לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-07-2010, 23:41
  ggg456 ggg456 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.09
הודעות: 117
דרוש מטען 24 וולט

שלום לכולם

לאחרונה תיקנתי קורקינט חשמלי עם מנוע 250 וואט.
הוא עובד על שתי סוללות 12 וולט 12 אמפר כל אחת, בטור, כך שנוצר סוללת 24 וולט 12 אמפר-שעה.
הסוללות שלו כרגע גמורות ואני מתכוון להזמין שתיים חדשות, כל סוללה נראית כך:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img14.imageshack.us/img14/417/img4413u.jpg]



המטרה שלי היא להגיע למצב שבו אני יוכל להטעין את הקורקינט בזמן הקצר ביותר, מבלי לפגוע באורך החיים של הסולה, כלומר לא טעינה איטית מידי אך גם לא כזו שתפגע באורך חיי הסוללה.

להלן שתי אפשרויות להטענת הסוללה:

אפשרות ראשונה
לקורקינט שלי יש בקר מנועים עם "מטען" מובנה
זה הבקר http://elescooterparts.com/controll...AboutJC24A.html
כתוב של שדרוש מטען 24 וולט 1.8 אמפר, ושיטת הטעינה היא trikle charching
בנושא הזה אני ממש לא מבין ואין לי מושג מזה trikle charching רק הבנתי מויקיפדיה שקצב הטעינה הוא קקצב הפריקה העצמית של הסוללה (נשמע איטי למדי)
ואני גם יודע שיש הבדל בין סתם שנאי שמוציא מתח ובין מטען אמיתי שיודע לווסת את זרם הטעינה כך שגבמר הטעינה הסוללה לא תתפוצץ
ואני לא יודע מה מבקשים שם (מטען או שנאי) שיתחבר לבקר
המטען כיבוכל מתחבר לבקר והבקר מחובר לסוללה (ולמנוע ולעוד כמה דברים)
אין לי שנאי/מטען כזה

אפשרות שנייה
בנייה עצמית או קנייה של מטען מותאם שאני יודע את מהל הטעינה שלו (מהיר אך לא פוגע באורך חיי הסוללה)
אצרטך ליצור מצב שבו אני מחבר את המטען והבקר מנועים מנותק מהסוללה (או מפסק שינתב לי את שניהם כל פעם, כזה שיעבוד עם הכנסת הפלאג שאני אשים בקורקינט או אם זה מסובך מידי פשוט מפסק רגיל שאשתמש בו כל פעם שיהיה צורך להטעין את הקורקינט)


הדילמה היא מה לעשות ואיך
האם צריך שנאי (לאפשרות הראשונה) או מטען של 24 וולט 1.8 אמפר?
ואם לא זה ולא זה אז צריך למצוא שרטוט למטען מתאים שאותו אני אבנה



תודה רבה לכם!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-07-2010, 11:40
  Boltik Boltik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.01.05
הודעות: 2,118
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "לפי דעתי זו טעות להטעין מצבר..."

זאת דעתך האישית. נסיון של קרוב למאה שנים עם מצברי עופרת בתחום הרכב מראה אחרת.
מתוך WIKI:

These are general voltage ranges for six-cell lead-acid batteries:

Open-circuit (quiescent) at full charge: 12.6 V to 12.8 V (2.10-2.13V per cell)
Open-circuit at full discharge: 11.8 V to 12.0 V
Loaded at full discharge: 10.5 V.
Continuous-preservation (float) charging: 13.4 V for gelled electrolyte; 13.5 V for AGM (absorbed glass mat) and 13.8 V for flooded cells
All voltages are at 20 °C (68 °F), and must be adjusted -0.022V/°C for temperature changes.
Float voltage recommendations vary, according to the manufacturer's recommendation.
Precise float voltage (±0.05 V) is critical to longevity; insufficient voltage (causes sulfation) which is almost as detrimental as excessive voltage (causing corrosion and electrolyte loss)
Typical (daily) charging: 14.2 V to 14.5 V (depending on manufacturer's recommendation)
Equalization charging (for flooded lead acids): 15 V for no more than 2 hours. Battery temperature must be monitored.
Gassing threshold: 14.4 V
After full charge, terminal voltage drops quickly to 13.2 V and then slowly to 12.6 V

המתח המודגש הוא מתח שאפשר לחבר אותו למצבר באופן קבוע על מנת לשמור אותו במצב טעון כל הזמן מבלי שיגרם נזק למצבר. לכן אין שום צורך בניתור ושום צורך בטיימר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 23-07-2010, 14:22
  ggg456 ggg456 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.09
הודעות: 117
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "זו דרך מצויינת לקצר את אורך..."

אז מה עושים? יש פתרון?

הייתי גם רוצה להבין איך הבקר מנועים שלי עובד
אולי יש לו ניטור וניתוק סוללה מובנה וכל מה שצריך הוא רק לחבר ספק כוח 24 וולט 1.8 אמפר? זו רק השערה והבאתי את המפרט שלו בקישור כדי שאוכל להבין מה קורה שם (trickle charching)...


אם זה לא כך אז אני אתחיל לבנות מטען חכם עם ניטור וניתוק משלי.
יש למישהו סכמה מתאימה שיוכל להביא לכאן? אולי ניתן לעשות הסבה מהמטען שבניתי שהתאים לסוללת 12 וולט?

יקיר, ההצעה שלך קצת בעיתית מאחר ואני מעוניין לטעון את שני המצברים יחד
קשה קצת להטעין בנפרד כל מצבר (כבר יש לי מטען שיכול להתאים לבטריית 12 וולט 12 אמפר אחת)
כשרוצים שהקורקינט יהיה מוכן בזמן הקצר ביותר, מטעינה לטעינה.

נערך לאחרונה ע"י ggg456 בתאריך 23-07-2010 בשעה 14:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-07-2010, 21:02
  ggg456 ggg456 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.09
הודעות: 117
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Boltik שמתחילה ב "זאת דעתך האישית. נסיון של..."

מעדיף מטען מורכב שיעשה את העבודה כמו שצריך

פשפשתי קצת ברשת ומצאתי מספר מטענים שאולי יתאימו, כולם מבוססים UC3909
היחיד שמצאתי בפורום היה המטען הקודם שעשית בשבילי(מבוסס UC3906) אותו בניתי והוא עובד מעולה, כמובן (לבטריה שאז הייתי צריך 12 וולט 2.7 אמפר-שעה)

הנה הלינקים תגיד לי מה מתאים שנוכל לשנות כך שאוכל לבנות אותו שיתאים לבטריית 24 וולט 12 אמפר-שעה.

הראשון - בכלל לא בטוח שהסכמה טובה זה רק בחור שניסה להכין מטען בעל הגנת חיבור קטבים הפוך - http://www.eng-tips.com/viewthread....d=230453&page=9

השני - מתואר בעמ 41 במסמך http://www.designthatmatters.org/k2...rgerReport8.pdf

השלישי מתואר בעמ 23 במסמך http://server.elektro.dtu.dk/ftp/da...g/apps/u155.pdf

זה מה שמצאתי ברשת

איך ממשיכים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 24-07-2010, 18:38
  ggg456 ggg456 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.07.09
הודעות: 117
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Elim שמתחילה ב "תביא בחשבון שעוד לפני בנית..."

כרגע אני בחופש בדרום אבל כשאחזור הביתה אעשה סיבוב במחסן יש שלי שם מספר שנאים ענקיים ואל יתמזל מזלי הם יתאימו. אין דרך אחרת חוץ מבדיקות כדי לדעת מה המתחים של כל ליפוף בשנאי נכון?

בוא נראה אם הבנתי אתה אומר שהכי טוב זה לקחת מחבר 3 פינים ושתי מטענים חכמים , מינוס משותף ופלוס של כל אחד מן המצברים מתחבר מן המטענים למצברים נכון?

זה באמת נראה לי אידיאלי מה גם שלא ייוצר מצב שבוא איכשהו מתח בסוללה אחת נמוך מסוללה שניה ואז ההטענה לא תהיה כמו שצריך (אם בכלל יש השפעה על ההטענה)
בנוסף לחיפוש של השנאי אם אני עושה סיבוב בשדרות הר ציון בתל אביב אני אומר למוכר שאני רוצה מטע חכם לסוללת ליד אסי אבל איזה זרם הכי מומלץ לטעינה? 4 אמפר נראה לי קצת הררבה זה לא פוגע בסוללה (המקסימון שכתוב על הסוללה הוא 3 אמפר) כמו שאמרתי הכי טוב לנצל את כל מחזורי החיים של הסוללה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:04

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר