לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-12-2010, 00:49
צלמית המשתמש של עידו403
  משתמש זכר עידו403 מנהל עידו403 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.04
הודעות: 27,888
פיגוע השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10

השריפה ברכס הכרמל ממשיכה, וכך גם העידכונים שבעקבותיה.



אנא נסו לרכז את כל המידע החדשותי באשכול הזה ולא לפתוח אשכולות נוספים.
אשכולות בנושאי חדשות אחרים שיפתחו יאוחדו לתוך אשכול זה או יימחקו.

כלי עזר שימושי ביותר לעידכונים שוטפים: עמוד המבזקים של פרש.
ניתן לצפות בחדשות מהטלוויזיה בשידור ישיר גם באינטרנט:
רדיו:
גלי צה"ל- למעלה מימין, האזנה לשידור החי.
רשת ב'- למעלה משמאל- האזנה לשידור החי.

שימו לב:
עדכוני חדשות כלליים יופיעו בפורום סקופים וחדשות.
ככלל, הנושא החדשותי שייך לפורום סקופים וחדשות ולא לפורום צבא וביטחון.
דיונים פוליטיים יתקיימו רק בפורום פוליטיקה ואקטואליה.

תודה, בהצלחה לכוחות הביטחון וההצלה, ושנדע בשורות וימים טובים.

הנהלת הפורום.




_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לעולם אשא דגלך בגאווה


נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 04-12-2010 בשעה 01:12. סיבה: תיקון הקישורים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 04-12-2010, 06:01
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
עבדתי פעם במגדל תל אביבי, והמעביד ביקש ממני לעשות קורס כיבוי אש שנמשך 4 ימים
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי romi4 שמתחילה ב "אכן ממציאים את הגלגל. מערכת..."

במסגרתו הייתי אמור לתת את המענה הראשוני לכיבוי אש שפרצה בקומה שלי.

אז לקצר:

כלל האצבע של הכבאים אומר - לפחות במקרה של מגדלים לוהטים :
1. אם האש עברה את הנפח של דלי אחד - יש לפנות את הבנין.
2. אם עדיין בנפח של פחות מדלי - יש להזעיק כיבוי, להתריע על שריפה ולהתחיל בפינוי, ורק אז לנסות לכבות את האש עם מטף וכו'.

הסיבה פשוטה: מגדל משרדים מודרני הוא מקום בעל מה שכבאים מכנים "מטען אש גבוה" - משמע - הרבה מאד חומר בעירה אידאלי לאש, על שטח קטן. חומרי בעירה אלו פולטים גזים רעילים רבים בעת שריפה, וזה בד"כ מה שמוביל למותם של אנשים -ולא הלהבות עצמן.
והיות שאש משתוללת היא תהליך כימי בעל קצב התפשטות קרוב לאקספוננציאלי - אם לא משתלטים עליה מיד, אבל מיד - יש לפנות מיד את הבנין, ולמה פינוי תשאל? כי לפנות מגדל לוקח זמן. אנשים מחויבים לרדת עשרות קומות ברגל - וזה לוקח לפחות 20-30 דקות. עד אז - המגדל כולו בוער או שכמה וכמה קומות שלו בוערות.

http://ecowiki.org.il/images/thumb/...80px-Growth.gif
http://ecowiki.org.il/images/thumb/...170px-Rloop.jpg
שימו לב להסבר הממצה הבא:

"לולאה מחזקת - צמיחה אקספוננציאלית
לולאת משוב מחזקת מביאה לצמיחה מתמדת. קצב הצמיחה גדל כל הזמן ולכן הצמיחה היא אקספוננציאלית. בתהליכים אמיתיים, אין אפשרות לגדלים לצמוח עד אינסוף, ולכן בשלב כלשהו הצמיחה תעצר.
דוגמה נוספת - כאשר ישנה שריפה בחלק מהיער גדלים הפרשי הטמפרטורה בין החלק הבוער לבין הסביבה. עליית הפרשי הטמפמרטורה מגדילה את עוצמת הרוח הנושבת לתוך איזור השריפה. עליית עוצמת הרוח מגדילה את אספקת החמצן לשריפה. גידול באספקת החמצן לשריפה מאפשר לה להתפשט. התפשטות השריפה מגדילה את הפרשי הטמפמרטורה וחוזר חלילה.".


וזה הלקח שיש לזכור: שריפה היא תהליך כימי מהיר מאד, בעל קצב התפשטות אקספוננציאלי.
לפיכך, המענה האידאלי לאש הוא:
א. מודעות והדרכה.
ב. הצבת תצפיות קבועות על אזורים מסוכנים: יערות וכו'. תצפיות אלו ינטרו את השטח 24 שעות ביממה, ויתבססו על תצפיתנים מתנדבים וגם על מערכות חוזי אלקטרוניות. אפשר לשקול הצבת בלון או מגדל תצפית בנקודה שולטת, עם מצלמות.
ג. הצבת צוותי תגובה מהירה : שני מטוסים מלאים בחומר כיבוי בכוננות הזנקה מיידית של דקה + תחנות כיבוי בתוך היערות המועדים לפורענות, או עם גישה מהירה אליהן.

שם המשחק הוא מהירות התגובה. זיכרו: גם מאה הרקולסים שיגיעו אחרי יום לא יוכלו לכבות שריפה שאפשר לכבות בדלי מים אחד אחרי דקה, או ביעף אחד של מטוס שמגיע 5 דקות אחרי זיהוי השריפה.

נערך לאחרונה ע"י שטורס בתאריך 04-12-2010 בשעה 06:11. סיבה: הוספת מקורות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-12-2010, 08:06
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אתה צודק לחלוטין
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי uri7 שמתחילה ב "לוותר על F35 אחד"

תמורת F-35 אחד ניתן היה לקנות טייסת מטוסי כיבוי

ותמורת 2 מטוסי F-35 ניתן היה להעלות את השכר לעובדים הסוציאלים

ותמורת עוד מטוס F-35 היה אפשר לתגמל את ניצולי השואה

שני מטוסים לטובת העלאת השכר וגיוס שוטרים נוספים

מטוס אחד לטובת שיפור המצב בישיבות

שלושה מטוסים לשיפור מערכת החינוך

שלושה מטוסים כתמריצים להעברת מפעלים לעיירות פיתוח

שני מטוסים להקמת קו רכבת לאילת

4 מטוסים להקמת תעלה בין ים המלח לים האדום

שני מטוסים לשיפור מצב הבריאות בארץ



אופס, אנו במחסור של מטוס אחד.... ועוד לא פתרנו את הבעיה של אירן.... טוב, לשם נשלח מל"טים.


רגע, שכחנו, אנו בכלל לא משלמים על ה F-35


רגע, בואו נתחיל מחדש - -מטוסי כיבוי נקנה במקום 10 טנקי מרכבה......

אולי בכלל במקום צוללת אחת נפתור את כל שאר הבעיות?
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 04-12-2010, 11:02
  zivlon zivlon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.11.10
הודעות: 168
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי zivlon שמתחילה ב "סרטון מעניין. והכי חשוב, הוא..."

לפי ויקפדיה והג'רוסלם פוסט ה747 של evergreen בדרך לארץ.
אולי עכשיו גם תהיה יכולת לכבות שריפות מהאוויר בלילה, רק למה זה לקח שלושה ימים ?

ממויקיפדיה :
"On December 3, 2010 an Evergreen 747 Supertanker was dispatched by the U.S. Forest Service to aid in fighting the Carmel Forest Fires raging in Israel."

מתוך הג'רוסלם פוסט :
NEW YORK - A Boeing 747 loaded with the fire retardant chemical needed to stop the raging Carmel forest fires will leave the United States for Israel Thursday night, thanks to New York City Mayor Bloomberg, Israeli Acting Consul General Ido Aharoni, members of the FDNY and Tom Harbour, the Director of Fire and Aviation Management for the US Forestry Service.

Bloomberg called Israel’s Acting Consul General in New York Ido Aharoni Thursday afternoon to convey New York City's strong support for Israel Thursday afternoon, Bloomberg's spokesperson Stu Loeser said.

Bloomberg asked if New York could help Israel with its fires. Bloomberg mentioned in the call that FDNY Commissioner Sal Cassano had had a meeting scheduled for Friday with Israel's Deputy Minister of Defense, Matan Vilnai and two aides. Vilnai is in charge of Homeland Defense including natural disasters and terrorist/hostile military events against the civilian population. However, the Friday meeting had been cancelled due to Vilnai's return to Israel.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 04-12-2010, 11:01
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
המטוס הגדול בעולם: 42 אלף ליטר בשבע שניות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10"

המטוס הגדול בעולם: 42 אלף ליטר בשבע שניות

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fire.uni-freiburg.de/emergency/ger1.jpg]

"אליושיין 76", מטוס הכיבוי החדשני בעל קיבולת שוברת שיאים, נחת הלילה בישראל וכבר החל לסייע במאמצי הכיבוי של הדליקה בכרמל. בהמשך יגיע לארץ מטוס נוסף מדגם זה. "נבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר", הבטיחו הטייסים הרוסים

42 אלף ליטר - זו קיבולת המים של מטוס הכיבוי הגדול בעולם, "אליושין 76", שכבר נכנס לפעולה באזור השריפה בכרמל. המטוס, מתוצרת רוסיה, מסוגל לרוקן את מיכליו תוך שבע שניות בלבד. המטוס החדשני כבר השלים הבוקר (שבת) סיבוב אחד מעל מוקדי הדליקה, ונמצא כעת בסבב השני. מטוס נוסף מסוג זה צפוי לנחות בישראל מאוחר יותר היום.

"למטוס לוקח שעה להגיע, להוריד את המים ולחזור, ואז עוד 45 דקות להתמלא שוב, כך שבערך כל שעתיים וחצי המטוס ייצא מחדש", סיפר מפקד טייסת התחזוקה בבסיס תל נוף, סגן-אלוף רונן פולוביאן.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3994013,00.html

נערך לאחרונה ע"י hellfrost בתאריך 04-12-2010 בשעה 11:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 04-12-2010, 14:20
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
המשך מהפולנים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10"

> Dzisiaj wylatuje z Rosji do Izraela drugi IŁ-76 przystosowany do gaszenia poża
> rów i Jak-42 z wojskowymi specjalistami w tej dziedzinie!
> -Pozdrawiam!


היום יוצא מרוסיה מטוס נוסף IL-76 וביחד איתו JAK-42 עם מומחים לכיבוי שריפות.
בהצלחה.

נ.ב.
מדברים על המטוס אמריקאי 747 לכיבוי שריפות גם יגיע, עדיין אין אישור.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 04-12-2010, 17:18
צלמית המשתמש של skydiver
  משתמש זכר skydiver skydiver אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.07
הודעות: 1,111
מחשבה לעתיד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10"

יש לקחת את הכרמל כפרויקט לאומי בניהולם של קק"ל, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע והמשרד להגנת הסביבה.
בשלב הראשון יש להכשיר את הקרקע המפויחת ולכרות את העצים שלא ניתן לשקמם על מנת שבשלב שני ניתן יהיה להעלות לכרמל את כל מי שניתן- בתי ספר, חיילים, מקומות עבודה וכו על מנת ליטוע, בהנחיית הגורמים הרלוונטים, את היער מחדש ובתקווה שהפעם יטעו חורש א"י טבעי ולא עצי אורן.
אני לא משלה את עצמי שעד טו בשבט יסיימו את עבודות ההכשרה אך זה יהיה יותר מסמלי אם יהיה ניתן עד אז ליטוע שם עצים.
_____________________________________
"עם שאינו מכבד את עברו גם ההווה שלו דל - ועתידו לוט בערפל". (יגאל אלון)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 04-12-2010, 18:26
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "בד"כ לא עושים כאלה בחורש..."

דווקא עושים בעולם.

"
אחד מחברי הוועדה ההיא היה פרופ' אבי פרובולוצקי, אקולוג ומומחה לשטחים פתוחים במכון וולקני שמתמחה בשטחי מרעה, צמחייה וייעור. "כבר אז, אחד הרעיונות שעלו היה לייצר אזורי חיץ טבעיים. אזורים שבהם מדללים את הצמחיה באמצעים שונים במטרה לעצור שריפות", הוא מסביר בשיחה עם ynet.



פרובולוצקי מבהיר כי "מבחינת הטבע, יש לשריפה שני חלקים: הפתיל - שמורכב מעשבים שנדלקים במהירות, והפצצה עצמה - העצים והשיחים שמייצרים להבות גבוהות". יצירת אזורי חיץ מבטלת לדבריו את "הפתיל", על ידי רעייה של בעלי חיים או על ידי ריסוס של העשבייה, וגם מצמצמת מאוד את "הפצצה", על ידי דילול מסיבי של העצים.



העיקרון המרכזי לדבריו הוא לקטוע את רצף העצים והצמחיה שנמצא בין הכניסות ליישובים לבין עצי הנוי שנמצאים בתוך היישובים עצמם. "מקום קלאסי להקים אזור חיץ כזה הוא למשל סביב קיבוץ בית אורן או גבעת וולפסון, יישובים שממוקמים בתוך העצים. אבל אם לומר את האמת, בדרך כלל אזורי חיץ משנים את הנוף". פרובולוצקי מוסיף כי אזורי חיץ כאלה הם שיטה מקובלת מאוד במדינות אזור הים התיכון, דוגמת ספרד או צרפת, שם מדובר במדיניות מתוקצבת ומסודרת של הממשלה - אך בישראל הדבר מעולם לא בוצע בשיטתיות. "

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3993584,00.html

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #115  
ישן 04-12-2010, 19:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
יום ביקור באזור הכרמל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "השריפה בכרמל - אשכול חדשות יומי - 4.12.10"

אתמול אחה"צ תיאמנו עם רפ"ק א. ממרחב חוף שנגיע להגיש סיוע בהתנדבות.
היום בבוקר הטלפון שלו היה סגור, בכל זאת יצאנו לדרך והגענו למחסום משטרה (ליד צומת אליקים על כביש 672) שם בדקו בקשר והודיעו לנו שבשלב זה אין צורך במתנדבים, אבל בשבוע הבא כשכיבוי השריפות יסתיים אז יזדקקו למתנדבים רבים בעבודות שיקום.
אותה תשובה קיבלנו גם במחסום ליד אונ' חיפה ובנק' הערכות סמוכה של מכבי אש.
נסענו לחוף הים ליד מצודת עתלית וצילמנו את הפעילות האווירית שחלקה מובא כאן לפניכם.

ע"פ דיווחי הלילה חשבנו שנימצא את בניין האונ' אפוף בעשן, אבל לשמחתנו השמים היו כחולים ולא היה עשן (צילום מכיוון צפון)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שני מטוסי CL-215 של חיל האוויר הטורקי שגררו אחריהם זרזיפי מים ניכנסו ליעפי הטלה על שמורת חי בר מכיוון צפון ונעלמו מעבר לרכס שסביבו היה מעט עשן בהיר ודליל תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

איתם פעלו בתיאום ניפלא לפחות 4 מטוסים של כימניר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

על חוף הים ליד מצודת עתלית פגשנו במאות אנשים ובמטוס BE-200 הרוסקי שעשה סבב טבילה בים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מבט כללי מזרחה, עשן אפור סמיך מעל האזור של עין הוד ורוח משתנה שמנשבת כמעט לכל הכיוונים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מתוך העשן מגיחים לפתע 4 מטוסי CL-415 של חיל האוויר היווני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הזדמנות להציץ לגחון המטוס המיוחד הזה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

יוונים במים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

CL-415
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

BE-200
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בדרך דרומה על כביש 2 מול שפיים ראינו גבוה בשמים את האיליושין עושה דרכו צפונה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-12-2010 בשעה 21:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 04-12-2010, 19:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,243
Facebook profile
תודה!
בתגובה להודעה מספר 116 שנכתבה על ידי -TsAcHi - שמתחילה ב "תמונות יפות מאוד"

חשוב לציין דבר נוסף מאד חשוב, במשך השעה שהיינו שם 4 המטוסים היווניים והרוסי עשו לפחות 10 סבבי כיבוי כ"א ללא רגע אחד של מנוחה כשכולם טסים בטור וניכנסים להטלה אחד אחד (בנקודה הזו הם נעלמו בעשן).
גם צוותי המטוסים מישראל וטורקיה עשו שתי גיחות ברבע שהיינו באזור האונ'.

עבודה סיזיפית, איטית ומסוכנת, מלוא ההערכה לצוותים האלה שהגיעו מרחוק בכדי לסייע לנו.
כמובן גם תודה והערכה לצוותי הקרקע הישראלים והזרים שבאו לסייע, אבל אותם מטבע הדברים אי אפשר היה לצלם (המשטרה חסמה את כל דרכי הגישה).
אגב, המקום היה אפוף עשן, הראות מוגבלת והריח נוראי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 04-12-2010, 21:17
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "לפי אור הלר בחדשות ערוץ 10,..."

ראה מה רשמתי באשכול שננעל על העניין הזה.
מה גם שלא מדובר על חביות,אלא על מארזים ייעודיים שנועדו למטרה זו,המיוצרים בארץ.

אגב,ראוי לציין שזהו לא ביקורו הראשון של הסופרטנקר בישראל.
הוא ביקר כאן לפחות פעם אחת בעבר-בתחילת 2008.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 04-12-2010 בשעה 21:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #127  
ישן 04-12-2010, 23:17
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
נקודה מעניינת מאוד
בתגובה להודעה מספר 125 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "נקודה עצובה למחשבה"

מבחינה הטכנית, גם המנועים של ה-CL-415 וגם המנועים של הברייב גבוהים. זה יתרון משמעותי בנחיתה במסלולים קדמיים (ומסלול החירום נופל תחת הגדרה זו), כיוון שהסיכון של שאיבת גופים זרים למנועים נמוך יותר. אני לא יודע מה אורך המסלול הדרוש להם, אבל אני מהמר שה-CL-415 יכול, הברייב - לא בטוח.
עם זאת, מעבר לנימוק של DEEPSPACE שהוא תעבורתי, אני לא רואה נימוק מקצועי-אוירי לכך: מה שיכול לנחות במים להתמלא, לא צריך מסלול חירום צמוד, אין לזה משמעות. ממילא יש שני שדות תעופה מתאימים לכך במרחק של דקת טיסה - חיפה (אולי לא לברייב) ורמת דוד, עם כל התשתיות המתאימות. מה ההגיון להנחית במסלול חירום אם יש שדה נורמלי ? חסכון של דקה או שתיים אינו משמעותי.
לגבי האיל-76 והבואינג השאלה אינה רלוונטית גם בגלל אורך מסלול וגם בגלל תשתיות קרקעיות נדרשות למילוי שיש רק בבסיסים מוסדרים, וכנראה רק בכאלה המותאמים לתובלה (תל נוף ונבטים).
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:51

הדף נוצר ב 0.24 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר