לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 07-07-2016, 16:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "5 מסוקי סיהוק SH-60F מעודפי הצי האמריקאי עבור ספינות הסער 5/6"

מעניין מאד, הרכישה לא נעשית בדרך הרגילה אלא בשיטת Excess Defense Articles
ז"א ישראל תקבל את המסוקים ואת המערכות בניפרד.
נירכשו 8 מסוקים אבל רק 12 מנועים, מהם עשרה מותקנים על 5 מסוקים ושניים ספייר.
כמו כן נירכשו מערכות אוויוניקה ונשק ל 8 מסוקים.
השיטה הזו מיועדת ללקוחות ותיקים של ארה"ב אשר יש בידם כבר כלים זהים והם מעוניינים להגדיל/לשדרג את הסד"כ בעלות הכי קטנה שאפשר.
התשלום על מסוקי ישראל והמערכות הנילוות יהיה ע"ח כספי הסיוע.


דגם F הוא יחסית ישן והיה בשימוש הצי האמריקאי בעיקר כמסוק נצ"ל, פרשו מהשירות בחודש מאי האחרון (הוחלפו ע"י הדגמים החדשים MH-60S/R).
המסוקים המיועדים לחיה"א יעברו השבחת מבנים ומנועים לפני שיימסרו .


[צילום הצי האמריקאי: סוס העבודה SH-60F מביא/לוקח אספקה לנומ"ט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 07-07-2016 בשעה 18:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 08-07-2016, 11:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "לא נראה לי סביר, המשימות..."

אין ויכוח עם כל מה שאמרת, אבל לא הייתי אומר בכזו נחרצות שזה מצדיק את אי סגירת הטייסת.
כל זה יכול להיות גף נפרד בטייסת קיימת (גף ים).
בחיה"י יהיו 7 ספינות עם מסוקים, זה דבר די נדיר שכולן יהיו בפעילות בו זמנית.
המסוקים לא בפעילות ים יכולים להיות באימונים, הדרכות, טיפולים, מנוחה או משימות אחרות.

זה קצת מוזר שבשביל 5 מסוקים מאותו סוג +/- צריך מסגרת נפרדת עם עלויות מפקד, הסמ"טים שלו, מפקדה, אנשי עזר, משרדים, מתקני טיפול ולוגיסטיקה וכו'
יש כבר לא מעט תקדימים של טייסות שקלטו כלים זהים של מסגרות שנסגרו (טייסות מגע הקסם/מגיני הדרום).

רוצים לחסוך לא?





נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-08-2020 בשעה 17:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 16-11-2016, 09:09
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 21,482
MH-60S Knighthawk
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ה-07 הוא מסוק מדגם אחר."

מסוק שירות ולוגיסטיקה, המחליף של הסי קינג העתיק בתור "נהג בית" של נושאות מטוסים וספינות לוגיסטיות גדולות במשימות תובלה קלה, חילוץ והצלה (חיט"ן) ופינוי רפואי, איתור מוקשים ועוד ועוד. הוא מבצע הרבה טיסות "אספקה אנכית" - שם יפה להעברת פלטות ציוד מספינה אחת לאחרת...

הסממן הבולט ביותר שמדובר במסוק לוגיסטי ולא מסוק לוחם הוא גלגל הזנב של בלקהוק רגיל, שאינו מאפשר נחיתה על מנחתים קטנים של משחתות ופריגטות אלא רק על סיפוני נחיתה ומשא גדולים. למסוקי SH-60/MH-60 Seahawk הלוחמים יש גלגל מוקשח בשורש הזנב מאחורי תא הנוסעים, כמו שרואים בתמונה האחרונה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 24-11-2016, 07:26
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "MH-60S Knighthawk"

http://www.helis.com/70s/h_h60sr.php

The MH-60S Knighthawk, not official name, has replaced the Navy’s Boeing UH-46 helicopters in the battle group logistics mission and has replaced/is scheduled to replace the UH-3H Sea King and HH-1N Twin Huey currently flying search and rescue at Naval Air Stations. The Sierra as it is referred to, is also replacing the UH-3H helicopter at the reserve squadron, HC-85, at NAS North Island in San Diego, CA. The current plan also uses the MH-60S to replace the Sikorsky MH-53E Sea Stallion in the mine countermeasures mission. The armed helo kit is also in the works to arm the MH-60S with forward-firing ordnance.

The initial designation of the Knighthawk was CH-60S to designate its cargo mission. It was later changed to MH-60S due to its expanded multi-mission role. The nickname Knighthawk was a tribute to its predecessor, the CH-46 Sea Knight.

The Knighthawk is based on the Army UH-60 Black Hawk airframe and features the Black Hawk aft-mounted tail wheel. The automatically folding rotor head is identical to that on Navy Seahawks and is much more complex than the Army UH-60 rotor head. Basically, it is a Black Hawk with a Seahawk head. There are other differences, but they are insignificant to the casual observer.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 15-04-2020, 20:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
הרחבת מנחת המסוקים של אח"י חנית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "5 מסוקי סיהוק SH-60F מעודפי הצי האמריקאי עבור ספינות הסער 5/6"

שימו לב שהיא קיבלה גם את מכ"מ AESA מסוג מגל-אש (Alpha) מתוצרת אלתא.
אחרי שהותקן באח"י להב המכ"מ אדיר (MF-STAR) דובר על כך שלא בטוח שאחיותיה אילת וחנית גם יקבלו ויש סיכוי שלפחות אחת מהן תקבל את הנגזרת הקטנה יותר מגל-אש שמותקן בספינות ה 4.5
https://www.idf.il/אתרים/זרוע-הים/2...לקת-הנדסה-ימית/

תמונה מהכתבה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

פירסום משנה שעברה על כך שחטיבת להב שת תע"א תיקח חלק בהשבחת מסוקי הסיהוק.
https://gbp.com.sg/stories/iais-lah...-60-black-hawk/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-04-2020 בשעה 21:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 05-07-2020, 16:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Taurus84 שמתחילה ב "5 מסוקי סיהוק SH-60F מעודפי הצי האמריקאי עבור ספינות הסער 5/6"

מסוקי הסיקורסקי סיהוק שרכש משרד הביטחון מארה"ב עבור ספינות ההגנה על אסדות הגז יגיעו לארץ רק בסוף 2021 – באיחור של שנה וחצי.
זאת ועוד: מדובר במסוקים משומשים שהשמשתם תהיה גבוהה במיליוני דולרים מהתחזית
https://www.calcalist.co.il/local/a...0.html?ref=ynet

אם הכתבה הזו נכונה אז מוזר מה שקורה עם מסוקי הספינות:
- לו"ז: הכתבה טועה, חתמו על ההסכם לפני 4 שנים ורק לפני כשנתיים וחצי נכנסו לשיפוץ
- כסף: רצו לחסוך אז הלכו על 8 כלים ישנים (SH-60F) שעבדו קשה מאד וזקוקים לשיפוץ מקיף בעלות כוללת של 300 מיליון דולר (+החריגה)? 8 חדשים מסוג MH-60R בסיסי או כל דגם מתאים אחר עולים 320 מיליון דולר


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 07-07-2020 בשעה 09:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 05-07-2020, 23:23
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,095
תגובה
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מסוקי הסיקורסקי סיהוק שרכש..."

1. מסוק MH-60R חדש הוא אלטרנטיבה שעולה 30 מיליון דולר? וואלה, פספת רק ב 1 לפני ה 30.

ההודים רכשו לפני חודש 24 מסוקים כאלו בשים לב 2.2 מיליארד דולר, האוסטרלים שלמו כ 2.1 מיליארד דולר לפני עשור בדיוק עבור מספר דומה של מסוקים; הסעודים שלמו כ 1.9 מיליארד דולר עבור 10 מסוקים והקטארים שלמו ב 2012 כ 2.5 מילארד דולר על מיקס של 22 מסוקים מדגמי S ו R, זאת אחרי שכבר רכשו 6 יחידות שנה קודם לכן בעלות יחידה של כ 150 מיליון דולר. קרי עלות מסוק כזו נמדדת בכ 100 מיליון דולר ומעלה כאשר רוכשים 24 יחידות. מה קורה כאשר רוכשים פחות יחידות? המחיר עולה בצורה דרמטית... למשל מקסיקו שלמה 150 מיליון דולר למסוק ב 2018 ככל הנראה מאחר ורכשה גם נשק רב במסגרת העסקה ולא רק את המסוקים, מנועים, חלפים, אוויוניקה וכו'. אגב הדנים פראיירים גמורים שכמותם רכשו ב 2011 תריסר מסוקים בלבד בסכומים שערורייתי של 2.1 מיליארד דולר. יש לי הרגשה שאתה מסתכל על עלות של רכש של מסוק מדגם R עבור הצי האמריקני אבל שם התמחור הוא כמובן שונה לחלוטין מתמחור הייצוא.

2. הצי האמריקני החליט כבר ב 2002 להפסיק למחזר את דגמי B ו F הישנים לדגם R ובמקום זאת לרכוש מסוקי R חדשים מפס הייצור, שהראשונים כמותם נמסרו לטייסות ב 2005. מאחר ומדובר בסד"כ של מאות מסוקים תהליך ההחלפה התפרס על פני עשור ומחצה והמסוקים האחרונים מהדגמים הישנים יצאו משירות רק ב 2015-6 ונשלחו לאחסנה ב AMARC העצום באריזונה, שם מאופסנים כיום כ 110 מסוקים מדגם B, כ 40 מסוקים מדגם F, עשרה מסוקים מדגם S ואפילו תריסר מסוקים מדגם R החדש. רוב ה B וה F הגיעו בתחילת העשור הקודם, כאשר הוחלפו בטייסות המבצעיות בדגמי ה R, בעוד שדגמי ה R עצמם כוללים קבוצה שהגיעה כבר ב 2010 וקבוצה נוספת שהגיעה בתחילת השנה הנוכחית. שימו לב שהמקור למסוקים מדגם R הם טייסות האימונים של הצי ואפשר להניח שהם שחוקים לחלוטין וסיימו את חייהם כמסוקים מבצעיים.

עם מבחר עצום של כ 150 מסוקים משומשים, אפשר להניח שצה"ל בחר בקפידה את אותם האקזמפלרים המאוחרים מדגם F שהם בעלי תוחלת חיים מתאימה לשירות המשך אצלנו. עם זאת רצוי לציין שמסוקי ה F האחרונים נמסרו לצי האמריקני ב 1996 כך שאפילו "הצעירים" שבהם היו בני 20 שנה בעת פרישתם למדבריות אריזונה ויהיו קלנדרית בני 25 שנה (!!!) בעת כניסתם העתידית לשירות בחיל האוויר.

3. האם פרויקט שיקום מסוקי ה F עבור חיל האוור מתארך מעבר לצפוי והרצוי? ראשית אפשר להניח שלמשבר הקורונה יש השפעה על עבודת המפעלים השונים בארה"ב וכתוצאה מכך נגרמים עיכובים. שנית, בהנחה שאספקת ארבעת ספינות הסער 6 לישראל תסתיים רק בשלהי 2021 והמבצוע שלהן ימשך כשנתיים-שלש מעבר לכך, לצד השדרוג ההדרגתי של ספינות הסער 5 לתפעול המסוק החדש, הרי שאין באמת לחץ היסטרי להביא את הסי-הוק לארץ לפני סוף שנת 2021. להתאמן אפשר ורצוי גם בג'קסונויל (או בסאן דייגו) ושם קיימים שפע סיפונים מבצעיים מכל הסוגים והגדלים לתרגל נחיתות וכו', מה שאין עדיין אצלנו. יתכן גם שבוצעו שינויים בספינות הקולטות עצמן שלא היו יודעים בזמנו ושחייבו שינויים במסוקים או שהוחלט להוסיף למסוקים מערכות נוספות שלא תוכננו בעבר (אולי כתוצאה מכניסתם של איומים חדשים לזירה?) ואפשר לנחש עוד ועוד.

4. אז מדוע בעצם רכשו F ולא R? כאמור רכש של חצי תריסר מסוקי R חדשים היה עולה סדר גודל של כ 750 מיליון דולר, הרבה מעבר להישג ידינו. ומאין בכלל הרעיון, שאני מסכים שהוא די הזוי, לרכוש דווקא מסוקי F משומשים? מהספרדים כמובן, שנכנסו בעצמם לפרויקט כזה בדיוק לפני כעשור ואוכלים ממנו מרורים עד עצמם היום הזה. ב 2010 הודיעו על רכש 6 מסוקים משומשים ולאחר מכן הרחיבו את העסקה ל 8 מסוקים. בפועל רק 3 מסוקים פעילים בשורות הצי הספרדי - הם נכנסו לשיפוץ כבר בשנת 2013 והגיחו ממנו רק ב 2018 (!!!). יתר המסוקים אמורים להימסר במהלך השנה ושנה הבאה, חלקם אחרי שנמוך למסוקי תובלה חסרי חימוש. עד כמה הפרויקט הזה נחשב להצלחה? אפשר להעריך שלא ממש, לאור העובדה שלפני שבועיים הודיע מפקד הצי הספרדי שהם שוקלים לרכוש מסוקים חדשים מדגם R...

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 05-07-2020 בשעה 23:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 06-07-2020, 08:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תגובה"

סקירה יפה עשית אבל לא פיספסתי כלום, זה הכל תלוי באיך מסתכלים על הדברים - מה רוצים ועל מה משלמים.
ניקח את העיסקה ההודית לדוגמה:
- מחיר ה Flyaway cost של 24 המסוקים הוא 904 מיליון דולר, כלומר 37.6 מיליון דולר למסוק
- מחיר ה Procurement cost של 24 המסוקים הוא 2.12 מיליארד דולר, כלומר 88.3 מיליון דולר למסוק

מה ההבדל? הראשון הוא מחיר למסוק בסיסי והשני הוא מחיר למסוק + מערכות ייעודיות, מערכות קרקע, תחזוקה וכו'
(בהחלט ייתכן שאלה מחירי הצי/מארינס ולא מחירי ייצוא)

ומה ישראל רוצה? בד"כ ישראל רוכשת את הכלי הבסיסי (לפעמים יש גם מערכות מינימום שהיא חייבת כמו מכ"מ במטוסי הקרב).
ע"פ העיסקה חלק מהמערכות יהיו אמריקאיות אבל בהמשך יהיו גם לא מעט מערכות ישראליות (זע"ט, קשר, תחקיר וכד').
דווקא למסוקי ספינות יש מערכת ייעודית (חליפה ימית) הנקראת Skimmer מתוצרת התע"א + מגוון רחב של תת מערכות מתוצרת אלביט, רפאל, תע"א וכו' המוטמעות כבר בכלי טיס ושייט אחרים.
לא ברור כרגע אם המסוקים יצטיידו בהן או יהיו עם מקבילות אמריקאיות ע"פ תנאי העיסקה.

שורה תחתונה: אותו מחיר פחות או יותר למסוק בסיסי חדש מול מסוק יד 2 שעבד קשה ועובר שיפוץ.

לגבי ספרד, הם רוכשים את דגם F בקבוצות קטנות, הקבוצה הראשונה כוללת 4 מסוקים מהם 2 כבר נמסרו.
דגם F שלהם אינו משמש לנצ"ל אלא לתובלה, דגם B הישן יותר משמש לנצ"ל ואותו הם רוצים להחליף ב R.
זה לא אומר שדגם F נכשל או לא עומד בציפיות
https://www.jetphotos.com/photo/9562301


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 04-08-2020 בשעה 17:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 06-07-2020, 10:55
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 9,253
Facebook profile
כל הכבוד לך, עזרת למצוא אותם
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]1. והמסוקים..."

טעויות בכתבה
ציטוט:
אולם כאשר נמסרו המסוקים בארה"ב לאנשי חיל האוויר לפני כמה חודשים, התברר שמצבם המכאני גרוע מהמתוכנן, מה שיחייב השקעה כספית גדולה יותר וממושכת יותר לפני שיוכלו להיכנס לשירות. כעת בוחנים במשרד הביטחון ובצה"ל כיצד והיכן לבצע את השיפוץ. כבר עתה ברור שלא כל שמונת המסוקים ייכנסו לשירות, וחלקם ישמשו כחלפים עבור המסוקים האחרים.


ובמציאות שמונת המסוקים הועברו כבר בדצמבר 2017 לשיפוץ ב SES
http://www.amarcexperience.com/ui/i...mber-2017<br />

אלה שמונת המסוקים והמספרים שלהם
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מפעל SES באלבמה עושה שיפוץ למסוקים זהים לספרד.
http://www.sesius.com/sh60upgrade.html

164082 לדוגמה במדי טייסת HS8 ע"ג הנומ"ט קרל וינסון בשנת 2005 (צילום: Robin Powney)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
EXIF Information


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-07-2020 בשעה 15:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 06-07-2020, 19:24
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 177
על המסוקים, "פרשת הצוללות וספינות השטח", וכלה באדמירל ג'ון פישר
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כל הכבוד לך, עזרת למצוא אותם"

מדהים, חסר הגיון. מה שהוא רקוב בממלכת הרכש של חיל האוויר....הוסף את חיל הים והריח מגיע למרומים...

במחירים כאלה למסוקים, עדיף אולי למצוא פתרון זול במסוק יבשתי, בין משומש או חדש, שיותאמו לו מערכות בסיסיות, או לרכוש את המסוקים הקטנים הימיים, כי לא במסוקים הימיים ניוושע, וביצועים נחותים לא ישנו הרבה. האם צריך להוסיף שהכספים האדירים האלה נחוצים לצבא היבשה, זה שנועד להכרעה אם תנוח עליו הרוח, ורכש טילים ארוכי טווח מדוייקים כדוגמת הלורה, ולתשלום למגרש שדים שיוציא את הדיבוק מראשי חיל האוויר לדורותיהם האחרונים שמתעקשים לשמור על חלקת אלוהים הגדולה שלהם אף במחיר הבטחון הלאומי. (למנוע טביעת מטוסים בשטפון קל יותר מאשר להפעיל בסיס מופגז בטילים מדוייקים ולעמוד בדרישה המבצעית החיונית.)


לגבי השהיית קבלת ההחלטות לרכש 15i והאדיר, והמסוקים. הועלתה הטענה שהממשלה בהיותה ממשלת מעבר תקופה ממושכת גרמה להשהיית קבלת ההחלטה ואישורה. אין לזה בסיס, לממשלת מעבר, לפי החוק, יש סמכויות מלאות כממשלה מכהנת כולל קבלת החלטה על יציאה למלחמה. קל וחומר קבלת החלטה על רכש. (המחוקק היה ער לסכנות של ממשלת מעבר קצוצת סמכויות. אני זוכר משהו מלימודי משטר מדינת ישראל. )

האחריות לעיכוב הבלתי מובן בידי נורקין ומפקדת חיל האוויר.

מספיק כסף (אולי מלוכלך) ויושרה נזרקו לרכש הצוללות וספינות השטח. עד היום לא ברור לכמה צוללות ישראל וחיל הים זקוקים לצורך הרתעה, שהייה מתמשכת בים, במספר מרחבים. רק לפני יומיים שמעתי את עוזי דיין, שהיה בשלבים שונים בסוד קבלת ההחלטות אומר ברדיו - בשיחה על "פרשת הצוללות" - שישראל זקוקה ל-9 צוללות כדי למלא מטרות אלה. ובכן, הוא שכח ששלושת הצוללות שהוזמנו נועדו להחליף שלושה שיתיישנו. כלומר, המספר ה"נכון", כנראה, 6 צוללות. אגב, בכך שנקב במספר 9, נתן דלק בידי מבקריו של נתניהו כיוון שאלה הבקיאים בעניין ותוקפים את נתניהו, לדוגמא, עוזי ארד ויעלון, יודעים היטב שלא מדובר ב-9 כמטרת היעד אלא ב-6 בסופו של יום. (מספר סביר בסופו של דבר.) האם זה המספר שבו נקב חיל הים - ששומר על שתיקה רועמת מאז הופעת "פרשת הצוללות" לאוויר העולם - לצ'ייני וחבריו פתרונים.


לדידי, הפרשה האמיתית, היא פרשת ספינות השטח. בקשה תמוהה לספינות נגד צוללות, תפירת מכרז שיתאים לטיסנגרופ לאחר שבחנו אפשרויות ראויות מדרום קוריאה עד מספנות ישראל. נסיונות ההשתלטות של גנור ושימרון על מספנות ישראל שכמעט הצליחו. (מי בדיוק היו שולחיהם?) לא רק שמספר גורמים בחשו כדי למנוע ממספנות ישראל לקבל את הפרוייקט, אלא רק צירוף מקרים ומזל מנע מהם לבצע זממם.

וכאתנחתא, אדמירל נוסף נוסף כונה צ'ייני, ולהבדיל אלפי הבדלות. היה זה אדמירל ג'ון פישר. (John Fisher). הוא כונה גם "הסיני", כיוון ששהה שנים רבות "בתחנת סין" בנעוריו ובגרותו בצי. אך גם בגלל המראה הלא אנגלי של עורו, ישנם כאלה הטוענים כצהוב וכאלה טוענים ככהה. ובכן כפי שידוע למרבית הקוראים, פישר עמד מאחורי המהפכה הטכנולוגית הימית של תחילת המאה העשרים כאשר תיכנן את מתאר האוניה והשיק את ה- Dreadnaught ב-1906. אוניית המערכה המודרנית הראשונה שהפכה בין לילה את כל ציי העולם, כולל אוניות הקוו של הצי הבריטי שנהנו מיתרון מספרי עצום באותה עת, ל"אשפה". הוא, כמובן, עקב משמעות הדבר נתקל בהתנגדות עזה למהפכה הטכנולוגית שרצה ליזום. כדי להתגבר עליה הוא היה זקוק להרבה תעצומות נפש ואומץ. (קצת יותר קשה מאשר לשכנע את נורקין שבטחון ישראל דורש טילים ארוכי טווח מדוייקים כגיבוי ולצד חיל האוויר. או אולי להיפך...)
בגלל המהפכנות הזו, יש הרואים בו כשני בחשיבותו בתולדות הצי הבריטי לאחר נלסון. בזהירות, אפשר לטעון כחשוב ביותר מאז נלסון.

בקיצור, זה "סיני" וזה "צייני".

התפטרותו של פישר באמצע המבצע בדרדנלים (הסכמתו למבצע מלכתחילה הייתה פושרת) הביאה לנפילתו של צ'רצ'יל וכמעט התאבדותו של האחרון.

פישר היה שייך לאותם זרמים בחברה האנגלית, והבריטית בכלל, עוד מימי קרומוול, שהתבוננו באהדה על העם היהודי. חלקם האמינו בהכרח של שיבת ציון טרם בוא הגאולה. ככלות הכל, הרומן הציוני, בלי מרכאות, הראשון שנכתב אי-פעם היה "דניאל דירונדה" שכתבה ג'ורג' אליוט בשנות השבעים של המאה 19. במקרהו של פישר, הוא האמין שמוצא האנגלים מעשרת השבטים האבודים. לא רק הוא. מהזרמים האלה שתרמו להצהרת בלפור - גם הוא בעל רקע דומה - לא נותר דבר בבריטניה. אסכולת נוריץ נשארה בלבד, ועד הליכתו של קורבין אפשר לטעון שמפלגת הלייבור הייתה, ואולי הינה, המפלגה האנטישמית הגלויה היחידה באירופה.

סליחה על הסטייה. על הדרדנלים, צ'רצ'יל ופישר, כתבתי ארוכות בספרי על צ'רצ'יל כאסטרטג. "הנוסטלגיה" גררה אותי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:22

הדף נוצר ב 0.34 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר