לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 26-04-2017, 22:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

יום שישי 21.4.17 שלושת מטוסי האדיר מגיעים ל Lajes לחניה בדרך לנבטים


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

אתמול (25/4/17) חיהא"א שלח שני מטוסים מבריטניה לאסטוניה (שכנה של רוסיה) לאימונים עם כוחות נאט"ו באזור.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

עוד צעד משמעותי בניסויים של התוכנה 3F - מטוס F-35C הפציץ מטרה נעה באמצעות פצצה מונחית לייזר (GBU-12), הטייס שלט במעוף הפצצה באמצעות מערכת הטיווח EOTS המותקנת מתחת לחרטום המטוס.
http://www.edwards.af.mil/News/Arti...-moving-target/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-04-2017 בשעה 22:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 30-04-2017, 10:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי SCX שמתחילה ב "3I זו הגרסאת תוכנה אחת לפני..."

נכון, מצורפת הטבלה הנצחית בנושא שמפרטת את מעטפות הביצועים ומגוון החימוש לכל בלוק.
אגב, פיתוח הגירסה 3F ידעה עליות וירידות רבות, היום לפני שנה בערך הם היו בנקודת שפל עם הגירסה 3FR5, המחשבים היו נתקעים ונאלצו לאתחל אותם בזמן הטיסה.
מקיץ 2016 לערך הפיתוח נכנס למומנט חיובי, החלו להופיע עוד ועוד ידיעות על הצלחות בניסויים שונים של מתארי טיסה ושימוש בנשק עד ההצלחה האחרונה - תקיפת מטרת קרקע נעה עם פצצה חכמה.

בשבוע שעבר הפנטגון העניק ליצרנית חוזה לשדרוג המטוסים הקיימים בבלוק התוכנה 3F, אין פירוט לגבי הלו"ז וגם זה לא אומר שפיתוח התוכנה הזו הסתיים
http://www.upi.com/Defense-News/201.../5071493238477/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 04-05-2017, 16:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

אחרי שנרגענו ממטס יום העצמאות אפשר להמשיך.
כל מטוס שבא לבקר בבריטניה ומכבד את עצמו יורד לריצה קלילה במכלוף (Mach Loop בשבילכם), לראשונה ביצעו זאת גם מטוסי חיהא"א


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

הפנטגון מתכנן רכישה של למעלה מ 300 מטוסים בבת אחת על מנת להוזיל את מחיר היחידה גם לארה"ב והלקוחות הקיימות וגם בשביל לשכנע עוד מדינות מתנדנדות (קנדה, טייוואן, בלגיה, פינלנד..)
http://aviationweek.com/awindefense...ional-block-buy

תע"א רוצה לתחזק את מנועי ה F-35 (של חיה"א ושל אחרים)
https://www.flightglobal.com/news/a...on-f-35-436811/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-05-2017 בשעה 16:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 04-05-2017, 23:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "הסרטון הזה החזיר אותי לילדות... :)"

לא ראיתי כל פירסום על מחיר היעד אבל אני זוכר במעורפל שבזמנו היצרנית אמרה שמחיר מטוס מדגם A לא יוכל להיות פחות מ 80 מיליון דולר.

מה המצב כעת? עיסקת LRIP-10 ניסגרה בלחץ של הנשיא במחירים הבאים (במיליוני דולרים, כולל מנועים):
- 94.6 לדגם A במקום 102.1 בעיסקת LRIP-9 (הוזלה של 7.3%)
- 122.8 לדגם B במקום 131.6 בעיסקה הקודמת (הוזלה של 6.7%)
- 121.8 לדגם C במקום 132.2 בעיסקה הקודמת (הוזלה של 7.9%)
http://edition.cnn.com/2017/02/03/p...cost-reduction/

אבל אל תדאג ליצרניות לוקהיד מרטין ו P&W, מאז שטראמפ זכה בבחירות המניות שלהן רק עולות:
- לוקהיד מרטין - המניה שלה (LMT) הנסחרת בבורסה של ניו יורק (NYSE) עלתה בכ 12%
- קונצרן UTC (חברת P&W שייכת אליו) - המניה שלה (UTX) הנסחרת גם כן בבורסה של ניו יורק עלתה בכ 16%

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 06-05-2017, 01:02
  Cabrio Cabrio אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.07.12
הודעות: 166
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לא ראיתי כל פירסום על מחיר..."

לא דואג לחברות האלה, כניסת טראמפ והגדלת ההוצאות הבטחוניות משמעותית (בלי לקחת בחשבון מלחמה או שתיים שיכולות לבוא בדרך בקוריאה\איראן) יוסיפו להן הרבה יותר.
(וגם לכלכלה והחברה האמריקאית, הרי החברות הבטחוניות מעסיקות מיליוני אנשים במשרות איכותיות, אבל זה נושא אחר..)

לעניין - אני חושב ש F35A במחיר של 80-85 מיליון דולר זה סוג של אופטימום. יש סיכוי סביר שהוא שווה יותר, אבל בהתחשב בכמויות הנרכשות זה מחיר הוגן לשני הצדדים.
יפה אם יגיעו למחיר ההוגן כבר בשלב הזה.

ודבר לגבי דגם C - אני לא מבין מדוע הוא יקר כל כך? לגבי B אני מבין, מערכת ההנעה שונה משמעותית ויקרה משמעותית.
אבל C? הוא נראה בסך הכל A עם כנפיים מעט גדולות יותר.
_____________________________________
Did you improve on the design?
Did you do something new?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 06-05-2017, 11:20
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "לא דואג לחברות האלה, כניסת..."

בדגם C זה יותר מכנפיים גדולות יותר.
התשובה נעוצה בשני מרכיבים עיקריים: חלקים ייחודיים לדגם וכמות מטוסים צפויה מכל דגם.
לדגם C הכי הרבה חלקים מיוחדים והוא היחיד שההזמנות שלו די ידועות מראש כי רק הצי והמארינס הלקוחות שירכשו ממנו (260 הצי ו 80 המארינס), נכון להיום אין צפי לעוד.
לדגמי A,B כבר עכשיו צפי הזמנות גדול יותר (נכון להיום כ 2350 לדגם A וכ 525 לדגם B) והיד נטויה, לקוחות קיימות ופוטנציאליות עשויות להזמין מהדגמים האלה עוד ועוד.

עוד דבר מאד חשוב, מחיר דגם C יכול היה לרדת יותר בהתאם לכמות ההזמנות שהצי עשה בכל קבוצת רכישה, אבל הצי מסיבותיו שלו בחר לעבוד במינון נמוך (סופר-הורנט אמרנו?) ולכן אנו רואים הזמנות בודדות בכל קבוצה מה שייקר את מחיר היחידה.
שים לב למהפך המחיר ב LRIP-10 לעומת העבר, פעם ראשונה שדגם C זול יותר מדגם B ולמה? כי הזמינו יותר לקראת הכרזה על כשרות מבצעית בשנה הבאה.

ודבר אחרון, בכל קבוצת רכישה פערי המחיר בין הדגמים הולכים ויורדים וכיום עומדים על כ 30 מיליון דולר בין היקר לזול לעומת למעלה מ 100 מיליון דולר לפני כחמש שנים.

טבלת השוואת החלקים המשותפים והייחודיים לכל דגם
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואם בדגמים עסקינן,אתמול (05.05.17) דגם B ראשון שיוצר באיטליה יצא מהמפעל ב Cameri
מתוכנן להימסר לצי האיטלקי באוגוסט הקרוב (צילום: חברת לאונרדו קבלנית המשנה של לוקהיד מרטין)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-05-2017 בשעה 11:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 06-05-2017, 15:19
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "נצל"ש- המבנה המחוזק להמראה..."

ברור שיש הבדל, המבנה הגדול יותר מאפשר לשאת יותר דלק אבל המטוס מוגבל יותר מבחינת ביצועים לכן הג'י המקסימלי קטן יותר.

בין הדגמים יש הבדל לא רק במבנה החלקים אלא גם בחומרים מהם עשויים החלקים, בדגם C לדוגמא משתמשים ביותר פלדה מאשר בדגמים האחרים.

בזמנו היצרנית הודיעה שלא יהיו עוד דגמים מלבד מה שקיים היום, אבל אנחנו כבר יודעים שעם השנים (בעוד עשור-שניים?) כשירצו לפתח אמצעים חדשים אז טבעי שישתמשו בפלטפורמות קיימות.
במנוע F135 כבר הולכים לעשות שימוש ב B-21 בשינויים כאלה ואחרים.
הדוגמה הכי טובה שאפשר לחשוב עליה היא ההצעה של חיהא"א לבנות מפציץ בינוני על בסיס הרפטור (FB-22)
https://digital.library.unt.edu/ark...8_2004May26.pdf

הבדלים טכניים בין הדגמים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הבדלי חומרים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-05-2017 בשעה 15:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 06-06-2017, 08:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

עוד אבן דרך בתוכנית:
אתמול במפעל מיצובישי בנאגויה יפן נגלל ה F-35A הראשון שהורכב ביפן, מיועד לחיל האוויר היפני - סימון היצרנית AX-05
המפעל ביפן מתוכנן להרכיב בשלב ראשוני 38 מטוסים ליפן ו 40 לד.קוריאה, בהמשך ירכיב מטוסים גם לסינגפור ועוד מדינות אסייתיות אם וכאשר..
כמו כן ישמש כמקום תחזוקה וטיפול לכל הלקוחות בחצי הכדור האסייתי.
ע"פ תנאי ההזמנה ארבעת המטוסים הראשונים של יפן (AX-01-AX-04) הורכבו בטקסס והועברו לבסיס לוק באריזונה לצורך הדרכת צוותי אוויר וקרקע של יפן.
https://www.f35.com/news/detail/fir...nagoya-facility

נכון להיום שלושה מפעלים מרכיבים מטוסים ל 10 מדינות שכבר ביצעו הזמנות ולמעלה מ 230 מטוסים כבר נימסרו.

תמונות מטקס הגלילה שפורסמו ע"י היצרנית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-06-2017, 23:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מעניין. פורמלית, מכירת מטוסי..."

למה תרגיל? זה בדיוק כך!
המטוסים שיורדים מפס הייצור הם בבעלות מלאה של לוקהיד מרטין, כשהמטוס מוכן למסירה הוא עובר לבעלות מי ששילם עליו שזה הפנטגון (זוכר שמי שסוגר עיסקאות רכישת קבוצות LRIP מול היצרנית זה הפנטגון? הקבוצות האלה כוללות מטוסים של כל הלקוחות - ארה"ב ובינלאומיים).
רק כשהסדרי התשלום ולו"ז המסירה מסתיימים מונפק טופס DD-250 בשביל הלקוח הענייני ואז המטוס מועבר ליעד שהוא בוחר כשהוא בבעלותו.
דוגמאות: מטוסי נורבגיה בבסיס לוק בארה"ב הם בבעלות ממשלת נורבגיה, למה? כי כך ממשלת נורבגיה החליטה, שהמטוסים האלה יישארו בינתיים בארה"ב להכשיר את הצוותים של נורבגיה.
אותו דבר עם ארבעת מטוסי יפן הראשונים אשר נימצאים בבסיס לוק, הם כבר בבעלות ממשלת יפן, אבל המטוס הנוכחי AX-05 שנמצא במפעל מיצובישי בנאגויה הוא בבעלות לוקהיד מרטין/פנטגון, רק אחרי הטופס הזה וכשיעבור פיזית לבסיס Hyakuri (לטייסות 301 או 302) הוא יהיה בבעלות ממשלת יפן.
כך יהיה גם עם מטוסי ד.קוריאה וכך גם עם מטוסי הולנד המורכבים כעת במפעל לאונרדו באיטליה.

הסבר על טופס DD-250
http://www.acqnotes.com/acqnote/car...efense-form-250

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 17-06-2017, 09:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

לוקהיד מרטין פירסמו בחשבון הפליקר שלהם תמונות מקו הייצור בטקסס אשר צולמו לפני כחודשיים
https://www.flickr.com/photos/lockh...th/35157819642/

באחת התמונות ניראה המטוס הישראלי AS-7
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והתמונה ברזולוציה גבוהה
https://2017-uploaded.fresh.co.il/2...17/70727508.jpg

בשבוע הבא מתוכננת טיסת בכורה למטוס AS-6 ובחודש הבא מתוכנן לעלות לאוויר ה AS-7 הניראה בצילום
יש הרבה מידע לא מבוסס על הגעתם ארצה, יגיעו כזוג באוגוסט או כרביעייה יחד עם AS-8, AS-9 באוקטובר...
את מספרי הזנב שחיה"א יתן להם נדע רק כשיצאו מקו הייצור.
נכון להיום בארץ יש את האדירים: 901,902,904,905,907

עוד ידיעות:
- חיהא"א קירקע את כל מטוסי ה F-35A בבסיס לוק לאחר שבחודש האחרון היו 5 אירועים שונים במטוסי הבסיס של תקלות באספקת החמצן של מערכת ה OBOGS הראשית (מה שעלול לגרום למצב היפוקסיה).
בכל המקרים האלה מערכת הגיבוי נכנסה מייד לפעולה, המשימות הופסקו והמטוסים נחתו בשלום.
מדובר ב 5 טייסים שונים ב מטוסים שונים (ארבע אמריקאים ואחד של לקוח זר)
- אלביט תפתח צג חדש (פנורמי) למטוסי ה F-35
- לקראת תערוכת פריס הגיעו שני מטוסי F-35A, המטוס AF-78 ביצע חזרה מרשימה מאד לקראת התצוגה האווירית, שימו לב לדקה 4:00 ..
http://www.dailymotion.com/video/x5...cro-ajuste_tech


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 18-06-2017 בשעה 07:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 19-06-2017, 19:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לוקהיד מרטין פירסמו בחשבון..."

מו"מ קדחתני בין הפנטגון ליצרנית על 440 מטוסים ל 11 מדינות במחיר של כ 37 מיליארד דולר - הזול ביותר אי פעם.
https://www.reuters.com/article/us-...f-idUSKBN1990S8

תערוכת פריס נחשבת לקטליזטור מכירות, חיהא"א שלח שני מטוסים מבצעיים מדגם A המצויידים בתוכנה 3i.
אחד המטוסים יהיה בתצוגה קרקעית והשני בתצוגה אווירית אותו יטיס טייס הניסוי של לוקהיד מרטין Billie Flynn
השבועון AW ערך ריאיון עם הטייס בו הוא סיפר שהוא עומד להפגין יכולות מופלאות של המטוס שטרם ניראו ואשר הולכות לנפץ לא מעט מיתוסים, לדבריו המטוס הזה מבחינת ביצועים אינו נופל מהטייפון, F-18 ו F-16
הוא רוצה למכור אז הוא מספר סיפורים? אולי אבל מבט קצר על הרקורד שלו מראה שהוא קנדי ששירת בחיל האוויר הקנדי כטייס CF-18 ולאחר מכן התקדם לדרגת לוט.קולונל שגם השתתף בפעילות מבצעית בקוסובו ובחילופי טייסים עם חיהא"א שם טס על F-16 ואף ביצע טיסות ניסוי.
לאחר הפרישה היה טייס ניסוי של EADS והטיס טייפון, טורנדו ועוד מטוסים שלהם, הוא הטייס ה 39 שהטיס F-35.
באימונים להופעה בפריס הפגין ביצועים מאד רפטוריים וכל זה עם תוכנה מוגבלת ל 7 ג'י.
http://aviationweek.com/paris-air-s...-misinformation



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תוכנית ההופעה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 18-07-2017, 20:15
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 9,815
תחקיר הטיימס טוען לליקויים חמורים ב-F-35
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

http://www.maariv.co.il/news/military/Article-592008

בין הליקויים שדיווח התחקיר של העיתון הבריטי:
* מחיר מוגזם והמטוס עדיין לא סיים את הליך הפיתוח.
* בעיות תקשורת עם כלי השיט הבריטיים, שגורמת לכך שניסיון לשדר מידע גורם לחשיפת המטוס
* תקלות טכניות רבות
* כשל בראיית הלילה בקסדת הטייס
* תוכנת המטוס פגיעה למתקפות סייבר.

בדובר צה"ל ענו בתגובה שהמטוס שצה"ל הזמין הוא מדגם אחר (התחקיר ככל הנראה מתייחס לדגמי ה-F-35B וה-F-35C שנועדו לפעול על נושאות מטוסים) וכן אמרו שהתוכנות הישראליות שמותקנות על המטוס מבטיחות שהקשר והתקשורת עם שאר מערכי הצבא (מטוסים אחרים, כלי שיט, פיקוד) תקין ובטוח, ובנוסף המטוס F-35I עם השינויים המקומיים מתוגבר בהגנות סייבר תוצרת ישראל.
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 19-07-2017, 13:07
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "קצב הזיהוי דווקא מאכזב, ועומד הרבה אחרי לוחות הזמנים"

מאכזב? דווקא מעורר הערצה, מערכת נשק מודרנית מאד מורכבת עם שיטות פיתוח מודרניות, אז יש תקלות שמזוהות בזמן או לא כל כך בזמן אבל כולם מתוקנות.
חלקן מזוהות ע"י הגופים המפעילים (חיהא"א, מארינס, צי וכו') וחלקן ע"י היצרנית, חלקן דרמטיות (מנועים שנשרפו, קריסת גנרטורים, דיליי בהצגת המידע על קסדת הטייס וכו') וחלקן ממש לא (באגים קלים של תוכנה, וו העצירה של דגם C, שחיקת צירים בדלתות המניפה של דגם B וכו')

אמנם יש כבר יותר F-35 מ F-22 אבל לא לשכוח זו עדיין מערכת נשק בפיתוח וטבעי שמתגלות תקלות.
סה"כ כיום כשפועלים שלושה קווי ייצור בתפוקה כמעט מלאה, מחיר יחידה הכי נמוך שאפשר, בחיהא"א יש כבר שתי טייסות מבצעיות שהשלימו את ההצטיידות שלהן, במארינס אחת, מרכזי אימון ופיתוח (נליס, אגלין, PAX וכד') כבר ותיקים בפיתוח תו"לים ובדיקת מערכות, לקוחות בינלאומיים עם לא מעט מטוסים וצפי הזמנות ורכש שובר שיאים - אפשר להגיד שיש כאן סיפור של הצלחה.
תרגיל רד פלאג 17-2 הוכיח שזו מערכת שמשנה את כללי המשחק, כיום מתרחש תרגיל 17-3 ומשתתפים בו מטוסים מבצעיים של חיהא"א והמארינס.

לאחרונה הפנטגון העניק ליצרנית אישור להסכם LRIP-11 אשר בו יהיו לארה"ב 74-91 מטוסים וללקוחות בינלאומיים כ 50 מטוסים, מחיר יחידה מדגם A יעמוד על כ 95 מיליון דולר כולל מנוע .
חלק מהמדינות (ארה"ב והולנד לדוגמה) נימצאים בתוכנית OT&E בה הם בודקים את המטוס לעומק, ארה"ב עושה זאת תוך במקביל לרכש השוטף ואילו הולנד רכשה רק שניים לצורך הבדיקות ורק לאחרונה בבסופם החליטה לרכוש עוד.
חלק מהלקוחות (ישראל, איטליה לדוגמה) קפצו למים ללא בדיקות, רכשו על הנייר.

לגבי הכתבה? אין חדש תחת השמש, תמיד מנסים להשמיץ את התוכנית - פיהוק אחד גדול!

תוכנית הרכש, מה שבאדום לא נסגר סופית ויכול להשתנות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 30-07-2017 בשעה 15:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 22-07-2017, 08:49
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "בתגובה הקודמת העלית את הצפי ל 27 מטוסי ישראל הראשונים,"

שלילי, עד היום הוזמנו 33 מטוסים, 17 הבאים הם אופציה שחיה"א הודיע עליה ובחן את מימושה.
לפני כחודש וחצי נשלחה בקשת מימוש מישראל לארה"ב ועכשיו זה בידיים של האמריקאים לזמן את נציגי הרכש לחתימה על העיסקה.
הדבר מפורט בדו"ח ה SAR בהודעה הקודמת שלי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי המספר 27? העמודה הזו היא מצטבר רכש עד הקבוצה האחרונה בטבלה, נוצר כאן בילבול שתיקנתי אותו למספר שאנחנו מכירים יותר (33) ע"י הוספת עוד קבוצת רכש.
אבל כאמור מאחר וזה באדום למספרים האלה אין משמעות כי הם יכולים להשתנות ע"פ העיסקאות שהפנטגון חותם עם היצרנית וע"פ העומס על קווי הייצור.
ניקח לדוגמה את מטוסי ישראל בנקודת הזמן הנוכחית: עד LRIP-10 אנחנו יודעים על 15 מטוסים בייצור, שמונה מהם יצאו כבר וביצעו טיסת בכורה (מהם 5 נימסרו, 3 בהכנות למסירה) ו 7 בשלבים אלה ואחרים של ייצור.
לגבי שאר 18 המטוסים בהזמנה עדיין לא נחתמה עיסקת רכש לגביהם עם היצרנית (של הפנטגון עם היצרנית, לא ישראל והיצרנית), יכול להיות שע"פ הזמינות על קווי הייצור התחילו לייצר חלק מהם אבל לא ברור כמה יהיו בכל קבוצת רכישה מאחר וזה נתון למו"מ.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-07-2017 בשעה 09:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 05-08-2017, 14:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "תודה רבה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cabrio
תאמר, עוד דבר - יש איזה Rendering של מיכלי דלק תצורתיים על ה F-35?
פתאום נזכרתי שכך רוב מטוסי ישראל ייראו (כנראה?) בסופו של דבר

אופס פיספסתי את השאלה שלך.
שלילי, למעשה כמעט ואין פירסום כלשהוא על מיכלי דלק נתיקים ו/או צורתיים
התפרסמו כמה כתבות על כך שחיה"א שוקל להגדיל את טווח האדיר ע"י הוספת מיכלי דלק צורתיים (CFT) אבל אין לזה אישור רשמי ובודאי שאין פרטים.
כמה מומחי פוטושופ שתלו מיכלים של סופה על האדיר והריצו ברשת.

בשנת 2004 הפנטגון פירסם עיקרי חוזה בשלב ה SDD אשר קיבל את הסימון N00019-02-C-3002, בין יתר הנושאים עלה גם מכרז למיכלי דלק חיצוניים, החלטה ב 2007.
http://www.lockheedmartin.com/us/ae...-terms_f35.html

לא ברור מה קרה מאז, כניראה ש GD-OTS ניבחרה, אבל ממש אין מידע על זה או מה התפתח בהמשך
http://www.gd-ots.com/composite_str...fuel_tanks.html

ע"פ המסורת סביר שחיל האוויר שלנו ימצא לעצמו פיתרון מקומי, נצטרך להמתין ולראות.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-08-2017 בשעה 14:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 26-07-2017, 11:33
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי SCX שמתחילה ב "שמתם לב ש-AS-7 בעל מעטה Z13?..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי SCX
שמתם לב ש-AS-7 בעל מעטה Z13? כך זה נראה

נכון מאד עין חדה, כך זה ניראה
בחודשיים האחרונים היצרנית החלה ביישום שיטת ציפוי בטכנולוגיה חדשה וחסכונית יותר הנקראת Z13
אחד השינויים הבולטים הוא שהגוון האפור ניראה אחיד יותר ובהיר יותר.
המטוס הראשון שנצבע כך הוא AF-104 איתו עשו ניסויים בטרם נמסר לחיהא"א (בסיס לוק).
אז גם AS-8 כך ו

ינואר 2017, המטוס AF-104 חוזר מטיסת הבכורה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וה AS-7 ניראה שלשום בעוד טיסת ניסוי בטקסס מצייר בכחול ולבן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-07-2017 בשעה 12:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 05-08-2017, 13:28
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי Devilito שמתחילה ב "ראיון "שאלה -תגובה" מעניין..."

הזוי, סיסמאות מול עובדות!
המוסיקאי הזה לא מבין כמה הוא מביך את עצמו כשהוא מתווכח עם צ'יפ (עד לא מזמן טייס הורנט במארינס עם כ 3000 שעות טיסה מהן לא מעט בפעילות בעיראק וסוריה, מדריך ב TOP GUN, מפקד טייסת F-35B והמארינס היחיד שהטיס את הרפטור של חיהא"א).
כשצ'יפ אומר שביצועי ה F-35 שהודגמו בפריס הם Raptor like הוא מין הסתם מבין על מה הוא מדבר.

עוד כתבה על התכנות דגם B בחיה"א
https://www.flightglobal.com/news/a...nt-f-35-439959/

היצרנית פירסמה לאחרונה עידכון פיתוח (כולל לו"ז התוכנה 3F)
http://news.lockheedmartin.com/2017...rack#assets_117

הצי פירסם את תוכנית שילוב דגם C:
- עד 2030 יהיו 20 טייסות, שתי טייסות על כל נומ"ט לצד שתי טייסות סופר-הורנט
- פריסה מבצעית ראשונה ב 2021
http://navylive.dodlive.mil/2017/08...into-the-fleet/

הצי הבריטי מעוניין שדגם B ינחת על הנומ"ט QE לא רק אנכית אלא גם בגישה תלולה ומזמין אתכם לסימולטור בשביל להרגיש איך זה


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

הספוטור Clinton white קלט שלשום במצלמתו את אדיר AS-8/911 ממריא לעוד טיסת מבחן, ניתן לראות את הגוון החדש והאחיד של המטוסים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רזולוציה גבוהה
https://2017-uploaded.fresh.co.il/2...05/23173771.jpg


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-08-2017 בשעה 20:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 12-08-2017, 11:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
מזמן לא דיברנו על ענייני SDD
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 17 - הגעת 3 מטוסי אדיר נוספים)"

בלוקהיד מרטין כבר מדברים על תחילת פיתוח התוכנה בלוק 4 ב 2018.
התוכנה 3F כמעט ומוכנה, נערכו ניסויים אחרונים בקצוות המעטפת המשלבים גם חימוש וגם מתארי טיסה לקראת הפצה בזמן הקרוב.
המטוסים המדעיים משלב SDD עובדים ללא ליאות, כל אחד ותפקידו
ריכזנו לכם מקבץ אירועים מהפעילות המתקדמת שלהם בתקופה האחרונה (צילומים: לוקהיד מרטין)

המטוס BF-02 ממרכז הניסויים המשולב (ITF) בבסיס PAX לראשונה ביצע המראה כבדה ממקפצה Ski Jump בריטית כשהוא חמוש ב 4 פצצות לייזר בריטיות מסוג Paveway IV וטילי א"א בריטיים מסוג ASRAAM (לא פורסם אם נשא חימוש בתאים פנימיים אבל כנראה שכן כי זו היתה בדיקת מעמס מירבי), מיכלי הדלק היו מלאים.
כשהוא מאד כבד המטוס דחק את מעטפת הביצועים (גילגולים, טיסה מהירה, טיסה איטית, גובה, פניות חדות וכו') וחזר לנחיתת VL מלאה.
מטוסים מלווים צילמו באופן רציף את המטוס מבחוץ ומכשירי הניטור והמדידה שלו לאורך כל הטיסה רשמו את הנתונים (חלק מהנתונים הועברו למרכז הקרקעי בזמן אמת), כל המידע הוזן למחשבים בכדי להשוות את הביצוע מול התקן, בהמשך נערכו עוד מספר טיסות כאלה במזג אוויר שונה, בשעות שונות וע"י טייסי ניסוי שונים (בתמונה Peter Wilson טייס ניסוי בריטי של BAE SYSTEMS).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד בדיקת מעמס הפעם בדגם A, המטוס AF-01 ממרכז ITF בסיס אדוארדס גם כן לראשונה ביצע ניסויי טיסה כבדה, כשהוא חמוש ב 4 פצצות אנרטיות מסוג GBU-31, טילי א"א AIM-9X, חימוש פנימי ודלק מלא.
גם כאן מתארי הטיסה היו קיצוניים (כמו של BF-02), הכל נרשם ועבר עיבוד, בהמשך בוצעו עוד טיסות דומות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בכדורגל קוראים לזה "בעיטת מספרת", בלוקהיד מרטין קראו לזה ירי בהיפוך, המטוס CF-02 ממרכז ITF בבסיס הצי PAX הדגים ירי טיל א"א 9X במצב קיצון.
הטכנולוגיה ב F-35 מאפשרת לטייס בכל מצב רק להסתכל על המטרה ולשגר את הטיל.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המטוס BF-01 ממרכז ITF בבסיס PAX הדגים ירי מפוד תותח אגב צלילה ופניה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ולסיום, לא קשור למטוסי SDD אבל בהחלט קשור אלינו, אדיר AS-8 ניקלט שלשום במצלמתו של Scott Mecum בטקסס כשהוא מבצע פניה בעוד טיסת ניסוי, עוד שלב בדרך להעברה לנבטים בקרוב.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-08-2017 בשעה 00:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 14-08-2017, 00:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "עדכון משובח ! מה גירסא 4 צפויה להכיל?"

תהליך פיתוח הבלוקים הראשוניים (0.1 עד 3F) היה בנוי כך שכל בלוק פיתוח היה עצמאי ולא המתין לבלוק שלפניו, לכן ראינו פיתוח של שני בלוקים עוקבים במקביל (דוגמה: בזמן שצוות פיתוח עמל על 2B היה צוות אחר שעמל על 3i).
מבלוק 4 זה כבר לא יהיה כך, בלוק 4 לא יתחיל עד שבלוק 3F לא יושלם לא רק כפיתוח אלא כהפצה לכל המטוסים.

מבלוק 4 יתחיל שידרוג מערכות המטוס והקניית עוד ועוד יכולות, כל בלוק יתחלק לתת בלוקים 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 וכו' ככל שיידרש

התוכנית לבלוק 4 די ותיקה (ניראה מה יעשו מתוך כל זה או יוסיפו), צפי: 2020-2022
-------------------------------------------------------------------------------------------------
כללי:
- הקניית יכולת Auto GCAS
- שדרוג יכולת הצפנת המידע של המטוס
- שדרוג יכולות המחשב המרכזי (ICP)
- שדרוג יכולות המנוע (יותר כוח ופחות חום)
- חיזוקי מבנה
- הוספת יכולת עקיבה אחרי מטרות קרקע נעות למערכת ה CI (ר"ת של Combat Identification)
- הרחבת יכולות המפתח הסינטטי (SAR)
- הקניית יכולת דחיסת וידאו/העברת וידאו
- הוספת יכולת IR Pointer למערכת הטיווח EOTS
- הקניית יכולת ניהול קרב א"א במספר דרכים שונות בו זמנית (OMS Multiship route planner)
- הרחבת ועדכון תקשורת ה Link 16 ו VMF (ר"ת של Variable Message Format)
- הגדלת תקשורת פס רחב
- שדרוג מערכות התחזוקה הניידות PMA (ר"ת של Portable Maintenance Aid)
- שדרוג מערכת ALIS
- במטוסי נורבגיה הקניית יכולת מצנח נשלף והתמודדות עם משטחי קרח

נשק א"ק:
- פצצות SDB II
- פצצות LJDAM
- טילי JSOW בלוק 3
- טילי JSM מנורבגיה
- טילי SOM ופצצות HGK מטורקיה
- טילי מטאור ו SPEAR 3 מבריטניה
- פצצות גרעיניות B61-12

נשק א"א:
- טילי 9X בלוק 2
- טילי ASRAAM
- טילי 120D

התוכנית המקורית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-08-2017 בשעה 16:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 14-08-2017, 14:40
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,131
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי סתםסקרן שמתחילה ב "מדובר על בלוק תוכנה או שינוי פיזי במבנה?"

מדובר על בלוק תוכנה!
היצרנית כבר הודיעה שהיא לא תעשה אף שינוי במבנה, אולם כמערכת נשק בפיתוח ייתכן וניראה שמתכננים מחדש מערכות משנה שונות הקשורות למבנה.
דוגמה: טייסי הצי התלוננו על כאבי ראש ולסת כתוצאה מהקפיצות מעלה-מטה שהמטוס עושה בזמן התחלת ריצת ההמראה מנומ"ט.
הסיבה היא כן הנסע הקדמי שייתכן ויידרשו לתכנן אותו מחדש או לפחות לכייל אותו, בינתיים הפנטגון והיצרנית לא ממהרים לעשות זאת מכמה סיבות, הם מחכים לתחילת הניסויים על הנומ"ט פורד (CVN-78) המצויידת במעוט אלקטרומגנטי ורק אז יקחו החלטה.

אפשר לראות זאת בהילוך איטי בסרט


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-08-2017 בשעה 14:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 17:44

הדף נוצר ב 0.67 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר