לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-06-2018, 18:26
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
רק"מ ישראלי עתידי

זהו אשכול לדיון על כל סוגי הרק"מ המיועדים לצה"ל (לא פיתוחים לייצוא) אך לא אשכול ספקולטיבי לגבי אילו טכנולוגיות כדאי/רצוי/מצוי/וכאלה שממש ממש בא לי שיהיו. ספקולציות לגבי איזה כיוון ילכו המפתחים, כן מותר, כל עוד זה מוביל לדיון בריא בנושא וכל עוד זה מבוסס על מידע שכבר פורסם.

לדוגמה: "למה לא להחיות את תותח ה-140ממ שפיתחנו עם השוויצרים במלחמה הקרה" לא יתקבל ברצינות.
"מזקו"מים מסוג קפיצים, או הידרו-פנאומטי, שניהם אידאליים בשביל ישראל. מה לדעתכם יהיה הכיוון שנבחר הפעם?" כן יתקבל ברצינות כי יש פוטנציאל לדיון אינפורמטיבי.

בגלל שהאשכול על הברק ננעל עקב סטייה רצינית מהנושא, ננסה פה טייק שני בתקווה שיווצר פה דיון יותר רציני ויותר בוגר, והכי חשוב, רק בנושא.

נזכיר את הפרוייקטים המרכזיים כרגע בתחום הרק"מ:

מרכבה סימן 4 ברק - השבחה מקיפה לטנק סימן 4 הקיים, וככל הנראה הגרסה האחרונה, או בין האחרונות שיצאו לטנק המרכבה הוותיק.

כניסה לשירות: 2021.

בין השכלולים הם מערכת הגנה אקטיבית נגד נשק קינטי, יכולות סגירת מעגל יותר מהירות, התמצאות סביבתית משופרת דרסטית במיוחד לטווח הקצר עד בינוני, ספק אם שכלולי הנעה, ושלל שדרוגים אלקטרוניים בעיקר לדוגמה הבק"ש, צי"ד וכו'.

נמר חי"ר - ציוד מספר לא ידוע של נגמ"שי נמר בצריח עם תותח 30ממ ומערכות טילים כך שיהפכו לנגמ"שי לחימה בסגנון ה-IFV האירופאי. בין המערכות יהיה גם מעיל רוח שמותקן באופן יותר אלגנטי מהתקנה על התובה.

כניסה לשירות: לא יאוחר מ-2020.

נגמ"ש איתן - נגמ"ש גלגלי שיצוייד בכמות מסויימת בתותחים בינוניים עם אותו הצריח של הנמר, ושיאפשר לצה"ל לתפוס גם תפקידים פחות "מסוכנים" עם נגמ"שים איכותיים וחדישים כגון מרגמה מתנייעת, חילוץ, אחזקה וכו', אם ירצה בכך צה"ל, לעומת הנמרים שיקרים מדי בשביל תפקידים אלו.

כניסה לשירות: 2020.

רקי"ע - משפחת הרק"מ הזחלי העתידי. כידוע, ב-2014 התפצלה התכנית ל-2: איתן וכרמל.
תכנית האיתן ממשיכה כמו שהיא, ותכנית הכרמל עתידה להיגמר באמצע השני של 2019.
בסוף 2019 יגיעו להחלטה בנוגע לאיזה קונספט לקחת ולפתח (קסדה של אלביט, תצוגות פנורמיות רחבות של רפא"ל, או שילוב שלהן של תע"א).
הקוקפיט שיפותח יהווה את המרכז למשפחת הרק"מ העתידי, ולאחר שייבחר הקונספט, הפרויקט יעבור לידי מנת"ק ושם יקבל שם אחר.

כניסה לשירות: 2027.

תותח ארטילרי עתידי - כרגע תכנית ההצטיידות הכי מפוקפקת והכי מוסתרת מעיני ואוזני הציבור, אך כנראה גם הכי שאפתנית, אם תצליח.
לפי דיווחים שמרשים לנו רק להסיק מסקנות לגבי הכוונה, ככל הנראה מדובר בפיתוח של צריח שיורכב על 2 פלטפורמות - אחת גלגלית ל- LOT הראשון, ואחת זחלית ל- LOT השני.
ירי נעשה באופן אוטומטי, כוח האדם ירד דרסטית, קצב האש והטווח עלו באופן דרסטי לא פחות וכל מה שנשאר זה לחכות.
עם זאת, הרטוריקה של צה"ל מראה שאין דעה מגובשת לגבי מה שרוצים מהתותח העתידי, ועד כה היו הרבה עיכובים בעיקר בירוקרטיים.

כניסה לשירות: לא ידוע. לפי ספקולציה - 2020-2021.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 10-06-2018, 21:47
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "רוב הטכנולוגיה שהוצגה עד כה..."

ציטוט:
רוב הטכנולוגיה שהוצגה עד כה לגבי הכרמל כבר קיימת בשוק.




אתה מתכוון "ניצני טכנולוגיה".



הכרמל הוצג כדור חדש של רק"מ, בסיס למשפחה עתידית שכוללת הנעה היברידית ונהיגה אוטונומית



תתחיל לפרוט את הבאזז של נהיגה אוטונומית , אז אפילו בכבישים אנחנו רחוקים 3-5 שנים מיישום מסחרי רחב אז כמה רחוקה אוטונומיה בנהיגת שטח? בשביל מה להשקיע בזה בישראל שקלים יקרים במקום להמתין לשוק העולמי לייצר פתרון ?

הנעה היברידית - אין יישום מסחרי של משאיות 40 טון . יש אוטובוסים חשמליים. אך רכיבים ליישום בסטנדרט צבאי ? אני מניח שבישראל לא יבנו מפעל לסוללות לרכב צבאי או מנועים חשמלים להנעת רכב צבאי או עמדות טעינה לרכב צבאי . צריך להמתין לארה"ב / אירופה שתשקיע ותפתח את רכיבי הפלטפורמה לצרכים צבאיים ואז אם רוצים לתפור מוצר "ישראלי" בדיוק כפי שקונים מנועים לרק"מ היום. עד שנושא הסוללות / מנועים חשמליים לא ברור יישומית בהיבט הנתונים הפיזיים אינך יכול אפילו להתחיל לתכנן את הפלטפורמה ומה לעשות, הטכנולוגיה עדיין לא הבשילה.

אז בלי נהיגה אוטונומית וללא הנעה היברידית מה נותר מהכרמל שלא יכול להיכנס לאיתן או מרכבה כשדרוג?

את הקונספט של "משפחת רק"מ" אפשר וצריך לממש על האיתן - תותח גדול, תותח קטן, נגמ"ש, אופני, זחלי , להתקדם עם מה שיש


טובי המומחים בפורום הסבירו מדוע לנמ"ר לא צריך להוסיף תותח או מדוע כלי אופני לא מתאים לצה"ל (איך יסע בחולות עזה, מישורי רמה"ג?) אך בסוף ההגיון הכלכלי מנצח. צה"ל נכנס לעידן הכלים האופניים , הצבא יתרגל וזה יהפוך למובן מאליו - תותח של טנקים על גלגלים , תותח 30/40 מ"מ , נגמ"ש -משפחה אחת לקלות תחזוקה

נערך לאחרונה ע"י tby בתאריך 10-06-2018 בשעה 21:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 10-06-2018, 22:19
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "[QUOTE]רוב הטכנולוגיה שהוצגה..."

התעשייה האזרחית מתחילה להשקיע בנהיגה אוטונומית הרבה, אבל גם לתעשיות ביטחוניות, במיוחד ענקיות, יש השקעה עצומה בתחום הזה. תזכור שבהרבה יישומים אזרחיים, טכנולוגיה במיוחד "מטומטמת" לעומת טכנולוגיה צבאית.

חוץ מהנעה היברידית ואוטונומית, שהן רק חלק קטן ממה שרקי"ע יציע, הרבה אכן ניתן יהיה להכניס למרכבה כשדרוג, אבל כיום ברור שלמרכבה יש מבנה שנהיה מאוד מיושן, אפילו אם בשנות ה-70 הוא היה חדשני ויעיל.
היום הסטנדרט הוא בידוד כלל התחמושת מתא הלחימה (לעומת המרכבה בה מבודדים כ-5 עד 10 פגזים תלוי בדגם, בעוד למעלה מ-30 נמצאים בתא הלחימה), ומעבר למערכות אוטומטיות שכוללות בין היתר מערכות טעינה אוטומטית שיסייעו גם עם הבעיה של הפרדת התחמושת מתא הלחימה, וגם יסייעו נגד העלייה הדרסטית במשקל וגודל הפגזים שצפויה לקרות בערך בעוד כעשור שזה ממש בתחילת החיים של הטנקים החדשים שצה"ל אמור לקלוט.

שים לב שרפ"ט+מנת"ק מוסיפים לברק מערכת הגנה אקטיבית נגד נשק קינטי, וצה"ל בכלל מבצע רכש שמתאים ללחימה בעצימות בינונית עד גבוהה. לכן האפשרות שהתותח הגרמני בקוטר 130ממ, יגיע לא רק למדינות אירופה בתחילת שנות ה-30 (ייצור סדרתי), אלא גם לישראל, גבוה מאוד.

בשביל להכניס את הרעיונות האלה לשימוש, יש צורך בשינויים דרסטיים במבנה הטנק, מה שהופך כל טנק חדש למשהו אחר, ולא מרכבה. כלומר, אי אפשר יהיה לשדרג מרכבה לסטנדרט כזה.

כמובן שמבחינת המבנה, הסימן 4 תוכנן בשביל האפשרות שיותקן בו תותח 140ממ, אבל זה היה בשלבי התכנון רק, והיום הוא לא יהיה מסוגל לזה בלי שינויים מאוד קיצוניים ומאוד מאוד יקרים, מה שעלול לגרום לתעדוף רכישת פלטפורמות חדשות לגמרי.

הברק הוא פחות או יותר סוף החיים של שושלת המרכבה. הכרמל הוא העתיד, והטכנולוגיות שדיברו עליהן הן רק קצה המזלג.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-06-2018, 05:29
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "התעשייה האזרחית מתחילה להשקיע..."

אינני מנסה לטעון כי לעולם לא תיבנה פלטפורמה היברידית / אוטונומית, אלא כי לוחות הזמנית של 202X הם לא ריאליים בגלל אי בשלות טכנולוגית.


אם כל הכבוד להשקעה העצומה של התעשיות הבטחוניות הן לא מסוגלות כלכלית להשקיע ברמה שתעשיית הרכב + הטכנולוגיה משקיעה בנהיגה אוטונומית, שלא לדבר על התעשייה הבטחונית הישראלית שהיא זעירה לעומת יכולת ההשקעה של גוגל,אינטל ג'נראל מוטורס, קבוצת ב.מ.וו, ויתר ענקי הרכב, כלומר רק לאחר שנושא הנהיגה האוטונומית על הכביש יהיה פתור בהיבט חומרה ותוכנה יהיה ריאלי להתחיל לממן נהיגה אוטונומית בשטח וגם שם לשוק האזרחי יתרון - יצרני משאיות לענף הכריה, הבניה , טרקטורים, כלים חקלאיים כולם ישקיעו בנושא.


הנושא ההיברידי במצב דומה.


לגבי תותח גדול יותר - בעולם של הגנה אקטיבית אוניברסלית, כלומר עוד 20-25 שנה לא יהיה רק"מ , המוכן לעימות בעצימות בינונית / נמוכה שלא יהיה ממוגן , האם "תותח גדול" הוא המענה להריגת רק"מ? אני כלל לא בטוח לאור האפשרות שלמערכת ההגנה האקטיבית תהיה בטן גדולה של מיירטים העולה על בטן הפגזים של הפלטפורמה בעלת התותח הגדול.
לדעתי העימות יהפוך הרבה יותר "אווירי" עם נחילי רחפנים וכתב"מים חמושים שישתמשו בחימוש פשוט יחסית אך בכמויות גדולות המיועד לפגוע באופטיקה ובנקודות תורפה וייתרו לחלוטין את ה"תותח הגדול" ככלי להשמדת רק"מ




האמת היא כי העתיד מאוד מעורפל לאור הדהירה הטכנולוגית בהובלה אזרחית. לפעמים החוכמה היא פשוט לשבת ולהמתין מה יילד יום ולא לבזבז כסף במו"פ שהקדים את זמנו.בנושא דור חדש של רק"מ - תכונותיו, חימושו ומבנהו זה המצב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 11-06-2018, 21:23
  ה"שמל" ה"שמל" אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.06
הודעות: 497
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "אינני מנסה לטעון כי לעולם לא..."

ציטוט:
הנושא ההיברידי במצב דומה.

https://www.m-aerospace.com/rambow-ugv

אתה בטוח?
פלטפורמה צבאית ישראלית, מוצאת לשיווק.

לא הייתי רוצה כזה במשטח רק"מ שלי מחר...

אבל הטכנולוגיה כבר כאן.

רק בוא נפריד את הנושא ההיברידי להעברת תנועה ול אגירת אנרגיה

העברת תנועה "היברידית" קיימת כבר שנים. כמו שהוזכר בדיון הנעול (וטוב שכך) בקטר דיזל חשמלי לדוגמה.
גם העברת אנרגיה דיזל-הידראולית קיימת- בכלים כבדים כמו משאיות מכרות, ובכלים חקלאים גדולים כבר שנים.

נושא אגירת האנרגיה באמת ישתנה עם השוק- לפי מה שאני זוכר מההרצאות בלימודים, הניצולת של אנרגיה\קילו של שום דבר כיום לא מתקרבת בכלל לאנרגיה\קילו של דלק פחמימני.
בכלי צבאי זה שיקול מכריע (עד לנסיבות מיוחדות- התנגבות וכו'- אין שום קשר לעולם הרק"מ.

אם תהיה פריצת דרך בסוללות- זה באמת יחלחל לעולם הרק"מ בסוף- אבל כיום אני לא מכיר משהו שמתקרב לזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 11-06-2018, 21:54
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב "[QUOTE]הנושא ההיברידי במצב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ה"שמל"
.



העברת תנועה "היברידית" קיימת כבר שנים. כמו שהוזכר בדיון הנעול (וטוב שכך) בקטר דיזל חשמלי לדוגמה.
גם העברת אנרגיה דיזל-הידראולית קיימת- בכלים כבדים כמו משאיות מכרות, ובכלים חקלאים גדולים כבר שנים.

נושא אגירת האנרגיה באמת ישתנה עם השוק- לפי מה שאני זוכר מההרצאות בלימודים, הניצולת של אנרגיה\קילו של שום דבר כיום לא מתקרבת בכלל לאנרגיה\קילו של דלק פחמימני.
בכלי צבאי זה שיקול מכריע (עד לנסיבות מיוחדות- התנגבות וכו'- אין שום קשר לעולם הרק"מ.


אם תהיה פריצת דרך בסוללות- זה באמת יחלחל לעולם הרק"מ בסוף- אבל כיום אני לא מכיר משהו שמתקרב לזה.




לא מדוייק . עקרונית העתיד של מנועי דלקים פחמניים\מאובנים)או בשמו מנוע בעירה פנימית) - יו ניים איט הוא מנועי מולטיפיול כאלה ואחרים . זא מנועים רב דלקיים -
מסיבה כזאת שכיום כבר היו פריצות דרך בהרבה תחומים שכל מה שקשור באגירת אנרגיה.
בין אם היא סולארית או מרוח או מים .

מנועי מולטיפיול יהיו מה שנקרא הדור הבא בתחום מהסיבה שהם יותר יעילים תרמודינאמית ונותנים יתרונות מכמה עולומות של דלקים במקביל . (ראה \עיין בערך הנקרא מחזור תרמודינאמי משולב )}https://en.wikipedia.org/wiki/Mixed/dual_cycle{
-מזמע אין באמת דלק הכי "אידאלי" להפקת אנרגיה . זה משתנה שתלוי בסוג מנוע ולצרכים מסויימים .
לכן לפעמים תראה גנרטורים שעובדים על גז. כאלה שעובדים על דיזל וכאלה שעודים על בנזין ואפילו כאלה שעובדים על תערובת קירוסין .


מביחנת פריצת דרך בתחום המצברים .
עובדים על זה בכל הכוח . מכיון שזה הפך לאינטרס פוליטי-כלכלי של המון "גושים" כלכליים כאלה ואחרים .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 11-06-2018 בשעה 22:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 12-06-2018, 01:42
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "יש לו חיסרון אחד בולט - מקור..."

היו ועדיין יש המון מדגימי טכנולוגיות כאלה ואחרים של כל מיני יצרניות כאלה ואחרות .
BMW הציגה כמה וכמה דגמים עוד לפני יותר מעשור
יונדאי ולקסוס ואניפיניטי השקיעו בזה לא מזמן אבל על פניו זה נראה כמו רעיון מגוחך לעומת מנוע חשמלי .
לכן לא סביר שהפתרון של תאי מימן וכל זה באמת ילך חזק בתעשיה .
ובגלל זה אתה כבר היום רואה ליגת פורמולה E כאלה ואחרות וזה בהחלט אומר לך לאן התעשיה הולכת בתחום הזה.
בנוסף . אתה מיום ליום רואה יותר ויותר חברות שקמות בתחום הזה של סוללות ומנועים חשמליים .
אתה מחודש לחודש רואה עוד ועוד פריצות דרך בתחום .
אם אתה משווה את כל התחום החשמלי למימן אתה בהחלט רואה מה ההבדל .
איפה כן סביר להניח שתראה מנועים והמצאות בתחום המימן .
- אולי בתחום הימי \תעופה. וגם זה בסימן שאלה .




כתוספת למה שאמרתי בתגובה#9 לה"שמל" ולאחרים שמעוניים להבין על מה הכוונה.:

https://en.wikipedia.org/wiki/High-...cy_hybrid_cycle
https://en.wikipedia.org/wiki/Mixed/dual_cycle
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_cycle

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 12-06-2018 בשעה 01:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 12-06-2018, 03:36
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 10,845
לפי זה אין חסרונות - שים גנרטור והבעיה נפתרה
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "למנוע חשמלי יש -רק- יתרונות..."

והגנרטור - הוא מנוע בערה פנימית.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי lazn
למנוע חשמלי יש -רק- יתרונות על פני מנוע בעירה פנימית(זא אין לו חיסרון אפילו 1) . ובעתיד הנראה לעין זה ילך וישתפר .
זה פשוט לא נכון.
נצילות של 70% בהעברת אנרגיה ממצב למצב - נחשבת לרוב טובה.

מנוע מכני מעביר ישירות דלק להנעה,
מנוע חשמלי מבצע מעבר נוסף: מדלק לחשמל ומחשמל להנעה.
מנוע היברידי - עוד מעבר: מדלק לחשמל, החשמל מטעין בטריות, והבטריות בהמשך מייצרות אנרגיה להנעה.
כך שאנרגטית אתה שורף המון אנרגיה (כנראה דלק) סתם.

אבל - זאת חזית הטכנולוגיה, הבלאי ומחירי החלקים יכולים לרדת משמעותית,
וההפרדה לרכיבים שונים - מאפשרת שימוש ברכיבים לא ייעודיים (ההשקעה בשיפור מנועי טנקים - נמוכה), ולכן מתקדמים יותר.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 12-06-2018 בשעה 03:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-06-2018, 04:33
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "לפי זה אין חסרונות - שים גנרטור והבעיה נפתרה"

אין באמת דבר כזה שאין חסרונות .

הכוונה הייתה . בתחום השימוש הנל יש לו רק יתרונות .

אם אתה מסתכל באופן כולל יש פה ושם חיסרון בודד.

המנועים הנ"ל שציינתי לצורך העניין יקרים פי 3 מהמנועים של היום .
שלא נדבר על מורכבים פי 3

בכל מקרה מנועים חשמליים זה העתיד . אתה תראה שנתפח את הדיון הזה בעוד 10שנים ונראה .

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22

מנוע מכני מעביר ישירות דלק להנעה,
מנוע חשמלי מבצע מעבר נוסף: מדלק לחשמל ומחשמל להנעה.
מנוע היברידי - עוד מעבר: מדלק לחשמל, החשמל מטעין בטריות, והבטריות בהמשך מייצרות אנרגיה להנעה.
כך שאנרגטית אתה שורף המון אנרגיה (כנראה דלק) סתם.
.


* במנוע בעירה פנימית . יש כל כך הרבה הפסדי אנרגיה . כמעט כל חלק שמייצר תנועה כזאת או אחרת. זה הפסד כזה או אחר .
במנוע חשמלי זה לא בידיוק ככה .

** אתה ברוב המקרים שורף המון דלק סתם . אבל זה כבר להכנס עמוק בתרמודינמיקה. וזה לא הפורום הנכון
(ראה \עיין בערך המנוע של פיג'ו סיטרואן שעובד על אוויר ושום דבר אחר מעבר לאוויר {תחפש ותבין } )

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 12-06-2018 בשעה 04:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 12-06-2018, 09:02
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ה"שמל" שמתחילה ב "[QUOTE]הנושא ההיברידי במצב..."

בוא נעשה סדר בנושא הנעה היברידית לרק"מ, הדורש 3 רכיבים:


1. גנרטור = מנוע שפועל בסל"ד אופטימלי המיועד לטעון סוללות - זה החלק הקיים היום כי דורש רק אופטימיזציה של מנועים קיימים . היתרון הוא לא רק בצריכת דלק טובה יותר לאותה יחידת אנרגיה אלא חיים ארוכים יותר של המנוע.



2 סוללות - הסוללות שמשתמשים היום בתעשיית הרכב מסודרות כ "פלטה" על הגחון בגלל משקלן הגדול. הנטיה שלהם להתפוצץ / להישרף אולי מונעת סידור כזה ברק"מ שעשוי לעלות על מוקש / מטען.



3. מנוע חשמלי להנעה - טכנולוגיה וותיקה , אבל מי מייצר מנועים חשמליים להנעה ברמה צבאית המתאימים לרק"מ של 30-40 טון? - כמובן שהמנוע מיועד לכל זר מניע כלומר לפחות 4 מנועים - אך מי אומר כי מבנה ההנעה של הזחל לא יכול להיות יותר יעיל במבנה שונה?




הרעיון הכללי הוא שהגנרטור יטען את הסוללות שיניעו את המנועים וככל שיש יותר סוללות , הגנרטור יכול להיות קטן יותר כי יטען את הסולללות באופן רציף גם כאשר הרכב עומד.



דווקא נושא עלות הסוללות אינו פקטור במחיר של 200 דולר לקוו"טש סוללה של 300 קווט"ש תעלה 60,000 דולר - זה זניח במונחי רק"מ.


היתרון של הנעה היברידית היא היעילות בהעברת בכח - הגנרטור פועל באופן אופטימלי , אין הפסדים מכניים בתמסורת ומנוע חשמלי מייצר יותר "כח" ממה שמקבלים באופן נורמלי מהתמסורת



לרכבים פרטיים, הטכנולוגיה בשלה, כמדומני אפילו תיכנס לצה"ל במסגרת המכרז לרכבים לבנים.


אבל מי שמע על רכב חום היברידי בעולם?



הסדר הטבעי של ההתפתחות הוא לראות מעבר לרכב היברידי / חשמלי של רכב חום קל (ג'יפים) , אח"כ הרכבים על בסיס השלדה/מנוע של פורד F550 , משאיות , מובילים ורק כאשר כל ה"אקו-סיסטם" הזה יבנה בעולם אפשר יהיה לתכנן רק"מ היברידי של 30-40 טון



עניין נוסף הוא גם התועלת הלא כל כך משמעותית מהנעה היברידית - נניח חוסכים 30% בצריכת דלק ו - 30% בתחזוקה - הסד"כ הוא כל כך קטן שגוזר חסכון כספי קטן כך שאין סיבה להשקיע בקידום של הטכנולוגיה בכספי מו"פ ממשלתיים - יש לתת לעולם להפוך ההנעה ההיברידית לפתרון גנרי ואז לקפוץ על העגלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-06-2018, 11:09
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "בוא נעשה סדר בנושא הנעה..."

בוקר אור .

בנוגע למס 2 שרשמת . - כבר לא נכון . סוללות כבר באות היום במגוון צורות וגיאומטריות מבניות .
זא - על פי דרישה של היצרן . אם היצרן רוצה לרשת את כל הרצפה בסוללות זה אפשרי .
בנוסף סוללות היום כבר לא דליקות . וכבר לא מבוססות על חומר נוזלי .

3- כמטע כל חברה שמייצרת היום מנועים חשמליים . מייצרת גם אבותטיפוס כאלה ואחרים לכל תחום בתעשיה .


4מנוע היברידי לא באמת חוסך בהוצאות תפעוליות . ההפך .
המצבר מאוד יקר ולפעמים אפילו תאמין או לא יקר יותר משל מכוניות חשמליות 100%
שלא נדבר על שמנים פילטרים וכל הבזבוז הזה שמסביב למנוע .



בנוסף . תיבת הילוכים הוא מנגנון שיש בוא המון הפסדים מכניים . ! בעיקר שהוא מחובר למנוע חשמלי היא לא באמת מוסיפה כלום . רק משתמשים בה ברכבים חשמליים בישביל להמיר את מהירות הסיבוב במנוע .
לצורך העניין ברכב טסלה . המנוע והגיר מסתובבים ביחס של 9.81:1 מנוע לגיר . ( קבוע-זא לכל אורך המהירות )

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 12-06-2018 בשעה 11:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 12-06-2018, 11:48
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "בוקר אור . בנוגע למס 2..."

ציטוט:
סוללות כבר באות היום במגוון צורות וגיאומטריות מבניות .




המונח סוללה מתייחס ליחידה הבודדת, כפי שאנו מכירים מהסוללות הביתיות - עצם גלילי קטן. בהתייחס לסוללות לרכב המונח הנכון הוא "Battery pack" כלומר "חבילת סוללות" - הסוללות הבודדות נארזות יחדיו ליחידות גדולות יותר שבתורן מחוברות יחדיו עד ליצירת "הסוללה לרכב" . אתה כמובן יכול לארוז את הסוללות באיזו צורה שאתה רוצה אך תעשיית הרכב בחרה , בגלל המשקל הגבוה של הסוללות, להניח אותם על גחון הרכב.
אם הסוללה תהיה במקום אחר, מרכז הכובד של הרכב יהיה יותר גבוה ויציבותו תיפגע. אני מניח שיקולי יציבות תקפים גם לרק"מ.


ציטוט:
בנוסף סוללות היום כבר לא דליקות . וכבר לא מבוססות על חומר נוזלי .




אני מניח לא שמעת על טלפונים ניידים / מחשבים ניידים שנדלקים , הרכב של טסלה שנשרף או הסוללות במטוס בואינג החדש שנדלקו.
על מדוע זה קורה ניתן לקרוא כאן
ציטוט:
4מנוע היברידי לא באמת חוסך בהוצאות תפעוליות . ההפך .




תספר את זה לכל מי שקונה רכב היברידי. מדוע לדעתך הם קונים אותו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 12-06-2018, 12:34
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "[QUOTE]סוללות כבר באות היום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
המונח סוללה מתייחס ליחידה הבודדת, כפי שאנו מכירים מהסוללות הביתיות - עצם גלילי קטן. בהתייחס לסוללות לרכב המונח הנכון הוא "Battery pack" כלומר "חבילת סוללות" - הסוללות הבודדות נארזות יחדיו ליחידות גדולות יותר שבתורן מחוברות יחדיו עד ליצירת "הסוללה לרכב" . אתה כמובן יכול לארוז את הסוללות באיזו צורה שאתה רוצה אך תעשיית הרכב בחרה , בגלל המשקל הגבוה של הסוללות, להניח אותם על גחון הרכב.
אם הסוללה תהיה במקום אחר, מרכז הכובד של הרכב יהיה יותר גבוה ויציבותו תיפגע. אני מניח שיקולי יציבות תקפים גם לרק"מ.






אני מניח לא שמעת על טלפונים ניידים / מחשבים ניידים שנדלקים , הרכב של טסלה שנשרף או הסוללות במטוס בואינג החדש שנדלקו.
על מדוע זה קורה ניתן לקרוא כאן




תספר את זה לכל מי שקונה רכב היברידי. מדוע לדעתך הם קונים אותו?




1לא נכון. הסוללה שיושבת ברכב . ( מדובר כרגע על המצבר הראשי ולא מצברים עזר כאלה ואחרים של סטארט סטופ .
בנוי בצורה ככ שונה ממה שתיראת .
אם תפתח אותה ותסתכל תראה שהיא בנויה מהמון תאים קטנים שמסודרים בגיאומטריה של כוורת או "כרוורת דבש"

כמובן שיש גם מצברים אלקטרולייטים שבנויים בצורה שלה תאים מרובעים כאלה ואחרים . אבל זה כבר ענתיקב במונחים טכנולוגיים - זה שזה עדיין קיים זה נטו מטעמי עלות ייצור .

2- גם דלק הוא דבר דליק . הידעת ?
כמה רכבים נשרפו במהלך השנים כתוצאה מקצר חשמלי/תאונה/חשמל סטטי/ הצתה/ וכו כו כו וכו ?

(הידעת שכיום לאט לאט יש סטנדרט ברכבים ויש רכיב הנקרא "פיוז פירוטכני" שיושב על אחד מקטבי המצבר . בזמן תאונה הוא מתפוצץ ומנתק כל מערכת חשמל ברכב . מהסכנה שהרכב ידלק או מאדי דלק שברחו מהמיכל בזמן תאונה ונדלקו כתוצאה מניצוץ או חום באוויר .
או מהדלק עצמו שיבוא במגע עם חלקים חשופים וילדק מניצוץ כזה או אחר .





אנשים קונים היברידי כדי לחסוך בדלק .
אבל בוא נראה מה יקרה לאדון או גברת א שיגיע היום הוא המצבר של המערכת ההיברידית ילך .
או אם אחת הפאזות במנוע החשמלי תשרף .
ואז נראה אם יהיה שווה להשאיר את הרכב הזה נוסע או לא ..
(אם נדבר במונחים שיקליים . אז מניסיון אני אומר לך שיש רכבי יוקרה על הכבישים בישראל . שמצבר למערכת ההיברידית עולה 70 אלף שח לפני מעמ ועבודה . ומנוע עולה באזור ה 130 אלף .. )

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 12-06-2018 בשעה 12:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 12-06-2018, 16:34
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 837
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "[QUOTE=tby]המונח סוללה מתייחס..."

הדיון על סוללות לתיום - איון לרכבים חשמליים אלו לא מצברים לרכב שיש לך באוטו היום. תבדוק כיצד בנויה הסוללה לררכב של טסלה. הרכיב הבסיסי נראה כמו סוללה ביתית, למי איכפת איך היא בנויה מבפנים?



ציטוט:
גם דלק הוא דבר דליק . הידעת




נכון , אז לא ממקמים מיכל דלק בגחון הרכב ומכיוון שהדלק הרבה יותר קל מהסוללות, אפשר למקום אותו במקום הכי מתאים בהיבט השרידות.


ציטוט:
אנשים קונים היברידי כדי לחסוך בדלק .
אבל בוא נראה מה יקרה לאדון או גברת א שיגיע היום הוא המצבר של המערכת ההיברידית ילך .




הנסיון של טסלה מלמד כי הסוללות לרכב לא "הולכות". הן מאבדות כ- 10% מהקיבולת לאחר כ- 250 אלף ק"מ - שזה אורך החיים של רכב רגיל . הסוללות והמנועים החשמליים יחזיקו כנראה 1 מליון ק"מ . בינתיים הכי קרוב זה נהג טקסי פיני עם 840 אלף ק"מ וירידה של 7% בלבד בקיבולת הסוללה



יתרה מכן , עלות התדלוק של רכב קרבי כאשר הוא בשדה עשויה להיות אסטרונומית. עלות ליטר דלק לבסיסים באפגניסטן עמדה על 100 דולר לליטר כך שעלות הסוללות הופכת להיות זניחה לחלוטין את מול החסכון העלויות הדלק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 12-06-2018, 17:46
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "הדיון על סוללות לתיום - איון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
הדיון על סוללות לתיום - איון לרכבים חשמליים אלו לא מצברים לרכב שיש לך באוטו היום. תבדוק כיצד בנויה הסוללה לררכב של טסלה. הרכיב הבסיסי נראה כמו סוללה ביתית, למי איכפת איך היא בנויה מבפנים?







נכון , אז לא ממקמים מיכל דלק בגחון הרכב ומכיוון שהדלק הרבה יותר קל מהסוללות, אפשר למקום אותו במקום הכי מתאים בהיבט השרידות.






הנסיון של טסלה מלמד כי הסוללות לרכב לא "הולכות". הן מאבדות כ- 10% מהקיבולת לאחר כ- 250 אלף ק"מ - שזה אורך החיים של רכב רגיל . הסוללות והמנועים החשמליים יחזיקו כנראה 1 מליון ק"מ . בינתיים הכי קרוב זה נהג טקסי פיני עם 840 אלף ק"מ וירידה של 7% בלבד בקיבולת הסוללה



יתרה מכן , עלות התדלוק של רכב קרבי כאשר הוא בשדה עשויה להיות אסטרונומית. עלות ליטר דלק לבסיסים באפגניסטן עמדה על 100 דולר לליטר כך שעלות הסוללות הופכת להיות זניחה לחלוטין את מול החסכון העלויות הדלק.




בבקשה. בוא נעצור כאן ! .

1- אם היית קורא נכון ממה שכתבתי היית מבין שצורה חיצונית זה לפי דרישת יצרן - זא טסלה ביקשה שככה תראה הסוללה.

בנושא ה"איך היא בנויה" מבפנים - בבקשה בוא נעצור את הדיון כאן .( וזה יותר דומה אם כבר לסוללה שיש לך בטלפון מה שיש ברכבי טסלה. )

2- לא ממקמים מיכל דלק בגחון הרכב ?
ראית פעם רכב על ליפט ?
אחד הסיבות למיקום מיכל הדלק ( שנמצא בחלק האחורי -לרוב- אולי גג 5 סמ מרצפת הרכב. )
היא גם איזון - ולכן לעולם לא תראה ברכה מיכל דלק שנמצא גבוה מנקודה מסויימת ( ROLL POINT )

לכן ממקמים את מיכלי הדלק כמה שיותר נמוך ובנוסף מבחינת מקום וצורת המרכב. כדי שיהיה לך כמה שיותר מקום לרגליים .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 12-06-2018 בשעה 17:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 10-06-2018, 23:48
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,760
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "רק"מ ישראלי עתידי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
תותח ארטילרי עתידי - כרגע תכנית ההצטיידות הכי מפוקפקת והכי מוסתרת מעיני ואוזני הציבור, אך כנראה גם הכי שאפתנית, אם תצליח.
לפי דיווחים שמרשים לנו רק להסיק מסקנות לגבי הכוונה, ככל הנראה מדובר בפיתוח של צריח שיורכב על 2 פלטפורמות - אחת גלגלית ל- LOT הראשון, ואחת זחלית ל- LOT השני.
ירי נעשה באופן אוטומטי, כוח האדם ירד דרסטית, קצב האש והטווח עלו באופן דרסטי לא פחות וכל מה שנשאר זה לחכות.
עם זאת, הרטוריקה של צה"ל מראה שאין דעה מגובשת לגבי מה שרוצים מהתותח העתידי, ועד כה היו הרבה עיכובים בעיקר בירוקרטיים.

כניסה לשירות: לא ידוע. לפי ספקולציה - 2020-2021.

אני לא מכיר תוכנית לתומ"ת זחלי, אודה לך אם תוכל להפנות אותי לפרסום בנושא. במצגת של נציג אלביט בכנס האש והמודיעין האחרון, הוצגה הדמיה מאוד מופשטת של הצריח מורכב על משאית אושקוש 8x8 סטנדרטית - לא ברור אם החיבור יהיה בתצורת רמסע או מקובע למשאית (יותר סביר, עקב הצורך ברגלי ייצוב). כן מוצג סרט הדגמת ירי של הצריח כשהוא על הקרקע, עם פאנלים פתוחים שהראו את התותח והמטען האוטומטי בעבודה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 11-06-2018, 00:41
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "[QUOTE=ariel_zuk][B]תותח..."

באחת מני רבות מהכתבות שהובאו בנושא, נאמר ש- 100 היחידות הראשונות יהיו על גלגלים. כלומר, זה מותיר עוד כ-100 יחידות נוספות בהן צה"ל מתכנן להצטייד (חושב לפי כמות גדודים קיימים וכמות תותחים לסוללה שרוצים מהתותח החדש), שגורלן עדיין לא ידוע, רק ידוע שיש עוד זמן עד שיתחיל הייצור שלהן.

במערכת הביטחון אמרו מספר פעמים שההעדפה היא לזחלים. גלגלים פשוט מאפשרים הצטיידות יותר מהירה ויותר זולה. עם מרחב הנשימה שיתפנה, יהיה כנראה זמן לבצע ניסויים על בסיס זחלים ולהכין לייצור לקראת סיום ייצור הפלפורמה האופנית.
כמו כן, עם זמן רב יותר לתכנון יש יותר אופציות לשריין תקציב לפרוייקט יקר.

עריכה: מחר אני אשלח לינק לכתבה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-06-2018, 14:07
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 10,845
למה להגיע לרף 40 הטון?
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "נכון, אך אמרו שההעדפה היא..."

הכלים הללו דומים טכנית לתותח הARCHER - ששוקל 30 טון.
הארכת טווח + תוספות - עדיין לא סביר שתחצה את הרף.

הרף כן יחצה - אם תוסיף מיגון.
מיגון תצטרך - אם תרצה להפעיל אותו מתוך שטח האוייב - לבצע תמרון.
כלי כזה - יהיה כבר פלטפורמה שונה מאוד - ואכן זחלית.
אבל - למה לשלם פי כמה על כל תותח, במיוחד באימון, תחזוקה וכו'?
הרי במדינת ישראל תתמרן רק עם חלק קטן מהתותחים - אם בכלל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
השאלה כנראה צריכה להיות כיצד לבצע חלוקה. זחלים וגלגלים גם במילואים וגם בסדיר? או אחד למילואים ואחד לסדיר?
זאת באמת שאלה מצויינת:
לכאורה, אם כל 100 התותחים יהיו בסדיר - כולם יהיו זמינים לשימוש בטווחי זמן קצרים מאוד, בהם לא תוכל לגייס מילואים, ולא תספיק לשנע תומ"תים.
במצב כזה - את המילואים תזמן לצרכי משמרות/ריענון.
סדיר זה משאב יקר - אבל הקיצוץ בכח האדם לתפעול כל תותח גלגלי - יכול לאפשר מעבר כזה.

הבעיה:
עדיין תצטרך להחזיק תומ"תים בסדיר - כדי שתהיה לך הכשרה ואימון איכותי של אלו שיהפכו למילואימניקים של התומ"תים - שתצטרך אותם בעיקר בזמן מלחמה (לתמרון או תפיסת קו כתחליף לתותחים הגלגליים).

יש חלופה של הסבה של הסדירים לתומ"תים לקראת סיום השירות - ותקבל מילואימניקים שיצטרכו ריענון בזמן מלחמה ויחששו לעשות בהם שימוש.
וזה לא סביר בכלל,
אלא אם - הוחלט כבר על רכש תותח מתמרן חליפי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 11-06-2018, 23:28
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "ומבחינת כניסה לצה"ל? למיטב..."

השיפורים שלהם לא היו משמעותיים מספיק כדי שתהיה להם כל משמעות היום. נתנו להם תותח חדש? יופי, אנחנו שמנו 105ממ. והיום כבר הורדנו את כולם.
הוסיפו עוד קצת פלדה פה ושם? רק בעיה, כי היום הכל מרוכב.

ה-M113 בעייתי בשבילנו בגלל יכולות ההגנה שלו, שלא קיימות בעליל.
הנורווגים מכניסים עכשיו לשירות (יותר נכון רק נתנו חוזה) השבחות מאוד מקיפות לזלדות, שמעלות בין היתר את רמת המיגון ומאפשרות להם לשמש לכל מיני משימות עורף בצורה יותר איכותית.
שוב, לא כל כך רלבנטי אלינו אלא אם כן רוצים להשאיר אותם כנושאי מרגמות או אמבולנסים, שגם אז אולי עדיף כבר איתנים בשביל נוחות שימוש וחיסכון בדלק (בשלב מסויים כבר לא יהיו חלקים מקוריים לזלדות).

נכון לעכשיו, כל הרק"מ שקנינו מחו"ל כבר מיושן או מתיישן ודורש תחליף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 12-06-2018, 19:35
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 10,296
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "השיפורים שלהם לא היו..."

אפילו אם לא היה שיפור טכנולוגי או שיפור במפרט הטכני, עדיין טנק חדש מפס הייצור יהיה פחול בלוי מטנק משומש ששירת 10 שנים איפשהו בפעילות צבאית, ובעל אורך חיים ארוך יותר.

גם בישראל תוכננו כל מיני שיפורי מיגון ל-M113, לא נראה לי שהם ממש הצליחו, והסיבה היחידה שעדיין ממשיכים להשתמש בו זה כי יש אותו, ובכמויות רבות. הצבעה על הכלים הכי ישנים, שחוקים ובלויים - כמו גם על כלים לא מוצלחים - יכולה להשפיע על סדר העדיפויות איפה להשקיע משאבים ברכש מאסיבי. להערכתי, יעברו שנים רבות עד שה-M113 יצא משירות, בגלל הכמויות הגדולות שצריך להחליף.
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 22-07-2018, 03:55
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,763
Israeli military unveils new ‘dual-use’ tank
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "קלי"ע ישר מזניק את ההשוואה..."

Israeli military unveils new ‘dual-use’ tank

Merkava 4 Barak, designed for guerrilla warfare conditions, will utilize sensors to give commanders full view of surroundings

By AFP 20 July 2018,

Inside of new 'dual use' Merkava 4 Barak tank (Screen capture: YouTube)

The Israeli army on Thursday revealed details of a new tank it is developing, designed more for use in guerrilla warfare conditions.

The Merkava 4 Barak, scheduled to be operational in three years, will be the latest of the Israeli Merkava tank series, which has traditionally focused on combating the conventional forces of neighboring Arab states.

The military said the new model reflected an understanding that the theaters of conflict it faces are changing.

“The enemy won’t necessarily be states and armies, but rather an enemy that uses people,” Brigadier General Guy Hasson, head of the army’s armored corps, said.

The “dual-use” tank contains technologies including a sensor system in the helmet that gives the commander a full view of the surroundings.

The model — which will also be equipped with a computer system based on artificial intelligence — is designed to be more secure in the confines of guerrilla clashes.

https://www.timesofisrael.com/israe...-dual-use-tank/


ISRAEL VR Training for the Merkava Mk. 4 Barak

https://www.youtube.com/watch?time_...3&v=aGLTLa04Il4



תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 05-08-2018, 14:01
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "רק"מ ישראלי עתידי"

כבר אמצע 2018. האבטיפוס הראשון של האיתן נבנה אי שם החל מ-2015, עכשיו כבר סיימו סדרת ניסויים שלמה ועברו לאבטיפוס הרבה יותר שלם, שיעבור כנראה את סדרת ניסויי המיגון ואולי גם הירי.
עוד מקסימום שנתיים אנחנו רואים כבר איתנים מבצעיים, כנראה איתם גם נמ"רי לחימה (עם תותח), והברק יבוא מיד אחריהם.

לא מזמן גם ראינו בתערוכה צה"לית קטנה, מרגמה של אלביט על ג'יפ קל, לפי כמה יודעי עניין זה רגל עץ אבל לי אישית אין שמץ.
גם בין אם זה יהיה משהו כלל חילי או רק משהו ליחידות מסויימות (לדוגמה חטיבת הקומנדו), לא ידוע.

אבל פה אני רוצה להביא ידיעה מעניינת מארה"ב:
http://www.thedrive.com/the-war-zon...-other-vehicles

ארה"ב מעוניינים במרגמה חדשה שתחליף את הקרדום, שתינשא גם על גבי הסטרייקר, רק שהיא תוכל לירות בכינון ישיר, עם קצב אש מאוד גבוה, ופחות קשור למבנה המערכת - גם חימוש משוטט.


יכולת פיתוח מקומית יש - אלביט, שסביר שתשתתף בצורה כלשהי במכרז שעתיד לבוא.

יכולת ירי בכינון ישיר היא מעניינת. היא תאפשר למרגמות לבוא לטווח הרבה יותר קרוב מבעבר, ולתת ליחידות החי"ר הקל כוח אש הדומה לשל טנקים, רק בלי להמציא פה טנק קל, ותוך שימוש במשאבים קיימים.

זה פיתרון שהוא לדעתי יפה ואלגנטי, ואולי יהיה שווה לאמץ.

כמובן, לבל נשכח, יש גם צורך להצטייד בנגמ"ש כלשהו בטווח ה-עד 8 טון, אז אולי לצה"ל יהיו סדרי עדיפויות אחרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 16-08-2018, 00:06
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 1,483
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "רק"מ ישראלי עתידי"

בהצהרה על חטיבת גדעון הובאו לא מעט פרטים על כלל התכנית.
מה שעניין אותי במיוחד הוא לא הנשק החדש שדיברו עליו, מגן גדעון, או טייסות הכטמ"מים, אלא אפשרויות פיתוח הרק"מ שנפתחו בפני צה"ל בכל הנוגע לחטיבה החדשה ולייעוד היחידות השונות בתוכה.

דיברו בעיקר על ייעוד שונה לגדוד הסיור, ומעבר למשימות שידרשו עלייה רצינית במשקל.
כרגע הסיור הוא בעיקרו מאוד קל, אך עם משימות של כיבוש תאי שטח והחזקתם, באופן עצמאי מגדודי החי"ר והשריון, גדודי הסיור החדשים ידרשו הרבה מיגון והרבה כוח אש.

האופציה הכי אינטואיטיבית היא לחמש אותם בנגמ"שי איתן עם צריחים בעלי תותח בינוני, כמו גדודי החי"ר.
האוסטרלים לדוגמה הולכים רק על נגמ"שי סיור עם תותחים בינוניים בקונפיגורציה אחת.

לצה"ל לעומת זאת יש צורך טיפה שונה. נדרשת יכולת הרס גדולה יותר, בשביל לפגוע בבונקרים או מבנים בצורה שתותח בינוני לא יוכל לעשות עם כמות תחמושת סבירה.

לכן אני חושב שיש פה מקום לפתח איתן עם תותח בקוטר גבוה - 105ממ או 120ממ, שישמש פלגה מסייעת.

לתע"ש כבר יש תותחים מסוג זה ולכן נדרש רק פיתוח של הצריח והתאמת התובה. התותחים נקראים RG105 או RG120 בהתאמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 16-08-2018, 01:15
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 10,845
זה לא נשמע הגיוני בכלל
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "בהצהרה על חטיבת גדעון הובאו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
לצה"ל לעומת זאת יש צורך טיפה שונה. נדרשת יכולת הרס גדולה יותר, בשביל לפגוע בבונקרים או מבנים בצורה שתותח בינוני לא יוכל לעשות עם כמות תחמושת סבירה.

לכן אני חושב שיש פה מקום לפתח איתן עם תותח בקוטר גבוה - 105ממ או 120ממ, שישמש פלגה מסייעת.
מדובר על הפיכת הגדס"ר - לפלוגות פשיטה עוצמתיות ועצמאיות
כך שאין שום הגיון - בכך שתהיה להן "מסייעת" שתחייב אותן לעבוד יחד (משמע - לא עצמאית).

גדוד משולב - יתאים כמו כפפה למשימת הפגזת בונקרים ומבנים מבוצרים וכיבושן (שעלול לקחת זמן).
פלוגת פשיטה - בכלל לא.
ואין הגיון בפיתוח מיוחד (הסבת האיתן לטנק) לצורך זה.
הרבה יותר הגיוני - לעשות שימוש באמל"ח מתקדם (משמע - טילים מסוגים שונים)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:22

הדף נוצר ב 0.71 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר