לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● הצטרפו אל העמוד שלנו בפייסבוק ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-12-2016, 10:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 16 - הגעת שני מטוסי האדיר הראשונים)

משק כנפי ההיסטוריה - 10 שנים (פחות 3 ימים) אחרי טיסת הבכורה של מטוס ה F-35 הראשון (AA-1) נחתו ב 12.12.2016 בשעה 20:15 בבסיס נבטים הצאצאים הישירים שלו (אדירים 901,902) המיועדים לחיה"א הישראלי.

בספטמבר 2007, פחות משנה אחרי טיסת הבכורה של ה AA-1, חיה"א שם יהבו על הפרויקט ובחר ב F-35 כמטוס הקרב הבא שלו.
הפרויקט היה בתחילת תהליך הפיתוח ולאט לאט החלו לרדת מפס הייצור עוד ועוד מטוסים, היו חבלי ילדות קשים אבל בעיקר רוח רעה שנשבה מצד אינטרסנטים, גורמי תקשורת ומומחים מטעם עצמם.

במאי 2010 פתחנו בתמימותנו את האשכול הראשון, לא ידענו מה הולך להיות עם הפרויקט אבל החיישנים שלנו (לא רק לאדיר יש חיישנים) אמרו לנו שכדאי להקדיש לפרויקט הזה תשומת לב מיוחדת.
ליווינו את הפרויקט, בחנו את החדשות שהיצרנית וכל מיני גורמים פירסמו מידי פעם, התווכחנו, העלנו סקירות, תמונות, התרגשנו ובעיקר נצמדנו לעובדות.

כיום הפרויקט יציב, דינמי ומתפתח בקצב משביע רצון, למעלה מ 220 מטוסי F-35 כבר טסים והזרוע עוד נטויה, שניים מהם מיוחדים, נחתו כאן והכניסו את חיה"א, צה"ל, המדינה והאזור לעידן דור 5.

תודה לכל העוסקים במלאכה, לכל הגולשים שתרמו לאשכולות מעניינים וענייניים ושיהיה בהצלחה לטייסת "נשר הזהב", בסיס נבטים, חיה"א, צה"ל ועם ישראל.

הדרך לאדיר (כתבה באתר חיה"א)
http://www.iaf.org.il/4451-48544-he/IAF.aspx

האדיר בנבטים (צילום: אילן רום)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קישורים לאשכולות הקודמים
אשכול מס' 1 כאן
אשכול מס' 2 כאן
אשכול מס' 3 כאן
אשכול מס' 4 כאן
אשכול מס' 5 כאן
אשכול מס' 6 כאן
אשכול מס' 7 כאן
אשכול מס' 8 כאן
אשכול מס 9 כאן
אשכול מס' 10 כאן
אשכול מס' 11 כאן
אשכול מס' 12 כאן
אשכול מס' 13 כאן
אשכול מס' 14 כאן
אשכול מס' 15 כאן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-12-2016 בשעה 06:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 13-12-2016, 21:58
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,448
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי SOF שמתחילה ב "הדרבי ER הוא לא שדרוג לפיתון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי SOF
הדרבי ER הוא לא שדרוג לפיתון הוא שדרוג לדרבי "הרגיל".
הדרבי אומנם מבוסס על הפיתון בצורה זו או אחרת אבל איננו שדרוג.
אפשר לומר שהפיתון 5 הוא שדרוג ל-4 אך זה בהחלט לא המצב עם הדרבי.

בגדול ובלי להיכנס יותר מדי לעומק, הפיתון מונחה חום והדרבי מונחה מכ"מ.


ה Meteor הוא די קונספט חדש מנוע ה Ramjet ורמת החסינות לשיבוש שהיצרנים טוענים שיש לו, כמו גם מערכת ההנחיה שמשלבת מערכת אינרציאלית, עדכון תוך טיסה, וראדאר אקטיבי.
הדרבי בנוי, כמו שאמרת בעצמך, בסופו של דבר, על הפיתון, שהוא טיל לטווחים הקצרים והבינוניים. ברור לי שהפיתון מונחה "חום" (למעשה הפיתון 5 משלב ביות IR עם הדמיה) ואילו הדרבי מונחה ראדאר אקטיבי.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 14-12-2016, 09:04
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,448
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "המטאור הוא לא קונספט חדש...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
המטאור הוא לא קונספט חדש. מנועי מגח סילון (רמג'ט) הם לא דבר חדש בכלל, ומערכות ההנחייה של המטאור הם של הדור הנוכחי.
שדרוג של האלקטרוניקה - כן. קונספט - אותו הדבר.

מנוע מגח סילון הוא לא קונספט חדש אולי. יישום שלו על טיל אוויר-אוויר הוא כן חדש
.

הטיל היחיד בקטגוריית א"א שידוע לי עליו עד כה שהוא אמור להיות דור שישי וחדש הוא פיתוח ישראלי שמסב את המיירט של קלע דוד לשיגור אווירי. פה כבר באמת קונספט חדש - שימוש במערכת אסימטרית שמשלבת הנחיית מכ"מ אקטיבי עם חיישנים אופטיים מולטי-ספקטרליים (אינפרא אדום ואולטרא סגול כמו בפיתון 5) וכו', שזו הפעם הראשונה שמצליחים לשים מערכת הנחייה דואלית על טיל א"א.
כשזה יהפוך למוצר יהיה אפשר לדבר על זה...
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 13-12-2016, 21:51
  Cfox Cfox אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.06
הודעות: 2,448
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ומאיזה כסף? מטאור זה טיל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
ומאיזה כסף? מטאור זה טיל אירופאי שהולך להיות מאד יקר
כשראיתי את השאלה שלך גמאני מייד חשבתי על ה דרבי ER שע"פ הפירסום הכמעט יחיד שיש לגביו הוא הרבה יותר זול ולא רחוק מיכולות המטאור
http://aviationweek.com/paris-air-s...w-performance-0

חוצמזה כולם מחכים לסינדרלה של ה BVR - ה 120D


RAFAEL claims it will be able to deliver 80% of the Meteor’s performance at a third of its cost

מתוך הכתבה שצרפת. לא יודע, לא שקט עם הרעיון שיהיה לנו טיל עם 80% מהביצועים של זה שהמצרים ישתמשו בו. (לא יודע איך זה נמדד)
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 12-12-2016, 21:02
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 323
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "למה מפתיע? ככה זה מזג אוויר -..."

מזג אוויר מפתיע לפעמים. תודה על החידוש. עם זאת, מזג אוויר מאוד סוער, אפשר לצפות מראש. גם אם זה כמה שעות מראש ולא כמה יממות מראש.
מניח שמשמעות שאלתי היא בדומה לכלל השאלות שנשאלו אי פעם, או לפחות רובן. קבלת מידע - אם התעקשת על הסבר.

הייתי מציע שיפרסמו הודעה למוזמנים שהאירוע ידחה, לא יתקיים או לפחות יבואו מוכנים לשעות של המתנה.
זה טוב לגונן על כל החלטה של חיל האוויר, אבל יכולות הטיסה של הF-35 בגשם או לא וההערות הציניות שנשמעות הן לא ענייני. מצידי שחיל האוויר יקבל את האדיר גם עוד חודש. אבל התראה מוקדמת לקהל המוזמן היה קצת פחות מביך.
ובשביל הקוריוז - היום באותן השעות +\- הגיעו מספר חברים שלי מאיטליה מאותו אזור +\- עם איזה בואינג מיושן ואזרחי. לפחות רשות שדות התעופה מעדכנת על זמני נחיתות באתר שלה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 13-12-2016, 02:50
  haboob haboob אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 554
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "מזג אוויר מפתיע לפעמים. תודה..."

לגבי מזג האוויר -
נכון, מזג אוויר סוער ניתן לצפות מראש. ערפל הוא לא כזה. קטונתי מלהכיר את מאפייני מזג האוויר בבסיס ממנו המריאו המטוסים, אבל ערפל הוא לא מזג אוויר סוער והרבה פעמים (לפחות בישראל הקטנה) הוא מופיע בהתראה קצרה יחסית, אך מצד שני לא נשאר הרבה זמן על הקרקע - מתפזר תוך שעות אחדות לכל היותר. הוא גם תופעה מקומית בדרך-כלל - שדה תעופה אחד יכול להיות סגור, ושדה תעופה אחר כמה עשרות קילומטרים משם פתוח לגמרי.

אני מניח שבאירוע כל-כך מרכזי שמתוכנן זמן רב מראש, בחיל האוויר נערכו מבעוד-מועד לתרחיש של עיכוב בהמראה מאיטליה. זה תרחיש סביר בהחלט, שיכול לקרות משלל גורמים - לא רק ערפל. אני מנחש שכשהגיעה התחזית (אם הייתה) או ההודעה שיש ערפל - פעלו לפי תכנון מראש והודיעו מה שהודיעו. ייתכן גם שהתחזית, אם הייתה, הייתה עם סבירות כזו והערכה של משך זמן שתומכת בהחלט לרוץ קדימה ולקוות שהערפל יתפזר במהרה.

עכשיו נשאלת השאלה האם יש דרך - והאם בכלל נכון - להודיע ל-5000 מוזמנים (המספר מהתקשורת, אין לי מושג אם הוא מדויק) שיש עיכוב, או שעכשיו אתה מכניס למערכת הרבה "רעש" שלא תורם בכלום. קשה לי להאמין שבמצב כזה חיל האוויר יכול לקבל 5000 טלפונים מאנשים ששואלים "המריאו כבר? לבוא?"... נראה לי שהנזק בזה גדול מהתועלת.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "


- Albert Einstein

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-12-2016, 09:49
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 323
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי haboob שמתחילה ב "לגבי מזג האוויר - נכון, מזג..."

חושב שבמאה 21 יש דרכים רבות להודיע ל 5,000 וגם 50,000 מוזמנים על שינויים. והאם זה נכון?
כן. זה מאוד נכון. היית במקום? היו שם מספר אנשים מבוגרים לא מבוטל והטרטור יכל להיחסך מהם.
לא תמיד חובה לעטוף את ח"א בצמר גפן ואפשר ללמוד גם מטעויותיו.
אם להטיס F35 הם יודעים, הם ידעו למצוא פתרון בהודעה על דחיית האירוע והתמודדות עם טלפונים. שום נזק לא יגרם, חיל האוויר ישרוד ואני בטוח גם שה"הרבה רעש" שאני "תורם" לא יפריע באנטנות של חיל האוויר.
בחייאת.
לא הכל צריך לתרץ. הזמינו אנשים, דחו דחו דחו, היו יכולים להודיע שהאירוע יתעכב ב 3 שעות מבלי "נזק" ומבלי לקבל 5000 טלפונים. לא צריך לעשות דרמה מכל הודעה פשוטה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-12-2016, 13:06
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,725
היו דברים משונים בפיתוח המטוס הזה.
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "ברור שאפשר, ולי באופן אישי..."

בתור מי שעבד כתוכניתן בחיל האוויר הישראלי,
ולאחר מכן באינטל,
תוך שימוש במתודולוגיות פיתוח שלמדנו מהאמריקאים,
היו במהלך פיתוח המטוס - דברים שהיו פשוט לא מובנים.
דברים שלא אמורים לקרות.

לא ברור לי אם זה לא מאוחר מדי לשפר משמעותית עניינים הנוגעים למחיר המטוס,
אבל נראה שבכל מה שקשור לניהול-איכות ופיקוח-חיצוני, לכאורה נראה שיש מה לשפר.


בכל הנוגע לעלויות והדרך לצמצמן, עולה שאלה אחרת.
נכון שמטוס חמקני הוא טוב יותר ממטוס שאינו חמקני - אבל כשהטוב-יותר עולה הרבה יותר כסף - אולי אפשר להסתפק בקצת-פחות.
וכשקונים את הכמויות שהאמריקאים מתכוונים לקנות - מדובר בכמות עצומה של כסף.
ובהחלט עולה השאלה האם ניתן לבצע COST-REDUCTION, כך שחלק מאותם מטוסים יגיעו עם מפרט זול יותר, על חשבון חלק מהביצועים.

שהרי אם נודה באמת - לצורך ביצוע רוב המשימות ברוב הגזרות, המטוסים הללו לא יטוסו בתצורה החמקנית עם מעט תחמושת הפנימית - אלא עם חימוש מלא, באופן שיפגע בחמקנות ממילא.
בכלל לא צריך אותן יכולות מול מיליציות תת-מדינתיות או ארגוני טרור.
אם למשל העימות עם הרוסים ירגע - נודה באמת, שלא צריך לשמר כוננות מלאה עם החמקן הכי משוכלל נגד מדינה שאינה אוייב ולא צריכה להיות מדינת-אוייב, ואולי ניתן לתאם איתם מדיניות להפצת וייצור הנשק החמקני - כך שהאמריקאים ישמרו עליונות בעלות נמוכה יותר, ללא מרוץ-חימוש מחודש.
ובפועל - נשארים רק עם החזית הסינית, שרק בה תצטרך כמויות גדולות של מטוסים שמהווים את חוד החנית של החמקנות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 14-12-2016, 18:52
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,725
טראמפ דיבר על הפחתת עלויות המטוס הקיים - לא על רכש מטוס דור 4
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לא רוצה להרוס למי שהיה..."

מאז שנות ה70 לא פותח מטוס שנבנו כמויות כאלו ממנו,
והמשמעות של הכמויות המיוצרות מתבטאת במחיר.

בעקבות השיפור במחיר המטוסים, פקפקתי ביכולת להוריד עוד במחיר ללא הפחתת יכולות,
או לחלופין - הפחתת כמויות האוייבים ולכן הפחתת כמות המטוסים שארה"ב תקנה.

ולא,
לא צריך את המכ"ם הכי משוכלל כדי להלחם במיליציות תת-מדינתיות שאין להן חיל אוויר.
מטוסים קלים יותר, למשל כאלו המשמשים כמטוסי אימון ועולים חמישית מהמטוס הכי מתקדם, יכולים לשמש לצורך זה,
וכך תוכל גם להעבירם לידי צבאות מקומיים שיטפלו בביטחון שלהם בעצמם.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 14-12-2016 בשעה 18:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 13-12-2016, 12:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
תמונות מטקס ההגעה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 16 - הגעת שני מטוסי האדיר הראשונים)"

לאורך הדרך לרחבת הטקס עמדו מטוסי הקרב של החיל (נץ,ברק,סופה, בזמ"ש ורעם).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הרבה אנשים, לכן הציבו מסכי ענק - עליית הצוות הטכני של הטייסת לקול תשואות הקהל
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עם הגעת המטוסים הורמו הסמארטפונים וכולם בסלפי אדיר..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צוות ישראלי מקבל את פניו של אחד הטייסים האמריקאים שהביאו את מטוסי האדיר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מח"א והנשיא מדביקים את רונדל חיה"א על אדיר 901, רוה"מ ומב"ס נבטים הדביקו על אדיר 902
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אדיר 901
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

טייסי F-35 של חיהא"א מבסיס לוק אשר ידריכו בארץ את צוותי האוויר הישראלים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

טכנאי ישראלי ששב מהשתלמות בארה"ב מתפעל את אדיר 902 לקראת גרירה להנגר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רתימת עגלת הגרירה תחת עינו הפקוחה של טכנאי אמריקאי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-12-2016 בשעה 12:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 13-12-2016, 20:49
צלמית המשתמש של MONOCHROME
  משתמש זכר MONOCHROME MONOCHROME אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.06.06
הודעות: 1,817
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "שאלה קטנה ולא בציניות - מהי..."

אענה בשאלות:
האם זכור לך כלי טייס כלשהו, ובמיוחד מטוס קרב כלשהו שלא זכה להרים של יח"צ כשבגיע לארץ?
האם לכלי הטייס הנ"ל יחסי הציבור נועדו להצדיק את תג המחיר? או שנועדו להצדיק משהו בכלל?

בעיניי, הגיעו מטוסים חדשים לחיל האויר. הטכונולוגיה חדישה, ייחודית ופורצת דרך בהמון תחומים.
צה"ל ממצב עצמו במועדון אקסקלוסיבי מאד של צבאות עתידניים המפעילים טכנולוגיות ברמה הגבוהה ביותר. מטוס דור 5 זה לא רק "אדיר", זה ממשקים ומערכות על גבי מערכות עזר, תקשורת לווינית, הצפנת נתונים,מודיעין, מפקדות המכווינות כוחות בזמן אמת, ועוד.
מעבר לאמור, המסר כאן ברור ונמענים למסר זה לא חסרים ולא חסרו מעולם.

לא מתיימר לקבוע האם המחיר שווה את התמורה. סומך על אנשי המקצוע שמקבלים את ההחלטות הטובות והנכונות לכולנו.
_____________________________________
"אין זו סבלנות לשאת את שאתה יכול לשאת בסבלנות. סבלנות היא לשאת את שאינך יכול לשאת."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 13-12-2016, 21:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "שאלה קטנה ולא בציניות - מהי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Jaguar890
שאלה קטנה ולא בציניות - מהי הסיבה ליחסי הציבור המסיביים לF35? האם כדי להצדיק את תג המחיר הגבוה?

- לא חושב שמוגזם, זה פירסום ברוח העידן הנוכחי שמתאים גם למשמעות המיוחדת של מערכת הנשק הזו בביטחון המדינה.
גם כשהרעמים והסופות הגיעו היתה להם משמעות גבוהה, עשו טקס שעבר פירסום אצל גורמי התקשורת וזהו.
היום יש רשתות חברתיות וכל מי שהשתתף בטקס יכול לצלם, לפרסם, לשתף וכו'.
גם דו"צ וחיה"א בעניין הזה כי הם מבינים את המשמעות של פירסום מהיר ודינמי.

- לגבי המחיר, הוא לא גבוה יותר ממחיר הרעם בזמנו ועומד כיום כולל מנוע על פחות מ 100M דולר.
נכון שהמחירים בהתחלה היו מאד גבוהים (ביניהם מחירי אדירים 901,902) אבל היום כשקו הייצור בתפוקה כמעט מלאה וכמעט ואין כבר חבלי ילדות או כל מיני אירועים מעכבי פיתוח אז המחיר ליחידה ירד.
תוסיף לזה גם גידול בהזמנות ולחץ מאסיבי של הפנטגון שרכש בבת אחת כמות גדולה מאד של מטוסים, זה עוד גורם שהוריד את מחיר היחידה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 13-12-2016, 22:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב ""תוסיף לזה גם גידול בהזמנות..."

קצת קשה לדעת מה בדיוק היה שם, אבל הבנתי שהפנטגון ניהל מו"מ על רכישת קבוצות 9,10 במכה אחת, לוקהיד מרטין די משכה את העניין כי לא רצתה ליצור תקדים של מחיר יחידה כל כך זול.
לפנטגון נמאס וקבעו להם מחיר רק על 9 (6.1 מיליארד ל 57 מטוסים שזה ממש זול יחסית לקבוצות 3,4).
בשורה התחתונה לוקהיד מרטין די ירתה לעצמה ברגל, עכשיו המו"מ על קבוצה 10 - עיסקה של 8.3 מיליארד דולר ל 63 מטוסים

חוצמזה מה הם מקטרים? במסגרת חגיגות שוק ההון בחמש שנים האחרונות המניה של לוקהיד מרטין עלתה בכ 300%, ברררר....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 15-12-2016, 10:46
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,725
פרסמו שבוחנים אפשרות כזו
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי War_Machine שמתחילה ב "האם ידוע אם חלק מהתכנון הוא לרכוש מטוסים מדגם B?"

אבל לפי מה שפורסם 2 הטייסות שהתחייבו לרכוש עד כה יהיו מדגם A.
מבחינה תחזוקתית דגם B שונה מאוד, מה שאומר שלרכישת דגם כזה יהיו השלכות לוגיסטיות.
בנוסף - דגם B מתוכנן להכיל רק שני שליש מכמות הדלק - מה משמפחית משמעותית את טווח הטיסה.

השאלה החשובה היא מה האיומים שמולם מתכננים להתמודד: מה איום הייחוס?
איומי הייחוס העיקריים, הם איראן ומיליציות תת-מדינתיות חמושות היטב, תוך חובה לשמר עליונות למצב שתהיה הפיכה במידה ערבית שאינה עויינת (מצרים, סעודיה, והנסיכויות).
כרגע נראה שהדגש הוא עמידות בפני נ"מ וטווח: את החמקנים צריך כדי להתמוד מול מטרות רחוקות יותר, המחזיקות נ"מ שהולך ומשתפר, והמל"טים נדרשים כדי לתת תגובה מהירה ושליטה בשטח רחב, בנוסף לתפעול זול יותר.

דווקא הסכנה מפצצות פיצוח מסלולים(שצריכות להיות בעלות מאפיינים יחודיים כדי להתגבר על תיקון מזורז של המסלולים, ולחדור שכבות הגנה שנותנות עדיפות למתקנים רגישים), אינה כזו שעלתה בדרגתה.
שהרי הסכנה הזו, שבלוחמה מול צבא-זר קרוב, קיבלה עדיפות גבוהה יותר - לא עלתה בסדר העדיפויות.

עקב עדיפות-עבר זו, מצב של פגיעה חלקית במסלולים כנראה זכה להתייחסות רצינית - ולא סביר שיגרום לשיתוק חיל-אוויר מודרני.
בתור התחלה - המעבר ממטוסים סילוניים מאויישים למל"טים המשתמשים במדחף, הפחית מאוד את הדרישות ממסלול ההמראה,
בכל שדה תעופה נהוג להחזיק צוות תיקון שבמצב של פגיעה קלה יחזיר את המסלול מהר מאוד למצב תקין (לכן פצצות מפצחות מסלולים נדרשות להיות בעלות מאפיינים ייחודיים).
במידה והמטוסים מסוגלים להמריא מאחד המסלולים שנפגע ללא נשק ועם מיכל חצי-ריק (ולכן עם מרחק המראה מקוצר) , הם יוכלו "לדלג" לשדה תעופה אחר (אולי אפילו שדה תעופה מאולתר - ע"י סגירת כביש ראשי לשימוש צבאי), ולתפקד משם כרגיל.
יכולות דילוג ופריסה, הן יכולות שצה"ל נדרש להן כשכבשו את סיני למשל,
ושהצבא האמריקאי הדגים כשהשתלטו על שדה תעופה עירקי בתחילת המלחמה לכיבוש עירק.


לכן מדברים הרבה על כך שהטווח של F35 מעט נמוך מהרצוי, מה שפוגע באפקטיביות מול איום-ייחוס,
ועל כך שאולי כדאי להגדיל דווקא את כמות הF15I, שאמנם לא חמקני, אבל יש לו ייתרון טווח ונשיאה משמעותי.
מבחינה לוגיסטית - עוד טייסת F15I תשתמש באותו מערך תחזוקה שכבר קיים, ולא יצטרכו לפתוח מערך תחזוקה נוסף.

אבל אם ימצאו מענה אחר לבעיית הטווח - קיים סיכוי שבכל-זאת הטייסת השלישית תהיה F35B.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 15-12-2016 בשעה 10:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 15-12-2016, 11:36
  War_Machine War_Machine אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.05.07
הודעות: 458
מעניין
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "פרסמו שבוחנים אפשרות כזו"

תודה על התגובה המפורטת.
לא חשבתי שדגם B מצריך מערך שונה של לוגיסטיקה, עכשיו כשזה ברור, גם מאוד סביר שלא ירכשו אותו.

תקן אותי אם אני טועה, F15I הוא בעל טווח ארוך יותר וכושר נשיאה בגלל שהוא נושא עליו מיכלי דלק חיצוניים (וגם חימוש חיצוני), מה שהיה מבטל את יכולת החמקנות מהאדיר. לכן אני מתאר לעצמי שלא ימצאו פתרון ל"בעיית" הטווח של הF35 יחסית לF15, אחרת יצטרכו או לבטל את יתרון החמקנות או להגדיל מיכל דלק פנימי ואני מאמין שזה יבוא על חשבון יכולת נשיאת חימוש פנימי מופחתת (לפי מה שקראתי האדיר מסוגל לשאת קצת מעל 2 טון חימוש פנימי שלא נחשב הרבה גם כך יחסית).

כנראה הפתרון ההגיוני היחידי (בתרחיש תקיפה של איום היחוס - איראן) הוא תדלוק אוירי ו\או לבנות על היכולת החמקנית של האדיר רק בתור ה"מכה הראשונה" שצריכה לשתק את מערכות ההגנה של האויב, מכאן יכולים להיכנס לסיפור הF15I
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 15-12-2016, 14:07
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 8,725
אכן - המיכלים הניתקים מאפשרים טווח מוגדל
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי War_Machine שמתחילה ב "מעניין"

לכאורה ניתן לצייד את הF35 במיכלים נתיקים חיצוניים,
אם הם יהיו בעלי חתימת מכ"ם נמוכה (גם אם מגדילה את החתימה, כל עוד ההגדלה סבירה),
או לחלופין - לשאת מיכלים נתיקים שמגדילים חשיפת-מכ"ם ויושלכו לפני כניסה לטווחי המכ"ם של מדינת היעד.
ואולי (אני סתם מנחש) ניתן לבנות מנגנון תדלוק שיאפשר למטוס אדיר אחד לתדלק מטוס אחר.

נראה לי שתדלוק אווירי פוגע מאוד בכל מה שקשור להסתרה ממכ"ם:
מטוס תדלוק יהיה בהכרח בעל חתימת מכ"ם גדולה בסדרי גודל לעומת מיכל דלק נתיק, ובמידה והוא מזוהה מאפשר לאוייב להערך לתקיפה.
זה גם פיתרון יותר בעייתי (מטוס גדול שעף מעל מדינה זרה, מצריך ליווי אווירי למנוע תקיפתו), ומתאים אולי לדרך חזרה מהתקיפה.

במצב שבו טייסת מטוסים ביצעה כבר "מכה ראשונה" ששיתקה את רוב מערכות הנ"מ ומטוסי האוייב,
החמקנות כבר פחות נדרשת,
וניתן לשאת חימוש או מיכלי דלק נתיקים שיפחיתו חמקנות, אם יש אפשרות להשליכם במידה ומזהים שנשלחו מטוסי/טילי אוייב לעבר המטוס, פעולה שנעשתה גם בעבר בכניסה לקרבות-אוויר.


היות והחליטו כן להרחיב את הרכש,
אני מניח שקיבלו מענה חלקי מספק - ויהיו תשובות עד למועד ההחלטה על הטייסת השלישית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 15-12-2016, 10:47
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,416
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי War_Machine שמתחילה ב "האם ידוע אם חלק מהתכנון הוא לרכוש מטוסים מדגם B?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי War_Machine
שאלה שעלתה במוחי בימים האחרונים.

הרי במלחמה מבין המטרות הכי מבוקשות אצלנו מן הסתם - הם בסיסי חיל האויר ומסלולי ההמראה.
אמנם יש כמה וכמה שדות תעופה אבל במלחמה גדולה בעתיד, בהתחשב בהצטיידות הולכת וגוברת וגם משתפרת באיכות ובדיוק של טילים במאגר של האויב, אכן שדות התעופה ומסלולי ההמראה יכולים להיפגע ולשתק את המראת מטוסים.

נראה כי דגם B יכול לעקוף את הבעיה מכיוון שהוא אינו תלוי במסלול המראה ומסוגל להמריא אנכית.


יש שדות תעופה חלופיים.

זה לא שאם נטרלת את רמת דוד, תל נוף וחצרים - השבתת את חיה"א.

מה גם שהיום קיימים חומרים בתעשיה שמאפשרים תיקונים מהירים למסלולים בעת הצורך.

עם כל הכבוד לחיזבאללה - אני לא רואה תרחיש שבו במשך מספר שבועות הוא משגר עלינו כל יום טק"ק \ רק"ק מתקדם, לכל היותר הוא יהנה מהפריווילגיה של פתיחת המלחמה.

בנוסף צריך לזכור שמערך הנ"מ מהווה חומת מגן לא פשוטה עבור אותו חימוש.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 16-12-2016, 16:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי Narion שמתחילה ב "למה יש הבדלי איכות כל כך קיצונים, זום?"

בגלל תנאי תאורה.
בנו שתי רחבות לשני המטוסים אבל רחבה אחת הייתה הרבה יותר מוארת (פרוג'קטורים משני כיוונים) ומולה גם הייתה טריבונה גבוהה של הצלמים.
לרחבה הזו ניכנס אדיר 901 וכל הפוקוס התקשורתי והצילומי היה עליו - התוצאות בהתאם.
אדיר 902 נכנס לרחבה מוארת עם פרוג'קטורים מצד אחד בלבד (הצד שלא פנה אל הקהל) לכן הצד הימני שלו שפנה אל הקהל היה חשוך יותר.
חוצמזה מי שצילם את אדיר 902 עשה זאת מהקרקע בין הרבה אנשים שנדחפו.

מבחינת צילום, בגלל התאורה המוגבלת יותר על אדיר 902 היה צריך להעלות את רגישות החיישן של המצלמה (ISO) מה שגרם לתמונה להיות קצת יותר מגורענת.
מי שצילם את אדיר 901 בשלב הראשוני של הטקס עשה זאת מעמדה גבוהה עם ISO נמוך ולכן התמונות חדות יותר.

אחרי הטקס הם כיבו את הפרוג'קטורים של שתי הרחבות ונשארנו רק עם תאורה היקפית.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 01-01-2017, 11:58
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,094
מאמר בבלוג "על הכוונת" על הכוח האווירי, נוכח קליטת ה"אדיר", והתמרון. חלק מהמאמר מצורף
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 16 - הגעת שני מטוסי האדיר הראשונים)"

בחנוכה הזה כדאי לזכור שאסטרטגיית "עם לבדד ישכון" אינה רלוונטית\ מאת גל פרל פינקל

בחנוכה הזה כדאי לזכור שאסטרטגיית "עם לבדד ישכון" אינה רלוונטית\ מאת גל פרל פינקל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
השבוע הלל מפקד חיל האוויר את יכולות מטוס ה-F-35, אך למרות הצורך בכוח אווירי חזק, בעימות הבא מתכנן צה"ל להפעיל מהלך קרקעי אגרסיבי, בתנאי שיאושר. מול איומי ההווה והעתיד, דווקא עכשיו בחנוכה, אסטרטגיית "עם לבדד ישכון" אינה רלוונטית.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
טיסת הבכורה של ה"אדיר" בחיל האוויר, (מקור: ויקיפדיה).

השבוע, בוועידת התחזיות של "כלכליסט", תיאר מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, את יכולות מטוס הקרב החדש F-35 ("אדיר", בשמו העברי), שבו טס לאחרונה, וציין שבהקשר הצבאי-אווירי "צפויה פה מהפכה". לדבריו המטוס מהווה מרכז קליטה, עיבוד וניתוח מידע מודיעני-מבצעי מעופף, שיעביר את המידע לכל רוחב המערכת ויהפוך את כלל החיל ל"הרבה יותר אפקטיבי, הרבה יותר קטלני והרבה יותר שריד". המטוס, כמו מטוסי קרב קודמים שנקלטו בחיל (בהם, כפי שהזכיר אשל, מטוס ה-F-16 שהיה ל"סוס עבודה" מרכזי בחיל), הוא מוצר אמריקני שיישמר את יתרונה האיכותי של ישראל במרחב.

בדבריו התייחס האלוף אשל לפעילות החשאית, בחתימה נמוכה, שמבצע החיל, "באופן פעולה של אזמל מנתחים, בשקט, כמעט מאחורי הקלעים למטרות שאנחנו נדרשים אליהם". יכולות אלו יקבלו חיזוק נוסף שכן למטוס החדש יש יכולות נוספות, בהן היותו חמקן, שהופכות אותו למכפיל כוח. אשל, שמסיים את תפקידו בעוד כשמונה חודשים, ציין כי המיידיות של הכוח האווירי היא שהופכת אותו למכשיר יעיל כל-כך בידי הדרג המדיני-ביטחוני הבכיר. הכוח האווירי, בוודאי בישראל, קוסם לקברניטים בהשוואה לאלטרנטיבה היבשתית, משום שהוא מסוגל לפעול בקבועי זמן מהירים, בגמישות רבה ומאפשר לקברניטים לעצור או לאשר את המהלך בכל רגע נתון. החיל יודע לפעול בחתימה ועצימות משתנה, ולבצע הן פעולות תקיפה כירורגיות בלבנון, והן מתקפה אווירית בנוסח מבצע "מוקד". יתרונו האיכותי מבטיח כי מספר הנפגעים לצה"ל בפעולה יהיה נמוך מאוד.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אשכנזי, בימיו כרמטכ"ל, בתרגיל ברמת הגולן, (צילום: דו"צ).

במהלך הכנס ציין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שהאיום השתנה. "ביום כיפור המלחמה היתה אחרת, היה אז באמת איום קיומי. לכל אחד מאתנו שהיה או ברמת הגולן או בסיני, היה ברור מה המשמעות אם הדיוויזיה הסורית או המצרית תעבור אותנו – זה עמק החולה ואחרי זה עפולה". כיום, ציין אשכנזי, המלחמה נעשית בעיקר מול ארגונים ולא מול מדינות והאיום על העורף גדל באופן דרמטי. האתגר האמיתי של צה"ל, קבע, הוא בבניית "צבא עם תפיסות ועם עוצמות ויכולות מבצעיות רלוונטיות לסוג האיום הנוכחי". התפיסה שהציג צה"ל כמענה להשתנות האיום, אינה נשענת רק על המרכיב האווירי, אף שכוח אווירי חזק ואיכותי הוא מרכיב מפתח בה. כשבוחנים את מסמך אסטרטגיית צה"ל שפרסם הרמטכ"ל איזנקוט, ניכר כי התפיסה שנקבעה בו שונה מהותית מדרך הפעלת הכוח בעימותים קודמים. לא עוד מדרגות הסלמה של תגובה ישראלית, כאשר התמרון היבשתי הוא האמצעי האחרון שמופעל, אלא תגובה מיידית, לא-פרופורציונאלית ומשולבת של אש ותמרון.

על-פי האסטרטגיה, "פעולה התקפית יבשתית תבוצע באופן ממוקד אל מול מרכזי כובד תוך חתירה להגעה מהירה לקווי סיום לחימה". התמרון היבשתי, בניגוד לתקיפה אווירית, הוא המהלך היחיד שיכול, מעצם נוכחותו בשטח האויב, להפחית למינימום את הירי על העורף הישראלי ולהציב איום ממשי על השרידות השלטונית של הצד שכנגד, בין שיהיה מדובר בסוריה, חזבאללה או חמאס. מימוש תפיסה זו עשוי, במידה רבה, לקצר את משך הלחימה ולהביא את ההישגים הנדרשים במערכה. הדגש ששם הצבא על התמרון היבשתי הוא ראוי, אך כשבוחנים את ההססנות והרתיעה שגילו צה"ל והקבינט המדיני-ביטחוני מהפעלת מהלך מתמרן משמעותי בעימותי העשור האחרון, מתברר שיהיה קשה למכור אותו למי שצריך להחליט. הם עשויים לבחור שוב באופציה של חיל האוויר, שכן גם אם אינו יכול לספק את הסחורה, עלותו (מבחינת משכו ופוטנציאל נפגעים) נמוכה. מכאן, שהאתגר של צה"ל אינו רק בהכנת המענה המתאים, אלא גם ביכולת לשכנע בנחיצותו את מי שצריך לאשר אותו...

(המאמר פורסם במקור באתר "דבר ראשון", בתאריך 30.12.2016)

(מתוך הבלוג "על הכוונת", 30.12.2016)
_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 15-02-2017, 01:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 16 - הגעת שני מטוסי האדיר הראשונים)"

לעוף על ה F
רס"ן א. (אחד משמונת טייסי האדיר הראשונים) העלה את רשמיו לידיעות אחרונות
http://www.yediot.co.il/articles/0,...4917642,00.html

ברשתות החברתיות התפרסם שהוא קורקע לשנה בשל כך מאחר ולא קיבל אישור בהתאם לנהלים.
ידיעה כללית הופיעה ב Ynet אבל לא קשרה בין שני האירועים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לא יודע, אם זה נכון אז ניראה שזו סנקציה חמורה מידי. לא נחשפו כאן סודות.
בשבילו ובשבילנו נקווה שיתעשתו ויחזירו אותו לתפקיד החשוב שלו כמה שיותר מהר...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-02-2017 בשעה 02:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 15-02-2017, 18:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 93 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "תגיד הכל בסדר????!!!!"

וואו איזה התקפה!! אתה יכול להגיב אבל לא מכובד ולא מקובל שתעבור לפסים אישיים.
לא נגדי ולא נגד הטייס, ניסחפת עם התגובה.

אותי האשמת בסוג של דיקטטורה ואותו ברדיפה אחר התהילה.
אתה מכיר את העובדות שאתה מרשה לעצמך לצאת בקביעות כאלה? חשבת שאולי הוא עשה זאת מתוך כוונה טובה ואפילו תמימות? גם אם פיקשש את הנהלים ואיכשהוא עבר עליהם.

טייס F-35A נורבגי מצוות הניסוי וההערכה באדוארדס כותב בלוג על רשמיו מטיסות הניסוי.
טייסי F-35 אמריקאים ובריטים גם עושים זאת לא מעט, כלומר התופעה הזו היא לא תלושה מהמציאות.
זה מטוס חדש ויש גם מצד היצרנית וגם מצד המפעילות רצון לתת לציבור מבט גם מיד ראשונה, לפי הנהלים כמובן.

היה צריך לעשות זאת דרך מערך הדוברות של חיה"א? מסכים איתך לחלוטין, יש נהלים ופרוצדורות וגם הוא כפוף אליהם.
(אגב, טייסים מטיבעם ממושמעים ומקפידים על נהלים, אולי הוא ניסה ואיכשהוא קרתה תקלה).
זה הצד שלו בסיפור.

ומה הצד של המערכת?
לא יכלו לסגור את זה בטייסת או בבסיס ולהמשיך הלאה? לא! היו חייבים לעשות מזה משפט פומבי עם עונש מאד כבד ולא מידתי על מנת שיראו וייראו.
שמונת הטייסים שניבחרו להטמיע את המטוס בחיה"א הם וותיקים ומוערכים, עכשיו אחד מקורקע.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 16-02-2017, 22:37
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 118
לומר את הדברים כמו שהם זה לא פסים אישיים
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "וואו איזה התקפה!! אתה יכול..."

דיקטטורה?
כשבפורום לא היה יחס שווה בין מגיבים ״פשוטים״ לכל מיני מומחים
במיוחד טייס מסויים שהגיב בעשרות מקרים באופן שלא מכבד אותו בעיקר וגם לא את ה״פשוטים״.

לגבי טייס בחיל האוויר, העניין הוא לא אישי, אלא לקחת אחריות ולא רק אשמה, של נעשה בתמימות.

רס״ן בצה״ל ובחיל האוויר בפרט, זה כבר לא ינוקה, הוא מבין מה הוא עושה.
אם בשלב כזה הוא לא מבין מה הוא עושה, אז לכל דבר מחיר, ואין שום סיבה שלא ישלם!
כי אם לא ישלם, נמשיך לגדל דורות של חסרי עמוד שידרה שמסירים מעצמם אחריות, ואחר כך
ימשיכו בנזקים שלהם!

אגב, ראה מקרה הטייס ראפטור בכינוי DOZAR, שהיה טייס קרב עתיר ניסיון וטייס ניסוי של הראפטור
ומפקד טייסת של ראפטורים באלסקה.
תראה מה קרה לו, כשלא קיבל אישור לפטפט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 17-02-2017, 01:10
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 140
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "לומר את הדברים כמו שהם זה לא פסים אישיים"

בדקתי את עניין DOZER ועושה רושם שבסיכומו של דבר הוא זוכה מכל חשד ולא נענש כלל.
מישהו מביטחון שדה שם התלהב מפרטי המקרה (טייס כותב בפורום וכו') והכין מצגת בדיונית למטרות הדרכה.
לצורך ההדרכה עיוותו את העובדות כדי ליצור כביכול עבירת בטחון שדה, רק לצורך שיפור המצגת.
החייל שחיבר את המצגת גם השתמש שלא כדין בסמלי ה FBI ועוד מספר גופים ויצר מצג-שווא שמדובר בתוצאות של חקירה אמיתית. אח"כ הסבירו שהסמלים הוספו כי "אנחנו עובדים עם סוכנויות אלה לפעמים".

הסיפור עשה רעש משום שהמצגת הבעייתית הודלפה לציבור ואז נערכה בדיקה רצינית שבמהלכה הוא זוכה לחלוטין ונקבע שכל מה שכתב בפורום היה בלמ"ס (וסליחה שאני משתמש במושגים שלנו לצורך ההסבר).

ואם אני טועה, אשמח אם תתקנו אותי. זה מה שמצאתי בחיפוש די יסודי שערכתי היום.

נערך לאחרונה ע"י oferet בתאריך 17-02-2017 בשעה 01:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #100  
ישן 17-02-2017, 10:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי edge540 שמתחילה ב "לומר את הדברים כמו שהם זה לא פסים אישיים"

אין ויכוח שעבר על הנהלים וצריך לתת את הדין, לקחת אחריות ולהיענש, אבל למה להעניש יחד איתו גם את כל המדינה?
זה טייס שנבחר בקפידה לתפקיד מיוחד, לשלוח אחר במקומו זה עלויות של זמן וכסף, להחזיר אותו לכשרות מבצעית בעוד שנה זה עוד עלויות של זמן וכסף.

עוד זווית לאירוע שלא ראיתי שזכתה להתייחסות זה הכתבה עצמה, לא יודע מה איתכם אבל אני נהניתי לקרוא אותה.
מלבד כישורי טיסה ניראה שיש לו גם כישרון סיפרותי, אני אומר זאת לא רק כקורא אלא גם כאחד שכותב לא מעט על המטוס ומערכותיו מתוך חומר גולמי שהיצרנית שולחת אלי.
הכתבה שלו אפילו הזכירה לי דברים שכתבתי לפני כ 7 שנים באשכול הראשון -קישור
מבלי לזלזל בהחלטת מפקדיו, לו אני הייתי לוקח החלטה בעניין הייתי עושה מהלימון לימונדה - קנס כספי /מחבוש על תנאי/עונש חינוכי ללא כל פירסום העניין (בודאי לא בתקשורת), משאיר אותו בתפקיד ולא פוגע לו בקידום (תפקידו, כישוריו ועברו המצויין עומדים לזכותו).
אח"כ מבקש ממנו יפה שימשיך עם הכתבה הזו כטור חודשי ע"פ הנהלים על מנת לקרב עוד קצת את חיה"א לציבור ע"י מבט מתא הטייס על תהליך הטמעת האדיר.
אבל זה אני...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-02-2017 בשעה 10:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 18-02-2017, 12:05
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס' 16 - הגעת שני מטוסי האדיר הראשונים)"

רד פלאג 1-17 שליטה מוחלטת של ה F-35A בכל המשימות, חיהא"א שיתף בתרגיל מטוסים מבצעיים שהשיגו יתרון מוחלט (105:7 הפלות בקרבות א"א ו 25/27 תקיפות מטרות קרקע מדוייקות).
חשוב לציין שהמטוסים עדיין תחת מגבלות התוכנה 3i


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

הנשיא טראמפ לוחץ על היצרנית להוריד את מחיר היחידה בצורה דרמטית ומקדם רכש לצי של מטוסי סופר-הורנט מגירסה חדשה ומתקדמת (Advanced Super Hornet)
https://fightersweep.com/7124/presi...-super-hornets/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 19-02-2017, 09:16
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 109 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "להבנתי מהכרזות טראמפ בתקשורת..."

קודם כל זה מדהים שטראמפ בעצמו מגיע לעיסקה הזו (הזיז את כל פקידי הפנטגון והבירוקרטיה).
הוא מגיע עם ראיה עסקית וכלכלית למו"מ הזה, הוא מאמץ את המלצות הצי לגבי הצטיידות עתידית גם ב F-35C וגם בגירסה המתקדמת של הסופר הורנט. כך הוא משיג שני דברים:
- הפעלת לחץ על לוקהיד מרטין להורדת המחיר בכל שלושת הדגמים
- שומר על קווי הייצור של בואינג עובדים

ה F-18XT במהותו יוצר כפלטפורמה לתחרות בינלאומית (הודו, ברזיל וכו') אבל עם הזמן בואינג הכניסה בו עוד ועוד מערכות מתקדמות שמיקמו אותו כדור 4.5, לצי יש לובי חזק בבואינג והמטוס הזה מתאים להם ומספיק טוב לעבוד במקביל ל F-35C, הגראולר, ההוקאיי והמקל"ט X-47B

הורדת מחיר מצד לוקהיד מרטין ו P&W אפשרית כי הפרויקט הגיע כבר למומנטום מאד חיובי של מיעוט תקלות וחבלי ילדות, למעלה מ 220 מטוסים טסים, טייסות מבצעיות, שת"פים, אימונים, תוכניות פריסה, קווי ייצור מלאים בכל 3 תחנות הייצור (ארה"ב, איטליה ויפן) וצפי הזמנות חיובי.
חוצמזה אף אחד בנקודת הזמן הזו לא רוצה להתחיל לעשות שרירים מול האיש שהגדרת יפה (יושב על השיבר) ולא נרתע מאתגרים.

אגב, עם האוכל בא התיאבון אצל בואינג לכן לא אתפלא אם ניראה גם איך ה F-15 על גירסאותיו המתקדמות מתחיל להתרומם כמו עוף החול אצל האמריקאים ואולי גם אצלנו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 19-02-2017, 09:54
  jhonny jhonny אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.16
הודעות: 304
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "קודם כל זה מדהים שטראמפ בעצמו..."

בהחלט יכול להיות שבמדיניות הנוכחית של BANG/$$$ נראה דגמים שלא היו נשקלים קודם.
טראמפ התייחס כמה פעמים לבעיית המודרניזציה וסדרי הכוחות וכל שינוי שם זה מלא $$$.
בהחלט יכול להיות שעמוד השדרה ימשיך להיות דור 4.5 כמשאית פצצות, הF35 וה 22 עליונות אוירית ומשימות השבתת מערך נ"מ מה שבעבר עשו המפציצים החמקנים של ארה"ב המלחמת המפרץ בגיחות ארוכות.
בקשר להזזת פקידים נראה שזה סיגנון ניהול אופייני-הוא חותך מהר מאוד לעניין ולא ממש הולך במסלול הבירוקרטי.
בנתיים נראה שזה עובד יפה והוא באמת בא מלא בעשייה.
ממש בולדוזר.
לגבי הF-15 אני חושב שסה"כ מדובר במטוס מצוין עם יכולות גבוהות וכל מדינה שמתנהלת בתקציב בלתי מוגבל לא יכולה להרשות לעצמה צי של חמקנים שיתרונותיהם וחסרונותיהם ידועים ולוותר על מטוסי השדרה.
אם תסתכל על התוכניות של הרוסים בתחום תראה שבהחלט הכיוון שחיל האוויר הרוסי הולך אליו הוא מבנה כזה של מטוסי עליונות אוירית, מתחתם מטוסים עתירי ביצועים ומתחתם סוסי העבודה עם עלויות אחזקה נמוכות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 19-02-2017, 12:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "בהחלט יכול להיות שבמדיניות..."

ברור, מטוסי דור 5 יקרים בגלל הטכנולוגיה שלהם אז לא צריך שכל צי המטוסים יהיה מבוסס עליהם.
מטוסי דור 4/4.5 עדיין מציגים לא מעט יכולת עם תג מחיר (רכש ותפעול) זול יותר.
ברגע שהדור 5 פורצים ומשתקים מערכי הגנ"א, איומים אוויריים, פיקוד וקשר אז זה כבר לא משנה מי יתקוף וישמיד תשתיות - 4 או 5

זו מגמה בכל העולם שהחלה במלחמת המפרץ הראשונה, ה F-117 היו הראשונים לתקוף ולהשמיד כל מה שהפריע, אח"כ באו כל השאר.
רוב היצרניות בעולם מוציאות גירסת 4.5 לדור ה 4 שלהן, ז"א יש לזה שוק.

לגבי ה F-15? כן, עדיין לא אמר את המילה האחרונה ויש סיכוי שניראה אצלנו עוד טייסת של רעם (משודרג עם מערכות חדשות של דגם SA וכמובן מערכות ישראליות)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 19-02-2017, 11:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 113 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "חברים, מציע לחכות (גם) בעניין..."

זה לא שהעולם ישב וחיכה לטראמפ, הוא לא ממציא כאן את הגלגל.
כפי שנאמר טראמפ אימץ את התוכנית של הצי ושם עליה את המשקל שלו אבל זה ממש לא רעיון שלו.
התוכנית של הצי לרכוש סופר-הורנט במקביל ל F-35C קיימת כבר שנים רבות, בואינג יחד עם NG קפצו על המציאה ונתנו את הפוש האחרון כשלקחו את הסופר-הורנט ושידרגו אותו ל XT.
שים לב שבעוד המארינס וחיהא"א כבר הקימו טייסות מבצעיות עם תו"לים ותוכניות פריסה בקרוב הצי לוקח את הזמן ולא ממהר עם ההצטיידות במטוס, רק לאחרונה הקימו טייסת F-35C ראשונה שנמצאת בשלבי הצטיידות לקראת כשרות מבצעית ב 2018.
אגב, טראמפ הוא גם לא הנשיא הראשון במתערב בענייני הצטיידות במטוסים, אובמה ב 2009 ביטל את המשך ייצור הרפטור ובזאת חתם את גורלו.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 20-02-2017, 12:00
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 7,873
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[QUOTE]רד פלאג 1-17 שליטה..."

עד כמה שאני יודע חיהא"א לא מפרסם תוצאות מהתרגילים (אני לא ראיתי, מי שימצא יבורך)
מאחר וה F-15 הוצאו מטייסת האגרסור היחידה שפעילה (64) אז נישאר לראות מצב"י א"א רק בין ה F-35A ל F-16C/D
אגב כאגרסור מופעלים גם מטוסי קבלני משנה כגון סקייהוק, כפיר וכו' במשימות ל"א, הטעיות ועוד'

מהמאמר שקראתי על מעורבות ה F-35A בתרגיל האחרון הבנתי שהחמקנות פעלה ניפלא ובכל קרבות האוויר הרחוקים (BVR) ה F-35A ניצח מרחוק מאד.
בקרבות הצמודים (WVR) כניראה שה F-16 הקטנים והזריזים יותר הצליחו להגיע למצבי הפלה, אבל גם היו מפגשים קרובים שה F-35A ניצח.

לשאלתך, בין השורות של כל החומר והדיונים בנושא אפשר אולי להסיק שבמפגשים של טייפון, F-15, F-16, גריפן וכו' מול ה F-16 האגרסור היחסים עמדו על 1:1 פחות או יותר
החריגים היו הרפטור וה SU-30MKI של ההודים שהיו בעליונות מוחלטת
כמובן שאין לזה כל ביסוס

ניתוח ההבדלים בין F-16 ל F-35, לא יודע כמה זה נכון (גם רס"ן א' במאמר שלו ציין את הזריזות של ה F-16 מול האדיר אבל מצד שני ב F-16 הוא גם היה מתאמץ יותר על מנת לנצח בגלל כל האמצעים הטכנולוגיים באדיר)
https://defenseissues.net/2015/10/21/f-16-vs-f-35/


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-02-2017 בשעה 12:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 18:09

הדף נוצר ב 3.93 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2017 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר