזה יכול להיראות תחילה. הבה נראה איזה מן יצור מיוחד הוא זה, שכל שליטי עולם וכל העמים העליבוהו ודיכאוהו וגירשוהו ורמסהו, רדפהו, שרפו, והטביעו, והוא, על אפם ועל חמתם, ממשיך לחיות ולהתקיים. מה זה יהודי - שלעולם לא הצליחו לפתותו בשום פיתויים שבעולם שמדכאיו הציעו לו בלבד שיתכחש לדתו ויטוש את אמונת אבותיו. יהודי - הנו סמל הנצח. הוא שלא יכלו להשמידו לא טבח ולא עינויים; לא אש ולא חרב האינקוויזיציה לא הצליחו להכחידו. הוא אשר ראשון בישר דבר ה'; הוא אשר זמן רב כל-כך שמר על הנבואה ומסרה לאנושות כולה. עם כזה לא יכול להיעלם. יהודי הנו הנצחי - הוא התגשמות הנצח." ~ לב טולסטוי
"המצרים, הבבלים והפרסים עלו ומלאו את העולם בשאון הדר ויפעה, עד שהועם הזוהר והם שקעו ועברו מן העולם. היוונים והרומאים הלכו בעקבותיהם. עוררו רעש עצום ונעלמו. עמים אחרים הופיעו, נשאו ברמה את לפידם לזמן מה, אך הוא נשרף באש של עצמו. ועתה, הם יושבים בצל או אבדו בכלל. היהודי ראה את כולם, הכה את כולם, והוא היום מה שהיה מאז ומעולם. אינו מראה סימני שקיעה, לא תשישות של זקנה, אין האטה בכישוריו, וערנותו לא קהתה. כולם בני תמותה בעולם, מלבד היהודים. כל הכוחות חולפים אך הוא נשאר. מהו סוד נצחיותו?" ~ מארק טווין (1856-1904)
"הדת היהודית מדברת על סוף שיבוא לעולם הזה, ועל הופעתו של עולם אחר, מבוסס על עולמנו זה, אך מסודר בצורה שונה. דבר נוסף המוצא חן בעיני: המתים, יהודים ואחרים, ישובו לתחייה ויחדשו חייהם על האדמה. (בניגוד לתפישה הנוצרית, לפיה למתים היהודים אין 'קיום' אחר מאשר בתוך קברם), והם עתידים להיוולד מחדש לחיים בעולם החדש. עולם חדש זה – הוא הסוף האידיאלי". לשאלתו של בני לוי: "מה בכל זאת תופס את לבך?" עונה סארטר: "המטרה. זו שכל יהודי מחזיק בה, במודע או שלא במודע, אשר צריכה, בסופו של דבר, לאחד את האנושות. זהו סוף במובן החברתי והדתי, אשר מצוי אך ורק אצל העם היהודי. עבורי, המשיחיות היא דבר חשוב, שהיהודים לבדם הגו בצורה כזו, היכולה לשמש גם את הלא-יהודים למטרות מוסריות נוספות ...מכיוון שמטרתם של הלא-יהודים – אליהם אני משתייך – היא המהפכה. ולמה בדיוק אנו מצפים מן המהפכה? – להיעלמותה של החברה העכשווית ולהחלפתה בחברה צודקת יותר, שבה יוכלו בני האדם לקיים יחסים טובים בינם לבין עצמם. כלומר, חברה בה היחסים מבוססים על המוסר. רעיון זה של סוף אחרון למהפכה הוא, באופן כלשהו, הרעיון היהודי: המשיחיות והגאולה. כמובן, תתעוררנה בעיות כלכליות עצומות, אבל בניגוד לקרל מארכס ולמארכסיסטים, בעיות אלה אינן העיקר. הפתרון שלהן הוא אמצעי, ובמקרים מסוימים, להשגת הדו-קיום התוך-אנושי של מרכיבי החברה. לכן, המציאות היהודית צריכה להישאר בתוך רעיון המהפכה הלא-יהודית. היא צריכה להעניק לה את הכוח המוסרי".~ ז'אן-פול סארטר.
"הפרסים, היוונים, הרומאים טואטאו מעל פני האדמה, ושבט פעוט שראשיתו קדמה ללידת אותן אומות גדולות, עודנו קיים בטהרתו בתוך חורבות ארצו. אם יש דבר בקרב האומות הנושא עליו חותם של נס, כאן, לפי דעתי, טבוע הנס בבהירותו". ~ רנה שאטובריאן, סופר, מדינאי ודיפלומט צרפתי, הנחשב למייסד התנועה הרומנטית בספרות הצרפתית.
"כל יהודי בפני עצמו יודע שהוא רגיל בתכלית, אולם בהסתכלות כוללת, דומה שאנו מעורבים בדברים מופלאים וחסרי פשר... מספר היהודים בעולם קטן מטעות סטטיסטית במפקד האוכלוסין הסיני. ואף על פי כן, אנו ממשיכים לחרוג מגודלנו המספרי. דברים גדולים, כך נדמה, קורים סביבנו ולנו" - מילטון הימלפרב.
"היהודים שכחו שהם בני מלכים... היהודים לבדם ניצבו בהר סיני, ורק בהם משוקעים הקולות והברקים של הדיבור האלוהי. הם, לדאבון לבנו, שכחו זאת, אבל המקרא לא שכח, ובכל זאת אסור לזלזל בעדים מתכחשים אלה. הם עתידים באחד הימים להיזכר מיהם ולהיות מה שנועדו להיות" ~ אהרון אפלפלד(וצ), 'והזעם עוד לא נדם', עמ' 24.
"חידת עולמים זו שנקראה שאלת-היהודים עדיין מזעזעה את הרוחות גם בימינו כבימים מקדם. משוללת פתרון, כשאלת רבּוּע העגוּל, עומדת היא, בהבדל מזו, עוד גם עתה בשוּרה הראשונה של שאלות היום. סבּת הדבר היא, כי השאלה הזאת אינה ענין לעיון בלבד, אלא החיים בפועל הם כאִלו מחַדשים נעוריה יום יום ודורשים בחָזקה למצוא לה פתרון". ~ יהודה לייב פינסקר(וצ)
"אנו עם עתיק. תחילת קיומנו לפני קרוב ל־4,000 שנה, בימי אברהם, יצחק ויעקב. נדדנו רבות במהלך השנים, התגברנו על האויבים הגדולים ביותר וביססנו מחדש את ההגדרה העצמית שלנו בביתנו ההיסטורי, ארץ ישראל. מסעו של העם היהודי לאורך ההיסטוריה לימד אותנו שני דברים: לעולם אל תוותר על התקווה, תמיד תהיה דרוך." ~ בנימין נתניהו, נאום באו"ם, אוקטובר 2013.
"בזמננו מומשו חזונם של הנביאים. כפי שאמר הנביא עמוס: 'ושבתי את שבות עמי ישראל, ובנו ערים נשמות ויישבו, ונטעו כרמים ושתו את יינם, ועשו גינות ואכלו את פרים, ונטעתים על אדמתם ולא ינטשו עוד.' גבירותיי ורבותיי, עם ישראל חזר לביתו ולעולם לא ייעקר ממנה שוב". ~ בנימין נתניהו, נאום באו"ם, אוקטובר 2013.
"תגיד, מה הסוד של העם היהודי?" ~ נשיא טורקמניסטן, ספרמירט ניאזוב(וצ), לשמעון פרס.
|
האם לפסוק:
"וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים, לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם". (ויקרא כו, מד
יש קשר לכל מה שחושבים עלינו הגויים בציטוטים שהבאתי??
|
(ויקרא כו, לח-לט):
וַאֲבַדְתֶּם בַּגּוֹיִם וְאָכְלָה אֶתְכֶם אֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם. וְהַנִּשְׁאָרִים בָּכֶם יִמַּקּוּ בַּעֲוֹנָם בְּאַרְצֹת אֹיְבֵיכֶם וְאַף בַּעֲוֹנֹת אֲבֹתָם אִתָּם יִמָּקּוּ.
האם המשפט הזה התקיים, או לא?!
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
|
|