|
14-06-2006, 19:07
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
|
|
האם צומחים בקרבנו מחבלים? התכנית של אנשי הימין הקיצוני...
כרוז בימין הקיצוני: להצית אינתיפאדה לדחיית הפינוי
כרוז שמאחוריו עומדים פעילי ימין קיצוני מהשומרון משרטט כמה תרחישים לקראת יישום ההתכנסות: פגיעה ברכוש של ערבים ישראלים כדי להצית בקרבם אינתיפאדה שתדחה את הפינוי; התקפה על רכוש צבאי והצתת משאיות, וירוסים למחשבי צה"ל וחומרים משלשלים שישביתו את החיילים. מדובר, כך נטען, רק ב"חומר למחשבה"
אפרת וייס
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3262854,00.html
בימין הקיצוני מעלים תסריטים שונים לסיכול תוכנית ההתכנסות: כרוז שחולק אתמול בכנס הצדעה לחייל חננאל דיין, שסירב ללחוץ את ידו של הרמטכ"ל, מלמד על הלך הרוח לקראת הפינוי הצפוי.
מאחורי הכרוז עומד מטה "למנוע ולעכב", בו פעילים אנשי ימין קיצוני מהשומרון. התוכנית שלהם כוללת פגיעה ברכוש צבאי, החדרת וירוסים למחשבי הצבא, חומרים משלשלים לחיילים, וגם: ניסיון להצית אינתיפאדה של ערביי ישראל שתדחה את הפינוי.
בפלייר נכתב "ממשלת ישראל, כידוע, זוממת להשלים את מהלך הגירוש שהחל בגוש קטיף ובתקופה הקרובה אנו עלולים לעמוד שוב בפני גירוש נוסף, והפעם בהיקף נרחב יותר. ואיך אנחנו מתארגנים? האמנם ממשיכים להאמין ולזרוע?"
בכרוז מוצגים שלושה תרחישים אפשריים. הראשון, "תסריט עמונה": "כוחות הגירוש באים שוב בשחור, והפעם עם פחות רגישות ויותר נחישות. שוב, אלפים מהמתיישבים ומן הציבור הכתום, מתבצרים בישובים המועדים לפורענות. הרוח הדומיננטית היא רוח הגג של כפר דרום. אין יד מכוונת. המאבק עיקש. אלות, סוסים, מכת"זים (מכונה להתזת מים). אלפי פצועים ועליהום תקשורתי. המהלך מתעכב בעוד כמה ימים, בסופו של דבר מושלם. התסכול בקרב הציבור גואה ואווירה של התמרמרות ומסכנות (הפעם באמת לא נסלח) שולטת בכיפה".
"הצבא - אויב לכל דבר"
התסריט השני - "הגנת התקפה": "הלקח מהתגלגלות העניינים מכפר מימון ועד כפר דרום נלמד. לא עוד הישענות על הנהגה 'סמכותית', המקבלת את תכתיבי השלטונות ומידרדרת עימו לאבדון. אם צבא ההגנה הפך לצבא הרס וגירוש, הרי הוא כרגע אויב לכל דבר. מוקדי הגנה יזומה מוקמים בכל הישובים. בני הנוער נרשמים מבעוד מועד ברשימות מתנדבים ומתפזרים בשטח. תוכניות מסודרות נבנות, ציוד רב נאסף, מערך פיקודי ולוגיסטי מוקם.
"השיטה - ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. באופן יזום יוצאות קבוצות לפעילות עיכוב ומניעה של ציוד צבאי בכל הגזרות. אלפי גלגלי ג'יפים מנוקבים, עשרות משאיות עולות באש, כלים כבדים מושבתים ... הפעולות הללו מכות גלים ומדביקות את האווירה גם באזורים אחרים ברחבי הארץ".
וזה לא הכל: "האקר אלמוני פורץ לתוכנות מחשב צבאיות ושולח סדרת וירוסים אלימים לשיבוש מהלך המחשוב הצבאי, מחסני אפסנאות עולים באש, משרדי בסיסים זוכים למקלחות הגונות מצינור כיבוי האש הבסיסי, החימושניק מעביר טיפול שבועי 'מיוחד' לרכבי היחידה. במיכלי המים של בסיסי הגירוש נמצא חומר משלשל, הנותן את עקבותיו בתורים לחדרי הנוחיות".
"עושים שמח לרכוש האויב"
התרחיש השלישי כבר עובר למהומות ברחבי הארץ. "בהתארגנות דומה, אך בצורה פחות מבוקרת, נוצרים מוקדי חיכוך רבים בין יהודים לערבים. קבוצות של צעירים בעלי ראיה אחראית ויזומה המבינים כי התנהלות הממשלה היא למעשה אנרכיה והפקרות יורדות בלילות לכפרים ועושות שמח לרכוש אויב. תגרות אלימות פורצות בלוד, רמלה, יפו, חיפה, ואדי ערה והגליל. כרוזי איום נגד ערביי ישראל מחולקים במרכזי הערים. האש ניצתת וערביי הקו הירוק פוצחים בסדרה השלישית של האינתיפאדה, תוכנית הגירוש יוצאת מאיפוס ונדחית עד להודעה חדשה".
בסיום הכרוז נכתב כי "החומר מוגש כחומר למחשבה (לא למעשה חלילה...)"
מועצת יש"ע: בלי אלימות
בתוך כך, גם במועצת יש"ע נערכים למאבק בתוכנית ההתכנסות. מיום שישי הקרוב יחולק עלון בבתי כנסת ברחבי הארץ תחת הכותרת "יש"ע שלנו", כדי "להכין את הציבור למאבק נגד התוכנית".
בעלון מצוין כי ביום ראשון תיערך "תפילה וזעקה" בכותל במעמד הרב הראשי לשעבר הרב אברהם שפירא והרב ראשון לציון, הרב מרדכי אליהו. עוד נכתב שם כי "חורבן גוש קטיף בצפון השומרון וארועי עמונה שברו שבר עמוק בתוכנו ועוררו מחדש שאלות יסוד רבות. גם אם המחלוקות ביננו קשות וקוטביות, אל לנו לפגוע איש ברעהו חלילה.. האמת נמצאת איפשהו באמצע".
עוד נכתב: "חובתנו לנהל בגופנו מאבק עיקש נחוש ותקיף עם הקפדה על גבולות ברורים השוללים אלימות פיזית או מילולית... עצם המאבק משפיע בצורה דרמטית על תוכניות הגירוש העתידיות ואף זו חובתנו בעת הזאת".
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
|
|