23-12-2010, 20:36
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,907
|
|
יש הבדל מהותי בין התפוקה שצריך מג''ד ומח''ט טנקים מהסיור שלו לעומת מה שמג''ד ומח''ט חי''ר צריכים.
סיירים שהוכשרו במו''ס ולקוחותיהם הם מסגרות שריון, לא ידעו מה לתת להם, יבלו חלק מהזמן באימוני ניווט מנותקים מהקליינטים שלהם.
כל מה שצריך לעשות זה ללכת למג''דים ומח''טים ממלחמת יום כיפור ושלג ולשאול אותם- מה הייתם שואלים את הסיירים שלכם? מה אתם צריכים שיבררו ויעשו בשבילכם חבר'ה שהם כוח קטן, מהיר, לא משוריין, לא משמיד מטרות, בעל אמצעי תצפית עם יכולות דומות לאלו של הטנקים,שיודע להסתתר ולדווח.
למה בית ספר חדש? בשביל עוד תקני מפקדה? הלא השטח לא השתנה, המטרות הן עדיין רגלים ורק''ם, אמצעי הניווט והתצפית השתכללו מאוד (גם אצל האויב- מי שמחזיק מטיס\קורנט יודע לתצפת תרמי בלילה, הרעים רואים בחושך!)
השינוי המהותי הוא בהכשרה- ללמד את הסיירים של השריון שהקליינטים שלהם והצידוק לקיומם צריכים תפוקות שונות ממה שצריכים מפקדי החי''ר. קבועי הזמן (שעון לחימה?) שונה מאוד. לא מחפשים רק צבירי כוח אויב אלא עוד דברים, והקרקע מאוד מעניינת את הקליינט.
יש גם מה ללמד בנושא שימוש בקשר, ויש עוד נושאים. אני לא באמת מנסה לכתוב סילבוס לקורס.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|