לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 14-06-2018, 09:11
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,972
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "תוכנית להצלת שדה דב: יופעל באופן מצומצם ולצדו ייבנה רובע מגורים"

חולדאי (ולצידו אחרים לרבות ראש עיריית אילת) צודק בטענה שסגירת שדה דב כשד"ת אזרחי היא מכת מוות לתעופה הפנימית במדינה ופוגעת בעיר אילת פגיעה אנושה. כל מטרופולין מכובד מחזיק שד"ת עירוני באזורו המיועד לטיסות פנים. כרישי הנדל"ן כבר גרמו לטמטום הזה עם שד"ת הרצליה (החלטה שנהפכה ברובה בבג"ץ בשנה האחרונה) ומנסים לעשות את זה גם פה.
לעומת זאת, אין שום משמעות להעברת טייסות ח"א לחצור, ואם כבר, זה עדיף - ריכוז תשתיות וחסכון בעלויות, כמו גם מניעת קרבה של כלים צבאיים לאזרחים (עדיף מבחינת אבטחת מידע).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 25-06-2019, 16:05
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 11,926
קיומו הוא בכיה לדורות
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "נקווה שיהיה עיכוב, פינוי שדה..."

לפני 50 שנה - הבינו שאין בו צורך, והחלו בתכניות לפנותו.
הרי אין שדה תעופה באמצע ניו-יורק,
ולמעשה - אין שדה כזה במרכז אף עיר בירה - וזה אפילו די מסוכן.
50 שנה דוחים את ההחלטה,
ממניעים פוליטיים.


הטרמינל בנתב"ג עמוס - הנתיבים תוכננו לכמות טיסות אדירה, שטיסות בודדות לא ישפיעו עליה.
יש טרמינל שני, פחות עמוס ומתאים לכך.
ואם המצב ממש קשה - אפילו הגיוני יותר לבנות טרמינל שלישי מאשר להשאיר את שדה דב - שמנותק לחלוטין תחבורתית, בעיר שקשה להתנייד בה עם רכב.

לבנות שדה-תעופה לתוך הים - פרוייקט יקר ודי מגלומני, שעדיין ישאר מנותק ולכן חסר תועלת.
יש הגיון לבנות שדה תעופה בינלאומי נוסף - מצפון להרצליה. שניתן לחברו בעלות סבירה לאוטוסטראדות ולרכבת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 25-06-2019, 16:43
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,483
אתה טועה, והרבה
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "קיומו הוא בכיה לדורות"

בכל עיר גדולה יש נמל תעופה בינ"ל ויש שד"ת עירוני לטיסות פנים ארציות. בניו יורק יש את JFK העצום כשער כניסה ארצי ואת לה גארדיה שמהווה בדיוק את מה ששדה דוב עושה: שדה תעופה עירוני.
לברלין יש את Tegel הבינ"ל ואת Schönefeld המקומי.
ללונדון יש את היתרו הבינ"ל וגאטוויק המקומי.
לפריז יש את שארל דה גול הבינ"ל ואת אורלי המקומי.
להמשיך...?

כמות הטיסות הקיימות בנתב"ג יוצרות עומס שעבור טיסות בינ"ל הוא סביר - עבור טיסה מקומית הוא קטסטרופלי. עיכוב של שעה לנסיעת עסקים מתל אביב ללונדון או ברצלונה הגיוני וסביר גם אם מציק, עיכוב של שעה לנוסע מאילת שאמור להגיע לתל השומר בשביל טיפול הקרנות הוא בלתי נסלח. ולמקרה שלא הובן עד כה - העומס בנתב"ג מקורו בכמות מסלולים ונתיבי טיסה נתונה ומוחלטת, יש גבול כמה טרמינלים ניתן להקים לפני שמגיעים למיצוי מוחלט שלהם.

שדה תעופה אזרחי נוסף ייבנה בעשור הקרוב כתחליף להרצליה. במקור ייעדו את השטח בין מושב חרוצים לקיבוץ יקום, בעקבות מאבק של התושבים כנרה הוא יעבור למנחת עין שמר שיוגדל ויורחב לשדה תעופה ארצי.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 25-06-2019, 21:40
  צ'ופר צ'ופר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.05
הודעות: 213
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי a_tell שמתחילה ב "[QUOTE=סירפד] ללונדון יש את..."

אתם שוכחים שמדובר בתל אביב , עיר עם אוכלוסיה של 400 אלף איש, בקושי בגודל של רובע בלונדון.
המגבלות בניה ששדה דב משליט על צפון תל אביב, זיהום אויר ורעש בילתי נסבל לסביבה. שלא לדבר על המתקנים המצוקמקים של השדה, ובנוסף הוא יושב על אדמות פרטיות.
כל הסיבות הללו פשוט לא מצדיקות את השארת השדה.
אין באמת הצדקה לשדה תעופה בתוך תל אביב, במיוחד שמדובר על עתודת קרקע אחרונה של העיר ועוד על חוף.
אין ספק שישראל נכנסת לאסון תחבורתי תעופתי, כי השדה בנתבג מתקרב למיצוי מוקדם מהצפוי, נתב"ג תוכנן במקור לתקרה של 15 מיליון נוסעים בשנה, והשנה הצפי הוא ל21 מיליון נוסעים, מוקדם מאוד מהצפי.
והשנה התפוקה שיא הוזזה ל30 מליון ל2030 .
וגם השדות המשלימים שמתוכננים עכשיו, יפתחו במקרה הטוב עוד 10 שנים.
כמו כל התכנון התחבורתי בארץ, הכול זוחל , מלא בבירוקרטיה ובחוסר מקצועיות.
הולך להיות פה קטסטרופה בשנים הקרובות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 26-06-2019, 09:33
  dbe3 dbe3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.18
הודעות: 568
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי צ'ופר שמתחילה ב "אתם שוכחים שמדובר בתל אביב ,..."

ואתה שוכח שלא מדובר רק בת אביב אלה בכל גוש דן , התחבורה משדה דוב יחסית נוחה לכל מקום בתל אביב . מפגעי רעש לא קיימים (בגלל סוג המטוסים) אם כבר יש יותר רעש ממתחם נמל תל אביב.
לרוב הערים הגדולות יש שדה עירוני. אי אפשר להשאר רק עם שדה אחד במרכז בנוסף בן גוריון ממש לא ערוך לתמוך בטיסות הפנמיות מבחינת תחבורה (בעיקר אם תעביר את הטיסות הפנימיות לטרמינל 1) הרכבת לא מגיעה לטרמינל 1 וכדי להגיע מהרכבת לטרמינל 1 צריך לקחת שאטל שזה עוד 20 30 דקות (תאמין לי ניסיתי שלקחתי טיסה באזי גט מטרמינל 1).
כן יש את בעיית הקרקעות הפרטיות אבל לא צריך להמציא תרוצים אחרים כמו שהיחצנים של בעלי הקרקעות מנסים להמציא.
הפתרון בסופו של דבר צריך להיותמסלול בים ופיצוי זמני לבעלי הקרקעות (ולא , זה לא פנטזיה זה נעשה בהונג קונג , סינגפור ובעוד מקומות אחרים) . לא הכל זה כסף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 26-06-2019, 12:28
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 11,926
מכיוון שמדובר בכל גוש דן - מדובר בשדה-תעופה גרוע
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "ואתה שוכח שלא מדובר רק בת..."

התחבורה לשדה-דב גרועה למי שלא גר ממש בתל-אביב: אין רכבת, התח"צ גרוע ועל חניה אתה צריך לשלם 60 שקל ליום.
אז הפיתרון היחיד הוא לנסוע במונית ספיישל.

מפגעי רעש יש - אבל יש יותר מגבלות - גם על סוגי המטוסים, גם שעות, וגם מגבלות משמעותיות על הבניה מסביב.

רוב הטיסות הפנימיות עברו כבר לטרמינל 1(עם טיסות הצ'רטר כדי שתהיה הצדקה לטרמינל)
אם יש בעיות לוגיסטיות - צריך להשקיע כמה מליונים - ולפתור אותם. הרבה יותר הגיוני מלאבד עשרות מליארדים על עצלות.


לרוב הערים הגדולות יש שדה עירוני, לרוב איפשהו בפאתי העיר.
כמו גאטוויק בלונדון.
כמו שדה מצפון להרצליה בישראל.
שדה שתקוע כמו קוץ באמצע הבירה, ומנותק מאמצעי התחבורה הארציים,
פשוט לא הגיוני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 25-06-2019, 12:24
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 346
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "פינוי שדה דב"

הסאגה הבלתי נגמרת:
https://www.calcalist.co.il/real_es...3764987,00.html
המשך יבוא..

נראה, שבכל הקשור לפן הצבאי - תם ונשלם.
או שלא..

ציטוט:
מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם לא תומך ברעיון לסיבוב פארסה. "היינו צריכים לפנות את שדה דב ב-1.1.19 ולא היינו ערוכים אז וביקשנו הארכה. עכשיו הגענו למצב של אל חזור. השקענו כ-2 מיליארד שקל במהלך הזה (לאיחוד טייסות וטיפול באמל"ח), ב-1 ליולי יש אנשים שהולכים הביתה או שעוברים לבסיס אחר". עוד אמר אדם כי אם תתקבל החלטה של שר הביטחון, בנימין נתניהו להשאיר את השדה - מדובר במהלך שייקח מבחינת אדם 3 חודשים להתארגנות."שלוש שנים שאני עושה דיוני מעקב על זה, לא שמעתי מילה על לדחות את זה מראש הממשלה. קיבלנו את חוות הדעת הכי מקצועיות".
מקור:
https://www.globes.co.il/news/artic...?did=1001290907

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 25-06-2019 בשעה 12:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:30

הדף נוצר ב 0.28 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר